KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:07

KWPN.nl
Fokkerij

Afbeelding
KWPN tuigpaardveulen. Foto: Amanda http://www.amandafotografie.nl/ Bokt Wiki


Algemeen directeur Piet Peters informeerde de Ledenraad vorige week over de diverse kosten bij de ons omringende stamboeken. Regelmatig wordt gesteld dat het KWPN duur zou zijn in haar lidmaatschap, veulenregistratie en overige dienstverlening. Peters gaf aan dat dit een onjuiste conclusie is wanneer men de tariefstructuren nader bestudeert.

Er zijn grote verschillen tussen de stamboeken onderling, zo toonde hij in een overzicht per stamboek aan wat de frequentie van het eventueel aanwezige ledenmagazine is. Ook bij de veulenregistratie maakte de benchmark inzichtelijk dat bij sommige stamboeken de kosten wellicht lager lijken, maar bij het KWPN betreft het een all-in prijs. Een voorbeeld is Zangersheide, die optisch goedkoper lijkt maar waarbij het tarief exclusief het chippen is (en daarmee all-in duurder).

Bij dit artikel horen 2 tabellen, bekijk deze op de site van KWPN.nl

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:30

Best een bijzondere manier van prijsvergelijken wel :+

qua lidmaatschapstarief is ie wel echt een van de duurdere.. Geeft niet maar als je dan als enige reden de uitgaven ledenblad opgeeft terwijl er goedkopere stamboeken met soortgelijke uitgaven zijn is dat wel een beetje gek.

In principe wordt je niet lid van het kwpn om het blaadje te ontvangen..

Je kan beter vergelijken op basis van situaties. Dus bijvoorbeeld 5 jaar lid en 7 veulens ofzo

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:32

Vooral bijzonder dat Zangersheide genoemd wordt, het stamboek waar veel KWPN leden naar toe gaan.
Dat is echt niet alleen om de kosten van het chippen en paspoort.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:37

Wij van wc eend adviseren :+

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:55

vreemde prijsvergelijking. als ik mijn veulen op wilde geven bij het KWPN, moest ik verplicht dat blad abonneren, dan nog stamboek en dan nog paspoort. Tevens moest de merrie eerst op mijn naam gezet worden, ook weer paar tientjes voor ik dan überhaupt kon registreren. Totale kosten tegen de 300 euro.

Zangersheide was meer dan de helft goedkoper, met gewoon volpapier. en dan heb je niet dat gezeur met a en b register etc. Daarnaast vond ik die medewerkers vriendelijker. Dus de keuze was vrij snel gemaakt.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:02

Hmmm, veulenregistratie KWPN: 171,25,
veulenregistratie NRPS paard (inclusief chippen, schetsen, paspoort, papier, zelfde als KWPN dus): 78,60

Net zo duur? Ja ja...

Lidmaatschap is wel vergelijkbaar overigens, 119,50 (KWPN) om 115 euro (NRPS).

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:23

Kwpn is wel degelijk duurder .
Welk rekensommetje zij gebruiken, begrijp ik niet .

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:09

Ibbel schreef:
Hmmm, veulenregistratie KWPN: 171,25,
veulenregistratie NRPS paard (inclusief chippen, schetsen, paspoort, papier, zelfde als KWPN dus): 78,60

Net zo duur? Ja ja...

Lidmaatschap is wel vergelijkbaar overigens, 119,50 (KWPN) om 115 euro (NRPS).

Er staat dar registratie van een NRPS veulen 103,80 kost. Bij het KWPN 171,25 maar dat is wel inclusief DNA en dat kost bij het NRPS 51,60.

Overigens is de KWPN dienstverlening wel van een heel andere orde.Neem al alleen hoe de site in elkaar zit incl. database, fokwaarden etc. Het KWPN magazine, wat echt meer inhoud heeft dan het het NRPS magazine en dubbel zo vaak verschijnt.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:20

Maar zelfs met 2 losse tarieven is het nrps dus wel goedkoper bij veulenregistratie. Ik ben nergens meer lid van, ik heb helaas niet de mogelijkheid om te fokken omdat ik op een pensionstal sta.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:34

germie schreef:
Maar zelfs met 2 losse tarieven is het nrps dus wel goedkoper bij veulenregistratie. Ik ben nergens meer lid van, ik heb helaas niet de mogelijkheid om te fokken omdat ik op een pensionstal sta.

Als je puur naar de prijs kijkt wel ja. Maar een half brood is altijd goedkoper dan een heel brood.

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:37

NRPS neemt bij het chippen ook haar af maar doet daar niets mee. Ik heb nog nooit een rekening voor DNA-onderzoek gehad. Die kosten zijn er dus niet :D

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 08:41

Ibbel schreef:
NRPS neemt bij het chippen ook haar af maar doet daar niets mee. Ik heb nog nooit een rekening voor DNA-onderzoek gehad. Die kosten zijn er dus niet :D

Ik heb ooit een mooi veulen gehad uit mijn merrie van een nrps vb hengst (1.5 jaar oud nog maar). Deze heb ik bij het kwpn geregistreerd en heb gezegd dat de gehele afstamming op papier moest komen. Het nrps had immers haar afgenomen. En het kwpn zei toen omdat het nrps dat al gedaan heeft, hoefde ik niet ook nog eens voor de vader het dna-onderzoek te betalen. Dus kennelijk doet het nrps er soms wel degelijk wat mee.

koend
Berichten: 1243
Geregistreerd: 10-11-03

Re: KWPN vergelijkt tarieven met andere stamboeken: Niet duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:00

Kwpn is de mercedes onder de stamboeken!