Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:04

elnienjo schreef:
Buffelduke schreef:
Ik heb een Velda fly galvanitas met een tempur one matras. Een rib uit je lijf maar het ligt heerlijk. En het bed is echt een aanvulling op je interieur zo mooi.

Plaatje van internet:
[ [url=m/3FjauO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hem in de grijze velvet uitvoering.
En qua overtrekset heb ik altijd mijn sets van katoen satijn qua materiaal. Zo heerlijk zacht <3

Het ziet er uit alsof het nauwelijks ondersteuning biedt. Waar ligt je matras dan op?


Op een soort pocketvering idee. Echt heel stevig. Het lijkt zo op het eerste oog wellicht niet zo stevig maar dat is hij wel. Hebben ze vrij slim bedacht allemaal


fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:05

Wij hebben sinds kort een elektrisch verstelbare boxspring. Bed ligt echt super maar dat mag ook wel voor dat geld.

Het is de caresse 6010. Hebben er ook de nachtkastjes bij gekocht en we hebben aan beide kanten een ledlampje aan de onderkant laten zetten die op sensor werkt, dus als je het bed uit stapt springt die aan en dat is wel fijn als je 's nachts naar de wc moet.

Loes2009
Berichten: 161
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:06

Ik heb 140x210 matras, een groot matras dus kan overal liggen waar ik wil. Heb een TEMPUR Cloud matras, kost iets maar zou nooit meer anders willen.
Wel twee losse lattenbodems dus in het midden is de ondersteuning een stuk minder (waar de bodems tegen elkaar aan staan). Heb de bodem op poten staan zonder ledikant wegens gebrek aan ruimte.
Daarnaast als de bodem op poten staat kan het eigenlijk ook niet kraken.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:41

@loes: heeft je bodem in het midden geen ondersteuning dan (een extra poot zeg maar)?

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:46

Ik heb een Ikea boxspring met een Emma top matras. Had toen snel een nieuw bed nodig omdat ik terug ging naar m’n ouders en Ikea is dan ideaal. Alleen was de topper die erbij zat echt mega dun. De Emma ligt erg lekker :j

Loes2009
Berichten: 161
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:47

DubbelFun schreef:
@loes: heeft je bodem in het midden geen ondersteuning dan (een extra poot zeg maar)?


Het geeft je lichaam geen ondersteuning. Omdat bij de meeste lattenbodems de meeste vering in het midden van de bodem zit en aan de rand zitten de latten vast. Hier is dus minder vering en daardoor minder tot geen ondersteuning van het lichaam.
Er zijn wel bodems die aan de rand evenveel vering hebben als in het midden, dus misschien voor de volgende aanschaf dat ik daarvoor kies.

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:54

Ik heb afgelopen zomer een nieuw matras (180x210) + topper + lattenbodems gekocht bij de betere beddenzaak hier in het dorp. Kosten €2300,- maar ligt zooooveel beter dan de matrassen van Beterbed en de iets goedkopere bedden zaak die hier ook in het dorp zit. De ombouw is gewoon een simpele witte ombouw, niks bijzonders. Ik wil uiteindelijk zelf een houten ombouw (laten) maken met dikke balken.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 24-10-20 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:54

Wij hebben een Auping boxspring sinds 10 jaar met twee aparte matrassen. Paar maanden geleden hebben we een nieuwe topper gekocht, want die was wel op. Dat was toen een gruwelijk duur bed.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:15

Hier een Emma bed + Emma matras (wel 200x200), eindelijk iets waar mijn vriend (zeeeeeer moeilijke slaper) wél goed op kan slapen.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Anoniem

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:34

Ik heb een leenbakker boxspring, met schuimatras en topper. Ik kan bagger slecht over veren in matrassen, maakt niet uit hoe dik. En ben heel tevreden met m'n bed. Lig altijd heerlijk. Wel gelijk de grootste maat 180*200, maar das niet erg

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:37

Ons slaapkamer is nog kaal, net verhuisd. Maar ik heb een boxspring van BeterBed en ben er heel tevreden over. Alleen voor deze maat zijn bijna geen topmatras hoezen te vinden, mijn bed is namelijk 140x210 en er zijn alleen hoezen van of 140x200 of 160x220. En die eerste is dus te klein en die tweede daar zwemt mijn bed in. :+

Alex en Jorie <3

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:41

Ons bed komt uit een beddenzaak, lattenbodem en matrassen zijn op elkaar afgestemd kwa vering en demping etc.
Manlief heeft een matras van koudschuim en ik van latex, maar van hetzelfde merk en daardoor gewoon even hoog en sluiten goed op elkaar aan, we kunnen naar elkaar toerollen zonder erg te hebben in de spleet, die is nl nagenoeg niet voelbaar.
En zo hebben we dus beiden een matras wat past bij ons postuur en slaaphouding.

Onze bodems en matrassen zijn van Swissflex. Ombouw weet ik niet zeker of die van hetzelfde merk was, maar de ombouw doet er niet zo heel veel toe, als je lattenbodems en matras(sen) maar goed zijn.
Dan kan je ombouw gewoon uitgekozen worden op wat je mooi vindt.

Ons bed is 1.80x2.00 m.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 12:18

Bedankt voor alle reacties !
Maar ik twijfel nu beetje. Twee aparte matrassen en dan met een topper jullie zeggen met goede topper merk je nauwelijks een spleet ?

Alleen vind ik dan 70 cm breedte wel smal. Maar lijkt me wel beter qua stevigheid matras dan 1 groot matras.

Ik twijfel of ik 1.60 op mijn kamer pas. Heb veel schuine hoeken.

[o]

Mi_Amore

Berichten: 14819
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:02

Mijn IKEA Boxspring gaat al 12 jaar mee. Nu deze zomer de matras eens vervangen :) betaalde destijds iets van een €1500 voor een kingsize bed.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:21

Afbeelding
Hier een boxspring van BeterBed.
180x220 (man is 2m)
2 losse matrassen, voor mij de medium en mijn man heeft hard.
En daaroverheen een topper.
We hebben hem pas 2 jaar maar ligt nog steeds top.
Ook geen last van de spleet er tussen.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 24-10-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne125

Berichten: 1425
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:21

Ik heb sinds kort een Karlsson boxspring met M line matrassen. Wel een 180cm x 200cm en dus 2 losse matrassen. Ik vind die spleet dus echt heel erg meevallen. Sinds ik dit bed heb ben ik van vrijwel mijn lichamelijke klachten af! Dus het was de investering meer dan waard.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+6!

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:23

Ik heb 2 matrassen en een topper, merk niets van een spleet.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 13:33

Is er nog iets waar je dan mee moet opletten van toppers ?

[o]

_Nancy

Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:41

Janinevv schreef:
Is er nog iets waar je dan mee moet opletten van toppers ?


Wij hebben een elektrisch bed en daarbij een split topper. Wel zo handig als de een omhoog wil zitten en de ander niet :)

Volgens mij komt onze topper van dekbed discounter vandaan, weer het niet helemaal zeker. Maar ligt heerlijk, lekker zacht!
En voel ook zeker niks van een spleet ofzo van de 2 matrassen.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:27

Ik heb niet zo'n hele dikke topper omdat ik er ook al hogere poten onder heb gedaan, anders moet ik een aanloop nemen :')

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wat voor bed/slaapkamer hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:19

Ik moest ook wel even wennen met de nieuwe Emma matras dat mijn bed ineens 65 cm hoog was :)

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:22

DubbelFun schreef:
Ik moest ook wel even wennen met de nieuwe Emma matras dat mijn bed ineens 65 cm hoog was :)

Ja dat had ik ook, maar vind het inmiddels wel fijn. Heb rugklachten en sta nu wel heel makkelijk naast mijn bed 's morgens. :D

capopjekop

Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:27

DubbelFun schreef:
Dan kun je de latjes 'opsluiten' met kleine houten blokjes zodat ze niet weg kunnen, of je maakt de latten vast op een stevige strook band (dat spul waar halsters van gemaakt zijn ) en dan maak je de voor en achterkant vast aan de bedombouw.


Ja dat was het idee idd. Maar denk dat ik een nieuwe ga maken en van dit bed een kast ga maken

Loes2009
Berichten: 161
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:15

Janinevv schreef:
Is er nog iets waar je dan mee moet opletten van toppers ?


Materiaal van een topper bepaald een deel van het comfort. Koudschuim is vaak een stuk steviger dan bijvoorbeeld latex.
Maar het belangrijkste is de matrassen en bodems die er onder liggen. Die bepalen het meeste comfort.

Als je twee lossen matrassen wil, zijn er ook matrassen die je aan elkaar kan ritsen. Dit haalt een een groot deel van het gevoel van de spleet weg.

Maar ik zou je vooral goederen voorlichten in een speciaalzaak. Die kunnen je goed het verschil uitleggen en adviseren of je beter 2 matrassen met een topper kan nemen of een groot matras.

Een topper is altijd wel een extra onderdeel die uiteindelijk het snelst vervangen moet worden, aan de andere kant wel makkelijker met opmaken e.d.


Loes2009
Berichten: 161
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:16

Jorex schreef:
Ons slaapkamer is nog kaal, net verhuisd. Maar ik heb een boxspring van BeterBed en ben er heel tevreden over. Alleen voor deze maat zijn bijna geen topmatras hoezen te vinden, mijn bed is namelijk 140x210 en er zijn alleen hoezen van of 140x200 of 160x220. En die eerste is dus te klein en die tweede daar zwemt mijn bed in. :+


Hoeslakens voor 140x210 zijn er wel. Ook voor topmatrassen. Zowel in jersey (rekbaar katoen) als gewoon glad katoen. Zijn een aantal merken die het ook op maat maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Kloesje, paljaslaura, xPabloBokt en 20 bezoekers