Paard met schimmel moet verhuizen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LilCromedGun
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-19

Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 23:30

Hoi allemaal. Ik zou graag tips zien
A.s woensdag zou mijn pony verhuizen naar een nieuwe stal.

Nu gaan wij weg wegens stalbeleid van de vorige stal. Die zich nu weer bewijst. Er is even terug een nieuw paard gekomen met schimmel. Ondoordacht hebben ze deze gewoon tussen de rest van de paarden gezet. Dan wel verschillende paddocks. Maar dusdanige lage draden dat alle paarden contact maken. Dus ja. Nu hebben we een zware schimmelonfectie op stal. Ook de mijne.

Nu is er de kans dat mijn pony niet mag verhuizen hierdoor.

Het appcontact ging vandaag zo:
Ik: hoi, heb je star met paarden met schimmel gehad? Hij heeft het nu ook en gezien de verhuizing ben ik hier echt niet blij mee!!
Staleigenaar: eeeeuuuh ja, oeps.
Ik: misschien mag hij dus nu daar niet heen tot hij beter is. Ik ben echt niet blij hiermee! Naast dat is het weer bijna 100 euro aan medicatie en tijd en energie om hem beter te maken!!!

Hierna geen reactie. Zou ik mijn voet stijf kunnen houden als ik mijn paard niet mag verhuizen, dat ik de stal niet doorbetaal. Gezien het hun nalatigheid is dat hij (alweer) ziek is?


Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:54

Wat vervelend. Ik denk dat je sowieso de dagen dat het paard er staat moet betalen maar zou zelf wel weigeren on de opzegtermijn in acht te nemen in dit specifieke geval.
Lijkt me best om eens op een rustige manier met je staleigenaar gaan praten ipv appjes. Hij/zij is immers ook degene die de volgende dagen je paard nog in handen zal moeten hebben en zal moeten voeren. Dikke ruzie maken op dit moment Raad ik je dus niet aan.

Verder... was de schimmel op voorhand bekend en had het mogelijk geweest om het paard met schimmel gemakkelijk apart te plaatsen? Ik kan me indenken dat de faciliteiten daar gewoonweg niet toe zijn op sommige (goedkopere) stallen.

Paardengek in hart en nieren!

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:57

100Euro aan medicatie?
Imaverol halen bij de welkoop/pets place (wordt gewoon nog verkocht voor hond/kat).
Verdunnen in een emmer met een beetje lauw water en met een spons je paard ermee nat maken.
Dan je gebruikte tuig nat maken en je borstels in de emmer doen.
Na 1 x volledig behandelen kun je daarna vaak volstaan met alleen de plekken te behandelen.
Met een flesje kun je meerdere keren doen en kost ca25 E.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

MarjanB

Berichten: 16300
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 02:23

Brainless schreef:
100Euro aan medicatie?
Imaverol halen bij de welkoop/pets place (wordt gewoon nog verkocht voor hond/kat).
Verdunnen in een emmer met een beetje lauw water en met een spons je paard ermee nat maken.
Dan je gebruikte tuig nat maken en je borstels in de emmer doen.
Na 1 x volledig behandelen kun je daarna vaak volstaan met alleen de plekken te behandelen.
Met een flesje kun je meerdere keren doen en kost ca25 E.


Na een ernstige ringworm infectie door toedoen van stalgenoot die haar paard onder de plekken terug bracht na een maand training heeft me 250! Euro gekost.. paard kreeg het zo erg dat ze ingeënt moest worden. Dus ff een flesje imaverol halen is niet altijd de oplossing :(

Life is a balance of holding on, and letting things go…

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:40

Dit met beide staleigenaren via de app bespreken is in mijn ogen niet handig. Gemaakte afspraken extra bevestigen via de app kan wel handig zijn.

Heb je al gevraagd of je paard tijdelijk afgezonderd kan staan op de nieuwe stalling, zodat je toch kan verhuizen?

[o]

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 06:50

cobiie schreef:
Dit met beide staleigenaren via de app bespreken is in mijn ogen niet handig. Gemaakte afspraken extra bevestigen via de app kan wel handig zijn.

Heb je al gevraagd of je paard tijdelijk afgezonderd kan staan op de nieuwe stalling, zodat je toch kan verhuizen?



Dit, en de manier waarop TS appt is ook belachelijk. Als staleigenaar zou ik op zulke appjes ook niet reageren.

We kunnen als volwassenen met elkaar praten, of niet.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:24

Wat wil je dan als reactie op je laatste zin ?
Ook die 4 !! !! erachter... als je echt 24 bent zoals in je profiel staat, kan je best gewoon op een volwassen manier dit met de staleigenaar uitpraten.
Niet met van die idiote appjes.

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:55

LilCromedGun schreef:
Hoi allemaal. Ik zou graag tips zien
A.s woensdag zou mijn pony verhuizen naar een nieuwe stal.

Nu gaan wij weg wegens stalbeleid van de vorige stal. Die zich nu weer bewijst. Er is even terug een nieuw paard gekomen met schimmel. Ondoordacht hebben ze deze gewoon tussen de rest van de paarden gezet. Dan wel verschillende paddocks. Maar dusdanige lage draden dat alle paarden contact maken. Dus ja. Nu hebben we een zware schimmelonfectie op stal. Ook de mijne.

Nu is er de kans dat mijn pony niet mag verhuizen hierdoor.

Het appcontact ging vandaag zo:
Ik: hoi, heb je star met paarden met schimmel gehad? Hij heeft het nu ook en gezien de verhuizing ben ik hier echt niet blij mee!!
Staleigenaar: eeeeuuuh ja, oeps.
Ik: misschien mag hij dus nu daar niet heen tot hij beter is. Ik ben echt niet blij hiermee! Naast dat is het weer bijna 100 euro aan medicatie en tijd en energie om hem beter te maken!!!

Hierna geen reactie. Zou ik mijn voet stijf kunnen houden als ik mijn paard niet mag verhuizen, dat ik de stal niet doorbetaal. Gezien het hun nalatigheid is dat hij (alweer) ziek is?


Dat zou je kunnen proberen maar dan wel in een gesprek in real life. Verder kan je paard niet apart staan op de nieuwe stal? Totdat de schimmel weg is.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:03

Ik vind jouw manier van communiceren teleurstellend, ts. Ten eerste bespreek je zoiets als dit niet via de app. Ten tweede de manier waarop je de tekst geformuleerd hebt. Ten derde de uitroeptekens. Ik kan er wel een toon bij bedenken. Als ik jouw stalhouder was zou ik hier überhaupt niet op reageren. En als je mij zo in persoon aan zou spreken zou ik ook zeker geen gesprek met je aangaan.

Ik begrijp dat de frustratie hoog zit en dat je graag je pony wil verhuizen maar ga eerst eens in gesprek met je nieuwe stalhouder. Kijk wat de mogelijkheden zijn. Als je echt niet kan verhuizen ga dan het gesprek aan met de oude stalhouder en bespreek wat de mogelijkheden zijn. Geen vingertje wijzen maar gewoon een constructief volwassen gesprek om tot een oplossing te komen waar iedereen tevreden en gelukkig mee is. Succes.

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:07

Appen is erg makkelijk maar soms is het beter iemand persoonlijk aan te spreken.

LilCromedGun
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-19

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 21:08

De fruatratie komt ergens vandaan. Naast het vergeten van medicatie geven wat eindeigde in meerdere gaskoliekaanvallen, kreupel paard, dikke bloedpoten en alles bij elkaar 2000 euro verder sinds hij op deze stal staat (stal van 350 euro in de maand) sinds 3 maanden mijn paard dagelijks zelf bijvoer omdat het voerbeleid mega naar achteren is gegaan. Alles wat je bespreekt haalt ze manlief en 3 boeren zoons erbij die wel even komen vertellen waarom jij nooit gelijk hebt. Er was een mogelijkheid deze pony toen apart te zetten en hij kwam vol van de schimmel aan. Dit is de zoveelste keer dat er iets is met mijn paard (niet alleen de mijne, maar meerdere geblesseerde en zieke paarden de laatste tijd)

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 21:51

1. Toch gaat zo’n toon aanslaan je nooit helpen. Kalmeer even.

2. Medicatie geven, en zeker blijkbaar zulke cruciale medicatie, is jou verantwoordelijkheid als eigenaar. Je kan die niet afschuiven op iemand anders Zonder het op te volgen en dan vloeken en tieren als het mis gaat. Ook als ze zeggen dat ze het geven... blijf aandachtig, en wacht niet tot er iets misgaat. Dat geldt voor elke stal trouwens.

3. Als de stal blijkbaar zo slecht is, dan is het goed dat je verhuist. Maar probeer voor nu echt je kalmte te bewaren. Je schiet Hier niets mee op.

4. Ga rustig het gesprek aan qua stalgeld en verhuistermijn en contacteer ook je nieuwe stal. Probeer een compromis te zoeken. Maar onthoud dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn :)

Paardengek in hart en nieren!


Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:01

Brainless schreef:
100Euro aan medicatie?
Imaverol halen bij de welkoop/pets place (wordt gewoon nog verkocht voor hond/kat).
Verdunnen in een emmer met een beetje lauw water en met een spons je paard ermee nat maken.
Dan je gebruikte tuig nat maken en je borstels in de emmer doen.
Na 1 x volledig behandelen kun je daarna vaak volstaan met alleen de plekken te behandelen.
Met een flesje kun je meerdere keren doen en kost ca25 E.

Met €25 kom je er niet als je het grondig doet. Je paard moet meerdere keren gewassen worden, al je materiaal moet ontsmet en behandeld worden, dekens, halsters, etc... met 1 flesje gaat dat niet lukken. Mij heeft het aan dierenarts en medicatie ook makkelijk €130 gekost om de schimmelinfectie te verhelpen.

Om nu het stalgeld niet te hoeven betalen vind ik een beetje bizar. Waarom zou je dat niet meer moeten betalen als je paard nog wel op het stro staat, voer krijgt en hooi krijgt. Hij wordt ook nog steeds uitgemest en buiten gelaten lijkt me? Dan is geen stalgeld betalen niet meteen een goeie aanpak denk ik. Ik zou eerder gaan voor een (deels) compensatie voor de dierenarts rekening en behandelproducten. Dat is iets logischer en voor de stal waarschijnlijk ook haalbaarder dan dat jij een maand gratis daar kan staan.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41315
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:07

Jeetje TS, wat een stomme situatie, ik snap heel goed dat je pissig bent. Schimmel is heel vervelend en als niet iedereen goed meedoet en mee behandelt, blijft t aanwezig :\.

Ik zou wel met je huidige stalhouder om de tafel gaan om het hier eens goed over te hebben. Het is niet normaal dat dit gebeurt, maar je moet dat wel face to face opnemen, niet via whatsapp.

Elisa2

Berichten: 36659
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:13

LilCromedGun schreef:
De fruatratie komt ergens vandaan. Naast het vergeten van medicatie geven wat eindeigde in meerdere gaskoliekaanvallen, kreupel paard, dikke bloedpoten en alles bij elkaar 2000 euro verder sinds hij op deze stal staat (stal van 350 euro in de maand) sinds 3 maanden mijn paard dagelijks zelf bijvoer omdat het voerbeleid mega naar achteren is gegaan. Alles wat je bespreekt haalt ze manlief en 3 boeren zoons erbij die wel even komen vertellen waarom jij nooit gelijk hebt. Er was een mogelijkheid deze pony toen apart te zetten en hij kwam vol van de schimmel aan. Dit is de zoveelste keer dat er iets is met mijn paard (niet alleen de mijne, maar meerdere geblesseerde en zieke paarden de laatste tijd)


Ik snap je frustratie, ik zou toch in zo'n geval het paard zsm willen verhuizen. Kijk of hij op de nieuwe stal even afgezonderd kan staan tot de schimmel weg is. Aan je oude stal kun je beter zo min mogelijk (negatieve) energie nog verspillen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:20

Waarom ben je niet eerder weggegaan dat had je een hoop geld bespaard.

996981
Berichten: 9610
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 09:23

Heb je überhaupt al gepeild bij je nieuwe stal hoe ze erin staan? Of is de kans die je aangeeft dat je niet mag komen een aanname?

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:20

Je paard als eerste gewoon wassen met immaverol, je spulletjes ook.
Wellicht is het wél zo eenvodig op te lossen. Immers, niet alle schimmel gevallen lopen uit de hand.

Ga even bellen met je nieuwe stal hoe zij er tegenaan kijken.
Misschien mag je gewoon komen wanneer je de pony als behandeld hebt, en als ze daar niet eraan gaan zitten en even afgezonderd kan staan is er wellicht helemaal niks aan de hand....

LilCromedGun
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-20 01:58

Beetje off topic. Nieuwe staleigenaar had aangegeven dat we niet mochten komen zonder dierenarts toestemming. Uiteindelijk voor de entingen gekozen. En dus gelukkig toch kunnen verhuizen!

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Paard met schimmel moet verhuizen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:55

Nee hoor, niet off topic.
zouden meer stallen moeten doen!!! Op mijn oude stal hadden we vaak schimmel omdat de nieuwe lespaarden van een handelaar kwamen.... dus vanaf de regel: elke nieuwe standaard wassen met immaverol. Dat scheelt al, hihi.

Succes op je nieuwe stal!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Setyguchel en 29 bezoekers