Helgstrand verkoopt Kardieno

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 17:04

Dehoefslag.nl
Ingezonden door bokker Ketaki
Sport

Afbeelding
Kardieno, hier met Thomas Sigtenbjerggaard, tijdens de KWPN
Stallion Show 2020. Foto: Marjo


In 2019 kocht Andreas Helgstrand Kardieno (v. Dante Weltino) op de KWPN Hengstenshow. Helgstrand maakt nu bekend dat de zwarte Gelderse koning opnieuw verkocht is. De nog maar vijfjarige Kardieno vertrekt naar Praag, waar gewerkt zal worden aan zijn carrière als dressuurpaard.
Helgstrand verklaart: ‘Kardieno is een hengst die, ondanks zijn korte verblijf in Denemarken, heel wat aandacht naar zich toegetrokken heeft. Hij won bijvoorbeeld de kwalificatie voor het nationale kampioenschap voor jonge paarden en won later ook de finale onder Helgstrand-ruiter Thomas Sigtenbjerggaard.

Alles over deze verkoop lees je op Dehoefslag.nl

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Cheytjuh

Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 05:39

Niet onverwacht, maar wel doodzonde voor de richting. Hopelijk houden ze hem wel hengst.

Als liefhebber van dit geweldige type paard hoop ik toch echt dat er eens beter gekeken gaat worden wat gedaan an kan worden om bepaalde hengsten te behouden voor de fokkerij voor de toekomst.

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:35

Cheytjuh schreef:
Niet onverwacht, maar wel doodzonde voor de richting. Hopelijk houden ze hem wel hengst.

Als liefhebber van dit geweldige type paard hoop ik toch echt dat er eens beter gekeken gaat worden wat gedaan an kan worden om bepaalde hengsten te behouden voor de fokkerij voor de toekomst.


Ik snap je mening. Echter als ik een hengst koop dan hoop ik toch echt dat ik hem mag laten ruinen als ik dat als eigenaar wil. Helemaal als ik er misschien wel tonnen of een miljoen voor betaalt heb.

Of het slim en handig is, is een tweede.

Mama van mijn lieve meisjes

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:57

"Helgstrand voegt nog toe: ‘Aangezien de toekomst van Kardieno als dressuurpaard de focus is bij Dressage Mala Skala, zal hij helaas niet meer beschikbaar zijn voor de fokkerij.’"

Denk dat ze hem zullen ruinen?


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:18

Soms castreren chemisch of laten ze gedurende de sportcarrière gewoon niet dekken en houden ze het dier wel hengst. Laten we daar op hopen.

Verder inderdaad jammer maar inderdaad begrijpelijk.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:45

Ik ben niet bekend met dit paard, maar waarom is het te verwachten dat hij zo snel al terug verkocht is? Je koopt toch zoiets omdat je verwacht dat het je volgende topper wordt?

Paardengek in hart en nieren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:48

Nee, Helgstrand is een handelaar en koopt en verkoopt geregeld goede paarden :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Poekkie

Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:56

Ah thanks :)* Dat klinkt logischer dan idd!

Paardengek in hart en nieren!

GJ9

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:29

Cheytjuh schreef:
Niet onverwacht, maar wel doodzonde voor de richting. Hopelijk houden ze hem wel hengst.

Als liefhebber van dit geweldige type paard hoop ik toch echt dat er eens beter gekeken gaat worden wat gedaan an kan worden om bepaalde hengsten te behouden voor de fokkerij voor de toekomst.


Zou gaaf zijn, maar hoe... uiteindelijk gaat alles binnen de paardenwereld over marktwerking. Of liefhebberij van de enkeling die er niet van hoeft te leven.

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Helgstrand verkoopt Kardieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:16

Jammer dat hij verkocht is. Ik heb net 2 hengstveulens van hem gekocht.
Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bielsje, daliance, Felixity, fransje23, Horsie84, NadjaNadja, Nowiexx, roekes, Thats_Me, Thioro, Xhiske, xMelody en 47 bezoekers