Mondkapje klachten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 20:23

Voor mijn werk (ouderen zorg) moet ik een mondkapje dragen. Geen enkel probleem maar nu loop ik tegen 1 probleem aan en vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben.

Na een hele dienst het mondkapje gedragen te hebben heb ik een heel raar gevoel aan mijn neus :+ tot nu toe was het de volgende dag weggetrokken maar nu heb ik het nog steeds. Het is een beetje vergelijkbaar met een slapende voet.

Verder heb ik ook een hele vette huid enkel als ik kapje zolang op gehad heb opzicht geen probleem maar wel vreemd. (Verklaring??)

Als iemand tips heeft voor dat gevoel aan mn neus hoor ik het graag!

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:29

Ik heb het ook! Volg dus graag even...

soesie

Berichten: 751
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:33

Mijn werkgever biedt speciale mondkapjes aan als je allergisch bent voor het mondkapje. Misschien is dat bij jou ook mogelijk?

Ik heb geen last van mijn neus, maar wel erg last van branderige ogen, door mijn adem die omhoog gaat, langs het (medische) mondkapje.

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:34

Ik moet ook een hele dienst met mondkapje werken. Ik krijg er uitslag van onder mijn kin maar niet bij allemaal (terwijl het gewoon dezelfde zijn alleen verwisselen om de 3 uur)
Ook hier een hele vette huid onder het mondkapje en mijn kin zit onder de rode puistjes.
Het gevoel van de neus heb ik soms maar dan doe ik het neusklemmetje wat losser en dan verlicht het wat.

Ik volg even

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:34

Ik krijg puistjes rond de mond door mondkapje. Als er hier tips voor zijn? Ik blijf ook nog uren het mondkapje 'voelen' tintelingen rond de mond.

Kan het verdoofde gevoel komen van de druk van het kapje op je neus? Draag je een bril? Misschien een allergische reactie?

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:36

Deempjexxx schreef:
Ik moet ook een hele dienst met mondkapje werken. Ik krijg er uitslag van onder mijn kin maar niet bij allemaal (terwijl het gewoon dezelfde zijn alleen verwisselen om de 3 uur)
Ook hier een hele vette huid onder het mondkapje en mijn kin zit onder de rode puistjes.
Het gevoel van de neus heb ik soms maar dan doe ik het neusklemmetje wat losser en dan verlicht het wat.

Edit: en het gevoel als je hem af zet alsof je hem nog steeds op hebt. Echt een heel raar gevoel is dat wat een paar uur aanhoud.

Ik volg even

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:44

Ik krijg juist een hele droge huid onder het mondkapje. Echt tot scheuren toe en insmeren helpt maar heel even.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:44

Ik heb het probleempje van verdoofde neus ook! En de elastiekjes achter mijn oren zorgen na een tijdje voor een behoorlijk branderig gevoel achter mijn oren. Heb al met andere sluiting (achter het hoofd) geprobeerd, maar die zaten helemaal vervelend. Dus mochten er tips zijn? (Sorry TS, ik wilde niet je topic kapen.)

Werk in een bakkerij met ruim afstand en spatscherm maar mocht er toch een plicht komen, kom ik er helaas niet meer onderuit vrees ik.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 20:45

Ik heb het idee dat het komt door de constante druk op mijn neus. De stof die over mijn neus strak getrokken zit. Ik heb een beetje een wipneus wellicht daardoor?
Puistjes oid heb in verder niet.

En ik draag geen bril trouwens

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:48

Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:49

Hier ook last van een "vreemd" gevoel na dragen (medisch) mondkapje. In de auto naar huis blijft het voelen alsof het er nog zit :+ idd een slapend gevoel.
Bij mij kruipen ze omhoog in m'n ogen, al gaat het beter met de varianten met elastiekjes. Ook idd een onrustige huid dus die reinig ik thuis goed met een gezichtsreiniger en paar keer per week scrub en s nachts een goede crème. Ik hoor er veel collega's ook over.
Laatst bijgewerkt door Leo op 15-10-20 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

SergeantRoos
Berichten: 547
Geregistreerd: 13-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:50

Hebben jullie ook al verschillende soorten mondkapjes geprobeerd? (Als dat mag in de werkomgeving...) Ik gebruikte eerst zo'n katoenen ding van zalando, die zat behoorlijk strak. Daardoor kreeg ik last van de elastieken achter m'n oren, en ook inderdaad een raar gevoel op m'n neus (maar ik had hem alleen in het ov op, dus geen hele dag). Nu gebruik ik van die dingen van het kruidvat, die je per 20 in een doosje koopt, en die vind ik veel fijner. Zitten minder strak, waardoor er minder druk op je oren en neus komt. Ik gebruik die katoenen nu helemaal niet meer, onding is dat :+

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:50

Leo schreef:
Hier ook last van een "vreemd" gevoel na dragen (medisch) mondkapje. In de auto naar huis blijft het voelen alsof het er nog zit :+
Bij mij kruipen ze omhoog in m'n ogen, al gaat het beter met de varianten met elastiekjes. Ook idd een onrustige huid dus die reinig ik thuis goed met een gezichtsreiniger en paar keer per week scrub en s nachts een goede crème. Ik hoor er veel collega's ook over.

Huh, maar medische mondkapjes mochten toch helemaal niet verkocht worden? Of heb ik wat gemist

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:50

Ik had dat in het begin, maar werk nu al maanden met constant een mondkapje en voel nu eigenlijk amper of ik hem op heb of niet.

Heb wel de chirurgische, die vind ik het fijnst

[o]


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:51

Carol_Beer schreef:
Leo schreef:
Hier ook last van een "vreemd" gevoel na dragen (medisch) mondkapje. In de auto naar huis blijft het voelen alsof het er nog zit :+
Bij mij kruipen ze omhoog in m'n ogen, al gaat het beter met de varianten met elastiekjes. Ook idd een onrustige huid dus die reinig ik thuis goed met een gezichtsreiniger en paar keer per week scrub en s nachts een goede crème. Ik hoor er veel collega's ook over.

Huh, maar medische mondkapjes mochten toch helemaal niet verkocht worden? Of heb ik wat gemist


Ja klaarblijkelijk heb je wat gemist
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 15-10-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:51

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P



Ik hoef em nu nog niet op, maar met die plicht die eraan komt moet je helaas wel. Tenzij er net zoals nu nog steeds niet gehandhaafd wordt. (Ik spreek nun even voor mijn stad.)

Discussies over waarom ik wel of niet draag voer ik niet in dit topic, dat mag per pb om dit topic niet te bevuilen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:52

Maartje1990 schreef:
Ik heb het idee dat het komt door de constante druk op mijn neus. De stof die over mijn neus strak getrokken zit. Ik heb een beetje een wipneus wellicht daardoor?
Puistjes oid heb in verder niet.

En ik draag geen bril trouwens

Een wegwerp of een katoenen? Als je er eentje van katoen kan dragen is dat misschien een idee, die zijn er in veel modellen, kan je een beetje uitproberen.

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..


Luiers? voor de poep die uit je mond komt? :o?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Leo

Berichten: 50037
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:52

Wij dragen medische mondkapjes (zorg) dus worden door de werkgever aangeleverd. We moeten ook na 3 uur een nieuw kapje omdoen. Niet-medische mondkapjes mogen wij niet dragen.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

novita13

Berichten: 410
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:53

Je hebt speciale “mondkapjes” die je onder je mondmasker kan doen. ( https://sifty.nl/products/silicone-3d-mask) Misschien dat dit kan helpen? Zelf geen ervaring mee.

Ik had dit met een aantal type ffp2 maskers en was zeer vervelend!! Dus snap je punt.

Voor jeuk, rode bultjes enz... ik heb erge last van eczeem gehad door deze mondmaskers. Maar voor masker op ging smeerde ik vaseline lanette creme. En werd dit stukken minder.

Wico je bent top!

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:54

Ik heb wegwerp mondkapjes dus de medische (denk ik). De stoffen lukken niet door mijn bril. Het ijzertje aan de neus heb ik echt nodig.

TS als je de druk wat verminderd van je mondkapje. Misschien een stofje tussen stoppen of watjes zodat de druk minder is. Kan ook zijn dat het net op een zenuwtje drukt op je neus.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:55

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P

Corona haalt ook makkelijk adem......

Wat stellen mensen zich toch verschrikkelijk aan zeg.. Wat dacht je van artsen en assistenten op de ok? De mensen die nu aan het front staan op de IC en de verpleegafdeling corona... Die hebben altijd een mondkapje om die zeuren toch ook niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:55

Leo schreef:
Wij dragen medische mondkapjes (zorg) dus worden door de werkgever aangeleverd. We moeten ook na 3 uur een nieuw kapje omdoen. Niet-medische mondkapjes mogen wij niet dragen.

Hmm lastig.

TS, misschien kun je er eentje pakken met een strip aan de bovenkant en die vormen naar je neus, of doe je dat al? kan me voorstellen dat dat de druk wat vermindert.

Wat stoffen mondkapjes + bril betreft, echt, stop er een ijzerdraadje in!! werkt top! Ik heb er hier een paar liggen, allemaal een brilbeugeltje in geknutseld, gaat perfect.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 20:58

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P


Ja dat mag natuurlijk niet.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 21:00

Yvank_ schreef:
Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P

Corona haalt ook makkelijk adem......

Wat stellen mensen zich toch verschrikkelijk aan zeg.. Wat dacht je van artsen en assistenten op de ok? De mensen die nu aan het front staan op de IC en de verpleegafdeling corona... Die hebben altijd een mondkapje om die zeuren toch ook niet.


Wat een rottig opmerking is dit zeg. Je hebt echt geen idee wat wij hebben meegemaakt en hoe we erbij gelopen hebben, hoe durf je.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 21:02

Magrathea schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik heb het idee dat het komt door de constante druk op mijn neus. De stof die over mijn neus strak getrokken zit. Ik heb een beetje een wipneus wellicht daardoor?
Puistjes oid heb in verder niet.

En ik draag geen bril trouwens

Een wegwerp of een katoenen? Als je er eentje van katoen kan dragen is dat misschien een idee, die zijn er in veel modellen, kan je een beetje uitproberen.

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..


Luiers? voor de poep die uit je mond komt? :o?



Ik werk in de zorg dus wij dragen medische mondmaskers

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, Anoukjuuuhh, Domi_94, Eelmo, Eleeke, Elegance_, Iselda, Lau07, ogidni, Paardje02, RoronaZorro, veerledec, YandexBot, Zilfstar en 61 bezoekers