Waar laten jullie de honden plassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 16:13

Ik voel me soms zo bezwaard..

Ik laat al een tijd lang 2 honden uit. Ben vrij strict met ze denk ik. Plassen zo veel mogelijk tegen gemeentebosjes (hoewel ze tegen hagen ook wel aan mogen plassen, mits volwassen), als ze tegen een gevel plassen minimaal 3 meter van de deur af en niet voor winkels. Ze mogen absoluut geen voortuinen in, ook niet om even te snuffelen en poep wordt altijd direct opgeruimd.

Desondanks verscheen er recentelijk ineens een bordje op de wandelroute: Onze tuin is geen hondenuitlaatplek. Nu zou ik me in principe niet aangesproken moeten voelen, want het is een open tuin waar de honden bij mij sowieso niet in komen of ook maar mogen snuffelen, maar toch voel ik me bezwaard :+

Ik vraag mij dus af of ik zo fair ben in waar de honden mogen plassen, of zou ik het nog strakker aan moeten pakken?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen :) De honden wonen midden in een woonwijk dus helemaal ontwijken kan ik niet helaas.


EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:16

Alleen bij uitlaat plekken.

Plassen mag nog wel in openbare gemeenteperkjes, maar bij bij huizen er al.helemaal noet tegenaan. Houd het maar op tor we bij t veldje zijn

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Sure_lee

Berichten: 10382
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:16

Ik zie die bordjes ook weleens met uitlaten. Maar ik denk dan altijd dat het over poepen gaat.
Niet over een plasje. Onze hond poept echt nooit op straat maar als ze een paar blaadjes ziet of een grassprietje dan plast ze daar wel. Ik let daar echt nooit op. Plasjes zijn zo weer weg denk ik dan. Maar misschien denken andere mensen daar anders over. Ben ik wel benieuwd naar.

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:18

Ik kan beter vertellen waar ik niet wil dat hij plast en dat is sowieso niet tegen gebouwen aan, niet tegen heggen die als tuinafscheiding dienen, in tuinen mag hij ook absoluut niet komen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:20

De hoeken van mijn beukenhaag zijn een heel stuk lager en eerder geel dan de rest van mijn haag dankzij "het plasje is zo toch weer weg" van alle buurhonden. ik heb 2 honden, die plassen maar tegen gemeentebosjes en niet tegen iemand zijn huis of heg of boom. Ze hadden het heel snel door. Ook andermans erf mogen ze geen stap op. Je hebt gewoon van andermans spullen inc groen af te blijven.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

xJurdyWonanx

Berichten: 4047
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:21

Ik vind plassen tegen gemeenteperkjes prima en op openbare grasveldjes plassen prima. Tegen andermans struiken vind ik niet oké en tegen (lantaarn)palen of hekken bijvoorbeeld niet oké als dat binnen de bebouwde kom is in verband met de stank ofzo op den duur. Ik ben er dus vrij strikt in.
Ook snuffelen/lopen door/in andermans tuinen is absoluut een no go.

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:194
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:23

Hier mogen ze echt niet tegen gebouwen plassen. Als er een daar tegen aan plast gaan dat meer doen. Vooral reuen plassen erg graag waar andere honden al hebben geplast en in de zomer kan dat behoorlijk stinken.
Ze moeten het hier ophouden tot ze op een strook gras staan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:24

Niet op de stoep, niet tegen bankjes en lantaarnpalen, niet tegen/in tuinen, niet tegen huizen of gebouwen. Alleen op veldjes of grasstroken of natuurlijk het bos.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Daphne__
Berichten: 12450
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:25

Mijn 3 honden mogen nooit plassen tegen huizen, hekken of struiken van anderen.
Alleen gemeentegrond/struiken, die niet direct naast of voor een huis liggen/staan.
Poepen uiteraard ook niet op grond van anderen oid.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:26

Uitlaatplaatsen hebben we hier niet. Hij mag op grasveldjes plassen. Poepen liefst alleen op grasstroken van de gemeente of in de goot. Tegen heggen of tuinen mag niet. Wij hebben een hegje en steeds op dezelfde plaats word geplast dat stukje is dus ook dood. Tegen huizen en schuttingen mag van mij ook niet.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:26

Op uitlaatplekken of eigen grond en zeker niet tegen gebouwen van anderen aan , smerig en alle andere reuen die dat ook mogen gaan er ook nog eens overheen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sure_lee

Berichten: 10382
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:30

Tegen heggen, gebouwen en andermans tuinen snap ik. dat zou ik mijn hond ook niet laten doen. Maar ja ze kan ook nergens tegenaan plassen.
Ik laat haar nooit in andermans tuinen of iets dergelijks plassen. Maar als zij op een paar blaadjes of onkruid op de stoep plast houd ik haar niet tegen. Is dat raar?
Nu deed ze dat al en meestal laat mijn vriend haar uit want het is zijn hond. Maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat iemand dat vervelend zou vinden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:05

Cubone schreef:
Ik voel me soms zo bezwaard..

Ik laat al een tijd lang 2 honden uit. Ben vrij strict met ze denk ik. Plassen zo veel mogelijk tegen gemeentebosjes (hoewel ze tegen hagen ook wel aan mogen plassen, mits volwassen), als ze tegen een gevel plassen minimaal 3 meter van de deur af en niet voor winkels. Ze mogen absoluut geen voortuinen in, ook niet om even te snuffelen en poep wordt altijd direct opgeruimd.

:wow:

Asociaal vind ik dat. Je hond laat je niet tegen andermans haag of gevel plassen. Gewoon niet.

koeien op de weg...

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:12

Volgens mij ben ik dan wel heel erg streng :+
Die van mij mogen namelijk alleen plassen en poepen wanneer ze commando plasje/hoopje doen krijgen.. dat commando krijgen ze verder alleen op openbare gemeente grasveldjes of in het bos. Persoonlijk vind ik het erg asociaal om een hond in andermans tuin te laten of tegen gebouwen aan te laten plassen. Verder vind ik het ook simpelweg irritant om bij elke grassprietje of elk paaltje te moeten stoppen dus leer Ikea gedrag zo snel mogelijk af :j

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:18

Openbaar groen, lantaarnpalen en andere openbare markeerpunten en in het bos en landweggetjes en zo dat mag verder snuffelen aan hegjes ok maar er mag niet tegen geplast worden, ook gevels van panden wil ik niet hebben. Niet in weilanden, onder hekjes door of wat ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:19

Waar niet:
Huizen, poortjes of andere afscheidingen wat er allemaal ook is.
Oud papier wat aan straat staat (ja echt waar, het gebeurd), of containers.
En al helemaal niet tegen auto's, geloof het of nirt, maar ook dát gebeurd hier.
Eergisteren nog een auto zien staan die ondergezeken was.

Waar dan wel:
Gemeentegronden (bosjes o.i.d.)
Onkruid in de goot doe ik ook niet moeilijk over.

I am not perfect, I am a limited edition
Ik leef in mijn eigen wereld, ze kennen me daar

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:24

Nou gewoon.. Naast de stoep en in de berm? Waar het hoort? _/-\o_

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:27

Hier spreek ik mensen met honden er echt wel op aan als ze hun hond tegen onze haagbeuk laten plassen. In de zomer met die droogte gaat dat onwijs stinken plus onze haagbeuk heeft daar zichtbaar onder te leiden. Vind het ronduit asociaal om een hond tegen andermans eigendom te laten plassen. Of dat nu een haag of auto oid is van iemand.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:34

Mijn teef is niet echt een wildplasser en bij ons (achteraf, buiten bebouwde kom) laat iedereen zijn honden in de berm/tegen een boom aan plassen. Mijn reu poept altijd tegen de stam van een boom aan, lekker makkelijk dus kan er ook niemand in gaan staan.
Maar bij mij blijven ze over het algemeen op mijn eigen erf, dus niemand heeft er last van.

Toos paardloos

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:36

Hagen gaan er gewoon kapot van en urine tegen gebouwen zorgt voor aantasting van de stenen en voegwerk.
Niet als dat 1x per jaar gebeurd, maar waar 1 hond plast, plassen de andere ook.

Mijn honden mochten niet tegen voorwerpen/hekken/muren/planten van een ander plassen.
Alleen op het plasveldje en de struiken die daarbij staan.
Nu (wij zijn verhuisd) mag de hond plassen aan de overkant van de weg (brede berm met bomen) en nog steeds niet tegen spullen van andere mensen aan.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-10-20 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:37

Brainless schreef:
Hagen gaan er gewoon kapot van en urine tegen gebouwen zorgt voor aantasting van de stenen en voegwerk.
Niet als dat 1x per jaar gebeurd, maar waar 1 hond plast, plassen de andere ook.


Mijn honden mochten nieten tegen voorwerpen/hekken/muren/planten van een ander plassen.
Alleen op het plasveldje en de struiken die daarbij staan.
Nu (wij zijn verhuisd) mag de hond plassen aan de overkant van de weg (brede berm met bomen) en nog steeds niet tegen spullen van andere mensen aan.

Ik begrijp ook werkelijk waar niet dat mensen dat zelf niet verzinnen. Maar goed, het kan ze meestal gewoon niets schelen.

koeien op de weg...

akishino
Berichten: 1870
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:40

Waar wel: buiten de bebouwde kom in de grasstrook/berm, in het bos en tegen sommige gemeentebosjes in het dorp die niet dichtbij huizen staan.
Waar niet: al het andere wat hierboven niet genoemd is.
Ik ben hier heel streng in en mijn ervaring is dat dit goed aan te leren is. Mijn reuen zijn niet gecastreerd en ook zij hebben het geleerd.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

mvdende

Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:48

Niet in voortuinen, dat probeer ik te voorkomen. verder eigenlijk gewoon overal.

De snelle plas is eigenlijk altijd tegen het dichtst bijzijnde paaltje of gemeente bosje.

Absoluut niet in eigen tuin, dan wordt het gras geel. Soms op de patio, dan gooi ik er een emmer water achteraan.

Verder doe ik niet zo moeilijk.

xSalina

Berichten: 667
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:53

Op de uitlaatvelden, gemeente struikjes en lantaarnpalen die niet pal voor iemand zijn huis staat. Verder nergens eigelijk.


Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Waar laten jullie de honden plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:04

Tja, in principe alleen op gemeentegroen. Dus niet op straat/stoep/in tuinen/tegen gevels etc.

Maar het blijven wel honden. Het oudje van 15 is niet heel zindelijk meer en haalt soms het gemeentegroen niet. Dan plast ze op de stoep. Wel een gemeentesite natuurlijk. Op privéterrein van een ander komen ze gewoon nooit. Dat plasje is dan maar zo. Mochten ze een keer ontlasten waar het niet hoort ruim ik het op.

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 162 bezoekers