Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 22:20

Had zo gehoopt dat ik dit pas over een jaar of 20 hier had kunnen plaatsen....

Zaterdagochtend 3 oktober met enorme buikkrampen op de wc... das apart, heb ik nooit, maar goed, zo af en toe moet dat dus blijkbaar gebeuren... ff rustig onder de douche en boodschappen halen.
Ik heb net de boodschappen in mijn man zijn bus geladen en krijg telefoon, ja Marit, ze stonden net aan de deur, het gaat niet goed met jouw paard...

Eerste wat door me heen ging was f*ck please geen koliek. Ze was echt nooit ziek, aub geen koliek.
Direct door met de hele mikmak naar mijn Luna...
Onderweg de dierenarts gebeld zonder haar te hebben gezien, aangezien ze nooit wat raars had!
Toen ik kwam wist ik dat dit echt foute boel was en de djerenarts was er al snel. Darmverslappers en pijnstillers... na 3 uurtjes ff de boodschappen vlug naar huis gebracht, ze was tenslotte rustig, stond half in slaap en direct terug naar Luna... ze was zo zwak, direct al, stond te wankelen op de benen, had pijn, dus direct weer de dierenarts gebeld en was er snel. Weer pijnstillers, via sonde medicijnen naar binnen en afwachten.
's Avonds werd ze rustiger en stond ze steviger op de benen, wilde alles op alles zetten en haar naar de kliniel brengen, alles voor mijn meisje, maar ze wilde met geen mogelijkheid de trailer op, ze was na een paar keer proberen zo zwak, zo slap op haar benen.
Direct weer de dierenarts gebeld en stond er snel. Bij het opvoelen wat mest eruit gehaald en later een paar dikke scheten en 4 mestballen, was zo blin en dit gaf zoveel hoop. Ben bij haar gebleven. De volgende ochtend zag ze er weer erg slecht uit, weer gebeld en de dierenarts stond er wederom erg snel. Bij het opvoelen weer een paar mestballen eeuit kunnen halen, sonde er weer in en de blinde darm gaf weer gerommel. Haar hart was wel achteruit gegaan. Ik broeg nog hoelang kunnen we zo doorgaan en kreeg ala antwoord normaal 3 a 4 dagen, maar haar hart gaat achteruit en de tijd dringt, we mogen hopen dat ze deze dag gaat halen
's Middags nog reikiemensen laten komen. Ben echt niet zweverig en lachte er altijd om, maar was zo ontzettend wanhopig dat ik alles probeer. Ze kreeg de darmen op gang, ze probeerde te mesten, maar er kwam niks. Eind van de middag weer de dierenarts gehad, ze oogte beter en haar hart was een stuk beter dan die ochtend, maar bij het opvoelen was het ernstig, ze zat potdicht.
Die hele zondag moet ze het vast geweten hebben, mocht niet bij haar weg en onze laatste poetsbeurt wilde ze ook niet dat ik stopte, dus in de regen, zon, wind, kou, het maakte me niets uit, wilde er voor haar zijn...
Ik ben die avond eventjes naar huis gegaan even gauw douchen en door naar mijn dame. Had eennnaar onderbuikgevoel, dus direct andere kleding aan en naar Luna. Toen ik kwam zat haar deken strak om haar buik, oren ijskoud en haar tandvlees was niet alleen wit, maar werd grauw. Ze keek me aan, kreunde en alles wat er die ochtend door de sonde was ingegaan, kwam er via de beide neusgaten uit met behoorlink wat kracht. Ze had nog steeds zoveel pijn, dit was foute boel en bij het bellen van de dierenarts, wist ik wel waar ik bang voor was vanaf dat ik haar zo zag de dag ervoor.... ik moest mijn meiske laten gaan, er was geen redden meer aan. Stiekem weet je het, maar ala de dierenarts dan zegt we hebben alles voor haar gedaan, we kunnen niet meer doen, dan weet je dat de ergste nachtmerrie werkelijkheid gaat worden... ik kon niet anders, had alles willen doen maar er was niets meer wat we konden doen.
Ze is gelukkig rustig ingeslapen op dierendag op 12 jarige leeftijd!
Heb haar bijgestaan tot haar laatste adem, zoals ik haar heb beloofd vanaf de 1e dag dat we samen een prachtige toekomst tegemoet gingen. 7,5 jaar lief en leed gedeeld, veel meegemaakt, veel bijzondere en mooie momenten meegemaakt, ze stond er altijd voor mij en nu is het gewoon stil en leeg.
Ik mis haar verschrikkelijk, maar zoooo ontzettend dankbaar voor al haar liefde, streken, humor, knuffels, wijze lessen, plezier en een schouder om op uit te huilen, hapbezoekjes, gekkigheid etc!
Wat je in het hart bewaard, raak je nooit meer kwijt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:26

Als ik het goed zie een friese dame? Die zijn zo ontzettend hard voor zichzelf......Wat ontzettend jammer dat je zo vroeg afscheid moest nemen van haar, ze zal je dankbaar zijn dat je bij haar bent gebleven.... Koester de mooie herinneringen, heel veel sterkte met het verlies van jouw mooie Luna!

Sinds 2008 het adres voor gevlochten touwartikelen voor paard, hond & baasjes. Kies uit 28 verschillende kleuren en stel je eigen kleurencombinatie samen.
http://www.diereninpastel.nl

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:27

Wat vreselijk verdrietig TS, dit is nooit leuk. Gelukkig kan je je vasthouden aan de prachtige herinneringen van je lieve merrie, die zijn het allerbelangrijkste! :knuffel:

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

Binck8
Berichten: 423
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:29

Heel veel sterkte, jij, Luna en de dierenarts hebben zo te lezen alles gedaan en hard gevochten, maar soms kun je het gewoonweg niet winnen van koliek...

When you get tired, learn to rest, not quit.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:29

Hou op schei uit Een fries.

Ik heb 2 prachtige vriendinnen gehad. Mama en dochter! Geloof me dat zijn de 2 paarden die het hardste waren voor zichzelf.

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:32

Ik krijg er tranen van in mijn ogen.
Heel veel sterkte

AnnickT

Berichten: 1459
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:33

Wat vreselijk, heel veel sterkte met het verlies :( Y;(

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Hutcherson

Berichten: 7288
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:09

Drama. Echt heel erg veel sterkte gewenst. De herinneringen pakt niemand je ooit nog af.

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 05:05

Wat een verlies! Heel veel sterkte toegewenst!

M1+10

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 05:23

Heel veel sterkte

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 05:57

Veel sterkte :(:) Y;(

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 06:09

Wat een nare tijd. Heel veel sterkte toegewenst. Je hebt zo hard voor haar gestreden. Y;(

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 06:12

Vreselijk, ontzettend veel sterkte ;( Y;(

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 06:12

Wat heftig. Heel veel sterkte.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 06:30

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:02

Heel veel sterkte

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is


janouk
Blogger

Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:32

Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:49

ach jeetje wat erg, ik ken je nog uit het zomereczeem topic.
wat vreselijk om mee te maken.
dikke knuffel en heel veel sterkte.. :(:)

Lys_PPA

Berichten: 1314
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:03

Vreselijk, heel veel sterkte!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:10

Heel veel sterkte. Wat ontzettend heftig :(:)

Prima2Donna

Berichten: 851
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:18

Zo verschrikkelijk oneerlijk.. Heel veel sterkte gewenst Y;(

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:59

Vreselijk |( wat hebben jullie beide gestreden voor een toekomst samen. Zo oneerlijk. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie dame. Y;(

Niet banketstaaf maar poetsen.

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:32

Dikke knuffel :knuffel:. Heel veel sterkte met dit verlies, wat had je een prachtige merrie...

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:41

Wat verschrikkelijk! Ik heb kippenvel over mijn hele lijf van je verhaal, hele dikke virtuele knuffel en onwijs veel sterkte met het verlies van je vriendin :knuffel:

Take the time it takes, so it takes less time.

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Mijn steun, mijn maatje, rust zacht meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 13:21

Dank je wel allemaal

@ GabberGill en zwartepaerd, ze kwas een kruising fries x tinker

@ ellepel, klopt idd, ik heb hier nu een mooie dikke lange vlecht van 1,11 meter hangen! Mijn eczemer met enorm lange en dikke manen en staart, was ik altijd zooo trots op dat we dat roteczeem onder controle hadden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers