Opnieuw laten testen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 20:58

Ik kon niet een vergelijkbaar topic vinden en online kwam ik er ook niet helemaal uit.

Dus misschien heeft bokt advies.

Ik ben 6 weken geleden verkouden geworden. Na 3 weken nam het wat toe en heb ik mij toch maar laten testen omdat ik toen duidelijk verkouden was.
Uitslag test was negatief.

Verkoudheid is gebleven en we zijn inmiddels weer 3 weken verder.
Heb vanmorgen nog met de info lijn gebeld. Met de vraag of ik mij nu nog een keer moet laten testen of niet.

Zij gaf aan dat het voor 90% een verkoudheid dan nog is en 10% kans op iets anders.

Vanmiddag begon ik in eens te hoesten en komt allemaal slijm los en heb ik een echte loopneus. Enorm aan het snotteren.

Ik heb het idee dat ik door de zwangerschap ook weer meer allergies reageer op onze kat. Ben daar mijn vorige zwangerschap allergies voor getest maar heb tussen de zwangerschap door geen last of weinig last van gehad.

Heb mij maar aangemeld om vrijdag maar weer opnieuw te laten testen. Maar twijfel of het nou overdreven is of niet.
Zou het niet juist nu los aan het komen zijn en dat ik juist aan het einde van mijn verkoudheid kom of is het toch wat anders.

Wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan in deze situatie?

Ik hoor het graag.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:02

Volgens mij is het advies nog steeds om bij aanhoudende óf verergerende klachten opnieuw te testen. Het RIVM zegt dit: "Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijg je nieuwe klachten? Bel dan de huisarts."

Oy with the poodles, already

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:06

Ik vind het eigenlijk altijd overdreven om te laten testen (ja, knuppel in het hoenderhok) als je forse klachten hebt.
Corona of niet, je moet toch thuis blijven tot je beter bent.
Als je je collegas aansteekt met corona is dat zeer kwalijk maar als je ze aansteekt met griep of iets dergelijks is dat ook zeker niet wenselijk. Zeker als het een virusje is dat weken blijft sluimeren.
Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.

Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Corona of niet, gewoon thuis blijven.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 21:13

Hutcherson schreef:
Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.

Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Corona of niet, gewoon thuis blijven.


Maar dan is de vraag hoe lang moet ik dan thuis blijven. Misschien duren deze klachten nog 6 weken. Moet ik dan thuis blijven terwijl ik opzich wel gewoon mijn werk kan doen en mij redelijk fit voel?

Werk op een basisschool daar zijn nu veel mensen verkouden. Als ik niet werk krijg ik ook niet betaald.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:15

RIVM schreef:
Als blijkt dat je op dit moment geen infectie met het nieuwe coronavirus hebt, mogen jij en je huisgenoten weer naar buiten. Je kunt zelf ook weer naar buiten en aan het werk, tenzij je daar te ziek voor bent. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijg je nieuwe klachten? Bel dan de huisarts. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.

Oy with the poodles, already

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:17

Wat is het beleid op je werk dan? Bij ons moet iedereen met verkoudheidsklachten thuisblijven...

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:18

floorsil schreef:
Hutcherson schreef:
Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.

Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Corona of niet, gewoon thuis blijven.


Maar dan is de vraag hoe lang moet ik dan thuis blijven. Misschien duren deze klachten nog 6 weken. Moet ik dan thuis blijven terwijl ik opzich wel gewoon mijn werk kan doen en mij redelijk fit voel?

Werk op een basisschool daar zijn nu veel mensen verkouden. Als ik niet werk krijg ik ook niet betaald.


Dat is raar. Waarom krijg je niet betaald?

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:24

Je bent zwanger toch? Mijn ervaring is dat tijdens een zwangerschap je weerstand toch minder is. En met jonge kinderen thuis is het niet zo gek dat klachten aanhouden.

Ik zou wel testen, maar dan vooral om aan te kunnen tonen dat het niks is en dat je aan het werk kunt. Dus meer om discussie voor te zijn en te laten zien dat je het serieus neemt :-)

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-20 21:38

@ JorineV Op school mag je gewoon komen als je verkouden bent. Het liefst wel laten testen bij klachten.

@Hutcherson ik werk als Kinderoefentherapeut en werk op patiënten basis, dat is helaas vaak in mijn beroep. Als ik echt ziek ben kan ik mij wel ziek melden, maar heb ik twee wacht dagen.
Alleen een verkoudheid valt niet echt onder ziek zijn. Wat ik ook goed snap.

@ beert, ben het met je eens een zo zie ik het ook. Maar was benieuwd hoe andere het zien en of het niet overdreven is om weer te laten testen. Misschien morgen nog een keer de info lijn bellen. Nu lekker slapen en hopelijk dat het morgen weer een stuk beter is.


Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:01

Hutcherson schreef:
Ik vind het eigenlijk altijd overdreven om te laten testen (ja, knuppel in het hoenderhok) als je forse klachten hebt.
Corona of niet, je moet toch thuis blijven tot je beter bent.
Als je je collegas aansteekt met corona is dat zeer kwalijk maar als je ze aansteekt met griep of iets dergelijks is dat ook zeker niet wenselijk. Zeker als het een virusje is dat weken blijft sluimeren.
Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.

Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Corona of niet, gewoon thuis blijven.


'Gewoon thuis blijven' kan niet in iedere sector. Als ik ziek thuis blijf zijn mijn collega's de dupe. Komende maanden is iedereen weer verkouden en blijft er niemand over om te werken. Dus imo is testen wel belangrijk, bij een negatieve test gewoon weer aan het werk.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:05

Hier vergelijkbare situatie met jou. Ik ben altijd licht neusverkouden door onderliggende allergieën. Vorige zwangerschal door verminderde weerstand verdween dat (enige 9 maanden ooit dat ik geen zakdoeken hoefde mee te nemen :+ ), maar deze zwangerschap krijg ik hem dubbelhard terug en ben ik al 13 weken chronisch aan het snotteren met ups en downs.
Ik heb wat overleg gehad met artsen en mijn eigen huisarts, omdat ik geen 40 weken in thuisquarantaine ga. Ik merk dat mijn klachten verminderen (maar niet weg gaan) op hooikoortstabletten.

Afgelopen week een forse toename van klachten, partner ook aan het snotteren. Dus wel getest, negatief. Bij hem verdwijnen de klachten nu, bij mij blijft er wat sluimeren, neus blijft wat dicht, maar vermindert ook weer op hooikoortstabletje dus ik ga weer op dezelfde voet verder.

Ik zou in jou geval ook eens kijken wat antihistamine doet en bij gelijk blijven van klachten verder het laten gaan. Bij verergering of verandering van klachten, wel weer testen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:06

Oh je hebt een flexibel contract TS?
Opzich is je werkgever (als je die hebt) verplicht om je het gemiddelde loon door te betalen wat jij verdiende over de 13 weken voorafgaand aan je ziekmelding. Wist je dat?
Ik zou dat even uitzoeken als je al lang thuiszit.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 06:57

Hutcherson schreef:
Oh je hebt een flexibel contract TS?
Opzich is je werkgever (als je die hebt) verplicht om je het gemiddelde loon door te betalen wat jij verdiende over de 13 weken voorafgaand aan je ziekmelding. Wist je dat?
Ik zou dat even uitzoeken als je al lang thuiszit.


Klopt idd.
Ik zit nog niet lang thuis. Nu herfst vakantie dus heb mij niet ziek hoeven te melden. Ga vrijdag nu mij maar laten testen en vandaag nog even bellen met de info lijn. Over het maar buiten gaan/ mensen zien.
Als test weer negatief is, maar even huisarts bellen om het daar mee te overleggen.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 07:48

Gisteren opnieuw gebeld met de info lijn en die gaf aan dat ik de huisarts moest bellen. Hij dacht wel zelf aan een verkoudheid, zolang ik geen koorts heb hoefde ik niet te testen.

Ik was afgelopen dagen ook mijn stem kwijt en wat slijm aan het ophoesten.

Daarna de huisarts bgebeld. Die gaf aan dat er nu ene langdurige verkoudheid heerst. Toen ik vroeg of het handig is om mij nog te laten testen gaf ze aan dat ze daar niet over ging en dat ik dat aan de GGD moest vragen. Dat was even krom. Verder gaf ze aan dat als ik geen koorts krijgt het waarschijnlijk een verkoudheid is.

Heb wel mijn afspraak voor vrijdag laten staan. Dus dat wachten we gewoon even af.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Opnieuw laten testen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 22:21

Uitslag was weer negatief. Dus HA en GGD hadden achteraf wel gelijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, _San87_, Amazonbot, Cerosa, DieL_Zor, Facebook, herr_balou, JudithO, Kimberly520, lanouska, LiDi, moeshie, nonnekee, Reyndir, Suusw en 195 bezoekers