De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-20 20:42

Jaaaren geleden, toen ik nog bij de manege reed en lid was van de penny, zag ik op marktplaats een prachtige Tinker merrie te koop staan, Sterrin van de Gorterstraat. Wauw, zo'n paard wilde ik later ook! Uiteraard hadden mijn ouders niet een haartje op hun hoofd die eraan dacht mee te gaan in deze penny droom. Maar ik zocht alles uit, en kwam al snel foto's tegen van Sterrin haar vader; Collin van de Gorterstraat. Wauw! Die was knap.

Sindsdien ben ik Collin en zijn nakomelingen blijven volgen, ervan overtuigd dat ooit, een van zijn kinderen van mij zou zijn, dat was mijn droom.

In 2012 kocht ik mijn eigen Tinker merrie. Wezen kijken bij een Collin dochter, maar op de valreep gekozen voor een andere merrie, met in mijn achterhoofd dat ik dan zelf wel die Collin nakomeling kon fokken.

En zo gebeurde het. In 2014 schonk Caily het leven aan een prachtig merrieveulen. Mijn Lola. Een droom kwam uit. Geweldige jaren volgde. Maar veel te jong moesten we in 2017 afscheid van haar nemen. Mijn grootste droom werd mijn grootste nachtmerrie [IM] Lola - Amazing Lady Dolores 02/06/2014 - 24/01/2017

Alsof het zo moest zijn kwam een half jaar later een merrie op mijn pad die erg opviel, in eerste instantie omdat ze perfect in het rijtje van Collin en zijn nakomelingen paste. Maar al snel bleek ze qua gedrag en karakter een uitdaging die enorm bij mij paste. Daadwerkelijk was ze helemaal niet verwant aan Collin, dus de droom herleefde. Helaas was Collin in 2015 verkocht naar Polen, dus dat maakte het erg ingewikkeld om met hem te dekken.

Elk jaar opnieuw zocht ik contact met de Poolse eigenaar in de hoop dat dekken met KI mogelijk was. Maar helaas, natuurlijk dekken is de standaard bij de Tinkers, dus hij kon me daarmee niet helpen. Wel was er fijn contact en was de meneer begaan met mijn wens, ik mocht gerust een nakomeling van hem kopen. Maar dat wilde ik niet, de droom was toch echt wel zelf een veulen van hem fokken. Desnoods zou ik met mijn merrie naar Polen moeten reizen.

Ook dit jaar zocht ik weer contact. Wie niet waagt, wie niet wint, toch? En dit jaar was het antwoord anders dan anders: Ja, hij kon het wel naar me opsturen.

*\o/* *\o/* *\o/*

Maar ik had meneer verkeerd begrepen. oliebol. Oh. Eeeeeh? Hij bedoelde namelijk niet dat dekken met KI mogelijk was, maar dat hij Collin wel hierheen wilde laten gaan. Hij had een zoon van Collin om mee verder te fokken, dus wilde hem wel aan mij verkopen. Oh, eeeeeh, wacht. Ik had Collin voordat hij naar Polen vertrok enkele keren mogen ontmoeten, met hem om mogen gaan, hem een paar keer mogen rijden. Het was een prima dier in de omgang.

Maar na het vertrek van Collin zijn kleinzoon vorig jaar, welke een jaar bij mijn in training heeft gestaan, had ik eigenlijk besloten dat hengsten houden niks voor mij was. Laat mij maar lekker een duo/tio merries hebben om te rijden en af en toe een veulentje. Hmmm. Maar dit was welk Collin... Het kon niet mooier, deze droom was er al zo lang, kon ik nu nee zeggen? Nee toch?

Dus ik ben maar gewoon gesprongen. Het diepe in. Kijken waar het schip strand. Afspraken gemaakt met de Poolse eigenaar, die gelukkig ook het transport wel wilde regelen. En dan maar afwachten. Ik kende Collin een beetje, ik had een enorm goed filmpje gekregen om te zien in wat voor conditie hij was en dat hij rad liep. Maar een 20 jarige hengst kopen zonder te gaan kijken was wel een goede reden tot nagel bijten.

Nadat het transport een paar keer was uitgesteld, liepen de zenuwen lekker op. Maar half juni was het bericht er dan toch. Collin zou op reis gaan. Op reis naar mij. Een lange dag op de trailer, arm dier. 's Avonds zou hij hier arriveren. Een vriendin zou samen met mij wachten. Vervelen hoefde we ons niet, want mijn oudste merrie besloot die avond te bevallen (van een prachtig valkbont merrieveulen, hopelijk een toekomstige date voor Collin). 6 uren later dan verwacht kwam daar dan eindelijk het poolse vervoer de parkeerplaats op.

En daar was hij. En wat zag hij er goed uit! 20? Daar zag je niks van. Wauw wauw wauw. Daar liep hij, in mijn weiland. Hoe dan? Tot op de dag van vandaag kan ik echt vol ongeloof er naar kijken. Dit kan toch niet? Maar maak me alsjeblieft niet wakker.

Al snel kwam bokker PeerAppel langs om foto's te maken van mijn enorme penny droom

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

04
Afbeelding

05 Zo onwijs blij met dit dier
Afbeelding

06 Bij deze foto kreeg ik subtiel de tekst mee: hij kan zo in de penny
Afbeelding

07 Vijf jaar niemand op zijn rug gehad en ik denk wel 10 jaar niet serieus bereden, maar ik vertrouw dit paard, al vanaf de eerste keer dat ik hem zag. Dus zei ik, geef maar even een voetje. En gentleman als hij is liep hij braaf een rondje door de wei. Volgens mij zat de lach 3 dagen later nog op mn gezicht
Afbeelding

08
Afbeelding

09
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Zoals jullie begrijpen loop ik nog elke dag met mijn hoofd in de wolken. Collin heeft bij mij dit jaar al een aantal merries mogen dekken. Ook hierbij is hij enorm makkelijk en allemaal mooi in 1 keer drachtig, dus als dekhengst is hij zijn titels (meervoudig levenslang goed gekeurd, STER en MODEL) absoluut nog waard.

En het rijden hebben we ook weer verder opgepakt. Wat ik niet wist is dat ik blijkbaar een rijpaard had gekocht wat zijn gewicht in goud waard is. Braver vind je ze niet, en samen met andere paarden op pad is ook geen enkel probleem. Hij murmelt dan de hele rit zachtjes, zo schattig. We hebben een online endurance challenge gereden (en de finish gehaald!), want dat zou voor mij de geweldige combinatie zijn: met een Tinker in de endurance starten. Iets wat ik al jaren roep, maar nog niet zo ver mee ben gekomen. Omdat Collin hengst is mag ik hem niet starten, maar alsof het zo moest zijn, is mijn merrie haar vrucht verloren. Dus komend jaar mag zij mee, en ondertussen duim ik keihard dat Collin fit genoeg blijft om in 2022 mee op pad te mogen. (Terwijl Phoebe met een prachtige nakomeling van hem in de wei loopt natuurlijk). Wordt vervolgd...

PS, leuke side note. Sterrin werd verkocht naar Luxemburg, dus ik dacht, die zie ik nooit meer. Maar haar eigenaren bleken nederlanders en zijn later terug gekeerd naar Nederland. Toen woonden we vlakbij elkaar en kwam ik Sterrin en haar eigenaresse (die ik toen nog niet kende) jaren later bij toeval tegen tijdens een wandeling. We hebben in de jaren die volgden een aantal leuke dingen gedaan samen met onze merries. Daarna is Sterrin verkocht naar andere vrienden, die mij de kans hebben gegeven haar in de zomer van 2018 een aantal maanden hier in de wei gehad te hebben. Spijtig genoeg werd ze ziek en is ze later dat jaar ingeslapen.
Laatst bijgewerkt door Caily op 18-10-20 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt


Mayasfrenk

Berichten: 1401
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:48

Wauw!! Ik hou normaal niet zo van tinkers.... Maar deze.... wat een ontzettend gaaf dier!!! En die is 20??? Hoe dan? En begreep ik nou goed dat je hem gekocht hebt? Of lease je hem van de Poolse eigenaar?
In ieder geval hoop ik dat je nog jaaaren van hem mag genieten en hij jou ( of eigenlijk je merries ;-) )vele prachtige nakomelingen schenkt!!!

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-20 20:50

Dankjewel!! Ik ben ook elke dag (een keer of 10) opnieuw verliefd <3

En ja, ik heb hem gekocht, hij gaat echt niet meer weg hoor :D

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:51

Wow, wat een prachtig paard!!

saskiaojan

Berichten: 7233
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:58

Wauw echt een verhaal zo uit de Penny! Zo zie je maar weer Dreams can come true! Gefeliciteerd met je knappe man <3

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 20:59

Wat een verhaal! Ik vind dat echt leuk om te lezen, gefeliciteerd met je mooie droom!


janneke_S

Berichten: 333
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:02

Dit klinkt als een sprookje :D
Ik hoop dat je nog veel jaren van hem mag genieten!

Femme Fatale <3 Kyte <3

senna21

Berichten: 11745
Geregistreerd: 17-03-09

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:16

Gefeliciteerd!
Wat een lieve, zachte oogopslag.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:19

Hij is heeeel knap <3
Heb je toch nog een echte Penny-droom!

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:41

Wat een prachtige Tinker! En ik zou hem echt geen 20 geven, hij ziet er super goed uit!

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:40

O wauw Collin, ik was vroeger ook zo weg van hem (en hij is nu nog steeds knap) . Wat onwijs gaaf dat je de kans gekregen hebt om je nu zijn eigenaar te noemen, super dat je ervoor gegaan bent.

Ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 23:42

Heejj collin!! Das een oud gediende!
Wat gaaf dat hij weer terug is!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:06

Dit is inderdaad echt een verhaal wat je aan Pennymeisjes kunt vertellen voor het slapen :D Wat gaaf, zeg! En mooi dat je naar je hart hebt geluisterd en hem toch hebt gekocht. Hij mag er wel wezen! :))

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:39

Wauw wat een prachtig verhaal! Zoveel liefde straalt er vanaf tussen jullie. Ik hoop dat je nog lang van hem en je andere paarden kan genieten!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:43

Zo hé, wat een geweldig verhaal. Echt een droom die uitkomt. Zo zie je maar weer: de aanhouder wint. ;)
Opdat hij nog maar vele jaren bij je in de wei mag lopen.

Wat ik me trouwens afvraag: bied je hem nog wel aan voor de fokkerij of fok je enkel nog privé met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:50

Oh wat is hij toch knap :+: :+:
Wat gaaf dat je hem hebt kunnen kopen en dat hij weer in Nederland is!

Foto 8 vind ik erg mooi, precies de blik die Saph ook heeft. <3 Zo vader, zo dochter :)

miereneter

Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 07:52

Dit is inderdaad het ultieme Penny-verhaal! En je hengst kan inderdaad zo in de Penny, wat een gaaf paard. Veel plezier met hem, en ik hoop dat je een paar mooie veulens met hem kunt fokken.

Homo sapiens non urinat in ventum.

cp112

Berichten: 14708
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:21

Die goeie ouwe Collin. Wat ziet hij er top uit!

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:50

Nou, 20 zou ik hem echt niet geven.
Als je had gezegd dat dit foto's waren Vn tken hij 5 was, had ik het zonder meer geslikt!

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Gothico

Berichten: 1329
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:53

Ik ben zeker een tinkerfan. Maar dat dit plaatje 20 is. En wat leuk dat die grote droom van toen waarheid is mogen worden. Gefeliciteerd en geniet er lekker van.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Lughnassadh

Berichten: 1772
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:55

Wat een gaaf verhaal!

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:21

Je hebt je eigen pennyverhaal gemaakt, hier kunnen ze zo een strip van maken! Wat geweldig en hij is prachtig, geniet van hem! <3

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:21

prachtige kerel is het!

luxx

Berichten: 3502
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De grootste bonte hunk is terug! Collin vd Gorterstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:11

Wat een lief verhaal...! Real life sprookje, geniet maar lekker van je hunk!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:14

Wat een heerlijk verhaal, lijkt net een penny stripverhaal :D <3 Je enthousiasme spat van het scherm af, leuk, veel plezier met hem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Bowo, Plop1997 en 19 bezoekers