Welke outdoorlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 18:21

Gezien de koudere temperaturen eraan zitten te komen ben ik opzoek naar nieuwe outdoorlaarzen. Ik heb momenteel de Outdoorlaarzen Horka Greenwich maar gezien ik steunzooltjes heb pas ik die niet meer :+ en zoek ik toch iets anders.
Ze moeten echt 100% waterdicht zijn gezien mn paarden 24/7 buiten staan, en ik ze dus ook moet kunnen afspoelen met een tuinslang. Gevoerd lijkt me ook heel fijn gezien ik ze vooral voor de winter zal gebruiken. En dat ze geschikt zijn om mee te rijden (in een westernzadel).

Met welke laarzen hebben jullie fijne ervaringen? :D

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:28

Muckboots, lelijk maar praktisch

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:35


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:38

Ik heb muckboots voor de echt koude dagen en voor normaal de Tamara laars van de ANWB. Heerlijke laarzen en waren jaren waterdicht, tot de zool eraf viel. Toen geplakt en toen waren ze weer waterdicht, haha! Drie jaar op gelopen, maar ze wonen nu in Canada tot ik ze daar weer ga dragen ;)
Voor in Nederland een nieuw paar gehaald.

Vind ze fijner dan de horka Highlander, die zakten enorm in, de voering ging stuk en waren al vrij snel niet meer waterdicht.

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:45

xSelina schreef:
Gezien de koudere temperaturen eraan zitten te komen ben ik opzoek naar nieuwe outdoorlaarzen. Ik heb momenteel de Outdoorlaarzen Horka Greenwich maar gezien ik steunzooltjes heb pas ik die niet meer :+ en zoek ik toch iets anders.
Ze moeten echt 100% waterdicht zijn gezien mn paarden 24/7 buiten staan, en ik ze dus ook moet kunnen afspoelen met een tuinslang. Gevoerd lijkt me ook heel fijn gezien ik ze vooral voor de winter zal gebruiken. En dat ze geschikt zijn om mee te rijden (in een westernzadel).

Met welke laarzen hebben jullie fijne ervaringen? :D


Heb je wel de originele binnenzolen uit de laarzen gehaald, voordat je de steunzolen in de laarzen deed?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:50


XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:07

Ik heb zoo adventures. Prijzig maar super fijn en gaan lang mee. Nooit koude voeten en met het model (adisa) dat ik had ging rijden prima. Waterdicht en lekker warm.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:11

Hier ook de Tamara laars van anwb, loop er nu een jaar op, eigenlijk bijna elke dag en zo'n twee keer per week in het bos

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 19:39

Marie111 schreef:
xSelina schreef:
Gezien de koudere temperaturen eraan zitten te komen ben ik opzoek naar nieuwe outdoorlaarzen. Ik heb momenteel de Outdoorlaarzen Horka Greenwich maar gezien ik steunzooltjes heb pas ik die niet meer :+ en zoek ik toch iets anders.
Ze moeten echt 100% waterdicht zijn gezien mn paarden 24/7 buiten staan, en ik ze dus ook moet kunnen afspoelen met een tuinslang. Gevoerd lijkt me ook heel fijn gezien ik ze vooral voor de winter zal gebruiken. En dat ze geschikt zijn om mee te rijden (in een westernzadel).

Met welke laarzen hebben jullie fijne ervaringen? :D


Heb je wel de originele binnenzolen uit de laarzen gehaald, voordat je de steunzolen in de laarzen deed?


Die kunnen er dus niet uit, krijg ze niet los. Plus dan passen mn zooltjes nog steeds niet omdat ze een maat te klein zijn...

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:55

ik heb voor de nattere dagen dunlop laarzen van welkoop.
ze zijn gevoerd, en lopen prima :j
oh ja ik heb ook steunzolen en die kun je er dus makkelijk in doen

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:46

moonsparkle schreef:
Hier ook de Tamara laars van anwb, loop er nu een jaar op, eigenlijk bijna elke dag en zo'n twee keer per week in het bos


Die tamara laars van de ANWB is mooi, maar ga ik helaas niet passen bevrees ik.


XxDiandraxX schreef:
Ik heb zoo adventures. Prijzig maar super fijn en gaan lang mee. Nooit koude voeten en met het model (adisa) dat ik had ging rijden prima. Waterdicht en lekker warm.


Die zien er ook mooi uit! Maar zie niet echt op de site of die ook gevoerd zijn?


Freekieee schreef:
Ik heb nu 2 jaar deze, kan je van boven dicht doen heerlijk warm en goed water dicht


https://www.engelbert-strauss.nl/veilig ... 4-490.html


ellepel schreef:
ik heb voor de nattere dagen dunlop laarzen van welkoop.
ze zijn gevoerd, en lopen prima :j
oh ja ik heb ook steunzolen en die kun je er dus makkelijk in doen


Beide niet echt wat ik zoek...

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:15

die gevoerde dunlop laarzen zijn heel fijn om door de bagger te banjeren :j
Heb er nog geen koude voeten in gehad ook. Heb nu die HKM uggs voor op stal en de dunlops voor op de wei/mesten.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 21:18

Ladygiroc schreef:
die gevoerde dunlop laarzen zijn heel fijn om door de bagger te banjeren :j
Heb er nog geen koude voeten in gehad ook. Heb nu die HKM uggs voor op stal en de dunlops voor op de wei/mesten.


Ja alleen uitmesten hoef ik dus niet haha. Ik zoek dus echt laarzen om mee te rijden en grondwerk te doen, maar dat kan ook in de modder en nattigheid zijn gezien ik les geef.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:19


Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:34

Ik zweer bij mijn Dubarry's! Gore-tex, dus 100% waterdicht en ik heb nooit last van koude voeten, terwijl ik best een koukleum ben. Ook als er sneeuw ligt draag ik ze.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:51

Ik heb de zoo adventures ongevoerd (en ondanks de koukleum die ik ben nooit koude voeten) maar volgens mij zijn ze er inmiddels ook gevoerd.

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 22:09

XxDiandraxX schreef:
Ik heb de zoo adventures ongevoerd (en ondanks de koukleum die ik ben nooit koude voeten) maar volgens mij zijn ze er inmiddels ook gevoerd.


Zit nog is goed te kijken en er staan inderdaad gevoerde tussen!

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

Ik ben enorm fan van Blundstone schoenen

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:38

Bisgaard thermo laarzen. Scandinavisch merk.

Bizar warm. Met echt wol gevoerd.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:42

Zoo adventure. Wolgevoerd. Heerlijk. Ik heb de Adora, de hoge laars.
Heb ook muckboot rijlaarzen gehad.Fijn, maar bij de knik bij de bal van mijn voet snel kapot, omgeruild, weer hetzelfde probleem. Dat mag niet voor die prijs, niet geschikt voor mij...

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:44

Ik heb ook steunzolen maar in de meeste outdoorlaarzen nog steeds veel te veel ruimte, ze zijn ZOO breed en mijn voeten ZOO smal. Als iemand een keer een ideetje heeft voor SMALLE OUTDOORLAARZEN hoor ik het graag. Ik betwijfel namelijk of mijn huidige laarzen het gaan redden deze winter. Heb nu al jaren ANWB laarzen, het gaat, maar eigenlijk zijn ze te breed. Ooit ook een keer Horka gehad maar die waren nog breder dan breed.

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:40


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:55

https://www.tuffaboots.com/product/suff ... try-boots/

Echt super, loop er hele dagen op en met af en toe wat onderhoud zeker 4 jaar mee. En ze zien wat af hier.
Er is ook een versie met smallere zool om te rijden, maar ik rij met de Suffolk ook wel een wat bredere stijgbeugel nodig.

Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:26

De Lifestyle laarzen van Divoza zijn prettig. Stevige schacht die niet afzakt (de HKM Belmond lijkt erop maar zakt af na verloop van tijd, is slapper leer) en er passen losse inlegzolen in. En ze zijn waterdicht, maar ik vet en spray ze wel af en toe in. Ik banjer er overal mee doorheen, rijd ermee (western) spoel ze af en klaar.

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Welke outdoorlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 07:35

Muckboots Arctic! Super fijn. Wel onderhouden met spul voor natuurlijk rubber.