Bucas therapy of Back on Track voor hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 22:50

Zoals hier boven al staat welke van de 2?

Ik heb een hond van 4 jaar oud met flinke hd. Krijgt al ondersteuning met medicatie maar nu de koudere periode er aan komt wil ik hem ondersteunen met een fijne deken.

Welke moet ik kiezen?
Fleecedeken van BoT die hij in huis op kan? Of een regendeken van bucas of bot?
Help!! De keuze is te reuze

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 14:16

Wie oh wie heeft er ervaring mee?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:26

Persoonlijk zou ik sowieso gaan voor BoT.

Ik had voor mijn pony eerst de Recuptex waar ik eigenlijk niks van merkte wanneer hij deze droeg. Heb deze 'ingeruild' voor een deken van BoT er merk nu zeker verschil! Wanneer hij de deken op heeft gaat ie echt suffen, smakken, gapen enzo.

Daarnaast is de werking van BoT wetenschappelijk bewezen en van Bucas niet :)

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:47

Voor mijn hond heb ik een BoT. Dit is de derde opvolgende hond die hem op oudere leeftijd aan krijgt. Ze vindt het heerlijk en ze beweegt er makkelijker door.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 14:58

En welk type van BoT zouden jullie adviseren? Zie door de bomen het bos niet meer

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:47

Ik heb voor mijn honden een de mesh deken van BoT en de fleece deken van BoT. Over beide erg tevreden, ze dragen ze allebei ook prima in huis. Buiten in de regen werkt wordt het nat natuurlijk, dan zou je een regenjasje van BoT moeten kopen.

Ben je vooral op zoek naar een jasje voor binnen of buiten?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:52

Hier ook altijd BOT gehad voor mijn rottweiler die na een tplo operatie altijd wat stijf was dit hielp heel goed. Ik had de waterdichte versie voor haar.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 15:55

Hij heeft waterdichte die ik er eventueel overheen kan doen. Dus fleece kan ook

TeSzZz
Berichten: 1755
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:24

Wij hebben de mesh deken van back on track voor mijn oudste hond. Hij heeft wat problemen met zijn rug en sinds we deze deken na het sporten standaard op doen is hij duidelijk minder stijf. Hij draagt hem dus niet standaard en ook niet voor de warmte. Fleece deken lijkt me voor in huis niet nodig denk ik? Voor buiten ondersteunt dat misschien wel weer meer. Lastige keuze.

henshem
Berichten: 1129
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:34

Mijn hond draagt de mesh in huis, ‘s nachts en een paar uur overdag.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:08


Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 17:06

Zo ik het nu zie denk ik dat het dan toch de BoT fleece wordt Kan in huis aan maar ook onďer zn buitendeken

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:10

Heb je al eens een gewone fleecejas geprobeerd of dat helpt? Ergens weiger ik nog altijd de eventuele werking van bot te accepteren :p

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:35

Ben benieuwd wat jullie voor advies geven voor een hondje die beiderzijds een knie operatie heeft gehad en daardoor in de winter stijver is en slechter start. Loopt dan even op 3 poten.
Ik twijfel tussen de BoT en Sportz-vibe.. Ben bang dat de BoT te weinig effect heeft.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 06:44

T is net wat je er mee wil. Dekens zoals BoT bijv kun je buiten aan. De sportz-vibe is echt een massage deken die de spieren ondersteunt en de hond helpt ontspannen maar niet tijdens wandelingen. Gewoon wanneer de hond in zn mand of op de bank ligt bijv.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:27

Mijn hondje heeft soms last van haar schouder. Hier zit waarschijnlijk wat artrose of een pees die af en toe op speelt als ze te gek heeft gedaan. Om dit zeker te weten moet ze op de foto, maar voor een goede schouderfoto moet ze onder narcose en dat zie ik niet zitten als het niet noodzakelijk is.

Ik heb nu een Bucas recuptex jasje aangeschaft en ik moet zeggen dat ze geen last meer heeft gehad sindsdien. Ik heb voor de waterdichte versie gekozen omdat ze veel op stal is. De pasvorm is prima. De deken schuift wel wat af en toe, maar zit meestal gewoon netjes hoe het hoort.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:51

is een roesje niet mogelijk voor een rontgenfoto? Want dat doen ze bij de officiele HD/ED foto's etc ook. Das toch iets anders dan een narcose.

Al verwacht ik dat je op de rontgen weinig zal zien als de recuptex zoveel verschil geeft.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Bucas therapy of Back on Track voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:23

Ze moeten voor het schoudergebied plat op de rug met de benen gestrekt. Vandaar de narcose.

Maar eerlijk gezegd, vraag ik me af wat een foto voor verschil zou maken. Of het nu artrose is of een oude peesblessure, de remedie blijft rustig houden, en bij last even wat metacam. Het is al een ouder hondje dus al die stress ga ik haar niet meer aandoen.

Moet wel zeggen dat met de recuptex en daar in Glucosamine en chrondoitrine met msm ze geen last meer heeft gehad.

Het heeft nu ongeveer 3 keer opgespeeld, ze loopt dan heel stijf weg en na een paar passen is het weer over. Ze heeft verder geen blokkades in haar lijfje. Mocht het erger worden laat ik er uiteraard wel verder naar kijken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:37

meiske1577 schreef:
Ze moeten voor het schoudergebied plat op de rug met de benen gestrekt. Vandaar de narcose.

Maar eerlijk gezegd, vraag ik me af wat een foto voor verschil zou maken. Of het nu artrose is of een oude peesblessure, de remedie blijft rustig houden, en bij last even wat metacam. Het is al een ouder hondje dus al die stress ga ik haar niet meer aandoen.

Moet wel zeggen dat met de recuptex en daar in Glucosamine en chrondoitrine met msm ze geen last meer heeft gehad.

Het heeft nu ongeveer 3 keer opgespeeld, ze loopt dan heel stijf weg en na een paar passen is het weer over. Ze heeft verder geen blokkades in haar lijfje. Mocht het erger worden laat ik er uiteraard wel verder naar kijken.

Met ED foto's en HD foto's worden de honden in verschillende posities geduwd en getrokken en dat kan ook gewoon onder een roesje dus narcose lijkt mij niet noodzakelijk. Zeker niet als je ziet hoe ze gevouwen worden voor de ED en HD.
Maar ja t is indd de vraag wat t oplevert. Als t een peesblessure is zou je nog kunnen kijken naar de peescompositum van de groene os. Mijn jonkie had een peesblessure in de schouder en met die druppels en goed losmaken door de fysio was ze gelukkig snel hersteld. Maar als nu deze combi voor jullie al werkt vooral niet teveel aan sleutelen!