Wat is veel / weinig snoepen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:24

Ik hou wel van lekkere dingen. Maar iedereen weet wel dat je daar dik van wordt! :D Maar wat vinden jullie nu veel snoepen of wat vinden jullie weinig snoepen?

Wanneer heb je het gevoel te veel te hebben gesnoept? Wanneer vindt je dat je het netjes tussen de perken hebt gehouden?

Ik zelf probeer door de weeks nooit te snoepen. Ik heb 't in ieder geval niet in huis. Op 't werk hebben we nog al wat lekkers vaak. 't gaat op en af.

In het weekend koop ik vaak wel wat chocolade. Z'n bubbly Milka reep. Of zoals dit weekend z'n zakje met die sinterklaas kikkertjes met van dat marsepein met een pak speculaasjes. Die sinterklaas uitvoering bij de boni. Met wat warme chocolade melk. En 'n toetje na het eten. Dit gaat dan wel in 1 weekend op. := (dit weekend geen bubbly milka reep) Ik eet geen fast food zoals patat, pizza. Wel soms wok 2 go of kant en klaar maaltijd.

Sinds ik alleen woon, merk ik dat wat ik koop, ik het ook zelf op eet. Dus als ik een reep chocolade koop en deze zelf helemaal op eet. Ik ook extra op de feiten wordt gedrukt dat ik hem helemaal heb gegeten. :')

Edit: met snoep bedoel ik al het snaaien (drop, chocolade, chips, frisdrank, koek, droge worst /tapas etc...)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-20 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:32

Ik ben niet zo van het snoepen en zal nooit snoep of koek in huis halen. Mijn man neemt soms een zakje snoep of drop mee, maar that's it.
Ik ben wel van de chips, ik koop in het weekend 1 zak voor mezelf. Daar blijft het bij.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:33

Wat knap dat je alleen in het weekend snoept _O-
Nu ben ik gelukkig niet zo van het snoepen, dus na een handje pepernoten of een stukje chocolade heb ik het wel gezien. Dan eet ik net zo lief druifjes. In werkelijkheid komt het er dus op neer dat ik vaak alleen als in 's avonds een kopje thee drink wel is snoep. Een koekje of wat pepernoten ofzo.

Chips daarintegen.... daarin moet ik voor mezelf echt streng zijn. Alleen in het weekend, en dan moet ik het hele weekend met een zak doen. Anders eet ik 7 dagen in de week chips en veels te veel Y)(^)

Ik vind het meevallen hoeveel je snoept hoor!

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:55

Heb het gewoon nooit in huis, snaaien is voor ons een stukje kaas.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:00

Tja wat is dan snoepen, de ene keer is dat een reep chocola en de andere keer een komkommer :Y)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:03

Ik hou van snoepen! <3 Hier elke dag wel iets lekkers zoals een appelflap, stukje taart, pepernoten, chocolade.

Met pizza etc maak je mij ook niet gelukkig mee dus voor de rest eet ik wel gezond. Alleen moet ik elke dag iets lekkers hebben. Yum!

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:05

Ik ben ook dol op hartig; blokje oude kaas, wat Serranoham, noten of chips.
Ongesteld en chocola zijn hier een prima duo.

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:10

Elk weekend een zak chips en verder eigenlijk niks. Wat ik wel door de weeks eet soms zijn noten. Maar ik weet niet dat telt als snoep

Zertab

Berichten: 12201
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:12

Ik probeer te kijken naar hoeveel kcal erin zitten en of dat past bij wat ik al heb gegeten. En natuurlijk vreet ik ook weleens een halve zak chips leeg, maar goed, dag erna compenseren dan maar. Ik houd teveel van ongezonde dingen om ze helemaal weg te laten <3

moonsparkle
Berichten: 21710
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:13

Ik eet elke dag een ijsje als toetje, vaak een mini magnum. Chips eet ik eigenlijk nooit. In het weekend vaak een koek als tussendoortje of chocola zoals een kinderbueno of pindarotsjes. Maar bij mij hoeft het allemaal ook niet in een keer op. Door de weeks buitenom het ijsje niks tenzij er word uitgedeeld op het werk, maar ik lust ook geen taart :')

Fast food eens in de twee weken denk ik, maar dan is het meestal zelf gemaakte hamburgers of diepvriespizza.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:21

Oh hier toch wel iedere dag, zowel zoet als hartig en soms zelfs vaker. Ik sport ook 5/6 keer per week intensief, dus ik merk er weinig van.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:41

Ik zit op dit moment een zak chips weg te kauwen. :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:44

Mijn doel is onder de 60kg blijven en ik vind dat ik weinig/genoeg snoep als dat lukt O:)

moonsparkle
Berichten: 21710
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:45

Ik heb inderdaad ook een streefgewicht, als ik tussen de 51 en 54 blijf wegen let ik er verder niet zo op.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:52

Doordeweeks snoep ik niet. Op mijn werk is er 1x per maand gebak. De werkgever trakteert op die manier alle jarigen van die maand.

Nu met de Corona maatregelen heb ik die zelfs niet, want ik werk full time thuis.

In het weekend eet ik wel een zak chips óf een reep chocola.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:52

Ik snoep echt elke dag. Chocolade/ chips, ijsje.

Gelukkig merk ik er weinig van :o

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:00

Tja, is snoepen ook hagelslag op een boterham? Want dan kan ik er ook wat van, :+ .
Dagelijks eet ik wel een beker vla..Als toetje, ;) Voor de rest ben ik een flinke emotie eter, dan is een pak koek niks. Daar ben ik inmiddels ver mee gekomen om dat in te dimmen hoewel het moeilijk blijft, maar als er niks aan de hand is, eet ik redelijk 'goed'.
Pizza, friet, gebak etc. kan ik steeds makkelijker laten staan. Krijg je ervan als je je er menig keer ziek van hebt gegeten. :9

Respect voor de mensen die het alleen in het weekend kunnen hoor! _/-\o_ daar zou ik ook graag naartoe willen.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:01

Ik mag wel minderen, veelal eet ik hele verpakkingen tegelijk leeg, en ook wel vaker dan eens per week. Ben een choco, drop en snoepgoed eter, soms gebak ofzo tussendoor. Eigenlijk nooit chips, hou daar gewoon niet zo van.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:06

Ik ben ook echt een snoeperd, chocola, koekjes, chips. Heb net vandaag besloten dat het klaar is en dat ik morgen op dieet ga.... Hopelijk hou ik het vol :')

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:08

Respect dat je dat enkel in het weekend kan!

Op normale dagen als ik beter in mijn vel zit, dan eet ik alles wat los en vast zit. Ongeacht de dag of tijd. Chocola, koekjes, snoepjes, chips. En dan niet 1 stukje, nee minstens de halve verpakking := En toch weeg ik maar 48kg dus ergens beweeg ik nog genoeg om het weer te verbranden denk ik :+ Ik ga ook gerust naar de supermarkt of Action om bewust snacks in te slaan

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:11

Ik ben geen zoetekauw maar wel dol op alles wat vet en zout is. Gelukkig gezegend met een snelle stofwisseling en ik sport veel, dus ik ben eerder aan de magere kant dan vice versa.
Ik probeer doordeweeks niet te snacken en een gezond eetpatroon aan te houden. In het weekend is er altijd ruimte voor een wijntje, chips, blokje kaas, bitterbal, olijven, noem maar op... :9 onder de streep kom ik denk ik uit op een verhouding van 80/20 gezond/ongezond en dat is voor mij prima.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat is veel / weinig snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:18

Zolang je blij bent met jezelf en genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt denk ik niet dat er een teveel of te weinig aan snoepen is. Zeker niet als je niet te zoete of te vette dingen snoept (want dat is nooit goed voor je lichaam, ook al ben je dun).
Ik moet aankomen dus ik eet echt gewoon de hele dag van alles, maar hou wel in de gaten dat ik niet alleen maar slechte dingen binnenkrijg.

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:19

Tja, wat is veel. Voor de een is dat een reep chocolade in de week, voor de ander per dag :P Ikzelf snoep eigenlijk bijna nooit. Chips is iig zeer zelden in huis, en ook iets als chocolade is iets wat maar af en toe gekocht wordt. Ik moet zeggen dat sinds ik dat een jaartje doe ik zelfs een paar kilo kwijt ben, al was ik voorheen ook al gewoon dun :+ het liefst zou ik het elke dag wel willen natuurlijk, maar dat is eigenlijk gewoon een heel slecht idee :Y)

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:23

Respect dat je dat kan enkel in het weekend :oo

Voorheen kon ik altijd onbeperkt snoepen en deed het niets voor mijn gewicht. Ik ben een mega grote zoetekauw. Snoepjes, chocolade en koekjes :9 . Maar sinds ik fulltime huismus ben door mijn ziekte werd de gang naar de kast iets te vaak gemaakt. Er zat geen rem meer op. In juli ben ik geopereerd en toen flink wat gewicht verloren. De flinke dosis zelf medelijden en een berg beterschaps chocolade maakt dat ik inmiddels 2 kilo boven mijn oorspronkelijke gewicht zat.

Ik mag nu van mezelf enkel ´s avonds nog één koekje of een handje chips. Dit scheelt aanzienlijk in mijn gewicht en dat is confronterend. Iedere pondje gaat daadwerkelijk door het mondje. Tussendoortjes neem ik nu in de vorm van komkommer of tomaatjes. Aan het einde van de dag ben ik dan trots op mezelf dat ik het gered heb en beloon ik mezelf met iets lekkers maar moet eerlijk toegeven dat ik het erg moeilijk vind om mezelf in toom te houden haha.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:05

Hier ook in principe alleen een weekendsnoeper. Ik ben herstellende van een eetbuienstoornis dus ik heb heel lang geen enkel filter meer gehad over wat normale snoephoeveelheden en frequenties nou zijn , heb dat mezelf ook echt afgevraagd en een nieuwe ‘normaal’ moeten aanleren. Vind dit topic dan ook heel interessant om te lezen :j
Als ik echt heel veel zin heb in iets lekkers pak ik op een doordeweekse dag ook wel eens een schaaltje chips of paar blokjes chocola maar dat komt zeker niet elke week voor.