Wie heeft er een vakantietip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 14:53

Hoi allemaal!

Wij zijn thuis met z'n vieren. Mama, papa en twee jongens van volgende zomer 4 en 2 jaar.

We willen volgende zomer eens in Nederland blijven. Ik weet gewoon niet waar te beginnen met zoeken dus tips en ervaringen zijn hartstikke welkom!

Wat we willen:

- 1 week-10 dagen in NL
- Een huisje/bungalow/chalet, geen oude meuk of tent/caravan.
- op een (mag kleinschalig) park
- fijne omgeving, we houden van natuur, maar ook dingen doen.
- we wonen zelf in de randstad.

Wie weet er iets tofs??


eva1969

Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:09

Mijn jongens werden (weliswaar 20 jaar geleden maar zo aan de website te zien is het nog steeds fantastisch voor kinderen) heel erg blij van de Zandstuve in Rheeze. Dat heet tegenwoordig Kampeerdorp de Zandstuve.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Anoniem

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:10

Landal de Sluftervallei op Texel, of het naastgeleden vakantiepark de Krim :j

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:10

De Veluwe. Er zijn genoeg parken. Bijvoorbeeld Coldenhove of Miggelenberg van Landal als je wat groter wilt. Wil je wat kleiner is Bungalowpark Hoenderloo een leuk park.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:23

Denk ook eens aan kleinschalig bij een boer. Er zijn boeren die huisjes verhuren en dan mogen kinderen ook meekijken bij de dieren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:31


Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:37

roompot heeft vaak goeie services, alles schoon, prima voorzieningen, echte aanrader met mooie omgevingen!

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:50

Camping Emmen in Schoonebeek, kleinschalige camping met zwembad, dichtbij Emmen. Heeft zowel chalets als luxe safari tenten in de verhuur.
Marveld Recreatie in Groenlo, groot bungalowpark met binnen- en buitenzwembad en veel recreatiemogelijkheden.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 13:19

Super bedankt! Ik ga eens lekker snuffelen vanavond. Ik zag dat een week Texel bij de Krim vanaf 1300 euro pw gaat, wauw..

haffiefreak

Berichten: 1646
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:23


Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

misshester
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:34

Wij zijn al een paar keer naar Landal Beach resort Ooghduyne in Julianadorp aan Zee geweest met kinderen in dezelfde leeftijd. Aanrader is een kindervilla, ruime moderne villa met leuke en handige voorzieningen voor de kinderen. Verder ligt het op loopafstand van het strand en er zijn op het park zelf leuke speeltuinen, een mooi zwembad en goede horeca. In de omgeving van het park zijn ook leuke uitstapjes te doen, landgoed Hoenderdael en Fort Kijkduin zijn ook erg leuk met jonge kinderen!
Dit park zit alleen volgens mij ook wel in een aardig hoge prijsklasse in het hoogseizoen...

flooooo
Berichten: 2563
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:18

eva1969 schreef:
Mijn jongens werden (weliswaar 20 jaar geleden maar zo aan de website te zien is het nog steeds fantastisch voor kinderen) heel erg blij van de Zandstuve in Rheeze. Dat heet tegenwoordig Kampeerdorp de Zandstuve.


Deze is ook echt een aanrader, net als de kleine wolf in Ommen. Zijn 5 sterren campings waar ook huisjes zijn, mijn ervaring is dat het heel schoon is en veel entertainment voor kinderen biedt. Bovendien is de omgeving ook erg mooi.

Velvet V. Negro Z2 +5
Ceasar V. Houston M1 + 1
Florence V. Krack C. M2 + 3

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:26

https://www.farmcamps.nl/boerderijen/fa ... hoeve.html Misschien is dat wat voor jullie? Vlakbij de Loonse en Drunense Duinen, paarden O:) heel veel leuke restaurantjes in de omgeving, genoeg entertainment voor de kinderen. Kijk ook anders even op instagram voor leuke berichten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:29

Als je echt plezier wil voor de kinderen; Beerze bulten (in Beerze). Ik woonde er dichtbij en heb echt heel veel leuke dagen doorgebracht in het speelparadijs en het zwembad. :j

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:32

Het ligt er een beetje aan wat je allemaal zoekt maar wij waren heel tevreden met Westerbergen in Drenthe.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:51

Afgelopen pinksteren hebben mijn man en ik in een Roompot huisje gezeten letterlijk tegen de Brunssummerheide aan. Was echt top! Leuke zwemplas erbij en evt. gratis gebruik van zwembad op nabij gelegen park (in ons geval was die nog gesloten ivm Covid). Huisje was super modern en netjes, goed schoon ook!

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:52

huur een caravan en kijk voor een plekje bij de Flierenfluiter in raalte! meer vakantie kun je niet hebebn!

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:58

Landal Land van Bartje vond ik geweldig toen ik wat jonger was :)

~ The comeback is always stronger than the setback ~

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:01

o0eefje0o schreef:
huur een caravan en kijk voor een plekje bij de Flierenfluiter in raalte! meer vakantie kun je niet hebebn!

Ook hier geweldige dagjes gehad als kind, heerlijk buiten spelen! <3

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 16:05

MarlindeRooz schreef:
o0eefje0o schreef:
huur een caravan en kijk voor een plekje bij de Flierenfluiter in raalte! meer vakantie kun je niet hebebn!

Ook hier geweldige dagjes gehad als kind, heerlijk buiten spelen! <3


en daar kamperen is nog 1000 x leuker als een dagje want als papa en mama kun je in de avond mee de speeltuin. als kind mag je in de avond nog bij de dieren en helpen met de verzorging. of een hete dag heerlijk het zwembad voor je alleen! het is voor kids echt een droom plek! en als ouder heb je echt rust en vakantie want de kids vermaken zich!

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:31

Ter spegelt in Eersel vonden wij leuk (wel enkele jaren geleden)

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:40

Ik zie hier de zandstuve voorbij komen. Ik moet zeggen dat ik deze camping ook nog herinner van 24 jaar geleden.
Daarnaast is het Grote bos van RCN ook een erg leuk park.
Roompot, landal en centerparcs parken, maar daar zal je al wel hebben gekeken.
Farmcamps zijn meestal kleinschalig maar vaak wel heel leuk voor kinderen.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:50

Een huisje/appartement op Schiermonnikoog bij de duinhoeve of de oorsprong. Beide leuke boerderijen met een leuk appartement gedeelte erbij. Beide hebben ook een mini camping.

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:54

Ik ben net in Gramsbergen het hooge holt geweest. Beviel prima. Huisje aan water groot genoeg. Binnenspeeltuin, fitness/zwembad binnen en zomers ook buiten, een plaza / restaurant, leuke kinderboerderij en speeltoestellen.
In omgeving verrassend veel te doen. Bv Slagharen, Zoo Emmen, hunebedden Drenthe, museum met wel 125.000 tinnen figuurtjes in Ommen, etc. Duitsland ook zeer vlakbij, ook mooie stadjes daar. Wij hebben ons er uitstekend vermaakt. Verwacht het huisje niet zo luxe als Landal maar verder wel goed.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Wie heeft er een vakantietip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 05:31

Camping de Holle Bolle Boom in Tuitjenhorn (NH), helemaal gericht op kinderen

Ik heb trek in een patatje mayo!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mo_86, Tatjanaa, xxxmh en 256 bezoekers