Pesse: pony overleden door botsing met auto

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 16:44

112Hoogeveen.nl
Ingezonden door Bokker Peerke_
Algemeen

Afbeelding
Foto: FEI


Een pony is vanochtend op de N375 overleden doordat het dier in botsing kwam met een auto.
Een automobilist uit Stadskanaal reed over deze weg in de richting van Meppel. Twee kilometer buiten Pesse kwamen hem plotseling drie paarden/pony's, twee grote en een kleinere, tegemoet. De man kon de twee groten ontwijken, maar de kleine niet. Na de botsing draaide de wagen enkele malen om zijn as en kwam in de berm tot stilstand.

Het hele artikel lees je op 112Hoogeveen.nl !Let op! De foto's in deze link kunnen schokkend zijn!

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:51

Hoe triest... |(

Ik zeg niet dat de automobilist er iets aan kunt doen. Wel weet ik dat ze daar zeker in het donker echt vaak ( veel) te hard rijden. Dat maakt een onverwachte situatie meteen veel gevaarlijker.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

stal_HD
Berichten: 3087
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:04

Buiten dat kan een klap van 60 ook al fataal zijn. Helaas is de kleine pony dood. Gelukkig de andere twee niet. En gelukkig kwam de man er ook goed vanaf. Dat had ook anders kunnen aflopen...
De eigenaar van de paarden is aansprakelijk.

maitestar23

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 18:09

Op die weg mag je 80 rijden, als er dan vanuit het niets in het donker ineens wat in je koplampen verschijnt sta je gewoon nooit op tijd stil.
Het snelheidsverschil is dan te groot tegenover je reactiesnelheid.

Natuurlijk ontzettend verdrietig en gelukkig is de bestuurder er goed vanaf gekomen, zo aan de auto te zien had hij flink geluk.

Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:11

maitestar23 schreef:
Op die weg mag je 80 rijden, als er dan vanuit het niets in het donker ineens wat in je koplampen verschijnt sta je gewoon nooit op tijd stil.
Het snelheidsverschil is dan te groot tegenover je reactiesnelheid.

Natuurlijk ontzettend verdrietig en gelukkig is de bestuurder er goed vanaf gekomen, zo aan de auto te zien had hij flink geluk.



Inderdaad, daarbij: je kunt niet verwachten dat mensen daar 40/60 gaan rijden voor het geval dat... zouden ook ongelukken van komen.
Die auto... dat de bestuurder daar goed vanaf is gekomen!

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:34

Zo! Die automobilist heeft mazzel gehad dat hij niks mankeert, wat een schade aan de auto.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:37

In het pikkedonker zonder straatverlichting zoals veel wegen daar zijn, rijd ik daar echt geen 80 km ook al is het toegestaan. Dat heeft niks met dit ongeluk te maken hoor. 60 km rijden waar 80 km mag is niet meteen gevaarlijk. Zeker niet met een goed verlichte auto :)

De automobilist heeft een engel op zijn of haar schouder gehad.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:12

Erg triest voor de pony, ik vind het wel vreemd dat ze die onafgedekt laten liggen midden op de weg, terwijl het auto wrak, dat in de berm ligt eerst wordt weggetakeld.

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:17

Tjonge, nou die bestuurder heeft zeker geluk gehad!

JLLN_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:47

Sneu voor de pony en wat een geluk voor de bestuurder!

Betty62 schreef:
Erg triest voor de pony, ik vind het wel vreemd dat ze die onafgedekt laten liggen midden op de weg, terwijl het auto wrak, dat in de berm ligt eerst wordt weggetakeld.


Als de takelwagen voor de auto er eerder is dan een wagen om het dier te bergen is dat niet zo vreemd toch? Ze gaan die pony niet meenemen op een takelwagen voor autos lijkt me


Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:50

Ach wat weer een triest nieuws. Het gebeurt de laatste tijd toch wel heel veel -O- Als je ziet hoe de auto eraan toe is dan heeft de bestuurder zeker mazzel gehad.

Heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen, wat een vreselijk ongeluk.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:16

Hier hebben er om die reden dubbele bedrading. Mochten ze uitbreken dan komen ze eerst op het pad terecht wat om de weiland heen loopt. Ik kan meer stallen aan raden dit ook te doen.

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:09

Och jeetje wat heftig, daar rij ik geregeld langs. Dat is voor de bestuurder dan nog relatief goed afgelopen. Wat verdrietig voor de pony en eigenaren.

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:17

Erg.. ;(
Zelf reed ik een keer in het donker op een weg waar je 50 mocht, ik reed iets langzamer en plotseling kwam er een paard op me af rennen, die zag ik pas op het laatste nippertje, het was een schimmel dus misschien zelfs wat duidelijker te zien.
Gelukkig zag ik het op tijd en kon ik hem vangen en terug brengen maar ik snap heel goed dat je meestal niet op tijd kan remmen, ook al rijdt je 50.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Supervix3n
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-10-20

Re: Pesse: pony overleden door botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:11

Gelukkig heb ik nog nooit een dier aangereden, lijkt me zo afschuwelijk.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:50

Oh jeeetje, wat een schade aan die auto! Heftig voor alle partijen...
Een dier aanrijden is ook altijd een van mijn grootste angsten op de weg, zeker in het donker op dit soort wegen. |(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enphalu en 17 bezoekers