Pensionstal omgeving Tilburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 20:20

Hallo allemaal,

Volgend jaar komt mijn quarter jaarling merrie naar Tilburg *\o/* , dan is ze 2,5. Ik wil me graag vast gaan oriënteren op een leuke en fijne stal. Heel graag zou ik bij de Loonse en Drunense duinen in de buurt staan zodat ik daar buitenritten kan doen. Verder rijd ik reining (western) dus moet het toegestaan zijn om te trainen in de bak (stops maken en spinnen bijvoorbeeld). In eerste instantie ga ik rustig aan beginnen met grondwerk etc. Als ze 3 jaar is wil ik beginnen met zadelmak maken, maar een roundpen zou hiervoor dus ook een toevoeging zijn! Iemand tips voor een stal?

Hoor het graag!  

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:17

Wat zijn verder je eisen qua huisvesting? In de omgeving van Tilburg zijn er namelijk vrij weinig stallen waar de paarden echt veel buiten staan met soortgenoten, iets wat voor mij zelf een harde eis is

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 17:39

Het liefste zoveel mogelijk buiten.. weet jij leuke stallen? En hoeveel komen ze gemiddeld buiten bij de stallen rondom Tilburg?
Ik ga zelf ook wat bezoeken plannen bij stallen maar dacht, misschien hebben mensen hier aanraders :)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:23

Idd, hoe wil je het verder aanpakken?
Veel stallen in de omgeving zijn doe het zelf, daar moet je wel bewust voor kiezen.

Wil je ze in kudde verband houden?
24/7 buiten of liever ‘s nachts binnen (in de winter, of het hele jaar door).

In welke omgeving wil je zoeken? Loon op Zand? Kaatsheuvel? Drunen?

Allemaal dingen om vooraf over na te denken :)

( Wij hebben een plekje vrij in onze 24/7 buiten met schuilstal :) )

Nyaleti

Berichten: 6136
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:13

In de omgeving van de Drunese duinen zit erg veel maar hier kun je dan vaak ook wel voor betalen.
Laatste keer dat ik daar in de omgeving reed, leek het erop dat er heel veel particulieren zijn die enkele stal als pension aanbieden. Zal eens een rondje rijden en een briefje in de bus doen:)

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:33

Recht aan de Drunense duinen zit camping en paardenpension De Zandkant.
Het is een aantal jaren geleden dat ik er kwam
Maar de paarden stonden elke dag zo lang mogelijk buiten.
Er waren toen meerdere mensen die western reden.
Er is een buitenbak die was toen matig van kwaliteit.
Voordeel was dat er een erg fijne gemoedelijke sfeer was, de paarden veel buiten stonden en het recht aan de ruiterpaden was.
Misschien is dat een optie om eens te kijken
Nogmaals ik ben er een aantal jaren niet geweest maar kijken kan altijd natuurlijk .
http://www.zandkant.nl/

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:03

De Zandkant zou inderdaad een optie zijn misschien. Ben er nog nooit geweest maar wel goede verhalen over gehoord. Hebben wel een wachtlijst dacht ik

TS, mijn pony staat op een doe-het-zelf paddock paradise omdat ik geen pensionstal kon vinden waar mijn pony genoeg buitenkwam. Het liefst zou ik op een pensionstal staan met een mooi paddock paradise met schuilstal waar hij 24/7 buiten staat maar waar mesten etc wel gedaan wordt, maar ik heb het nog niet gevonden in deze omgeving. Dus heb ik ervoor gekozen dat mijn pony 24/7 buiten met soortgenoten staat, en ik dan maar op de faciliteiten in moet leveren en veel zelf moet doen :)

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 22:38

Bedankt allemaal voor de reacties! :D Het liefste wil ik volpension en 's nachts op stal het hele jaar door. En een binnenbak zou ook fijn zijn omdat ik veel zal moeten trainen voor wedstrijden uiteindelijk..

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:51

Zoek je echt in Tilburg of kunnen de dorpen eromheen ook?

Als je net de andere kant in gaat dus in de richting van Hilvarenbeek, Diessen, Haghorst etc heb je nog wel wat meer keus en echt wel de mogelijkheid om je paard 6/8 uur per dag op de wei hebben. Ook bosrijke gebieden en met de trailer ben je ook redelijk snel in de L&D duinen.

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 23:35

Ja dorpen er omheen is ook prima!

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 01:36

bij ons in rijen staan de paarden van 9 uur tot 6 buiten op de weide , snachts binnen , wel alleen een buitenbak , en een roundpen
maar op 10 min stappen van bos en hei

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:04

Ik sta met mijn paint Crow bij stal Duinzicht , Udenhout, vlak bij de Drunense duinen. Je mag daar gewoon spinnen maar voor stops zijn de bodems van de grote binnenbak en van de buitenbak niet geschikt. Maar dat zal sowieso niet meevallen om die te vinden omgeving Tilburg. Van april-november staan de paarden in grote weiden, in samengestelde kuddes. De staleigenaar kijkt goed in welke kudde je paard past. Dat is overdag, Eind van de middag gaan ze weer op stal. november-april in paddocks in groepen, al zijn er ook mensen die hun paard dan binnen laten omdat de paddocks met veel regen wel modderig worden. Gezellige stal en betaalbaar. Er is ook nog een losgooi/longeerbak.

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 15:16

crow schreef:
Ik sta met mijn paint Crow bij stal Duinzicht , Udenhout, vlak bij de Drunense duinen. Je mag daar gewoon spinnen maar voor stops zijn de bodems van de grote binnenbak en van de buitenbak niet geschikt. Maar dat zal sowieso niet meevallen om die te vinden omgeving Tilburg. Van april-november staan de paarden in grote weiden, in samengestelde kuddes. De staleigenaar kijkt goed in welke kudde je paard past. Dat is overdag, Eind van de middag gaan ze weer op stal. november-april in paddocks in groepen, al zijn er ook mensen die hun paard dan binnen laten omdat de paddocks met veel regen wel modderig worden. Gezellige stal en betaalbaar. Er is ook nog een losgooi/longeerbak.


Leuk een paint. Oh dat klinkt goed! Rijden er meer mensen western daar?
Ja ik wil toch sparen voor een trailer, dan kan ik ergens anders stops oefenen haha.

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 15:17

A_nouk schreef:
Zoek je echt in Tilburg of kunnen de dorpen eromheen ook?

Als je net de andere kant in gaat dus in de richting van Hilvarenbeek, Diessen, Haghorst etc heb je nog wel wat meer keus en echt wel de mogelijkheid om je paard 6/8 uur per dag op de wei hebben. Ook bosrijke gebieden en met de trailer ben je ook redelijk snel in de L&D duinen.


Oke ik zal daar ook eens rond kijken! Heb je aanraders?

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Pensionstal omgeving Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:49

Ik sta in Esbeek tegen gorp en rovert aan hier kan je ook uren buiten rijden.
Ze staan minimaal 8 uur buiten in de winter in de zomer zo lang mogelijk.
Vol pension met binnen(nieuwe bodem), buitenbak en een longeer cirkel

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:46

Leuk een paint. Oh dat klinkt goed! Rijden er meer mensen western daar?
Ja ik wil toch sparen voor een trailer, dan kan ik ergens anders stops oefenen haha.[/quote]

Op dit moment 2, maar iedereen staat er wel heel positief tegenover.

Niek20
Berichten: 9
Geregistreerd: 28-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 22:15

_helga_ schreef:
Ik sta in Esbeek tegen gorp en rovert aan hier kan je ook uren buiten rijden.
Ze staan minimaal 8 uur buiten in de winter in de zomer zo lang mogelijk.
Vol pension met binnen(nieuwe bodem), buitenbak en een longeer cirkel


Hoe heet de stal waar je staat? :)