Uitdagende oefening gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Uitdagende oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 12:12

Hi,

Even voorstellen, dit zijn wij Sanne en Chendo.
Afbeelding

Wij rijden voornamelijk western gericht en buitenritten. Hierin hebben wij ook een ontzettend leuke instructrice. Ons motto: lol met je knol en niks is te gek.

En in het kader van de laatste heb ik jullie hulp nodig.

Wij vinden het leuk om te werken met balken en pionen. Denk hierbij aan achterwaarts door een maas van pionnen, zijwaarts over de balken (ook balken die bijv. verhoogd liggen op een pion), maar ook over plastic zijl gaan, flessen en karton. Verder werken wij ook wel eens met poortjes, dingen oppikken en neerzetten (in stap, draf en galop), of voorwaarts door een doolhof van balken en achterwaarts terug.

Ik zoek een uitdagende oefening, die voornamelijk in stap of in draf gereden wordt (vanwege blessure wil ik hem niet teveel overbelasten nog in galop). De oefening moet vooral hersen werk zijn, hoe gaan we erdoorheen, vanuit welke hoek rijden we aan. Chendo schrikt eigenlijk niet, dus als er een balk valt onder hem boeit dit hem niet (we hebben zelfs een paar passen met een pion om zijn hoef gehad :+ ).

Ik ben heel benieuwd of er hier mensen zijn die echt een uitdagend parcours of oefening heeft, nogmaals niks is te gek!

2 punten die ik niet doe:
- oefening met veel bochten in galop of wissels (rechtdoor stuk mag wel)
- springen, gezien zijn bouw, leeftijd en blessure van vorig jaar is springen volledig uitgesloten, cavaletti's en balkjes is wel prima


Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Uitdagende oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:54

Precisieparkeren.


Schilder een soort doel met een aantal ringen op een stuk zeil.
Steeds kleinere ringen, zoals een schietschijf zeg maar.
Grootste anderhalve meter doorsnede ongeveer, kleinste 10 cm.


Bepaal op voorhand welk been. (Spreek desnoods uit voordat je aanrijdt)

Probeer dát been zo precies mogelijk in het doel te krijgen.

Als je handiger wordt/het vaker gedaan hebt, kun je bijvoorbeeld een tijdslimiet gaan zetten,
Of een keer in draf of galop aanrijden.


Have fun!

Is leuk zowel onder het zadel als aan de hand.

(En zelfs aangespannen mogelijk)

Even zorgen dat het zeil wel zo ligt dat er niet met een voet 'achter gehangen' kan worden, zoals eigenlijk altijd moet als je met zeiltjes speelt!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Uitdagende oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:08

Zoek eens trailpatterns op. Die heb je ook voor walk & jog. Daar kun je ook wel wat leuke oefeningen uit halen denk ik :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Uitdagende oefening gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 15:05

@Femke_Tweety, die ga ik onthouden. Wel iets meer voor werk, maar wel uitdagend.

@Daihyo, veel daarvan doen we inderdaad ook. Maar echt uitdagend vindt ik het niet. We kunnen echt wel dingen perfectioneren. Het nadeel van Chendo is dat hij heel erg graag meedenkt, kan een voordeel zijn, maar hij pakt snel iets op en vindt vervolgens dat hij het wel beter weet waardoor hij wat te snel gaat en dus eens wat aan gaat tikken. Een oefening moet eigenlijk ook echt wisselend zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 52 bezoekers