Hartog grasmix geur’problemen’?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 18:53

Titel dekt de lading niet echt, dus hier het verhaal.

Ik heb vorige week de maandelijkse zak met grasmix gehaald bij de fouragehandelaar verderop. Bij openen vind ik dat het een opvallende andere geur heeft, als een baal voordroog die net niet helemaal droog is gebleven tijdens de tijd dat het in plastic heeft gezeten. De kleur is ook wat geler dan normaal, maar natuurproduct dus dat maakt me niet zo veel uit.

Ik heb een ouder paard die gevoelig kan reageren op gekke dingen dus wil liever geen risico nemen. Stalgenoten herkennen wat ik bedoel bij ruiken, maar fouragehandelaar vindt niets spannends aan het emmertje dat ik mee heb genomen (ik wou niet onnodig de gehele open zak meenemen in de auto met risico dat het door de auto gaat). Die zegt, neem de zak van de week eens mee dan wisselen we hem om.

Omdat ik nu niets heb, heb ik vast een nieuwe zak gekocht. Die maak ik net thuis open, had ik achteraf beter daar kunnen doen, en die ruikt exact hetzelfde.

Nu koop ik al 6-7 jaar grasmix en ik kan me deze geur niet herinneren, maar ik begin nu wel te twijfelen of dat ik me aanstel, of dat we een slecht gedroogde batch te pakken hebben.

Dus, herkent iemand dit bij een recent aangekochte zak? Of voorheen?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:05

Jep herken het. Heb ook net een nieuwe zak in de ton gedaan. En had de hele week al zoiets van ligt het aan mij of ruikt het nou anders dan anders. Moet wel zeggen die van mij eten het als normaal. Maar ja apart ruiken doet het zeker.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:13


Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:26

Ik heb het geen last van bij een recent aangekochte zak. Twee stalgenootjes heb ik er ook niet over gehoord.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 22:31

Goed ervaringen te horen!

Mijne eet het ook als gewoon, en was ze 10 jaar jonger geweest had ik er geen probleem van gemaakt maar nu wil ik geen onnodige risico’s lopen.

Ik zal morgen eens contact met Hartog opnemen, ben eigenlijk altijd heel tevreden over hun voer en ze eet grasmix veel liever dan luzerne dus overstappen is niet ideaal.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:46

Ik zal het eens in de gaten houden. Ik krijg waarschijnlijk morgen een nieuwe zak. Mijn oude zak rook ik niets aan, maar ik doe ook wel vrij lang met een zak.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:26

De zak die ik van de week open maakte rook ook anders dan normaal. Een beetje tabaksluchtje zit eraan. Maar, paarden eten het goed.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:42

Ik zou idd even met hartog bellen. Vind ze altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Kreeg de laatste keer zelfs Will zelf aan telefoon. Vond ik een hele eer, want hij beoefende vroeger een andere sport waar ik tegenwoordig nog groot fan van ben :D

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 23:37

@TS, heb je nog contact gehad met Hartog hierover?

Het viel mij van de week ook op dat het anders ruikt dan anders en toen moest ik aan dit topic denken.

Mijn paard lijkt het iets minder graag te eten, maar het gaat er nog wel in.
Omdat het voor hem naast geweekt voer het enige ruwvoer is wat hij krijgt, was ik toch benieuwd naar wat Hartog er zelf van zegt?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hartog grasmix geur’problemen’?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 12:22

Nee, ik heb geen contact meer gehad met Hartog, maar wil dat nog wel even doen.

Paard was helaas ziek afgelopen week (koliek door harde mest dus lijkt niet direct gerelateerd) maar voel er nu helemaal niet zo veel voor de zak alsnog te voeren. En dan is het ook zonde geld..