Bijvoeren Paddock Paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 14:22

Mijn pony staat sinds een paar weken in een Paddock Paradise systeem. Het zijn zandtracks en hij heeft zo goed als altijd onbeperkt hooi te eten. De overgang van alles wat hij kon eten in het natuurgebied waar hij stond lijkt tot nu toe goed te gaan, maar ik wil wel bewust bijvoeren. Momenteel voer ik zo'n vier dagen per week Vitalbix bij, de Daily Complete en Nutrimash.
Ik zou graag lezen wat jullie bijvoeren voor de nodige mineralen en vitaminen en waarom, indien jullie paard verder enkel hooi eet.
Suggesties ook welkom natuurlijk!


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:51

Hier krijgt mijn paard (Friese merrie, recreatief-wedstrijd gereden) naast onbeperkt hooi elke dag 100gr Vitalbix Daily Complete + 250gr Vitalbix Active+. Ik probeert bewust laag in suiker en langzaam vrijkomende energiebronnen te voeren.
En zo nu en dan een keer iets lekkers zoals een appeltje of zo *D
Hier doet ze het super op!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:06

Ik geef metazoa met seizoensgebonden supplementen. Doen ze hier het ook super op!

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.


Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:10

Die van mij krijgt 75gram equilin balancer (geconcentreerd mineraalbrokje ter aanvulling voor ruwvoer), gecombineerd met een handje muesli van pavo nature’s best voor de smaak. En plantjes ter aanvulling voor weerstand, luchtwegen ed. Welk plantje of combinatie van plantjes hangt af van seizoen en haar behoefte. Als ruwvoer heeft zij hooi uit natuurgebied.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 15:15

AnneJ1995 schreef:
Hier krijgt mijn paard (Friese merrie, recreatief-wedstrijd gereden) naast onbeperkt hooi elke dag 100gr Vitalbix Daily Complete + 250gr Vitalbix Active+. Ik probeert bewust laag in suiker en langzaam vrijkomende energiebronnen te voeren.
En zo nu en dan een keer iets lekkers zoals een appeltje of zo *D
Hier doet ze het super op!


Je bent je ervan bewust dat je dan ver beneden de aanbevolen hoeveelheid zit? Dan kom je niet op de aanbevolen hoeveelheid vitaminen per dag

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:02

Ik ben heel tevreden over de force korrels van Marstal. Die combineer ik met de vito muesli en wat lijnzaadolie. Mijn merrie die wat extra energie kan gebruiken krijgt wat cornmuesli erbij.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:27

Wij zijn erg tevreden met de topmineral van Lexa. Hiervan hoeven wij onze Ijslanders maar 50 gram per dag van te geven.

Groetjes Jolanda

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 22:29

Dank je wel voor jullie antwoorden! Kunnen jullie ook iets aanraden wat ik niet perse dagelijks hoef te voeren?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:02

Sammiex2000 schreef:
AnneJ1995 schreef:
Hier krijgt mijn paard (Friese merrie, recreatief-wedstrijd gereden) naast onbeperkt hooi elke dag 100gr Vitalbix Daily Complete + 250gr Vitalbix Active+. Ik probeert bewust laag in suiker en langzaam vrijkomende energiebronnen te voeren.
En zo nu en dan een keer iets lekkers zoals een appeltje of zo *D
Hier doet ze het super op!


Je bent je ervan bewust dat je dan ver beneden de aanbevolen hoeveelheid zit? Dan kom je niet op de aanbevolen hoeveelheid vitaminen per dag


Ik vind het verschil tussen aanbevolen en nodig nog wel groot. In principe zou een paard met goed ruwvoer al een heel eind moeten komen. Ik weet dat er in het ruwvoer in NL te weinig zit, dus voer ik iets bij. Ik heb wel nav jouw berichtje de active+ verdubbeld (500 ipv 250 gr). Van de daily kreeg ze blijkbaar 150gr ipv 100.
Nog steeds onder aanbevolen, maar dat zou 1,5kg active+ zijn 8)7 daar ga ik niet aan beginnen. Ze glanst, doet het goed met het werk... Dan denk ik dat het goed is, ze doet het hier al 1,5 jaar prima op.

Britt1: waarom wil je het veranderen? Als het zo werkt voor je paarden? :)

Britt1

Berichten: 2572
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-20 10:27

Citaat:
Britt1: waarom wil je het veranderen? Als het zo werkt voor je paarden? :)

Ik weet niet of het werkt. Hij staat pas drie weken in dit systeem.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:34

Wat kom je te kort aan vitamines, mineralen en/of energie in je ruwvoer?
Als je dat niet weet, is elk antwoord zinloos.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:56

Dus jullie adviseren ts zo’n pavo quickscan voor het hooi? Niet iedere baal en batch is hetzelfde toch.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:14

Ik heb zoutstenen hangen en een sodium blok. Iig die heb ik gekocht bij decathlon.
Verder krijgt mn oudste vitalbix daily complete 250gram met een schepje biotine, lijnzaadolie, foeneknof met anijs en biergist. Mn jonkie krijgt 375 gram vitalbix breed & grow met de bovengenoemde kruiden en een worteltje.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Bijvoeren Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:21

Die van ons krijgen een multi vitamine poeder (in groessen te koop in pure vorm) normaal verwerken ze dit in brokken. Hierbij krijgen ze een handje bietenpulp, luzerne en musli


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers