Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 21:52

Hallo bokkers!

Ik hoop heel hard dat jullie mij kunnen helpen. We zijn op vakantie in Diessen, omgeving Tilburg. Alleen nu is mijn schoonzusje haar kolf vergeten en ze zit met haar kleine baby :') en laat ze die nou net woensdag nodig hebben omdat we dan een dag weg zijn en ze haar baby niet mee neemt. Alleen helemaal naar huis rijden is best wel ver, en een nieuwe kolf halen heeft ze er eigenlijk niet voor over :D
Zijn er heeeeel toevallig bokkers die een kolf hebben waar we 2 keer woensdag even langs kunnen komen? :') Desnoods voor een vergoeding, chocola of what ever _O-

Niet perfect is ook goed


vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:28

Serieus? Dit is een paarden forum. Hele vreemde oproep. Koop gewoon zo’n ding, lijkt me ook het meest hygiënisch

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:33

Ik sta perplex!

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:35

Bij de kruidvat kan je vaak wel een handkolf kopen, die kost niet zoveel. En een handkolf kan je ook tweedehands kopen, zijn goed te steriliseren.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:36

Check marktplaats in de buurt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:37

Lijkt me idd niet zo hygienisch om de kolf van een ander te lenen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:39

Even Marktplaats checken in omgeving Tilburg voor een handkolf en anders kan je schoonzus ook zelf 'melken' met de hand. En als dat niet genoeg oplevert dagje kunstvoeding geven.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:42

Is dit echt zo raar? Ik zie sommige bokkers zelfs informatie geven van steenpuisten tot seksleven. Ik vraag me echt af wat er raar is aan deze vraag. Als hij gewoon uitgekookt is kan je een kolf prima een keer gebruiken hoor. En gewoon eentje kopen? Je koopt niet zomaar even een kolf van 250 euro minimaal.

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:43

Maar ik heb inmiddels al een bokker gevonden die eventueel bereid is om hem uit te lenen.

Niet perfect is ook goed

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:43

xMarieke schreef:
Bij de kruidvat kan je vaak wel een handkolf kopen, die kost niet zoveel. En een handkolf kan je ook tweedehands kopen, zijn goed te steriliseren.

Oeh super, Bedankt voor de tip!

Niet perfect is ook goed

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:44

Amado7 schreef:
Is dit echt zo raar? Ik zie sommige bokkers zelfs informatie geven van steenpuisten tot seksleven. Ik vraag me echt af wat er raar is aan deze vraag. Als hij gewoon uitgekookt is kan je een kolf prima een keer gebruiken hoor. En gewoon eentje kopen? Je koopt niet zomaar even een kolf van 250 euro minimaal.


Een tweedehands handkolf kost geen 250 euro hoor :o , maar fijn dat je er één kan lenen.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:46

Ja, want tweedehands is wel hygiënisch? _O- Hier in de omgeving staan bijna geen kolven.

Niet perfect is ook goed

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:46

Amado7 schreef:
Is dit echt zo raar? Ik zie sommige bokkers zelfs informatie geven van steenpuisten tot seksleven. Ik vraag me echt af wat er raar is aan deze vraag. Als hij gewoon uitgekookt is kan je een kolf prima een keer gebruiken hoor. En gewoon eentje kopen? Je koopt niet zomaar even een kolf van 250 euro minimaal.

Niet elke kolf is volledig te steriliseren. Ik ben echt niet moeilijk met tweedehands spullen, maar met kolven moet je echt oppassen. Wat ik al zei, een handkolf is goed te steriliseren

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:47

Als je een gewone medela kolf hebt kan je alles uitkoken behalve de slangetjes. Van 1 keer krijg je echt niet gelijk borstontsteking.

Niet perfect is ook goed

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:48

Mazida schreef:
Even Marktplaats checken in omgeving Tilburg voor een handkolf en anders kan je schoonzus ook zelf 'melken' met de hand. En als dat niet genoeg oplevert dagje kunstvoeding geven.

Gewoon een dagje kunstvoeding, kan flinke krampen geven bij de baby. En daarbij kan niet tot weinig kolven en flinke borstontsteking opleveren.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:49

Amado7 schreef:
Als je een gewone medela kolf hebt kan je alles uitkoken behalve de slangetjes. Van 1 keer krijg je echt niet gelijk borstontsteking.


Die waarschuwingen zijn natuurlijk gewoon onzin, maar fijn dat je het allemaal beter weet.


Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:49

xMarieke schreef:
Mazida schreef:
Even Marktplaats checken in omgeving Tilburg voor een handkolf en anders kan je schoonzus ook zelf 'melken' met de hand. En als dat niet genoeg oplevert dagje kunstvoeding geven.

Gewoon een dagje kunstvoeding, kan flinke krampen geven bij de baby. En daarbij kan niet tot weinig kolven en flinke borstontsteking opleveren.

Maar dan moet je alsnog kolven :) Dat is geen probleem, kunstvoeding voor een dagje.

Niet perfect is ook goed

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:50

Amado7 schreef:
Als je een gewone medela kolf hebt kan je alles uitkoken behalve de slangetjes. Van 1 keer krijg je echt niet gelijk borstontsteking.


Een borstontsteking is niet hetgene waar je bang voor moet zijn bij een tweedehands kolf.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-20 22:50

Mazida schreef:
Amado7 schreef:
Als je een gewone medela kolf hebt kan je alles uitkoken behalve de slangetjes. Van 1 keer krijg je echt niet gelijk borstontsteking.


Die waarschuwingen zijn natuurlijk gewoon onzin, maar fijn dat je het allemaal beter weet.

Ja want het is mijn vakgebied :) Heb in de praktijk nog nóoit een borstontsteking gehad ten gevolge van 1 keer tweedehands kolven.

Marieke dat is wel 1 van de redenen waarom je beter geen tweedehands kolf kan hebben.

Niet perfect is ook goed

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 22:51

xMarieke schreef:
Mazida schreef:
Even Marktplaats checken in omgeving Tilburg voor een handkolf en anders kan je schoonzus ook zelf 'melken' met de hand. En als dat niet genoeg oplevert dagje kunstvoeding geven.

Gewoon een dagje kunstvoeding, kan flinke krampen geven bij de baby. En daarbij kan niet tot weinig kolven en flinke borstontsteking opleveren.


Je kunt ook prima met de hand melken, zelf prima ervaringen mee. En mocht de nood hoog zijn is een flesje KV een goed alternatief. Niet een hele dag, maar zo één keer prima. Zelf twee kinderen borstvoeding gegeven en bij nood kregen ze weleens een flesje KV, dat ging hier prima, maar elke baby is natuurlijk anders.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:06

Morgen even medipoint bellen.
Hebben 2 winkels in Tilburg en verhuren ze voor 2,50 per dag. Moet je alleen een slangensetje erbij kopen.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:07

Een elektrische borstkolf lenen of 2e hands aanschaffen raad ik je echt af. Niet alle onderdelen zijn nameliik even goed te steriliseren. Melk kan namelijk ook in de motor terrecht komen. Dus wel iets wat ik met klem zou afraden.

Een hand kolf kan wel helemaal gesteriliseerd worden en is relatief goedkoop maar vraagt wel wat techniek om je toeschiet reflex mee op te wekken.

Kolfen met je hand zonder behulp van een elektrisxh of handmatig kolf apparaat is ook een optie.

Meer informatie kun je hier over vinden op de website van LLL

“If you keep on doing what you’ve always done, you’ll keep on getting what you’ve always got”

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 23:56

De reden om geen tweedehands kolf te gebruiken (of een kolf te lenen) waarvan niet alle onderdelen volledig gesteriliseerd kunnen worden is omdat ziektes die via bloed overgedragen kunnen worden ook via de borstvoeding overgedragen kunnen worden.
Heeft dus niks met borstontsteking te maken maar met andere nare ziektes zoals HIV, hepatitis en dergelijke.





Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:12

Ik zou zelf nooit mijn kolf uitlenen en precies om de reden hierboven. Borstontsteking krijg je niet van een kolf.

Ik heb altijd een handkolf gehad en dat ging prima. Die kan je wel helemaal uitkoken en steriliseren trouwens. Maar ik zou hem nooit van een ander willen lenen, ik zou zelf ergens een goedkope handkolf halen. Eigen schuld dat ik hem vergeten zou zijn, jammer dan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kolf gezocht omgeving Tilburg/Diessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:26


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, ComscoreBot, dvink, Eefsel2109, greendragon, horzlover, IASCrawler, kimmetje26, linda2008, Miran, Plus_en_Min, Renkle, shaddy82, Shetje14 en 141 bezoekers