Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 09:50

Samen met een vriendin hebben we nu een paar keer pech gehad met een buitenrit. Paarden waren toch niet zo braaf als ze vooraf zeiden, begeleiding zelf onervaren etc.

We kunnen allebei prima rijden, hebben ruim voldoende buiten ervaring maar willen gewoon ontspannen een buitenrit rijden over het strand en/of bos en van de natuur genieten. Een normale stap, draf en galop. Geen rengalop! Begeleiding door volwassen en paarden die niet net 1 dag op de manege staan en waar niemand nog iets vanaf weet ;-)

Voor de mensen die bekend zijn met Puur Terschelling zoiets zoeken wij maar dan niet zo ver weg. Ongeveer een uur rijden vanaf Utrecht.

Wie weet er iets leuks voor ons?

Anoniem

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:57

The Mill Ranch in Ede :)

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:59

Ietsje meer dan een uur, maar Stoeterij Trojano! Al een paar keer gereden en tot nu toe heerlijke paarden en fijne eigenaren die ook zelf mee rijden. Mensen met een hart voor hun dieren en die ze ook zelf opleiden.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 09:59

brokjes schreef:
The Mill Ranch in Ede :)



Dankjewel voor je reactie. Zelf nog nooit geweest maar heb inmiddels van veel mensen begrepen dat de rengalop daar standaard in de rit zit. Dus die laten we voorbij gaan.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 10:02

Lagonda schreef:
Ietsje meer dan een uur, maar Stoeterij Trojano! Al een paar keer gereden en tot nu toe heerlijke paarden en fijne eigenaren die ook zelf mee rijden. Mensen met een hart voor hun dieren en die ze ook zelf opleiden.



Dankjewel! Even op de site gekeken ziet er leuk uit. Alleen wel western rijden dat heeft niet onze voorkeur maar ik hou hem zeker in gedachte.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:04

Jillsil schreef:
brokjes schreef:
The Mill Ranch in Ede :)



Dankjewel voor je reactie. Zelf nog nooit geweest maar heb inmiddels van veel mensen begrepen dat de rengalop daar standaard in de rit zit. Dus die laten we voorbij gaan.


Ik raad je ook de mill ranch aan. Vorig jaar geweest en in overleg besproken welke rit geschikt was. Na een val met letsel tot gevolg, vond ik het namelijk erg spannend. Het was echt super! Heel ontspannen, geen rengalop en een paard dat precies bij mij paste (reed heerlijk soepel achter de groep aan). Zeker de moeite waard dus en ook echt wel ritten zonder rengalop.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:04

Jillsil schreef:
brokjes schreef:
The Mill Ranch in Ede :)



Dankjewel voor je reactie. Zelf nog nooit geweest maar heb inmiddels van veel mensen begrepen dat de rengalop daar standaard in de rit zit. Dus die laten we voorbij gaan.

Dat klopt niet. Er zijn verschillende typen ritten waarvan een met rengalop.

Ik zou deze ook echt aanraden. Zelfs ik - die niet zo gek veel lef heeft wat rijden betreft- geniet er onwijs van de mooie, gezellige ritten. Heel gastvrij ook. Dikke aanrader wat mij betreft!

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 10:06

Jillsil schreef:
brokjes schreef:
The Mill Ranch in Ede :)



Dankjewel voor je reactie. Zelf nog nooit geweest maar heb inmiddels van veel mensen begrepen dat de rengalop daar standaard in de rit zit. Dus die laten we voorbij gaan.

Dat klopt niet. Er zijn verschillende typen ritten waarvan een met rengalop.

Ik zou deze ook echt aanraden. Zelfs ik - die niet zo gek veel lef heeft wat rijden betreft- geniet er onwijs van de mooie, gezellige ritten. Heel gastvrij ook. Dikke aanrader wat mij betreft![/quote]

Wat grappig dat de meningen zo verschillen. Want gastvrij heb ik ook al anders gehoord. De eigenaar zelf schijnt helemaal niet zo aardig te zijn..... Nogmaals zelf niet ervaren alleen van horen zeggen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:07

Ik denk sowieso dat je niet alleen op de sites moet kijken, maar dat je beter even contact kunt opnemen. Ik weet dat bij ons op de manege (Het Paardrijk in Berlicum) echt veel meer mogelijkheden zijn dan op de site staat. Vaak is er dan echt veel meer mogelijk!

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:09

Kijk even op de Facebook van Endurance Clinics van Donna Oudshoorn. Absoluut een aanrader met super begeleiding en fijne paarden en geen gerace.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 10:12

Pepperrr schreef:
Ik denk sowieso dat je niet alleen op de sites moet kijken, maar dat je beter even contact kunt opnemen. Ik weet dat bij ons op de manege (Het Paardrijk in Berlicum) echt veel meer mogelijkheden zijn dan op de site staat. Vaak is er dan echt veel meer mogelijk!


Site ziet er al leuk uit. Zal ze eens bellen. Het is gewoon voor ons belangrijk dat de begeleiding volwassen is en ervaring heeft en dat de paarden ook bekend zijn voor de maneges. Niet wat we weer een paard mee hebben die voor de eerste of tweede keer mee is en dan opeens voor vanalles bang blijkt te zijn.

Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 10:14

manzano schreef:
Kijk even op de Facebook van Endurance Clinics van Donna Oudshoorn. Absoluut een aanrader met super begeleiding en fijne paarden en geen gerace.


Dat is ook nog eens redelijk dichtbij. Bedankt voor je tip!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:22

Jillsil schreef:
brokjes schreef:
The Mill Ranch in Ede :)



Dankjewel voor je reactie. Zelf nog nooit geweest maar heb inmiddels van veel mensen begrepen dat de rengalop daar standaard in de rit zit. Dus die laten we voorbij gaan.

Nee hoor, er zijn ritten met en zonder rengalop. Absolute aanrader. Willem de eigenaar is een bijzondere, ik kon er wel om lachen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:29

Gids te paard op de Veluwe.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:34

Jillsil schreef:
Pepperrr schreef:
Ik denk sowieso dat je niet alleen op de sites moet kijken, maar dat je beter even contact kunt opnemen. Ik weet dat bij ons op de manege (Het Paardrijk in Berlicum) echt veel meer mogelijkheden zijn dan op de site staat. Vaak is er dan echt veel meer mogelijk!


Site ziet er al leuk uit. Zal ze eens bellen. Het is gewoon voor ons belangrijk dat de begeleiding volwassen is en ervaring heeft en dat de paarden ook bekend zijn voor de maneges. Niet wat we weer een paard mee hebben die voor de eerste of tweede keer mee is en dan opeens voor vanalles bang blijkt te zijn.


Paarden die daar meelopen in de lessen worden eerst een hele tijd door vaste stalmedewerkers gereden om ze te leren kennen en om te kijken of ze wel geschikt zijn. Sowieso, de paarden die mee op buitenrit gaan zijn meestal de braafste van stal. En mensen die van buitenaf komen zullen ze nooit op de wat pittigere paarden mee sturen. Daarnaast gaat er áltijd een gediplomeerde instructeur mee naar buiten! En als jij aangeeft dat je alleen een rustig galopje wil dan wordt daar ook naar geluisterd. Veiligheid en vertrouwen staat daar echt voorop!

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:57

Ik ben afgelopen zomer bij Manege Bakker in Noordwijkerhout geweest.

Die doen dus geen rengalop, staat ook duidelijk op de site.

Eigenaresse/eigenaar rijden zelf voorop de groep. Paarden waren braaf en we moesten echt zelf aandraven of galopperen op het strand, geen zenuwachtige acties dat ze zelf graag willen, gewoon onder controle en netjes opgevoed.

Anoniem

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:06


Jillsil

Berichten: 1043
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 11:16

MarliesV schreef:
Ik ben afgelopen zomer bij Manege Bakker in Noordwijkerhout geweest.

Die doen dus geen rengalop, staat ook duidelijk op de site.

Eigenaresse/eigenaar rijden zelf voorop de groep. Paarden waren braaf en we moesten echt zelf aandraven of galopperen op het strand, geen zenuwachtige acties dat ze zelf graag willen, gewoon onder controle en netjes opgevoed.


Deze heb ik vaker gehoord dus net even gebeld. Wat zijn ze aardig! Kreeg een dame aan de lijn die echt wist waar ze over sprak. Paarden staan al veel langer bij hun op stal dus ze kennen ze echt. Gaan geen onervaren paarden mee etc.

Bedankt voor de tip! _/-\o_

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:20

Ja ze zijn super aardig! Je moet ook eerst ff voorrijden in de binnenbak, wordt geholpen waar nodig en ze doen dus echt niet gek met de paarden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:55

Manege Samoza in Vierhouten. Onze dochter van 10 heeft daar van de zomer haar eerste buitenrit mee gemaakt. Ze is geen held, maar voelde zich erg veilig. En ze heeft genoten.

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:57


Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:06

Jillsil schreef:
Samen met een vriendin hebben we nu een paar keer pech gehad met een buitenrit. Paarden waren toch niet zo braaf als ze vooraf zeiden, begeleiding zelf onervaren etc.

We kunnen allebei prima rijden, hebben ruim voldoende buiten ervaring maar willen gewoon ontspannen een buitenrit rijden over het strand en/of bos en van de natuur genieten. Een normale stap, draf en galop. Geen rengalop! Begeleiding door volwassen en paarden die niet net 1 dag op de manege staan en waar niemand nog iets vanaf weet ;-)

Voor de mensen die bekend zijn met Puur Terschelling zoiets zoeken wij maar dan niet zo ver weg. Ongeveer een uur rijden vanaf Utrecht.

Wie weet er iets leuks voor ons?


Bij het lezen van de eerste bericht moest ik inderdaad meteen aan Puur Terschelling denken. Maar die is je al bekend helaas!
Hopelijk ga je wat anders vinden, ik zou zo gauw niets leuks weten helaas.
(Deels omdat ik de rit op Terschelling erg leuk vond maar een beetje flauwtjes, van mij had er meer pit in gemogen)

rocky_1995

Berichten: 656
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:47

MarliesV schreef:
Ik ben afgelopen zomer bij Manege Bakker in Noordwijkerhout geweest.

Die doen dus geen rengalop, staat ook duidelijk op de site.

Eigenaresse/eigenaar rijden zelf voorop de groep. Paarden waren braaf en we moesten echt zelf aandraven of galopperen op het strand, geen zenuwachtige acties dat ze zelf graag willen, gewoon onder controle en netjes opgevoed.


Hier dus een hele slechte ervaring met deze manege.. Paarden die wij meekregen waren onverantwoord om mee te geven aan ruiters, die je helemaal niet kent. Vriendin is er keihard afgeklapt door een intense rot bok. Kon amper meer lopen na de tijd Die van mij begon ook te bokken in het bos, maar gelukkig voelde ik het aankomen.
Achteraf werd er doodleuk gezegd dat de paarden dat wel vaker deden, dit terwijl wij duidelijk hebben gevraagd om rustige paarden zonder fratsen. We hebben allebei flink wat ervaring ook met eigen/verzorgpaarden, maar op rodeo zaten we allebei absoluut niet te wachten.
Die van mij had ook een flinke karperrug en was zonder zweep niet vooruit te branden. Van het meisje (gok ong. 15 jaar), die als extra begeleiding mee was moest ik hem maar schoppen. Toen ik duidelijk aangaf dat ik schoppen echt te ver vind gaan kreeg ik maar haar zweep.
In de groep na ons is iemand ook met paard en al kopje onder gegaan in de vijver recht tegenover de manege, doordat die schrok van een vrachtwagen. Kan gebeuren dat een paard schrikt, maar er werd alleen lacherig op gereageerd.
Hier ga ik absoluut nooit meer naar toe terug. Helaas las ik andere slechte recensies pas achteraf.

Afgelopen zomer hebben we eindelijk weer de stap gezet voor een herkansing. We zijn naar Stal te Bokkel geweest in Eerbeek. Wauw wat was dat super! Er werd echt meegedacht welk paard geschikt zou zijn voor ons. We hadden een super leuke, spontane, relaxte volwassen begeleidster bij wie wij mochten aangegeven wat we wilden qua tempo ect. Paarden zagen er heel goed uit en waren zacht in de mond en reageerden op lichte kuitdruk en het tuig was netjes onderhouden. Ze gebruiken voor de rit vooral hun eigen gefokte Gelderse paarden, die lekker koel zijn in het hoofd. Achteraf had die van mij misschien toch iets meer pit mogen hebben, maar een relaxte rit hebben we zeker gehad!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Op zoek naar mooie en verantwoorde buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:59

Ik zou je Les Chevaux in Buinen aanraden. Super brave paarden, fijne begeleiding, ritten voor elk niveau. Ik heb er in september een 2 uursrit gemaakt en genoten. Mooie omgeving (wij gingen door het bos en hebben een stuk hei gehad) en een fijn klein groepje (5 incl begeleiding). Dikke aanrader wat mij betreft, al is het voor de meesten wel even een stukje rijden naar Drenthe :)

Zoefff

Berichten: 2232
Geregistreerd: 10-02-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:02

MCE schreef:
http://leersumseveld.com/paardentramhui ... 0651603416

rondom het Leersumseveld is het nu prachtig


Wij zin hier vorige week ook nog geweest. Gewoon brave paarden, zijn er afgelopen jaren meerdere keren geweest en steeds andere mee gekregen maar nooit wild schrikken of wat dan ook. Je kunt daar ook zonder begeleiding.

Verder zijn ze met groepje ook bij treekerhoeve geweest, daar hadden 2 paarden geen rem en 3e was sowieso erg wild. Werd niks mee gedaan door begeleider.