Fokken met een trakehner merrie.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RowanaX
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-01-15

Fokken met een trakehner merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 21:57

Mijn trakehner merrie (v. Ice Age) is drachtig van de KWPN hengst Imposantos.

Heeft iemand ervaring met het inschrijven binnen het KWPN stamboek in deze situatie. Kan dit gewoon? Waar moet ik rekening mee houden?

Vanuit het KWPN blijft het allemaal erg vaag.

-- Volisk -- (Obelisk X Farn ) 2002 - 2016
-- Bonjour -- ( Brentano II X Wolkenstein II) 2006 -2018


— Red Wine RPM - (Imposantos X Ice Age) 2021


_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:14

Volgensmij kan dat wel. Maar komt het veulen in het b register, dat houdt in dat als het er merrieveulen is die niet kan deelnemen aan de stamboekkeuringen.

Trakhener stamboek wordt wel erkend door het kwpn dus misschien dat die ook nog wel in het veulenboek komt. Maar dat durf ik niet 100 procent te zeggen.

CBD olie
http://www.4-betterfeeling.nl/
voor mens en dier

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Fokken met een trakehner merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:23

Veulen van een kwpn goedgekeurde hengst komt gewoon in veulenboek.


gomir

Berichten: 25528
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:49


*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

RowanaX
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 22:51

Ik moet de merrie registreren om het veulen straks te kunnen registeren. Daar zou een formulier voor moeten zijn. Dus heb ik het Kwpn gemaild. Met dit als reactie: U geeft aan een merrie van het Trakehner stamboek te hebben.
Het KWPN geeft voor dit stamboek geen stamboekbewijzen uit.

Hoe moet ik dit dan begrijpen?‍♀️

-- Volisk -- (Obelisk X Farn ) 2002 - 2016
-- Bonjour -- ( Brentano II X Wolkenstein II) 2006 -2018


— Red Wine RPM - (Imposantos X Ice Age) 2021

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:58

De merrie hoeft toch ook niet geregistreerd te worden? Alleen het veulen straks en het dekbewijs moeten ze hebben en je moet lid worden.

gomir

Berichten: 25528
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:15

Lijkt me logisch dat het kwpn geen trakehner stamboekbewijs uitgeeft. En je merrie is toch al geregistreerd in het trakeherstamboek, dan heeft ze al een levensnummer.
Veulen moet je tzt aanmelden bij kwpn. Het is handig als de hengstenhouder de dekking daar dan registreert.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Fokken met een trakehner merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:19

Merrie mag in eender welk (warmbloed)stamboek ingeschreven staan, als de hengst KWPN gekeurd of erkend is kan het veulen zo worden ingeschreven.

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Oehlala
Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Fokken met een trakehner merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:37

Kwpn wil wel dat de merrie op jouw naam staat. Hoe dat gaat met merries van andere stamboeken weet ik niet. Ik ben toen naar Zangersheide gegaan.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:04

Oehlala schreef:
Kwpn wil wel dat de merrie op jouw naam staat. Hoe dat gaat met merries van andere stamboeken weet ik niet. Ik ben toen naar Zangersheide gegaan.


Ja inderdaad. Je kunt ook merries van andere stamboeken op naam laten zetten via de KWPN. Je stuurt het paardenpaspoort aangetekend op met kopie van jou paspoort en dan zetten ze paard op je naam. Als je ze mailt reageren ze meestal wel uitgebreid al kan het even duren voordat ze antwoorden. Maar wanneer je een merrie hebt van een erkend stamboek en deze dekt door een KWPN goedgekeurde hengst, dan kan je veulen bij het KWPN worden geregistreerd in het veulenboek (dus vol papier). Dit kun je ook vinden op hun website - https://www.kwpn.nl/over-kwpn/diensten/ ... atieschema

Marjolein

Berichten: 11632
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:04

Van mijn trakehner merrie heb ik toen een foto van het paspoort op moeten sturen nadat ik lid was geworden. Het dekbewijs gaat via de hengsten houder en mijn Imposantos jaarling staat in het veulen boek geregistreerd.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

RowanaX
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 20:05

Marjolein schreef:
Van mijn trakehner merrie heb ik toen een foto van het paspoort op moeten sturen nadat ik lid was geworden. Het dekbewijs gaat via de hengsten houder en mijn Imposantos jaarling staat in het veulen boek geregistreerd.


Wat super leuk! Ben wel benieuwd naar de jaarling en je trakehner merrie.

-- Volisk -- (Obelisk X Farn ) 2002 - 2016
-- Bonjour -- ( Brentano II X Wolkenstein II) 2006 -2018


— Red Wine RPM - (Imposantos X Ice Age) 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kel106 en 57 bezoekers