App voor tijdcontrole Ipad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 17:17

Mijn zoontje kijkt graag filmpjes en spwelt graag spelletjes op de ipad, soms wat langer dan we zouden willen :o
Hierom willen we graag een appje installeren waarin we kunnen instellen hoe lang hij mag en kan kijken per dag.
Zelf kan ik nog niet echt iets vinden in de app store, maar wellicht hebben jullie goeie tips?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:20

Hoef je geen app voor te downloaden, via tijdmanagement in instellingen kun je het instellen per app of groep apps.

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:32

Schermtijd in de instellingen van de iPad inderdaad :j

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 18:24

Ah tof, ga ik daar even naar zoeken!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


snorkel1986

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:05

Een kookwekkertje werkt hier prima ook voor tv tijd als ik naar buiten ga en zoontje ( 6 ) nog effe tv wil kijken

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:45

Ik heb family link. Maar zowel ik als dochter hebben Samsung apparaten. Al kon het toen wel op een kinder tablet geïnstalleerd worden. Wellicht is het er ook voor de Ipad? Ideaal. Ik kan slaaptijd instellen, maximale schermtijd, blokkeren op afstand en alles wat ze wil downloaden moet ik goedkeuren.

Even gegoogled,ook voor apple beschikbaar.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 19:48

Helaas, in de schermtijd gaat het lastig worden. Kan daar niet gewoon een algemeen tijdslimiet instellen en kan het niet per app doen. Ook synct die naar mijn telefoon omdat het hetzelfde appleID is, dus dat is ook niet handig.

Moet dus toch een losstaande app hebben

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 20:09

Kaygee schreef:
Ik heb family link. Maar zowel ik als dochter hebben Samsung apparaten. Al kon het toen wel op een kinder tablet geïnstalleerd worden. Wellicht is het er ook voor de Ipad? Ideaal. Ik kan slaaptijd instellen, maximale schermtijd, blokkeren op afstand en alles wat ze wil downloaden moet ik goedkeuren.

Even gegoogled,ook voor apple beschikbaar.


Ik heb gezocht, maar kan deze niet vinden? Heb je een linkje voor me?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:40

Moet toch gewoon kunnen via scherm tijd hoor!

Ga naar scherm tijd.
Ga naar app limieten
Kies voeg limiet toe
Selecteer de apps waarvoor je limiet wilt instellen
Klik op volgende
Stel de dagelijkse limiet in
E voila.

Een algemene tijdslimiet kun je instellen door bij de stap waar je apps selecteerde gewoon bovenaan op alle apps en categorieën te klikken.

Zo kun je dus op alle apps maximaal 2 uur instellen
Waarbij voor dit specifieke spelletje maximaal 20 minuten
En waarbij YouTube maximaal een uur

Etc. Zo kun je meerdere (overlappende) limieten instellen.

In hetzelfde algemene schermtijd menu kun je delen met alle apparaten aan of uit zetten. Dan blijft de limiet beperkt tot de iPad als je die uitzet.

Ook kun je een toegangscode instellen voor die instellingen, zodat je kind niet stiekem dat kan aanpassen.

Of zit de iPad soms niet op de meest recente iOS versie? Op oudere versies weet ik niet wat er wel en niet beschikbaar is. Wellicht even proberen te updaten als dat nog kan?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 20:51

Shiloh schreef:
Moet toch gewoon kunnen via scherm tijd hoor!

Ga naar scherm tijd.
Ga naar app limieten
Selecteer de apps waarvoor je limiet wilt instellen
Klik op volgende
Stel de dagelijkse limiet in
E voila.

In hetzelfde scherm tijd menu kun je delen met alle apparaten aan of uit zetten. Dan blijft de limiet beperkt tot de iPad als je die uitzet.

Ook kun je een toegangscode instellen voor die instellingen, zodat je kind niet stiekem dat kan aanpassen.


Ik kan alleen groepen apps kiezen (bijvoorbeeld games) en het gaat per appleID, dus dan gaat hij syncen met mijn telefoon en dat wil ik niet hebben.

Je zou toch zeggen dat het niet zo moeilikk moet zijn om een appje te vinden waarbij je kan instellen dat de tablet na zoveel minuten vanzelf blokkeert

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:54

Als je delen op apparaten uitzet dan synchroniseert die niet naar andere apparaten met zelfde appleId. Althans dat zou ik verwachten van zo’n optie. Hij zou dan dus niet moeten gaan syncen met je telefoon.

Afbeelding

En bij categorieën gewoon op de categorie klikken en dan opent die de lijst met onderliggende apps en dan kun je specifieke apps kiezen.


Afbeelding

Afbeelding


Dit zijn screenshots op iPhone, maar op iPad zou dan hetzelfde moeten zijn
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 26-10-20 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:03

Je kunt zelfs per weekdag instellen. Dus dat het weekend meer mag dan doordeweeks bijvoorbeeld.

Ook kun je in schermtijd onder het onderdeel apparaat vrije tijd instellen tussen welke tijden het apparaat in zijn geheel niet gebruikt kan worden. Waarbij je ook weer individuele apps kan “ontzien”.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 21:08

Ah tnx! Zo wordt ie wat duidelijker.
Wel jammer dat ik niet gewoon aan kan geven dat hij in totaal een uur per dag mag, welke apps maakt me niet uit. Er staat toch niets op de ipad waar hij niet bij mag

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:11

Wij gebruiken de app screen time. Enige nadeel bij de puber is dat hij Whatsapp via de meldingen kan beantwoorden en gesprekken aan kan nemen, dat is niet te blokkeren. De rest werkt ideaal!

R a m a e l ♡ 29.11.2018
M a r o d i n ♡ 25.04.2021

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:14

Dat kan dus door bij de selectie voor apps bovenaan op “alle apps en categorieën” te klikken.

Dan selecteerde die alle apps op de hele iPad. Al het gebruik gaat dan naar die ene limiet.

Ik verwacht niet dat die dan zegt elke app krijgt ieder zijn eigen limiet. Ik zou verwachten dat als je alles selecteerd. Dat al dat gebruik samen gelimiteerd is tot bijvoorbeeld 1 uur als je dat instelt.

Zo kun je zeggen:

Limiet 1: alle apps totaal = 2 uur.
En daarnaast
Limiet 2: YouTube specifiek maximaal 1 uur.

Als die dan een half uur YouTube gebruikt. Mag die nog een half uur youtube en nog 1,5 uur op de iPad in zijn geheel.

Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar ik verwacht dat het zo werkt. Zo redelijk snel te testen moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 26-10-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:25

Ik heb het even getest. Als ik een limiet instel op alle apps dan gaan inderdaad alle apps “op slot”. Ook apps die ik vandaag nog niet gebruikt heb. Dus alle apps samen worden opgeteld tot 1 totale limiet (wat dus is wat je wilt begrijp ik).

Ik kan als ik de app dan probeer te openen de limiet wel negeren. Maar dit kun je voorkomen:

Als je wilt voorkomen dat de app limiet genegeerd kan worden stel je een toegangscode in. Bij het instellen vraagt die op een gegeven moment om in te loggen met AppleID. Dat is zodat je de toegangscode kunt wijzigen als je deze vergeten bent. Die stap kun je annuleren als je zeker weet dat je die code niet gaat vergeten.

Afbeelding

Nadat je de toegangscode hebt ingesteld, moet je de ingestelde limieten nog eens openen en dan aanvinken dat de limiet alleen verlengd kan worden met een toegangscode.


Afbeelding


Daarna kan de limiet alleen nog genegeerd/verlengd worden als je over de toegangscode beschikt. Mocht je kind achter de code komen, kun je die eenvoudig wijzigen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 22:03

Bedank shiloh! Ik ga morgen ff puzzelen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: App voor tijdcontrole Ipad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:05

Succes! Als je nog ergens vast loopt dan laat maar weten!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marlis en 123 bezoekers