Slimme meter toch niet zo slim?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 19:33

Sinds 18 september heb ik een slimme meter. Of is ie toch niet zo slim?
Nadat de meter is vervangen(ik had eerst zo'n oude) ging mijn app raar doen. En dat doet ie nog steeds.
Aangezien ik best wel een controlfreak ben :o en graag mijn energiezaakjes in de gaten wil houden qua verbruik, gaf de app aan dat ik de energiemaatschappij maar liefst 138.470,66 euro schuldig ben.
en dat ik wel terug krijg(als ik op de site zit).
Ik heb een aantal keren contact opgenomen met de energiemaatschappij maar die zeggen dat het een aantal maanden kan duren voordat het allemaal weer normaal staat in de app en op het internet...

Ik ben er dus niet gerust op, krijg over anderhalve maand mijn jaarafrekening...

Wie heeft dit nog meer meegemaakt? En hoe hebben jullie het opgelost? En wie kan mij een beetje gerust stellen... :o

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Dammie

Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:40

Mijn slimme meter is traag.
Er zit soms wel een week vertraging tussen voordat het verbruik in de app staat. Maar dan zie ik niets, geen torenhoge stand.
Zijn de beginstanden en de eindstanden wel goed opgenomen toen je de meter kreeg.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 19:41

Dammie schreef:
Mijn slimme meter is traag.
Er zit soms wel een week vertraging tussen voordat het verbruik in de app staat. Maar dan zie ik niets, geen torenhoge stand.
Zijn de beginstanden en de eindstanden wel goed opgenomen toen je de meter kreeg.

De meter is op 0 begonnen. Volgens de energiemaatschappij is de meter dus doorgedraaid

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:42

Zit je bij Eneco? Die app werkt echt nooit.

[o]

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:43

Heb je de app helemaal geupdate? Anders even van je telefoon gooien en opnieuw installeren.

zonnebloem18

Berichten: 24819
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:46

Kan best zijn dat de app niet snapt dat hij weer op 0 begonnen is, of dat dat niet goed verwerkt is. Kan je dat niet vinden als je inlogt via de website?

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 19:46

Maureen95 schreef:
Heb je de app helemaal geupdate? Anders even van je telefoon gooien en opnieuw installeren.

Al gedaan. Kan evt kijken als ik hem er nu afgooi en er opnieuw opzet. wat ie dan doet.
Gedaan en nog steeds hetzelfde. Ik kan hier zo slecht tegen....
Laatst bijgewerkt door purny op 23-10-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 19:51

zonnebloem18 schreef:
Kan best zijn dat de app niet snapt dat hij weer op 0 begonnen is, of dat dat niet goed verwerkt is. Kan je dat niet vinden als je inlogt via de website?

Vanaf 30 september heeft de meter de standen doorgegeven. Maar er staat nog steeds een bedrag van 138 duizend euro.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:56

Gebruik even niet je telefoon. Lees de meter zelf eens uit. Met de oranje knop.
Dan kan je zien wat je verbruikt hebt. Maak daar foto's van 1x per maand.
Ze beginnen op nul.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 23-10-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:57

verootjoo schreef:
Zit je bij Eneco? Die app werkt echt nooit.


De app werkt vanaf het begin al perfect bij mij. Nu al dik 4 jaar.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 20:00

verootjoo schreef:
Zit je bij Eneco? Die app werkt echt nooit.

Nee ik zit bij Essent

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:03

Tooske schreef:
verootjoo schreef:
Zit je bij Eneco? Die app werkt echt nooit.


De app werkt vanaf het begin al perfect bij mij. Nu al dik 4 jaar.


Echt? Hij staat bij mij zo vaak stil, word ik er weer uit gegooid, hij heeft pas weer maanden op 14 juni gestaan.
En na die update vind ik m echt onleesbaar

[o]

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 20:07

Morganlefay schreef:
Gebruik even niet je telefoon. Lees de meter zelf eens uit. Met de oranje knop.
Dan kan je zien wat je verbruikt hebt. Maak daar foto's van 1x per maand.
Ze beginnen op nul.

Als ik dus op de knop druk krijg ik alleen mijn gas te zien, electra bovenaan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:09

Je krijgt beiden te zien.
Hoog/laag tarief en je gas.
Wel even door enteren ;)

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 20:11

Morganlefay schreef:
Je krijgt beiden te zien.
Hoog/laag tarief en je gas.
Wel even door enteren ;)

Ik had enkel tarief...
En als ik nog een keer op de knop druk krijg ik nog steeds alleen op dat venster het gas verbruik te zien. Electra zit erboven.
Maar waar ik dus zo onzeker van word zijn die rare getalletjes in de app en op internet.
Laatst bijgewerkt door purny op 23-10-20 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:12

138K betalen in een maand?
Weet je zeker dat je geen wiet kwekerij op zolder hebt?
Zo ja: je moet die aansluiten voor de meter!

Maar je kunt er zeker van zijn dat dit ergens fout gaat, je moet wel een hele flinke aansluiting hebben wil je zoveel überhaupt kunnen verbruiken.

Zou de app denken dat je het maximale wat een meter kan meten is gepasseerd en weer bij 0 is begonnen?

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 20:15

Peerke_ schreef:
138K betalen in een maand?
Weet je zeker dat je geen wiet kwekerij op zolder hebt?
Zo ja: je moet die aansluiten voor de meter!

Maar je kunt er zeker van zijn dat dit ergens fout gaat, je moet wel een hele flinke aansluiting hebben wil je zoveel überhaupt kunnen verbruiken.

Zou de app denken dat je het maximale wat een meter kan meten is gepasseerd en weer bij 0 is begonnen?


Het is het totale verbruik...
Ja dat dacht ik ook, dan wou ik er zelf natuurlijk ook zo van profiteren. De kat vind ik ook al zo zen overkomen... :+
Ik heb gelijk gebeld en de essent vertelde mij dat de meter is doorgedraaid.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:17

purny schreef:
Morganlefay schreef:
Je krijgt beiden te zien.
Hoog/laag tarief en je gas.
Wel even door enteren ;)

Ik had enkel tarief...
En als ik nog een keer op de knop druk krijg ik nog steeds alleen op dat venster het gas verbruik te zien. Electra zit erboven.
Maar waar ik dus zo onzeker van word zijn die rare getalletjes in de app en op internet.


Laat die app even de app en maak foto's van je meter als je verbruik zichtbaar is.
Je meter kan niet jokken.
Zet de foto's door naar je leverancier.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:44

purny schreef:
gaf de app aan dat ik de energiemaatschappij maar liefst 138.470,66 euro schuldig ben.


_O-

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Dammie

Berichten: 3312
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:37

Los van alle tips hier.
Ik kan mij goed voorstellen dat je je de pleuris schikt als je dit ziet in je app.
Wat een gedoe zeg.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:44

Ik heb een aantal jaar op de afdeling meetdata van een energiemaatschappij gewerkt.
Als je een nieuwe meter krijgt draaid je meter niet door. Die stopt en je begint met je nieuwe meter weer bij 0 (heel soms is de meter getest en staat er wel wat op de meter zelf).

Heb je nog ergens het briefje van de meterwissel? Waarop te zien is wat de oude stand was en de nieuwe is?
Zo ja even goed controleren of die meterstanden ook zo in je overzicht terug te vinden zijn. Of even je energiemaatschappij bellen om dat te controleren. Het lijkt er namelijk op dat het daar mis kan zijn gegaan. Zeker omdat ze het over een doorgedraaide meter hebben.

Voor alle zekerheid zou ik als ik jou was een paar maanden foto's maken van je meterstand dit zodat je kan aantonen wat je gemiddelde verbruik is.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 12:50

Tucktuck schreef:
Ik heb een aantal jaar op de afdeling meetdata van een energiemaatschappij gewerkt.
Als je een nieuwe meter krijgt draaid je meter niet door. Die stopt en je begint met je nieuwe meter weer bij 0 (heel soms is de meter getest en staat er wel wat op de meter zelf).

Heb je nog ergens het briefje van de meterwissel? Waarop te zien is wat de oude stand was en de nieuwe is?
Zo ja even goed controleren of die meterstanden ook zo in je overzicht terug te vinden zijn. Of even je energiemaatschappij bellen om dat te controleren. Het lijkt er namelijk op dat het daar mis kan zijn gegaan. Zeker omdat ze het over een doorgedraaide meter hebben.

Voor alle zekerheid zou ik als ik jou was een paar maanden foto's maken van je meterstand dit zodat je kan aantonen wat je gemiddelde verbruik is.

Volgens essent kan het 2 maanden duren tot het normaal is... dat lijkt mij een beetje lang duren.
Het punt is dat ik wel een normaal verbruik zie op de site. En in mijn kast zou ik dus vergeleken met gister en vandaag maar 1,5 kuub gas moeten hebben verbruikt.
Ik vraag me dus af of dat echt zo lang moet duren? Dat het gecorrigeerd moet worden.
En ik heb foto's van de dag dat de meter eruit ging

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:59

Dat bedrag. :')
Sorry purny, you made my day.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Slimme meter toch niet zo slim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 13:04

Ik moest ook wel lachen toen ik erover belde. Maar nu vind ik het niet grappig meer...
Op dat soort punten ben ik een controlefreak

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:09

Ik snap dat je je rot geschrokken bent van die getallen! Ik zou ook eerst even in paniek zijn...

Twee maanden is niet zo gek hoor, de administratie van de meterwissel moet handmatig verwerkt worden bij de netbeheerder en die moet het doorgeven aan Essent.
Als dat allemaal verwerkt is gaat je app de juiste getallen weer aangeven.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers