Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sascha1972
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-10-20

Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 18:46

Hallo allemaal,
Ik vind het leuk om veel over paarden en de zorg voor paarden te leren en te verzamelen.
Daarom lijkt het me mooi om eens een overzicht te maken van alle goede doelen die zich met paarden en opvang van paarden bezighouden.

Is er al zoiets?
Welke goede doelen kennen / steunen jullie voor paarden? En ken je ze ook in het echt, ben je er geweest? Wat is je ervaring ermee?

Super bedankt alvast!

Sascha


juval

Berichten: 13171
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:50

ik geef regelmatig aan Brooke Hospital. Echt een goede organisatie vind ik.

In het verleden heb ik ook aan De Paardenkamp in Soest gegeven. Daar heb ik ook wel eens een rondleiding gehad. Mooie locatie.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


Desi_2409

Berichten: 897
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:50


Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:52

Hier alweer ruim 15 jaar vaste donateur van brooke :j

Ik vind het heel mooi werk wat zij doen. Ze helpen de werkdieren en daarmee ook de aller armsten om een boterham te verdienen.

Onali

Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:02

De Paardekamp in Soest (geld en spullen) en ook eens aan de ezelopvang spullen gedoneerd.

Black is the colour of my true love's hair

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:11

Ook al jaren lid :j van Brooke voor /3 paarden, pony,s en ezels vindt hele goede :list: stichting helpt de dieren en je ziet zelf waar je :$ geld heen gaat +:)+
en helpt de mensen waar de dieren vandaan komen om toch voor alle 2 een beter bestaan te krijgen
waterbronnen worden ook overal aangelegd

Geniet van elke dag

Joy_Mennings

Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:16

Twee jaar geleden heb ik met een paar anderen een project gedaan voor Stichting Paard in Nood Spanje. Er zijn daar twee personen heen geweest om foto's te maken, betaald voor de accommodatie en buiten het fotograferen ook meegeholpen.

We hebben folders geproduceerd en volgensmij zijn die nooit gebruikt maar dit weet ik niet zeker. Het was achteraf ook heel moeilijk om een beoordeling voor het project te krijgen (lees: 10 minuten voordat wij de presentatie moesten houden kregen we de beoordeling pas, na paar weken lang contact zoeken).

Achteraf hebben wij nog geld opgehaald met het verkopen van onze prints, iets van €500,- maar nooit een bedank berichtje oid voor gehad.

Zelf zou ik de volgende keer een ander doel kiezen om te steunen.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

EllyC

Berichten: 8115
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:18


W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:42

https://hunwelzijnonzezorg.vriendendiergeneeskunde.nl/

Vrienden Diergeneeskunde, zet zich in voor wetenschappelijk onderzoek en innovatieve behandelingen die de gezondheid van paarden (en ook andere dieren) duurzaam verbeteren. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de dierenartsen van de faculteit Diergeneeskunde.

heb vertrouwen, houd moed

Sascha1972
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-10-20

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 21:44

Brook is inderdaad ook een van mijn favorieten. Vrienden Diergeneeskunde kende ik nog niet maar ziet er goed uit!
Paardenkamp Soest ben ik jaren donateur van geweest maar laatste tijd is het er niet zo leuk meer. De vriendelijkheid van vroeger is een beetje weg en ik kreeg een reminder om een donatie te doen, ging ik kijken op hun anbi pagina, blijken ze 32 miljoen eigen vermmogen te hebben voor 120 paarden.
Dan kunnen ze ook wel zonder mijn donatie denk ik.
Manegepaardenpensioenfonds en Olde Manegepaard zijn ook mooie clubs, heb die laatst bezocht

Zou het interessant zijn om eens een inhoudelijk vergelijkingsrapport te maken? En wie zou daarbij willen helpen?

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:29

Paard in Nood zie ik regelmatig voorbij komen op Facebook.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:32

Sascha1972 schreef:
Brook is inderdaad ook een van mijn favorieten. Vrienden Diergeneeskunde kende ik nog niet maar ziet er goed uit!
Paardenkamp Soest ben ik jaren donateur van geweest maar laatste tijd is het er niet zo leuk meer. De vriendelijkheid van vroeger is een beetje weg en ik kreeg een reminder om een donatie te doen, ging ik kijken op hun anbi pagina, blijken ze 32 miljoen eigen vermmogen te hebben voor 120 paarden.
Dan kunnen ze ook wel zonder mijn donatie denk ik.
Manegepaardenpensioenfonds en Olde Manegepaard zijn ook mooie clubs, heb die laatst bezocht

Zou het interessant zijn om eens een inhoudelijk vergelijkingsrapport te maken? En wie zou daarbij willen helpen?


Goed om te horen! Mocht je vragen hebben over Vrienden Diergeneeskunde mag je zeker een PB sturen :)

heb vertrouwen, houd moed

Aethelwulf
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:35

Ik geef elke maand een klein bedrag aan een stal in Friesland waar ze oude manegepaarden opvangen en een goeie oude dag bezorgen. Ik ben ermee begonnen toen er een paard waar ik altijd op reed heen ging, dit paard is al jaren overleden maar ik geef nog steeds. Ik ben er nog nooit geweest maar krijg wel elk jaar een nieuwsbrief met foto’s.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:44

Een paar jaar geleden ben ik in Egypte geweest en heb ik zelf kunnen zien wat er allemaal voor goeds gebeurd voor de paarden en ezels door Brooke Hospital.
Echt het was geweldig, niet alleen de medische zorg maar ze kijken ook naar de leefomstandigheden en geven en advies. Zoals bijvoorbeeld de paarden voor de koetsjes die de toeristen naar de bezienswaardigheden brengen, moeten daar vaak wachten tot de toeristen terug komen. Vroeger stonden ze in de volle zon, nu zorgen ze dat de paarden in de schaduw kunnen staan met wat water en voer .
Paarden zagen er goed uit !!
Helaas nu met de corona hoop ik dat er voor die mensen nu nog wel genoeg geld binnen komt zonder toerisme om voer te kopen.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:44

Waar heb je dat gelezen van de Paardenkamp TS?
Ben wel benieuwd, ben maandelijks donateur.

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welke goede doelen voor paarden zijn er, welke ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 23:24



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: delist en 70 bezoekers