Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 08:44

We hebben een dertiger jaren woning gekocht met een niet zo'n mooie jaren 70 keuken er in.

We zijn bezig met het voorbereiden van onze grote verbouwing. En er komt dus ook een nieuwe keuken in.

Ik verwacht dat we voor een grijze of witte landelijke keuken gaan met een donkergrijs/ antraciet blad.

We willen dat het blad een robuuste uitstraling heeft, maar ook dat het niet vlekt, weinig onderhoud nodig heeft en makkelijk schoon te maken is.

Hebben jullie ideeën?

Ivm Corona willen we het aantal keukenboeren beperkt houden en vrij gericht gaan zoeken.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:40

Leuk! Elk materiaal heeft z’n voor- en nadelen en over alles hoor je volgens mij ook verschillende verhalen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor gepolijst graniet bij onze nieuwe ‘landelijke’ keuken.

Wij waren ook van plan om maar beperkt rond te kijken. Maar het vergelijken loont wel echt is ons idee. We hebben uiteindelijk vijf offertes laten maken voor vrijwel dezelfde opstelling. Verschil tussen de duurste en goedkoopste was zo’n €4000. Gelukkig hadden we bij de goedkoopste ook verreweg het beste gevoel qua persoonlijke service en ‘niet pusherigheid’. :)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:46

Ik zag een plaatje van een landelijke keuken met zo’n ouderwets granieten aanrecht <3
Heb nog gezocht maar kan het niet meer vinden :n

Popstra
Berichten: 13737
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:48

Marmer is ook weer terug. En dan heel dik

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:50

Mijn ouders hebben een keramieken aanrechtblad gekozen. Onderhoudsarm/vrij.
Zelf wilde ik meer landelijke uitstraling en heb ik gekozen voor massief eiken, kan ook goed tegen een stootje, maar tenzij je het met een harde lak afwerkt, is dat niet onderhoudsvrij natuurlijk.

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:26

Granito! Dit wordt ter plekke gestort dus je kunt precies kiezen welke/hoeveel stukjes erin komen, of je wel of geen opstaand randje wilt enz.

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:28

_Cindy schreef:
Granito! Dit wordt ter plekke gestort dus je kunt precies kiezen welke/hoeveel stukjes erin komen, of je wel of geen opstaand randje wilt enz.

[ [url=m/LxeI13.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh, dit is wel gaaf! Is dat net zoiets als terrazzo?

boemel

Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 10:29

_Cindy schreef:
Granito! Dit wordt ter plekke gestort dus je kunt precies kiezen welke/hoeveel stukjes erin komen, of je wel of geen opstaand randje wilt enz.

[ [url=m/LxeI13.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:03

Granito = terrazzo en hoort bij een jaren dertig huis <3 Doen! :j

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:07

Prrrr schreef:
Granito = terrazzo en hoort bij een jaren dertig huis <3 Doen! :j


Ik had het al even gegoogled ja, inderdaad hetzelfde dus.
Super mooi materiaal is dat! Wil ik zó graag nog eens in een huis op de vloer in de hal. <3

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:10

Popstra schreef:
Marmer is ook weer terug. En dan heel dik


En behoorlijk kwetsbaar. Zuren bijten in. Laat een plakje tomaat 5 minuten liggen en je ziet weken later nog waar het lag.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:44

Wij hebben betonstuc; ziet er echt super mooi uit!

Wij hebben het overigens zelf gedaan; hebben een keuken en een kookeiland: Waren 100 euro kwijt voor het aanrecht en zo'n 200 voor het kookeiland. Hebben meerdere multiplex lagen over elkaar heen gelegd en daaroverheen de betonstuc. Niet kapot te krijgen.

Het gaat weliswaar niet zo lang mee als andere keuzes, maar wij kunnen heel makkelijk het weg doen en voor een andere kleur kiezen.


Afbeelding

Dit is niet mijn keuken, bij mijn keuken zijn we nu aan het tegelen. Wij hebben een iets donkere tint, maar je hebt ze in alle kleurvariaties

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:53

Wij hebben ook een landelijke keuken (modern landelijk zou ik het noemen) met witte kastjes en een grijs aanrechtblad. Het blad is van antraciet gemarmerd composiet en is (uit mijn hoofd) 8 cm dik. De rand is gefrijnd, er zitten van die ribbels in. Die geven het blad wel veel karakter, moet ik zeggen. Dit idee (niet mijn foto):

Afbeelding

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:06

Ja, granito en terazzo is op zich hetzelfde, alleen noemen ze het meestal terazzo op de vloer en granito op een aanrechtblad. Wel een stukje duurder dan bijv. betonstuc maar het is sterk en blijft mooi, en anders kun je na 25 jaar ofzo een laagje laten polijsten of repareren :) wil ook graag een badkamervloer uiteindelijk hiervan.

boemel

Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 12:06

Many schreef:
Wij hebben ook een landelijke keuken (modern landelijk zou ik het noemen) met witte kastjes en een grijs aanrechtblad. Het blad is van antraciet gemarmerd composiet en is (uit mijn hoofd) 8 cm dik. De rand is gefrijnd, er zitten van die ribbels in. Die geven het blad wel veel karakter, moet ik zeggen. Dit idee (niet mijn foto):

[ Afbeelding ]



Deze vind ik ook mooi!

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:16

Tegelen :+
Ben je het motiefje of kleurtje zat dan leg je er voor €100 nieuwe tegels op en het kan weer jaren mee +:)+
Oh en lekker retro

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:25

palousa_boy schreef:
Tegelen :+
Ben je het motiefje of kleurtje zat dan leg je er voor €100 nieuwe tegels op en het kan weer jaren mee +:)+
Oh en lekker retro


Klinkt leuk, maar de kruimels tussen de voegen lijken mij niet makkelijk schoon te maken.

boemel

Berichten: 8399
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 12:32

Moonlight17 schreef:
palousa_boy schreef:
Tegelen :+
Ben je het motiefje of kleurtje zat dan leg je er voor €100 nieuwe tegels op en het kan weer jaren mee +:)+
Oh en lekker retro


Klinkt leuk, maar de kruimels tussen de voegen lijken mij niet makkelijk schoon te maken.


Ik geloof dat ik hier niet zo enthousiast van wordt.

agee

Berichten: 767
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Re: Robuust aanrechtblad ideeën gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:37

Dat granito is mooi!!!
Zou ik zo willen.

Tegeltjes zou ik dan weer niet doen. Enige ervaring mee en het schoonmaken is drama. Troep trekt toch in de voegen... Vind ik niet praktisch als aanrechtblad.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:40

Moonlight17 schreef:
palousa_boy schreef:


Klinkt leuk, maar de kruimels tussen de voegen lijken mij niet makkelijk schoon te maken.


Ik geloof dat ik hier niet zo enthousiast van wordt.


Het is dat ik nu in een huis zit, waar de keuken nog van moet gedaan worden en er zit een aanrechtblad in van kleine tegeltjes met voegen waar de kruimels van je eten tussen vallen. Met wat meer moeite zijn ze eruit te krijgen. Met grotere tegels lijkt me dat wel minder te zijn, maar je blijft hetzelfde effect hebben.

Maar ik ben enorm lui qua schoonmaken.

pmarena

Berichten: 48099
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:56

K_nolan schreef:
[knip] Niet kapot te krijgen.

Het gaat weliswaar niet zo lang mee als andere keuzes, [knip]


Hè.....wat is het nou, niet kapot te krijgen of het gaat niet zo lang mee....? :=

Ziet er wel mooi uit +:)+

In vorige huis had ik een keuken met Graniet of graniet-look aanrechtblad, zo zwart met wat spikkels er in, zag er erg chique uit. Maar ik vond het wel gedoe hoor dat er steeds doffe plekken op kwamen en je dan iedere klipklap weer moest gaan poetsen met dat onderhoudsspul om de glans weer overal netjes te krijgen....

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:10

Many schreef:
Wij hebben ook een landelijke keuken (modern landelijk zou ik het noemen) met witte kastjes en een grijs aanrechtblad. Het blad is van antraciet gemarmerd composiet en is (uit mijn hoofd) 8 cm dik. De rand is gefrijnd, er zitten van die ribbels in. Die geven het blad wel veel karakter, moet ik zeggen. Dit idee (niet mijn foto):

[ Afbeelding ]


Ik wil nooit meer ribbeltjes. Zo lastig schoon te houden. Granito is mooi .

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:21

pmarena schreef:
K_nolan schreef:
[knip] Niet kapot te krijgen.

Het gaat weliswaar niet zo lang mee als andere keuzes, [knip]


Hè.....wat is het nou, niet kapot te krijgen of het gaat niet zo lang mee....? :=

Ziet er wel mooi uit +:)+

In vorige huis had ik een keuken met Graniet of graniet-look aanrechtblad, zo zwart met wat spikkels er in, zag er erg chique uit. Maar ik vond het wel gedoe hoor dat er steeds doffe plekken op kwamen en je dan iedere klipklap weer moest gaan poetsen met dat onderhoudsspul om de glans weer overal netjes te krijgen....


Ik had vroeger ook een granieten blad maar daar kwamen echt nooit doffe plekken op. 2x per jaar het onderhoudsspul er op en verder gewoon de dagelijkse vaatdoek eroverheen en nadrogen met de thee- of handdoek.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:24

Wij hebben het járen gehad en nooit wat aan de hand!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:05

pmarena schreef:
K_nolan schreef:
[knip] Niet kapot te krijgen.

Het gaat weliswaar niet zo lang mee als andere keuzes, [knip]


Hè.....wat is het nou, niet kapot te krijgen of het gaat niet zo lang mee....? :=

Ziet er wel mooi uit +:)+

In vorige huis had ik een keuken met Graniet of graniet-look aanrechtblad, zo zwart met wat spikkels er in, zag er erg chique uit. Maar ik vond het wel gedoe hoor dat er steeds doffe plekken op kwamen en je dan iedere klipklap weer moest gaan poetsen met dat onderhoudsspul om de glans weer overal netjes te krijgen....


Heeft vooral met het water te maken, op den duur krijg je met betonstuc een waas. Je zou het nog elk jaar kunnen impregneren, maar zonder gaat het alsnog zon 10jaar mee (is me verteld). Ik impregneer dus niet en stuc met over 10 jaar gewoon opnieuw