Ideeën voor een Corona proof babyshower

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 21:15

Aangezien ik proud mommy to be ben en dit graag samen met mijn vriend wil "vieren" met vrienden/kennissen leek het mij een leuk idee om een corona proof babyshower te organiseren <3.

Maar goed waar begin je dan, wat is momenteel verantwoord en prima te doen in deze tijden der corona. De planning is om max 3 personen buiten ons gezin te laten komen per keer en dus op een dag meerdere tijdzones in te plannen. Het zou gaan om 8 a 10 mensen waarvan grotendeels stellen. De gebruikelijke regels zullen uiteraard worden opgevolgd. De babyshower zou over +/- 6 a 7 weken plaatsvinden, enkele weken na de 20 weken echo. Ik wil graag het geslacht tijdens de babyshower bekendmaken aan onze kennisen/vrienden.

Nou ben ik opzoek naar ideeën.

Wat is ivm de tijdzones handig qua hapjes e.d. Het lijkt mij leuk een soort van high tea te plannen maar deze zal dan bij elk nieuw stel aangevuld moeten worden, in principe niet erg. Recepten zijn welkom!
- Wat is leuk om te doen qua bezigheden tijdens een corona proof babyshower? En leuke tips/ideeën voor decoratie/sfeermakers zijn ook altijd welkom.

En voor mij een van de belangrijkste punten waar ik tijdens het brainstormen constant op vast loop:

Hoe het geslacht op een leuke/orginele manier bekend maken. Dit zal dus iets zijn wat bij elk stel weer ter sprake kan komen dus zal moeten worden hergebruikt/makkelijk er weer bij te pakken.

Erg benieuwd naar jullie ideeën *\o/*.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen



Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16088
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:13

Ik verplaats dit topic naar Corona vragen (CV)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:17

*\o/* Gefeliciteerd en super leuk... ik kan er naast zitten, maar gelijk mss beetje domper; volgens mij is het max 3 personen buiten je eigen huishouden per dag in NL. Daarmee willen ze juist voorkomen dat verjaardagen, etc in tijdsvlakken op een dag plaatsvinden. Check even voor de zekerheid de regels. Misschien heeft iemand anders nog tips. :knuffel:

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:22

Wat heb je niet begrepen aan het dringende advies 'GEEN BLOKJES VERJAARDAGEN' te vieren?
Je snapt toch wel dat dat niet alleen voor verjaardagen geldt maar voor álle soorten bezoek?

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:24

Succes met je zwangerschap, en lekker genieten van je laatste weken.

Helaas zitten we inderdaad aan een max. van 3 bezoekers per dag. Wellicht dat dit tegen die tijd weer aangepast is maar het kan zelfs ook nog strenger worden.

Kun je niet een drive-in maken of een digitale zoom bijeenkomst? Als je dan zorgt dat iedereen een tasje krijgt met inhoud met eventueel wat vragen en doe opdrachten die ze vervolgens zo creatief moglijk met iedereen kunnen delen in een speciale app-groep.

Hier worden babyshowers eigenlijk door vriendinnen georganiseerd als verrassing voor de zwangere dame. Jij hebt meer een geboortefeest waarin je het geslacht wil vertellen.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:28

Zou het gewoon online doen, wel zo veilig voor je familie en vrienden dat je hen niet voor 't blok zet met een risicovolle uitnodiging.

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:28

Dan heb je alsnog 10 man visite en dat mag dus niet.
Lekker online toasten met zijn allen, maak een ludiek filmpje voor erbij, laat iedereen zelf taart kopen. Ook prima.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:29

Allereerst gefeliciteerd! :)
Het dringende advies is inderdaad om maximaal drie personen per dag op bezoek te hebben. Je haalt zelf het woord "verantwoord" al aan. Ik zou er voor kiezen om het, hoe vervelend ook, nu niet te vieren door mensen uit te nodigen en anders voor dus bijv. één stel te kiezen.

Qua alternatieven zou je voor een online iets kunnen kiezen, misschien een soort pubquiz met foto's/jeugdherinneringen. Of een "drive-by" of knutselpakketjes bezorgen bij degenen die op bezoek zouden komen zodat ze zelf erachter kunnen komen wat het geslacht van de baby is

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:32

Ik zou een leuk filmpje maken waarin je het geslacht bekend maakt en die aan iedereen appen.
Geen bezoek is het advies of anders Max 3 per dag. Jan en alleman uitnodigen is gewoon echt niet verstandig nu.

[o]

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:33

Geen babyshower is de perfecte corona-proof babyshower.

En dan volgende zomer gewoon een keer lekker veilig buiten in de tuin een kraamBBQ oid organiseren.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 22:57

Jammer dat je hier meteen een aanname maakt. Het was mij niet bekend dat dit per dag geld. De standaard regels zijn mij bekend, verder hou ik mij niet zoveel bezig met de vorderingen/persconferenties. Tevens zet ik niemand voor het blok met een risico en zijn mensen uiteraard vrij om niet te komen. Vooralsnog is het een advies en geen verplichting mbt het houden van "blokjesverjaardagen" en dergelijke.

elnienjo schreef:
Wat heb je niet begrepen aan het dringende advies 'GEEN BLOKJES VERJAARDAGEN' te vieren?
Je snapt toch wel dat dat niet alleen voor verjaardagen geldt maar voor álle soorten bezoek?
elnienjo schreef:
Zou het gewoon online doen, wel zo veilig voor je familie en vrienden dat je hen niet voor 't blok zet met een risicovolle uitnodiging.

Ah okay, het was mij niet duidelijk dat het ging om max 1 bezoek per dag. Gezien ik het vooralsnog persoonlijk met vrienden/kennissen wil vieren zal ik dit dan over een langere tijdsperiode verspreiden. Elke week 1 a 2 stellen op bezoek met inachtname van de 1,5 meter regel en geen klachten e.d is in mijn ogen nogsteeds verantwoord. Familie word overigens niet uitgenodigd gezien deze al nauw betrokken zijn bij de zwangerschap dus zie hierin geen noodzaak om het met hun te "vieren". Onze vrienden hebben allemaal een druk persoonlijk leven dus zien we amper tot weinig, vandaar de keuze om het met hun persoonlijk wel te vieren.

Ik ben overigens niet uit op een eventuele Corona discussie. Ik vind het verantwoord om het op deze manier, verspreid over een langere tijdsperiode, alsnog met vrienden te vieren. Iedereen deelt een andere mening mbt corona en wat je wel/niet vind kunnen en dat is prima, maar daar is mijn topic niet voor bedoelt. Er staan al een aantal leuke ideeën tussen welke voor zowel online als persoonlijk mogelijk zijn. Ideeën in beide richtingen zijn uiteraard welkom, mits dit geen aanleidingen geeft voor potentiële discussies.

Logischerwijs is alles onder voorbehoud, mochten de regels strenger worden en er helemaal geen bezoek meer worden toegestaan dan houd het nou eenmaal op.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

SnuitjeLove
Berichten: 1052
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:29

Volgens mij word een babyshower toch altijd georganisseerd door vrienden/vriendinnen van de zwangere?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 23:37

Een babyshower is officieel een Amerikaans feestje om de komst van de baby te vieren. In Amerika kennen ze geen kraamvisite dus vieren ze de komst van de baby van te voren. Het is inderdaad een hype/trend dat dit merendeels door vrienden/familie word georganiseerd, echter is dit niet altijd het geval. Vandaar dat er ik ervoor kies om de term babyshower te blijven gebruiken. Het idee is hetzelfde, echter niet door een ander georganiseerd :o.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:40

SnuitjeLove schreef:
Volgens mij word een babyshower toch altijd georganisseerd door vrienden/vriendinnen van de zwangere?



Dacht ik ook.

En ook alleen de laatste jaren, ik vind het een verschrikkelijk gebeuren.


On topic, we zitten middenin een pandemie én je bent hoogzwanger.

Er is maar 1 verantwoorde optie naar jezelf, je kind en de rest van de wereld, en dat is nu níét fysiek bij elkaar komen.

Diddykong

Berichten: 1462
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 23:59

Wat leuk zeg, en wat maakt het nu uit hoe het "hoort". Als TS nu een leuk feest heeft, het is toch haar buik :+. Even los van de corona regels haha.
Een high tea is een hartstikke leuk idee natuurlijk. Je kunt wat zoete en hartige producten maken. Met een prikkertje erdoor is wat meer corona proof bijv.
Scones zijn lekker, met ieder een eigen bakje zelfgemaakte jam en slagroom. Je kunt zelf pindarotsjes maken, koekjes bakken, lange vingers met muisjes in 2 kleuren. Wat fruit erbij. Mini tompoesjes, slagroomsoesjes.
Hartige hapjes bijv wraps met kipfilet of zalm, kleine driehoekjes wit brood met een lekkere broodbeleg met wat luxe sla erbij. Bladerdeeghapjes kun je ook makkelijk zelf maken, mini saucijzebroodjes, hapjes met knakworst, kaashapjes kan ook nog.


Ik ben niet zo goed met ideeen voor het geslacht bekend maken. Je zou natuurlijk iets van cupcakes kunnen doen met roze dan wel blauwe vulling. Of een heliumballon in een doos, die kun je ook wel opnieuw inpakken. Of een soort speurtocht met hints door je huis, dat ze uiteindelijk in de babykamer uitkomen en dat die dan helemaal roze of blauw is (hoeft niet blijvend, maar met versiering of zo) Als de deur op slot kan, kun je nog in je speurtocht verwerken dat ze eerst de sleutel moeten vinden. Nu ja misschien is een ander creatiever :D

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 00:02

Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.

Waaruit maak je trouwens op dat ik hoogzwanger ben?
Citaat:
De babyshower zou over +/- 6 a 7 weken plaatsvinden, enkele weken na de 20 weken echo.

Nogmaals is dit geen ik vind dit wel of niet verantwoord topic. Het is mijn keuze om het door te laten gaan, ik vind dit verantwoord en het past prima tussen de regels, hier hoef ik dan verder ook geen commentaar op te hebben. Ik ben opzoek naar ideeën qua bezigheden op een verantwoorde manier voor tijdens de babyshower en ideeën om het geslacht bekend te maken aan betreffende vrienden, tijdens. Niets meer en niets minder. Bij deze dan ook het verzoek om commentaar op mijn keuze, waarin ik vrij ben, achterwege te laten.

Femke_Tweety schreef:
SnuitjeLove schreef:
Volgens mij word een babyshower toch altijd georganisseerd door vrienden/vriendinnen van de zwangere?



Dacht ik ook.

En ook alleen de laatste jaren, ik vind het een verschrikkelijk gebeuren.


On topic, we zitten middenin een pandemie én je bent hoogzwanger.

Er is maar 1 verantwoorde optie naar jezelf, je kind en de rest van de wereld, en dat is nu níét fysiek bij elkaar komen.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 00:07

Dankje voor je on topic reactie!

Krijg al honger bij het horen van de high tea hapjes ideeën, iets met cravings... _/-\o_ :P.

Een prikkertje gebruiken is een goede inderdaad! Ik zat al even na te denken hoe dit het beste opgelost kon worden zodat iedereen enkel hetgene pakt/aanraakt wat diegene wil hebben.

Speurtocht klinkt erg leuk! Wij hebben een ruime eengezinwoning. Ondanks dat is de gang/trap e.d niet breed genoeg om echt ruim afstand te houden. Ik denk dat we elkaar tijdens de speurtocht dan ook aardig in de weg gaan lopen, mits mijn vriend en ik beneden blijven. Dan zou het wel kunnen.

Diddykong schreef:
Wat leuk zeg, en wat maakt het nu uit hoe het "hoort". Als TS nu een leuk feest heeft, het is toch haar buik :+. Even los van de corona regels haha.
Een high tea is een hartstikke leuk idee natuurlijk. Je kunt wat zoete en hartige producten maken. Met een prikkertje erdoor is wat meer corona proof bijv.
Scones zijn lekker, met ieder een eigen bakje zelfgemaakte jam en slagroom. Je kunt zelf pindarotsjes maken, koekjes bakken, lange vingers met muisjes in 2 kleuren. Wat fruit erbij. Mini tompoesjes, slagroomsoesjes.
Hartige hapjes bijv wraps met kipfilet of zalm, kleine driehoekjes wit brood met een lekkere broodbeleg met wat luxe sla erbij. Bladerdeeghapjes kun je ook makkelijk zelf maken, mini saucijzebroodjes, hapjes met knakworst, kaashapjes kan ook nog.


Ik ben niet zo goed met ideeen voor het geslacht bekend maken. Je zou natuurlijk iets van cupcakes kunnen doen met roze dan wel blauwe vulling. Of een heliumballon in een doos, die kun je ook wel opnieuw inpakken. Of een soort speurtocht met hints door je huis, dat ze uiteindelijk in de babykamer uitkomen en dat die dan helemaal roze of blauw is (hoeft niet blijvend, maar met versiering of zo) Als de deur op slot kan, kun je nog in je speurtocht verwerken dat ze eerst de sleutel moeten vinden. Nu ja misschien is een ander creatiever :D

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 01:17

Kristy1998x schreef:
De standaard regels zijn mij bekend, verder hou ik mij niet zoveel bezig met de vorderingen/persconferenties.

Je kunt de maatregelen eenvoudig bijhouden door af en toe een kijkje te nemen op de website van Rijksoverheid. ;)

Zoals sommigen hier al voorstelden: wat vind je ervan om het online te vieren?

Spreek gezamenlijk een dag en een tijd af (en eventueel een duur).
Dan kun je voor ieder stel/persoon een persoonlijke goodiebag maken... De "uitnodiging", hapjes (Diddykong heeft al lekkere suggesties gegeven), een drankje, de benodigdheden voor de spellen (zoals kaarten, geen idee wat voor een spellen er worden gespeeld tijdens een babyshower), lekker veel confetti om je vrienden mee te plagen.
Breng het persoonlijk bij ieder stel langs, eventueel verspreid over meerdere dagen als dit kan i.v.m. de hapjes, dan kun je eventuele cadeaus ook in ontvangst nemen en ben je bij niemand binnen geweest.
Op die manier is het persoonlijk, kun je elkaar (tegelijkertijd!) zien en neemt niemand risico's. <3

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:04

Kristy1998x schreef:
Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.


Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.

[o]

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ideeën voor een Corona proof babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:11

Dat dus, en netjes verwoord.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:11

verootjoo schreef:
Kristy1998x schreef:
Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.


Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.

_/-\o_

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:13

verootjoo schreef:
Kristy1998x schreef:
Nogmaals ben ik niet uit op een discussie. Wat de een verantwoord vind is voor een ander onverantwoord, dit is een kwestie van meningen. Als het een risico voor mijzelf of voor mijn kind zou vormen had ik dit ook niet gedaan, dit is mijn eigen keuze.


Het is geen mening, en het is zeker geen individueel belang. Jij woont momenteel op een roze wolk, wat helemaal logisch is, maar hier op aarde hebben we last van een grote pandemie die moeilijk in te dammen is.
Het is nu geen tijd voor feestjes en bijeenkomsten met vrienden, hoe ‘coronaproof’ je het ook wil doen. Het is geen tijd om net aan de randen en door de mazen van de regels heen te laveren ‘omdat het mag’. Het is een tijd van nadenken over wat jij kan doen om te helpen het virus in te dammen, en bij alles wat je doet te bedenken of het daaraan bij draagt. Dit draagt overduidelijk totaal niet bij om te helpen het virus in te dammen en ik word er dan ook erg verdrietig van dat mensen doodleuk, zich van geen kwaad bewust toch zulk soort dingen gaan opzoeken.
Ik ontstip dit topic dan ook bij deze, want je wilde geen discussie, respect daarvoor. Maar je kan het echt niet maken om zo op internet tips te vragen voor een feestje. We werken in de zorg keihard om zoveel mogelijk mensen de zorg te kunnen blijven bieden die ze nodig hebben. Als het zo door gaat en mensen blijven zo laks hebben we over twee maanden code zwart. Niet leuk voor jou als je graag in het zkh zou willen (of moeten!) bevallen en er is geen plek of je kan niet de hulp krijgen die je nodig hebt. Dan wordt het wel ineens jouw probleem en dan is het ineens geen mening meer of iets verantwoord is of niet.

Zo. Moest er even uit.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:14

Verootjoo _/-\o_
Zo is het maar net.

TS, Dit is niet het moment voor eigen meningen en keuzes.

Ik wil ook nog mijn verjaardag, house warming etc. vieren, maar dat moet wachten totdat het allemaal weer kan. So be it.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:20

Ik ben zelf bijna 35 weken zwanger en voor mij was er een babyshower georganiseerd die ook weer is afgeblazen. Hartstikke jammer, maar ik ben er ook wel blij/opgelucht over. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor (ondanks coronaproof) toch risico lopen om zelf Corona te krijgen of onbedoeld anderen te besmetten.

Ik zit nu zelf in quarantaine omdat ik op een van de laatste dagen voor mijn verlof nog met iemand samengewerkt heb die positief getest is. Gelukkig is dit maar 10 dagen en ben ik vooralsnog klachtenvrij en voel ik mijn baby goed bewegen, maar dit betekent ook dat al je controles voorlopig verplaatst worden, niet heel fijn. Is dat het risico van het feestje waard?

Als ik zo lees wil je je babyshower (klinkt trouwens meer als een gender reveal feestje wat je wilt doen) na je 20 weken echo doen en dat zal ergens in december zijn? Dan zitten we nog middenin de huidige (of misschien wel strengere) maatregelen. Ik snap dat je het geslacht van je kindje op een leuke manier bekend wil maken en daar valt vast iets leuks voor te verzinnen (digitaal?). Is het niet een idee om dan je babyshower in het voorjaar plannen als je wat verder zwanger bent en je dat eventueel buiten kan doen? En met een beetje geluk zijn er dan wat regels versoepeld.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:32

Wij hebben laatst online een babyshower 'gevierd'. De cadeaus en wat lekkers werden afgegeven en dan stond er een tasje klaar die wij konden meenemen. Online zijn we bij elkaar gekomen en hebben we de cadeaus toch 'samen' uitgepakt, onder het genot van een hapje en drankje :)

Daarnaast werd via de optie 'scherm delen' (in Teams) leuke video's en collages gedeeld, van de mensen die dat hadden gemaakt. We zouden nog een spel spelen maar daar kwamen we niet aan toe met al het geklets, typisch babyshower :+

Misschien niet hoe je het voor je ziet op dit moment, maar wees creatief en dan kan je er (ook op afstand) echt wat leuks van maken!

Voor het bekend maken van het geslacht kan je misschien een cupcake meegeven met vulling in roze of blauw, die iedereen (online) tegelijk eet? Dan zien jullie het allemaal tegelijk!

heb vertrouwen, houd moed