Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:27

WenK schreef:
Ik kreeg van de KNHS alweer een mail dat ik beschikbaarheid op kon geven. Gelijk ook maar even ingevuld. Ik ben heel benieuwd weer! Kreeg wel de indruk dat ze met lange termijndingen ook bezig zijn. Dat zou wel goed nieuws betekenen voor iedereen die er een toegevoegde waarde in ziet.


Oehh, beschikbaarheid vanaf wanneer? Ben benieuwd wanneer het ongeveer weer gaat starten

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:40

SweetVanille schreef:
Oehh, beschikbaarheid vanaf wanneer? Ben benieuwd wanneer het ongeveer weer gaat starten


In de app vanaf maandag. Ik vermoed dus ook dat jullie niet heel lang hoeven te wachten met inschrijven...

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:54

WenK schreef:
SweetVanille schreef:
Oehh, beschikbaarheid vanaf wanneer? Ben benieuwd wanneer het ongeveer weer gaat starten


In de app vanaf maandag. Ik vermoed dus ook dat jullie niet heel lang hoeven te wachten met inschrijven...


Zin in *\o/* *\o/* *\o/*

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:49

Imke95 schreef:
LiselotZorro schreef:
Ja! Ik ben benieuwd. Ik heb al tig jaar geen wedstrijden meer gereden, was van plan om in november weer te gaan, maar dit is misschien geen slecht alternatief. Het is wel een stuk laagdrempeliger (ik begin gelijk in het M1). Alleen nog zien hoe ik mijn bak ga verkleinen.


Wij hebben een 20 x 50 baan & hebben de bak toendertijd zo uitgemeten dat we na 10 meter een paar balken neerleggen om de bak af te bakenen! Wellicht een tip :Y)

Ik moet hem minimaal aan drie zijdes inkorten :+ maar ik dacht inderdaad aan balken, die heb ik zeker genoeg liggen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:56

Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:26

Dispar_Vulgo schreef:
mcjv schreef:
Ben benieuwd of ze nu wel een bepaalde regeling kunnen instellen dat iedereen de kans krijgt om mee te doen. :+


In welk opzicht bedoel je?
Iedereen met startkaart tm M2 kon voorheen al mee doen.


Wel ‘jammer’ dat ik net vorig weekend m’n laatste winstpunten in de M2 gehaald heb, dus voor mij is online geen toevoeging meer helaas


Het was altijd mega snel vol helaas. Ik begrijp dat daar niet echt controle over is en dat het wie het eerst komt die gaat betekend, maar toch is het jammer dat niet iedereen zich kan inschrijven als je een paar minuten te laat bent.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:36

Dat was alleen de eerste weken zo. De laatste 2 maanden kon je vaak nog tot het event begon inschrijven.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:43

Marjolein schreef:
Dat was alleen de eerste weken zo. De laatste 2 maanden kon je vaak nog tot het event begon inschrijven.


Dat klopt, maar de B was bijna altijd vol. Er kwamen wel steeds plekjes vrij door annuleringen maar dan was ik altijd te laat. :+ Eigen schuld.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:17

Katja schreef:
Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

Helaas niet.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:42

@ LiselotZorro


Ik rij in een 40x60 baan. Dus heb hetzelfde. Leg op de 'open' hoeken 2 spring balken en dan achter de letter A/C en E/B een balk. Als ik staanders bij de hand heb, zet ik die nog op de hoeken ter oriëntatie voor de jury. letter bordjes er bij. En je hebt met minimale inspanning een duidelijk afgebakende baan.

Om mezelf een plezier te doen leg ik de balken in de hoeken net net tegen elkaar aan. Dan heb ik er iets meer 'steun' van. Dus net 1 of 2 meter uit de hoek.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:58

mcjv schreef:
Dat klopt, maar de B was bijna altijd vol. Er kwamen wel steeds plekjes vrij door annuleringen maar dan was ik altijd te laat. :+ Eigen schuld.


De laatste maanden echt niet. Zat er geen max meer op de klasses en kon je nog inschrijven als de week van filmen al begonnen was.

tammiebels

Berichten: 973
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:51

Maar toen waren er alweer meetmomenten, die zijn er nu (nog) niet

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:53

LiselotZorro schreef:
Katja schreef:
Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

Helaas niet.
ik ben nu heel nieuwsgierig naar de vorm van je rijbaan.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:54

LiselotZorro schreef:
Katja schreef:
Je kunt toch aan twee zijdes inkorten? Dat scheelt een hoop werk.

Helaas niet.


Niet te moeilijk denken, bordjes neerzetten op de juiste afmeting en klaar

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:56

Nibbit schreef:
LiselotZorro schreef:

Helaas niet.


Niet te moeilijk denken, bordjes neerzetten op de juiste afmeting en klaar


En ook niet te spastisch doen als je ergens een metertje meer of minder hebt. Heb weleens proeven beoordeeld die balken gelegd hadden op de binnenhoefslag. Beide kanten een cm of 50...

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:19

famkeY schreef:
_Lente schreef:
T/m M2. Waarschijnlijk maandag meer info:
https://www.knhs.nl/nieuws/2020/corona- ... atregelen/


Super bedankt voor het linkje!! Wij zijn zo blij



Jammer dat ik nou nét vorig weekend m'n laatste punten in de M2 gehaald heb :+

Ik ben bang dat de winterkampioenschappen ook niet meer doorgaan. Hoewel KNHS nog schrijft van wel.


PSvanLot schreef:
Nibbit schreef:

Niet te moeilijk denken, bordjes neerzetten op de juiste afmeting en klaar


En ook niet te spastisch doen als je ergens een metertje meer of minder hebt. Heb weleens proeven beoordeeld die balken gelegd hadden op de binnenhoefslag. Beide kanten een cm of 50...


Inderdaad, onze bak is van hoefslag tot hoefslag ongeveer 43x22meter. Nou dat zie je echt niet op video.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:39

Mijn rijbaan is 18 bij 50. Ik zet 10m af aan een kant en daar kan de filmer staan. Enige waar ik rekening mee hou is dat een volte 10m in verhouding tot de rijbaan klopt. Dus die moet dan ongeveer 9m zijn. En de voltes 15 m komen alsnog tot 3/4 van de rijbaan dus dat is een volte 13,5m. Maar ik heb nog geen jury erover gehoord dat ze een geodriehoek langs het filmpje gingen leggen

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:00

mcjv schreef:
Marjolein schreef:
Dat was alleen de eerste weken zo. De laatste 2 maanden kon je vaak nog tot het event begon inschrijven.


Dat klopt, maar de B was bijna altijd vol. Er kwamen wel steeds plekjes vrij door annuleringen maar dan was ik altijd te laat. :+ Eigen schuld.



Laatste 3 maanden niet... kon je makkelijk inschrijven

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:08

PSvanLot schreef:
Sannnn schreef:
Weet iemand hier of de knhs niet overwogen heeft om Z1/ Z2 te laten beoordelen met bij A en C filmers? Dan heb je toch het moeilijk te beoordelen verholpen... Natuurlijk is het logistiek misschien lastig 2 filmers regelen en voor jury’s meer werk. Maar daarvoor kan de afspraak bv. Zijn filmen vanaf C is lijdend en die bij A kan gebruikt worden bij twijfel?

Let eens uit hoe je dat wilt doen aan 2 kanten? Hoe zou ik dat moeten beoordelen?


Het precieze antwoord weet ik niet, vandaar dat ik mij ook af vroeg of zoiets over wogen is. Voor zover mij bekend kan het Z niet vanwege de grote van de baan, als je dan extra camera hebt op een bepaalde plek heb je een extra oog en is er meer zichtbaar. Wellicht is het dan wel mogelijk? Internationaal en met kampioenschappen jureren ze ook vanuit meerdere hoeken en is je gemiddelde de uiteindelijke score.
Ik vind het gewoon zo jammer dat het Z niet kan..

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:23

Maar dan begin je dus met het ene filmpje, en zodra de ruiter te ver uit beeld is schakel je over naar het andere filmpje?
Dus dan ben je ipv een kwartier, een half uur bezig om een proefje te beoordelen.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:46

Katja schreef:
LiselotZorro schreef:
Helaas niet.
ik ben nu heel nieuwsgierig naar de vorm van je rijbaan.

30x50, maar heb een jonge hengst op stal gehad met weinig ontzag voor de omheining dus de hoefslag slingert nogal. Staat wel in de planning om het deze winter te herstellen.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:13

Hopelijk wordt snel bekend welke proeven het zijn ivm uit het hoofd leren

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:17

dell_1 schreef:
Hopelijk wordt snel bekend welke proeven het zijn ivm uit het hoofd leren


Heb je dat ergens gelezen dat we uit het hoofd moeten?
Ik denk niet dat het uit het hoofd hoeft hoor... als je binnen rijd mag je toch met 30 man op 1,5 meter afstand en buiten weet ik niet precies, maar dacht met 4.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:45

Niet iedereen heeft de luxe een voorlezer én een filmer te hebben, ik in ieder geval niet. :P Maar je ziet het proefnummer wel met aanmelden, denk ik, en een week om je proef te leren is ruim zat voor de gemiddelde persoon (voor zover ik dat kan inschatten :') Ik kan binnen tien minuten een proef dromen, maar mijn brein is bijvoorbeeld weer waardeloos met kaartlezen, ieder zo z'n specialiteit).

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 06:12

dell_1 schreef:
Hopelijk wordt snel bekend welke proeven het zijn ivm uit het hoofd leren


Ik verwacht dat dat gewoon weer diezelfde als eerst zullen zijn hoor. Daar is iedereen (Jury, deelnemers) aan gewend, dus waarom zouden ze dat last minute veranderen?