Ervaring mud control platen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 07:54

Het weiland is alweer erg modderig en nu kwam ik op bokt mud control platen tegen. Dit ziet er erg interessant uit omdat de producten claimt dat je afgezien van de bodem vlak maken geen voorbereidingen hoeft te trekken om de platen te leggen. Dat zou ideaal zijn omdat er geen fundering gegraven hoeft te worden.

Zijn er mensen die deze platen gebruiken? Blijven ze ook echt mooi liggen?


Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:00

Ik volg even. Klinkt goed.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:01

Ik heb paddockplaten. Ik zie niet echt het verschil tussen Mud Control en paddock platen, als ik eerlijk moet zijn. Paddock platen zijn ook duur, maar toch nog wat goedkoper dan mud control, geloof ik.
Ik ben wel tevreden van mijn paddockplaten.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:07

Van wat ik ervan weet. Ik heb ze zelf dus niet, maar ze worden in Dld. meer gebruikt. Alleen dan van Riedwiesenhof of een goedkopere uitvoering. De gebruikers daar zijn wel tevreden erover. Verschuiven lijkt alleen maar een punt als je ze niet goed insluit. Sommige moeten wel na een aantal jaar de boel opnieuw leggen omdat de ondergrond dan toch wat verzakt. Dat is dan vaak meer omdat die ondergrond van oorsprong al een kuil was.

Ik geef je ook gelijk de tip, als je zoiets wilt doen, ga zoeken in Duitsland naar een leverancier. Ik heb een poosje terug ook in een topic over paddockplaten gereageerd (die had zo uit mijn hoofd platen bij kramer gezien) kwa prijs is Riedwiesenhof zelfs goedkoper dan Mud control. Het kan dus lonen extra en over de grens te shoppen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 10:34

neile schreef:
Ik heb paddockplaten. Ik zie niet echt het verschil tussen Mud Control en paddock platen, als ik eerlijk moet zijn. Paddock platen zijn ook duur, maar toch nog wat goedkoper dan mud control, geloof ik.
Ik ben wel tevreden van mijn paddockplaten.


Heb je die zo op de blub kunnen leggen zonder eerst af te graven/zand te storten?

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:07

Bij mij is er wel eerst afgegraven en er ligt ook stabilisé onder, op aanraden van de grondwerker. Die had de ervaring dat die platen op termijn toch echt veel gaan schuiven.

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 11:52

Het is geen eigen grond en graven is niet toegestaan dus daarom spreken de mud control platen me aan.

@rina: goede top, dank je. Die platen die jij noemt schelen ongeveer 10 euro per m2. En zo op het oog zijn ze vergelijkbaar


neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:17

Snap ik. Ik weet dat paddockplaten ook gelegd kunnen worden zonder in te graven en zonder stabilisé. Ik zou die optie er ook eens naast leggen, en prijzen vergelijken. Dan kan je nog voor de voordeligste keuze gaan. Succes ermee!

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:03

De mud control en Riedwiesenhof platen kan je idd zo in de modder leggen. Hoeft geen onderbodem onder. Dat is ook het voordeel van die platen. Sommige hebben dan dat ze na een jaar of 2 toch de boel even weer recht moeten leggen omdat de ondergrond op sommige plaatsen zachter was dan andere. Het gros gooit er dan gewoon wat zand onder en klaar is klara.

De Riedwiesenhofs zijn de originele platen. Die waren er al dik voor de Mud controls er waren. Die hebben in Duitsland een super goede naam. En ja mijn berekening was ook dat ze goedkoper waren :D

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:36

Er is een grote groep van die platen in de UK met ervaringen, in Duitsland zijn ze inderdaad véél goedkoper. Ik vermoed dat je ze wel naar Nederland zou kunnen krijgen, ik heb er ook al voor gekeken maar ik vrees dat ze geen transport naar België kunnen/willen regelen. Het scheelt honderden euro's op alleen al 1 pallet.

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:38

Ik haal dit topic even naar boven.
Ben zelf van België en ga een levering wiesen-platen laten komen, leveringskost is echter 175, ik vroeg me af of er eventueel mensen waren die er ook wouden bestellen , zodat de leveringskost gedeeld kan worden ?
Ophalen kan dan bij mij thuis.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:21

Je een pb gezonden over die wiesen-platen maar samen bestellen heeft helaas weinig zin de leveringskosten verdubbelen op enkele euro's na per pallet. Het wordt berekend per volle vrachtwagen plaats.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 09:46

Misschien een toevoeging: ik zie dat er nu een officiële verdeler van Riedwiesenhof platen in België zit. Ik ben van plan een klein stuk in de paddock te gaan leggen om te testen, als het bevalt wil ik er misschien een pad mee aanleggen. Niet onmiddellijk want kost nogal wat geld -O-

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:09

Bedoel jij Riedwiesenhof of de mudcontrol.be? Dat zijn 2 verschillende namelijk met ook een andere kwaliteit.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:34

Riedwiesenhof. Lees ik alleen goeie dingen over? Je mag altijd meer info geven als ze toch niet zo goed zouden zijn.. Heb ze nog niet gekocht :D

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:40

Riedwiesenhof is wat gedoe rond geweest van platen die niet geleverd werden en de kwaliteit minder was. Mogelijk dat het bedrijf ondertussen terug stabiel is maar in het Duits is er wel meer over te vinden. Ik heb vorig jaar offerte gevraagd maar het niet durven bestellen daardoor. Echter kan ik niet meteen een Belgische riedwiesen dealer vinden wel mudcontrol.be, heb je toevallig een linkje?

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:21

Ok, snap ik dan wel.. paddockplaten.be vind ik ze nu. Staat bij “introductieprijs” dus zal nog niet zo lang via hen te krijgen zijn neem ik aan.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:30

Maar die riedwiesenhof zijn per plaat ook een kilo lichter als de inb paddockplaten, daar komt denk ik wel het prijsverschil vandaan. Ik heb 1 pallet inb platen gelegd nu nog een aantal te gaan haha. Dus over praktische zaken geen ervaring nog. Ik heb ze ivm prijsverschil in Duitsland gekocht.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:51

Ik heb de inb platen gekocht recent, dit zijn ook de platen die mudcontrol verkoopt. Als jij bij de verdelers gaat kijken, zie je zelf waar je deze kan aanschaffen.

Ze zijn vorige week aangekomen, ik hoop ze in september te leggen. Ze stinken wel UREN IN DE WIND! Gerecycleerd materiaal komt met een geurtje :)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:50

Dat stinken wist ik nog niet :=

Heb je die inb platen uit Duitsland laten komen? Die Riedwiesenhof platen zou ik zelf kunnen ophalen dus “geen” vervoerskosten. Zou eens moeten uitrekenen wat voordeliger is..

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:17

Wij hebben een transportbedrijf en hebben ze laten brengen :+

Transport kostte echt geen ****. Dus daarvoor moet je het niet laten. Ik heb ze gekocht bij https://www.paddockplatten.org/ , supervlotte communicatie, snel geleverd, .... Als ik ze zelf wilde halen, moest ik ze in de fabriek oppikken. Dat was ook een stuk verder :+

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:21

Bedankt voor de link, ga het bekijken :)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:22

Kalea schreef:
Bedankt voor de link, ga het bekijken :)


Ik heb toen overal offertes opgevraagd in DL en dit was de goedkoopste :p

(en nu zijn die platen echt wel overal hetzelfde, geen idee waarom hij goedkoper was ...)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:44

@Kalea, Bedankt voor de link. Dan kan je dus zowel de riedwiesen als de ibn krijgen in België. Goed om te weten, wist ik niet.

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 14:24

Even een schopje in dit topic :)

Heeft er iemand ervaring met ofwel paddockplaten.be ofwel riedwiesenhof-kunststoffprodukte.de?

Ik wil graag een deel van de paddock bedekken met riedwiesenhofplaten, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen deze twee verkooppunten. Die in Duitsland is een stuk goedkoper dan die in België, maar ik weet niet of die ook vanuit Duitsland naar Nederland verzenden.
Altijd lastig als het om zo’n grote som geld gaat.

<3 Hjarta <3 Swaan <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, xLillith en 34 bezoekers