Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 21:28

Hallo allemaal,

Zijn er hier winkeliers/ winkelmedewerkers die 'problemen' hebben met klanten/ (fun) shoppende mensen?

Zelf werk ik als opticien en wij hebben best heel strenge regels. Momenteel vind ik er echt geen kl*te meer aan.... ben echt alleen maar politieagent aan het spelen (dit mag niet, dat mag niet) en ik vind het steeds lastiger om netjes en beleefd naar de klant te blijven. Het begint namelijk al verkeerd, elke klant loopt lekker door naar binnen, terwijl er een groot bord (1m50 hoog) staat met de vraag of de klant wil wachten, er is een wachtvak gecreëerd en een ronde sticker op de grond voor het bord, waarop staat: wacht hier. Maar nee, iedereen denderd lekker door.... vervolgens trekt iedereen monturen uit het rek en wil ze vervolgens terug hangen. Terwijl bij het wachtvak bij de deur al aangegeven staat dat er niet meer als 4 gepakt mogen worden en ook zeker niet terug het rek in mogen (ik maak eerst alles wat aangeraakt is schoon voordat het terug mag) en de gehakte monturen in een bakje met plek voor 4 gelegd mag worden. Goed, ik leg het de klant uit en nee ze begrijpen het helemaal, komt goed. Vervolgens wordt er aat gepakt en zie dat ze het terug willen hangen, dus ik zeg nee dat mag ook in het bakje, echt alles wat u aanraakt mag erin. Ohja dat is waar, maar dese wil ik niet. En toch mag die ook in het bakje...
Vervolgens ga ik b.v. een oogmeting in en als ik dan terug kom, liggen alle schappen vol met gepaste monturen... en dan moet ik vriendelijk blijven, na het al 2 a 3 x uitgelegd te hebben...

Of van die klanten die door wille lopen (ik ben met een klant al bezig) ik roep naar de nieuwe klant, o mw u mag daar heel even wachten, dan kom ik zo bij u... ja, maar ik wil alleen maar even kijken... ja mw, dat gaat dus niet zo makkelijk als anders, als u even wacht, kunt u de regels lezen....


Echt mensen, lees gewoon ajb de regels aan het begin van elke winkel, was je klauwen en doe gewoon wat er van je gevraagd wordt!! Ajb!!
Wil je dat niet, ga dan gewoon lekker niet shoppen!!


Ik hou mn hart vast als de mondkapjes verplicht gaan worden, echt 9 vd 10 klanten trekken dat rotding naar beneden (want ja, anders zien ze niet hoe het staat) ga gewoon geen bril kopen als je moeite hebt met de regels op te volgen!

Echt frustratie alom hier.... hoe gaan andere winkeliers hiermee om? Ik loop echt op mn eindje hierin... alsof ik die regeltjes verzin....


Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:43

Geen ervaring, maar ik kan mij voorstellen dat het erg vermoeiend is om naast je gewone werk continue alles op deze manier te moeten bewaken :( .

Ik vind het al irritant dat ik zie dat medewerkers mensen continue moeten wijzen op het pakken van een mandje of winkelwagentje en heb er respect voor dat ze dit zo netjes blijven zeggen. Het is niet de eerste week, mensen moeten het nu toch onderhand weten.
Jammer als je het onzin vind, doe het dan voor medewerker die de regels niet heeft bedacht, maar ze wel moet uitvoeren.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:49

Ze komen niet voor niets een bril kopen natuurlijk, ze kunnen die hele waarschuwing niet lezen. :D

En verder....chill.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:52

Nabster schreef:
Ze komen niet voor niets een bril kopen natuurlijk, ze kunnen die hele waarschuwing niet lezen. :D

En verder....chill.


:D :')

Ik kan me je frustratie zo voorstellen TS. Ik heb geen tips voor je helaas.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:53

Mee eens... Ook winkelmedewerker en voelt eerder als politieagentje... Afstandsregels, niet van toepassing. Mondmasker opzetten doen we niet. En vergeet ook maar dat winkelmandje te nemen... Heel frustrerend

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:55

Niet in een winkel, maar ik merkte het toen ik nog cursus mocht geven, voortdurend manen tot afstand houden. Maar zelf vind ik het ook bijzonder lastig, je moet er zo bij na denken, terwijl je met andere dingen bezig bent. Zoals bij jou de brillen en bij mij bijvoorbeeld een bezorger, die niet alles geleverd had wat ik besteld en betaald had. Dan kom je ongemerkt toch te dichtbij.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:58

Ik vind het zelf wel lastig dat bij iedere winkel andere regels gelden.

Bij de supermarkt een wagen, bij de meeste winkels een mandje, maar dan weer bij sommigen een tasje en bij de rituals alleen een tasje als je zeker wat gaat kopen, ‘want ja anders moeten we al die tasjes weg gooien’.

Dus sta ik eerst bij de ingang van iedere winkel alle 5 de aanplak biljetten te lezen voor ik naar binnen ga :+

Maar kan me ook goed het personeel voorstellen hoor. Jullie bedenken die regels ook (vaak) niet zelf!

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:00

Nabster schreef:
Ze komen niet voor niets een bril kopen natuurlijk, ze kunnen die hele waarschuwing niet lezen. :D

En verder....chill.


Geloof mij, dat bord is zo groot geschreven, dat kan zelfs iemand met echt heel slecht zicht nog lezen.

Tja verder Chill is makkelijk gezegd als je van alles over je heen krijgt omdat je moet zorgen dat klanten regels naleven... sommigen denken echt dat ik het zelf verzin. En geloof mij, als er meerdere klanten zijn en er gaat iemand een discussie met je aan, is gewoon echt niet tof.


Ik vond mn werk altijd echt onwijs leuk en nog steeds vind ik mn werk leuk, maar alles eromheen maakt het echt zo niet tof... op sommige momenten kan ik wel in janken uitbarsten als er weer een klant in discussie gaat of gewoon niet doet wat ik vraag en ik weer moet vertellen wat de regels zijn... het is echt een dagtaak geworden. Ik vraag me echt af, waarom ga je shoppen als je geen mondkapje wilt dragen of niet bij elke winkel even wilt lezen wat daar de regels zijn. Je weet inmiddels dat iedere winkel z'n eigen regels heeft. Waarom steeds in discussie gaan. Echt ik snap het nut er niet van.


Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:01

Nou, als ik een bril koop zou ik de mondkap ook even afzetten. Het is een dure aankoop en je wilt ook weten hoe die staat zonder mondkap, kunnen jullie daar niet iets op verzinnen? Verder haal even diep adem. Een oplossing kan zijn mensen verplichten buiten te wachten, kunnen ze binnen niks aanraken. Dus maximaal 1 klant in de winkel.

foxy80

Berichten: 7865
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:02

Hier in België leven we zo al veel langer met mondmaskerplicht. Alles went. Ook al is het niet van harte.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:02

nou, als het je zo hoog zit, wat ik me wel voor kan stellen, dan zou ik eens een tijdje een beveiliger inhuren. Zag ik laatst ook in de plaatselijke supermarkt. En dat kan best vriendelijk, hij/zij begroet de klant en legt uit wat de bedoeling is (en corrigeert indien nodig)

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:02

Yep ook bij mij in de winkel. We hebben alleen een looproute met pijlen aangegeven. Lopen gewoon door. Zeg je er wat van dan is t" oh sorry", masr ze lopen gewoon door. Echt mensen zo moelijk is t toch niet?!

Ik heb afgelopen zomer, hoogseizoen, zelfs tegen mensen gezegt: joh je doet maar, ik sta achter mn scherm bij de kassa dus besmet elkaar maar in de winkel! Stonden ze toch ff raar te kijken. Hrb ook heel vaak gehoord dat er toch geen corona was op t eiland dus ze hoefden de regels niet te volgen! Joh prima maar houd lekker ff afstand van mij

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:05

Ik merk het als klant ook wel heel erg, gewoon doordenderen zonder karretje of mandje, geen afstand houden. Zulke dingen irriteren mij ook wel heel erg. Prima als jij niet geloof in Corona of niet bang bent om ziek te worden, maar ik wil mezelf en de mensen om mij heen wel graag zo veilig mogelijk houden.

Waar ik werk is het gelukkig behoorlijk makkelijk om afstand te houden en mensen werken voor 99% ook prima mee. Zelf wel veel last van het mondkapje, maar ik draag hem wel. Als ik het al niet doe, kan ik het ook niet van de klanten verwachten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:05

Nabster schreef:
Ze komen niet voor niets een bril kopen natuurlijk, ze kunnen die hele waarschuwing niet lezen. :D

En verder....chill.

:j hahaha

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:06

Siersma schreef:
... Hrb ook heel vaak gehoord dat er toch geen corona was op t eiland dus ze hoefden de regels niet te volgen! Joh prima maar houd lekker ff afstand van mij


|o Door dit soort mensen is daar nu wel corona :+

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:07

Mazida schreef:
Nou, als ik een bril koop zou ik de mondkap ook even afzetten. Het is een dure aankoop en je wilt ook weten hoe die staat zonder mondkap, kunnen jullie daar niet iets op verzinnen? Verder haal even diep adem. Een oplossing kan zijn mensen verplichten buiten te wachten, kunnen ze binnen niks aanraken. Dus maximaal 1 klant in de winkel.


Tja en dat is dus straks een probleem wanneer een mondkapje in openbare ruimtes verplicht gaat worden...... en nu zeg je heel leuk kunnen jullie daar niet iets op verzinnen, maar als die regel vanuit de overheid opgelegd gaat worden, hebben wij er ons gewoon aan te houden, net als met alle regels waarvan mensen denken dat we ze zelf verzinnen, wat dus niet zo is...

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:08

Ik snap je heel goed ts. Ik ga al maanden nergens meer naartoe want ik erger me aan andere klanten. Helaas moet ik wel naar de supermarkt. Daar kom ik alleen in het vroege uitzonderings uurtje en ook daar gaat het niet altijd goed.
Ik zou als dat enigszins haalbaar is de deur dichtgooien en klanten alleen helpen op afspraak.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:08

Ik werk niet in een winkel maar in de horeca, maar liep wel tegen dezelfde frustratie aan denk ik. Discussies over om 10 uur niet nog even je laatste drankje opdrinken ‘want dat geld toch niet voor ons?’, met tafel van meer dan 4p komen en dan niet verspreid willen zitten, niet willen registreren.. lastig. Was er voor de sluiting ook echt alle lol in verloren, de regels zijn er niet omdat wij het leuk vinden maar dat leken de gasten echt vergeten.

I wanna ride on a white horse.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:09

Hou op schei uit, sinds de tweede golf ben ik spontaan in een kleuterjuffrouw veranderd. Inmiddels zetten we mensen die niet willen luisteren of in discussie gaan gewoon buiten, die worden niet meer geholpen.

Nederlanders zijn zo vreselijk verwend. Echt 7 van de 10 mensen moet je overal op wijzen en dan krijg je 'ja maar...'.

Leukste zijn de mensen die zeggen "Heb het bord niet gezien." Bord is zo groot dat ze er en over vallen en ik heb vanuit een dorp verderop zonder bril nog kan lezen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:12

Zo hebben wij het restaurant gedeelte afgezet met prullenbakken want ja, alleen afhalen mag nog he.. Enje moet nu aardig apekooien om erlangs te kunnen. Toch doen he? En gek kijken als je ze wegstuurt. Of binnen bij de wachttafel gaan staan eten.. ehh nee. Mag niet dus wegwezen.

Snap dat die conferenties niet leuk zijn om te kijken maar ik vraag mij soms toch af of mensen onder een steen leven als ze na anderhalve week dit soort dingen nog niet weten.. :roll:

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:14

Toch denk ik dat de meeste mensen het niet met opzet doen, of omdat ze te nonchalant zijn. Ik kan me voorstellen dat het als medewerker behoorlijk frustrerend kan zijn, maar jij ziet 20 of 50 of 100 klanten per dag, terwijl ik als klant maar 1 keer in de week maar in hoogstens 3 winkels kom. En dan heb ik mijn verstand bij de boodschappen, moet ik 1 shampootje vinden tussen de 100 verschillende, of ze hebben de boel weer op een andere plek gezet. Waar staan de eieren nu weer? Ja, dan gaat het wel eens mis met de afstand.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:14

Bij ons in de winkel hebben we een "verplichte" looprichting gemaakt.
Staat een enorme pijl en bordjes.. Maar mensen zijn zo enthousiast dat ze die bordjes voorbij lopen.

Gezien dat het nu zo rustig is maar ik me er niet meer druk om, zoveel klanten tegelijk in de winkel hebben we toch niet meer.
Ik heb besloten dat ik zelf zo veel mogelijk achter de balie blijf, er is in de winkel ruimte zat, en als mensen bovenop elkaar gaan staan, is dat ook een deel eigen verantwoordelijkheid.

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:16

Ook zoiets, koopavond om.20.00 uur dicht. Bij ons wordt er streng op gehandhaafd en ook boetes uitgedeeld. Vanavond om 15 sec. Voor 8 toch nog een klant aan de deur. Gelukkig had ik de deur net op slot. Het zal je gebeuren zeg een boete omdat iemand denkt maar, ach, ben zo weer weg. Mensen denken een uitzondering op de regel te kunnen zijn ofzo, maar als er boetes op volgen zijn ze niet thuis.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:17

Bij bijna elke winkel staat tegenwoordig aangegeven wat nodig is en wat niet en hoeveel mensen er bijv binnen mogen enz. Ik kijk voortaan eerst rustig wat de bedoeling is voor ik naar binnen loop :D
Moest er ook even aan wennen, maar nu weet je dat er bij bijna elke winkel wel iets is. Mandje, of idd bij de opticien Max aantal klanten, brillen passen enz gaat allemaal anders enz enz. Nja ik heb er geen moeite mee eigenlijk :)

[o]

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:19

idylle schreef:
Ook zoiets, koopavond om.20.00 uur dicht. Bij ons wordt er streng op gehandhaafd en ook boetes uitgedeeld. Vanavond om 15 sec. Voor 8 toch nog een klant aan de deur. Gelukkig had ik de deur net op slot. Het zal je gebeuren zeg een boete omdat iemand denkt maar, ach, ben zo weer weg. Mensen denken een uitzondering op de regel te kunnen zijn ofzo, maar als er boetes op volgen zijn ze niet thuis.


Komen er wel nog mensen naar die koopavonden?
Heel Nederland heeft Rutte horen zeggen dat er geen koopavonden meer zijn.

Bij ons al 2 weken niemand geweest na 6 uur, dus wij stoppen er mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Baredawn, Googlebot, YandexBot en 131 bezoekers