Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:44

Ik ben benieuwd wanneer de eerste punten weer binnen druppelen! Hier gaan we weer fijn refreshen.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:45

Wat leuk dat iedereen zo actief aan het meedoen is. Wij hebben vandaag mail terug dat ons formaat bak helaas niet toegestaan is zoals ik al dacht. Dan maar rustig doorrijden tot de meetmomenten of wedstrijden weer toegestaan zijn

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:04

Hier mijn L1 proefje ingestuurd, niet tevreden maar ben wel benieuwd naar de feedback.

Heb die van volgende week geannuleerd. Vind het toch niet zo leuk meer de online wedstrijden. Weet eingelijk niet waarom maar het plezier is er een beetje vanaf haha. Dus ik ga lekker door trainen voor de 'echte' wedstrijden als die weer terug komen. :)

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:27

Wanneer de proeven door de jury zijn beoordeeld, wordt de uitslag dan door het jurylid in mijnknhs gezet of gaat dat eerst door naar de knhs?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:30

Sterre_Nova schreef:
Wanneer de proeven door de jury zijn beoordeeld, wordt de uitslag dan door het jurylid in mijnknhs gezet of gaat dat eerst door naar de knhs?


Eerst terug naar knhs

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:09

Bij mij op stal al 2 die het vandaag terug hadden (L1 & L2) hier helaas nog niet.

Morgen proefje voor volgende week filmen.
Wil graag de punten voor het M1 binnen hebben. Baalde zo van dat de wedstrijden weer op slot gingen...

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:15

magic_lover schreef:
Bij mij op stal al 2 die het vandaag terug hadden (L1 & L2) hier helaas nog niet.

wauw dat is vlot, hebben die gelijk maandag ingestuurd ofzo? :')

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:16

linda2008 schreef:
magic_lover schreef:
Bij mij op stal al 2 die het vandaag terug hadden (L1 & L2) hier helaas nog niet.

wauw dat is vlot, hebben die gelijk maandag ingestuurd ofzo? :')

Haha nee we hebben, met z'n 3en dinsdag opgenomen, en gelijk savonds ook ingestuurd :')

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:27

magic_lover schreef:
Bij mij op stal al 2 die het vandaag terug hadden (L1 & L2) hier helaas nog niet.

wauw dat is vlot, hebben die gelijk maandag ingestuurd ofzo? :')[/quote]
Haha nee we hebben, met z'n 3en dinsdag opgenomen, en gelijk savonds ook ingestuurd :')[/quote]

Dus was woensdag bij de KNHS en donderdag al de punten... wow dat gaat snel.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:26

Ik heb mijn proefje net ingestuurd.
Mijn hond wilde gezellig in de bak blijven zitten dus als iemand een filmpje tegenkomt met een Corgi zo'n beetje op de AC lijn, ons proefje :+

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:46

Magic_Lover wow dat is lekker vlot! Ergens lijkt me dat ook wel zuur als je met z'n 3en tegelijk instuurt en jij als enige nog geen punten terug hebt... := (is logisch natuurlijk, zal wel naar een andere jury gestuurd zijn misschien, maar toch lijkt het me zuur :o )

Roosjenat, groot gelijk dat je hebt geannuleerd als je er geen plezier meer in hebt. Het moet wel leuk blijven :j ;)

Anneruth, whaha moest je er omheen rijden of keek de hond wel voor je uit? :P

Marloes, jammer dat het formaat van jullie bak niet is toegestaan. Maar ik begrijp wel dat ze ergens grenzen moeten trekken natuurlijk. Ik vind ze nog mild eigenlijk met bak-formaat en eventueel bak in mogen korten als je geen mogelijkheid hebt om ergens te staan enzovoort. Want het lijkt mij toch allemaal een extra moeilijkheidsgraad in de beoordeling voor de jury...

Zijn er al meer juryleden die proefjes hebben binnen gekregen? Of meer ruiters die punten terug hebben? Ik vind het hier eigenlijk erg stil ten opzichte van de vorige keer...

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:09

Ik ben elke keer aan het kijken of ik al mijn punten heb, maar nog niet haha. :D
Verwacht eigenlijk geen winstpunt, ze was echt zo giga afgeleid en druk, maar misschien valt het mee..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:36

Ik heb net helaas een proef onbeoordeeld retour gestuurd ivm het feit dat beide hoeken bij C niet op beeld stonden en de camera ook niet meegedraaid werd richting de hoek bij overgangen die in de hoek gereden werden.

Verder ook al wel een aantal leuke combinaties gezien en fijne punten uit kunnen delen :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:57

ynskek schreef:
Ik heb net helaas een proef onbeoordeeld retour gestuurd ivm het feit dat beide hoeken bij C niet op beeld stonden en de camera ook niet meegedraaid werd richting de hoek bij overgangen die in de hoek gereden werden.

Verder ook al wel een aantal leuke combinaties gezien en fijne punten uit kunnen delen :)


Dat is apart, zou de camera op een statief gezet zijn ofzo? :?

en wat leuk! Welke klasse(s) had je? (of heb ik daar overheen gelezen? :o )

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:08

Dan moet je al dat statief hebben dat meedraait, kom even niet op de naam.

Ynskek, leuk!

Ondanks ik geen winst verwacht blijf ik ook telkens kijken :')

Anneruth, haha dat is echt wel grappig. Hij zat dus niet in de weg?

Fijn dat er al wel punten terug zijn, lijkt het wel weer vlot te gaan!

Magic_lover, ik baalde ook heel erg. Had graag op wedstrijd mijn M2 debuut gemaakt.

Roosjenat, groot gelijk. Plezier blijft toch het belangrijkste. Ik doe nu vooral mee omdat ik me graag M2 wil klasseren, vind namelijk online ook minder leuk.

MarloesNatje, jammer! Al denk ik eigenijk dat de KNHS dat bij alle bakken zou zeggen die kleiner zijn dan dan 40×20? Mijne is namelijk ook kleiner, maar nog nooit opmerkingen over gehad van juryleden.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:12

urosa schreef:
Dan moet je al dat statief hebben dat meedraait, kom even niet op de naam.

Ynskek, leuk!

Ondanks ik geen winst verwacht blijf ik ook telkens kijken :')

Anneruth, haha dat is echt wel grappig. Hij zat dus niet in de weg?

Fijn dat er al wel punten terug zijn, lijkt het wel weer vlot te gaan!

Magic_lover, ik baalde ook heel erg. Had graag op wedstrijd mijn M2 debuut gemaakt.

Roosjenat, groot gelijk. Plezier blijft toch het belangrijkste. Ik doe nu vooral mee omdat ik me graag M2 wil klasseren, vind namelijk online ook minder leuk.

MarloesNatje, jammer! Al denk ik eigenijk dat de KNHS dat bij alle bakken zou zeggen die kleiner zijn dan dan 40×20? Mijne is namelijk ook kleiner, maar nog nooit opmerkingen over gehad van juryleden.



Hopelijk heb je alsnog winst! Jullie zijn een leuke combinatie. :D Jij zou volgende week zondag ook meedoen in Emmen toch? Zag je volgens mij op de deelnemerslijst staan. Jammer dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet door gaat.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:14

Thanks en dat klopt! Wat grappig, klein wereldje :D

Ga heel hard duimen, maar vrees er ook voor.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:14

urosa schreef:
MarloesNatje, jammer! Al denk ik eigenijk dat de KNHS dat bij alle bakken zou zeggen die kleiner zijn dan dan 40×20? Mijne is namelijk ook kleiner, maar nog nooit opmerkingen over gehad van juryleden.

Nee, want er staat ook dat je je bak 2 meter in mag korten om ruimte voor de filmer te creëren. Dus om 1 of 2 meter doen ze niet moeilijk, maar 5 meter korter is ook wel veel natuurlijk, dan klopt je verhouding ook niet meer.

Ik voel me wel gezegend met een prachtige 20x40 baan met goede bodem zodat we zondag in de stortregen ook gewoon een proefje kunnen opnemen _/-\o_

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:20

Dat is ook zo!

En zo'n mooie en goede bak is wel heel fijn ja! Bodem blijft gelukkig bij ons ook best goed. Alleen voor bij de C wat minder.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:21

linda2008 schreef:
ynskek schreef:
Ik heb net helaas een proef onbeoordeeld retour gestuurd ivm het feit dat beide hoeken bij C niet op beeld stonden en de camera ook niet meegedraaid werd richting de hoek bij overgangen die in de hoek gereden werden.

Verder ook al wel een aantal leuke combinaties gezien en fijne punten uit kunnen delen :)


Dat is apart, zou de camera op een statief gezet zijn ofzo? :?

en wat leuk! Welke klasse(s) had je? (of heb ik daar overheen gelezen? :o )


Dat weet ik niet precies, filmen was ook iedere keer gepauzeerd bij het voorstellen tussen paspoort, paard links, paard rechts, en de ruiter zelf in beeld dus het is moeilijk te pijlen. Ik denk dat hij wel door iemand vastgehouden werd...

Ik heb nu 12 L2 proeven te beoordelen

Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:21


_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:22

ynskek: ik rij gewoon mijn proef door, er gaat toch altijd weleens iets niet goed in een proef?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:25

ynskek schreef:
Dat weet ik niet precies, filmen was ook iedere keer gepauzeerd bij het voorstellen tussen paspoort, paard links, paard rechts, en de ruiter zelf in beeld dus het is moeilijk te pijlen. Ik denk dat hij wel door iemand vastgehouden werd...

Ik heb nu 12 L2 proeven te beoordelen

Wat doen jullie als je paard een keer verkeerd aanspringt? Doen jullie dat filmpje insturen of doen jullie opnieuw filmen?


Dat ligt er aan welke klasse... In principe vind ik persoonlijk dat je gewoon moet insturen omdat je op een wedstrijd ook niet kunt zeggen "ik begin even overnieuw want hij is verkeerd aangesprongen" ;) bovendien heb ik zelf in de klasse B gemerkt dat het nog gemakkelijk op te halen is (bij ons was de rechtergalop toen nog niet netjes geinstalleerd ;) ) dus ik zou insturen. Word het klasse M dan vind ik het een ander verhaal maar dan mag dat ook niet meer gebeuren natuurlijk :o
Ik neem ook aan dat een keer verkeerd aanspringen in klasse B of L, wat netjes gecorrigeerd wordt, toch ook geen wereldramp mag zijn ? Of vind jij dat er opnieuw gefilmd had moeten worden?

Leuk dat je weer fanatiek meedoet Ynskek :j :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:26

_Anneruth schreef:
Ik heb een stukje uit mijn proef geknipt, ze kijkt ook gewoon met me mee :D
https://youtu.be/X_GTorU3TY8


whaha nou die blijft wel lekker zitten zeg :') hopelijk heeft ze niet in de weg gezeten hihi!

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:27

linda2008 schreef:
urosa schreef:
MarloesNatje, jammer! Al denk ik eigenijk dat de KNHS dat bij alle bakken zou zeggen die kleiner zijn dan dan 40×20? Mijne is namelijk ook kleiner, maar nog nooit opmerkingen over gehad van juryleden.

Nee, want er staat ook dat je je bak 2 meter in mag korten om ruimte voor de filmer te creëren. Dus om 1 of 2 meter doen ze niet moeilijk, maar 5 meter korter is ook wel veel natuurlijk, dan klopt je verhouding ook niet meer.

Ik voel me wel gezegend met een prachtige 20x40 baan met goede bodem zodat we zondag in de stortregen ook gewoon een proefje kunnen opnemen _/-\o_

Ik heb vh zomer ook een keer een proef opgenomen in een vd paddocks bij ons, die was iets van 3 a 4 meter breder, en denk ook wel 5 meter korter... Zag je echt niks van op film hoor, en ook gewoon normaal beoordeeld.

In de binnenbak waar we het nu hebben opgenomen, die is precies 20/40, maar kan je achter C of A niet staan. Dus de bak zo'n 1.5 meter korter gemaakt en alle letters een metertje opgeschoven.
Zie je ook niks van verder.

Je maakt het jezelf alleen wat minder gemakkelijk denk ik door in een (veel) kleinere bak te gaan rijden... Maar als het een beetje rechthoekig van formaat is zie je er echt vrij weinig van terug op film als ie hier en daar iets afwijkt. :)
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 23-10-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt