Nieuwe baan - Wat met de honden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:01

Dus. Ik heb EINDELIJK een baan gevonden! Het werk lijkt me erg leuk en ik heb enorm zin weer aan de slag te gaan. Het werk verdient iets beter dan minimumloon, wat niet veel is, maar beter dan helemaal niks. Daarnaast, ik wil weer aan het werk en nu heb ik iig iets :D.

Nu het volgende probleem. Ik woon samen met mijn vriend, we hebben twee honden en hij werkt fulltime (is dagelijks 11/12 uur weg van huis, incl. reistijd). Ik ga nu ook fulltime werken, inclusief reistijd ben ik minimaal 10 uur van huis. Zo lang kunnen de honden niet alleen blijven. Nu heb ik een paar opties:

Dagopvang - de honden gaan iedere dag naar de dagopvang, ik kan ze brengen en halen. Voordelen: De honden zijn lekker een dagje bezig, er is veel aandacht en ze hebben sociaal contact. Nadelen: de kosten, zo'n 500 euro per maand.

Uitlaatservice - de honden worden iedere dag tussen de middag uitgelaten. Voordelen: de honden zijn in een bekende omgeving, gaan op een vast tijdstip eruit om te plassen en te rennen. Nadelen: de kosten, ook deze zullen zo'n 450 - 500 euro per maand zijn, daarnaast moet een vreemde persoon ons huis dagelijks betreden om de honden op te halen.

'Buurmeisje' - even tussen aanhalingstekens, dit kan ook de buurman of een andere liefhebber zijn. Voordelen: zelfde als hierboven. Nadelen: Ik laat een vreemde met mijn honden bezig zijn, iemand die dat niet uit bedrijfsoverweging doet, maar voor de leuk, ik blijf risicoaansprakelijk. Ook hier gaat het om een vreemde die dagelijks het huis moet betreden om de honden op te halen. We hebben een grote hond, dus ook niet iedereen kan hem uitlaten. Daarnaast moet er nog iemand gevonden worden die dat überhaupt wil doen.

We hebben geen buren die thuis zijn om tussen de middag even de achterdeur open te gooien zodat ze kunnen plassen in de tuin en wat aandacht krijgen, familie en vrienden werken allemaal overdag en hebben daarmee ook geen tijd/mogelijkheid om de honden tussen de middag even te laten plassen.

Mijn issue... De enorme kosten per maand. Dit bedrag hapt een flink deel van mijn inkomen weg waardoor het net lukt vaste lasten te betalen, zodat de dagopvang en uitlaatservice eigenlijk geen optie zijn, willen we aan het eind van de maand nog wat over houden om te kunnen sparen en nog leuk te kunnen leven.

Hoe doen werkende bokkers dit? Heeft iemand tips waar ik misschien overheen heb gekeken/niet aan heb gedacht?


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:05

Hegh wat balen zeg! En duur ook inderdaad.
Hoe ziet je tuin eruit? Zou je een mogelijkheid hebben om een ren te bouwen, met hok of binnengedeelte? Misschien aan een garage vast oid waar je dan een extra deur of klepje speciaal voor hun inzet?

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

CairnTerrier

Berichten: 974
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:06

Geen honden nemen als je fulltime werkt :D

Nee, gekkigheid. Er zit niets anders op dan te gaan voor een uitlaatservice of dagopvang. Je hebt nu eenmaal honden en daarbij komen ook consequenties kijken als het anders loopt. Rekenen op een buurmeisje/buurman oid zou ik niet doen. Wat als ze na een maand zeggen dat het toch niet uitkomt en ze af en toe toch niet kunnen? Rekenen op ouders/familie kan ook niet zeg je, dat is inderdaad jammer en scheelt veel geld en gedoe.

Ik denk dat er niets anders opzit - hoe duur de kosten ook zijn per maand.

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:08

Als je zo afhankelijk bent van een derde partij zou ik het professioneel zoeken, dus een uitlaatservice.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:09

Hier hebben we uiteindelijk gekozen voor dagopvang. Vaste plek, vaste begeleider, hele dag toezicht en geen vreemden die in huis komen. Was het prijzig ja best wel en het kwam met halen en brengen nog boven op de reistijd. Maar was voor ons de fijnste oplossing, eerder gedaan met hondenluik en zelf erin en eruit maar er werd teveel geblaft en de honden merkten we aan dat ze er niet blij mee waren. Dagopvang was s avonds tevreden honden op de bank

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ibbel

Berichten: 48850
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:10

Wij hadden de honden altijd overdag in de afgezette tuin met voldoende schuilmogelijkheden,
Maar wij wonen wel in het buitengebied en hebben een tuin van 2500 m2. Dus die honden hebben zich altijd kostelijk geamuseerd en konden prima zonder ons :))

Nu met pensioen, dus de honden zijn couch potatoes geworden :+

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:11

Wij werken beide regelmatig van thuis uit. De dagen dat we allebei naar het werk moeten vertrekt de ene zo laat mogelijk en de andere probeert zo vroeg mogelijk thuis te komen (ook i.v.m. de kinderen), en dan komt er ’s middags een (professionele) dierenoppas langs om de hond uit te laten.
In geval van nood kunnen wij ook wel op diverse buren rekenen om de hond uit te laten, maar ik zou niet structureel beroep op hen willen doen. Dus ik vrees toch dat je geen andere optie hebt dan een uitlaatservice of dagopvang (dat laatste bestaat hier in de regio niet, maar ik zou dat kiezen denk ik).

eva1969

Berichten: 4012
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:12

Gefeliciteerd met je baan!!

Een hondenluik een idee? Eventueel gecombineerd met een grote buitenren? Ik vind het een ideale oplossing al werk ik aan huis en ben er dus altijd voor de hond, toch kuiert hij regelmatig in en uit. Zolang je buiten je afwezigheid genoeg tijd en aandacht spendeert aan je hond(en) kan dat wat mij betreft prima. Ze slapen wsl toch het grootste deel van de dag.
Honden dagopvang klinkt ideaal, maar de onze zou er in geval hij er elke dag van de week naar toe zou gaan doodmoe van worden, veel te veel prikkels (ja ja typisch gevalletje).
Een vreemde elke dag in mijn huis zou ik dan weer niet blij van worden.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23311
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:13

is part time werken geen optie?
Mijn collega's met honden gaan vaak tussen de middag even langs huis om uit te laten.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:14

woepsie90 schreef:
Hegh wat balen zeg! En duur ook inderdaad.
Hoe ziet je tuin eruit? Zou je een mogelijkheid hebben om een ren te bouwen, met hok of binnengedeelte? Misschien aan een garage vast oid waar je dan een extra deur of klepje speciaal voor hun inzet?

Dat zou een optie kunnen zijn. We hebben een grote tuin en zijn een overkapping aan het bouwen. Wellicht kunnen we daar wat mee voor de jongens.


CairnTerrier schreef:
Geen honden nemen als je fulltime werkt :D

Nee, gekkigheid. Er zit niets anders op dan te gaan voor een uitlaatservice of dagopvang. Je hebt nu eenmaal honden en daarbij komen ook consequenties kijken als het anders loopt. Rekenen op een buurmeisje/buurman oid zou ik niet doen. Wat als ze na een maand zeggen dat het toch niet uitkomt en ze af en toe toch niet kunnen? Rekenen op ouders/familie kan ook niet zeg je, dat is inderdaad jammer en scheelt veel geld en gedoe.

Ik denk dat er niets anders opzit - hoe duur de kosten ook zijn per maand.

Ja, als ik toch eens in de toekomst kon kijken.

Wat je zegt over buurmeisje of buurman is inderdaad ook een punt, die onzekerheid of ze het willen blijven doen zou ik niet prettig vinden idd.


MarcoBorsato schreef:
Als je zo afhankelijk bent van een derde partij zou ik het professioneel zoeken, dus een uitlaatservice.

Dat waren we nooit, maar zijn we door corona wel geworden, helaas. Vandaar dit topic, misschien weten bokkers dingen waar ik niet aan gedacht heb.


karuna schreef:
Hier hebben we uiteindelijk gekozen voor dagopvang. Vaste plek, vaste begeleider, hele dag toezicht en geen vreemden die in huis komen. Was het prijzig ja best wel en het kwam nog boven op de reistijd. Maar was voor ons de fijnste oplossing, eerder gedaan met hondenluik en zelf erin en eruit maar er werd teveel geblaft en de honden merkten we aan dat ze er niet blij mee waren. Dagopvang was s avonds tevreden honden op de bank


Dat laatste is me ook wel een hoop waard, ja. De hele dag blaffende honden ben ik niet heel bang voor, omdat ze gewend zijn alleen thuis te zijn. Niet voor zo'n lange periode, dus dat is ook geen 100% garantie.

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:15

Ja, dat is een duur geintje, maar ik snao je verbazing niet zo. Dit is iets wat je van tevoren had bedacht toch? Honden kosten geld en als je beiden besluit fulltime te gaan werken kosten ze zelfs heel veel geld. Dat lijkt me geen verrassing.

Ik zou gaan voor de dagopvang in jouw situatie geloof ik.

Doubtless

Berichten: 8439
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:17

Heb je de mogelijkheid om af en toe thuis te werken? Of op andere dagen dan je vriend te werken?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:19

Ibbel schreef:
Wij hadden de honden altijd overdag in de afgezette tuin met voldoende schuilmogelijkheden,
Maar wij wonen wel in het buitengebied en hebben een tuin van 2500 m2. Dus die honden hebben zich altijd kostelijk geamuseerd en konden prima zonder ons :))

Nu met pensioen, dus de honden zijn couch potatoes geworden :+

Wij hebben een grote tuin, maar niet zo groot :)). Ik ben toch wel een beetje bang voor overlast voor de buren.


Eilandje schreef:
Wij werken beide regelmatig van thuis uit. De dagen dat we allebei naar het werk moeten vertrekt de ene zo laat mogelijk en de andere probeert zo vroeg mogelijk thuis te komen (ook i.v.m. de kinderen), en dan komt er ’s middags een (professionele) dierenoppas langs om de hond uit te laten.
In geval van nood kunnen wij ook wel op diverse buren rekenen om de hond uit te laten, maar ik zou niet structureel beroep op hen willen doen. Dus ik vrees toch dat je geen andere optie hebt dan een uitlaatservice of dagopvang (dat laatste bestaat hier in de regio niet, maar ik zou dat kiezen denk ik).

Dagopvang is hier prima te vinden, wel zijn de kosten hoger dan die van een uitlaatservice.


eva1969 schreef:
Gefeliciteerd met je baan!!

Een hondenluik een idee? Eventueel gecombineerd met een grote buitenren? Ik vind het een ideale oplossing al werk ik aan huis en ben er dus altijd voor de hond, toch kuiert hij regelmatig in en uit. Zolang je buiten je afwezigheid genoeg tijd en aandacht spendeert aan je hond(en) kan dat wat mij betreft prima. Ze slapen wsl toch het grootste deel van de dag.
Honden dagopvang klinkt ideaal, maar de onze zou er in geval hij er elke dag van de week naar toe zou gaan doodmoe van worden, veel te veel prikkels (ja ja typisch gevalletje).
Een vreemde elke dag in mijn huis zou ik dan weer niet blij van worden.

Ze slapen inderdaad het grootste deel van de dag. Nu liggen ze ook vanaf de lunch al te slapen/dutten.

Een hondenluik ga ik eens overleggen hier, misschien is dat een optie. Hoewel ik wel bang ben dat er overlast voor de buren bij komt kijken... Er is niemand om te corrigeren.

Dagopvang zou voor die van ons geen probleem zijn, ze gaan graag naar pension.


Polly schreef:
is part time werken geen optie?
Mijn collega's met honden gaan vaak tussen de middag even langs huis om uit te laten.

Nee, geen optie. En tussen de middag naar huis is dat met de reistijd ook niet.


Goof schreef:
Ja, dat is een duur geintje, maar ik snao je verbazing niet zo. Dit is iets wat je van tevoren had bedacht toch? Honden kosten geld en als je beiden besluit fulltime te gaan werken kosten ze zelfs heel veel geld. Dat lijkt me geen verrassing.

Ik zou gaan voor de dagopvang in jouw situatie geloof ik.

Ik ben niet verbaasd? Waar staat dat? Ik vind het gewoon erg veel geld en ben benieuwd of er bokkers zijn die een lichtje kunnen werpen of iets weten waar ik nog niet aan gedacht heb.


Doubtless schreef:
Heb je de mogelijkheid om af en toe thuis te werken? Of op andere dagen dan je vriend te werken?

Nee, dat is niet mogelijk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:19

Als je zoveel uur van huis bent, zou ik voor de dagopvang kiezen. Sowieso een professional en niet het ‘buurmeisje’. De dagopvang moet dan wel bij je hond passen. Eentje van ons voelde zich daar zo ongemakkelijk dat ze de hele dag niet poepte. De optie in de tuin laten met eventueel een ren/hondenluik moet ook maar net bij je honden passen.

Femke_Tweety

Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:20

Is er een optie dat jij of vriend,
of om de beurt, tussen de middag thuis eten en dan ook even de honden uitlaten?

Zelf werkte ik 3 volle dagen en 2 halve.

De volle dagen -ook zo lang als jij- bleef ze alleen thuis.
Maar ze kreeg toen ook wel veel uitdaging op de momenten dat ik er wel was, veel trainen, wedstrijden etcetera.
Ze leek toen haast tevredener dan nu.

Momenteel ben ik -helaas- volledig thuis en hoeft ze dus nauwelijks alleen te blijven. Maar ik train ook niet meer actief.

Doubtless

Berichten: 8439
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:21

In dat geval zou ik ook gaan voor dagopvang. Als je een buur inschakelt ben je te afhankelijk (want wat als diegene er geen zin meer in heeft? Of last minute afzegt?). Vraag me af of je uberhaupt iemand kan vinden die in zo'n grote mate wil helpen... En met een uitlaatservice zijn ze nog een heel groot gedeelte van de dag alleen thuis.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37104
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:22

En nu met virus, je uitlaat service zal maar besmet zijn en thuis komen te zitten, of toch met hoest en nies uit verantwoordelijkheid komen uitlaten. -O- dat risico zou mij te groot zijn

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:23

Ceetje_bokt schreef:
Als je zoveel uur van huis bent, zou ik voor de dagopvang kiezen. Sowieso een professional en niet het ‘buurmeisje’. De dagopvang moet dan wel bij je hond passen. Eentje van ons voelde zich daar zo ongemakkelijk dat ze de hele dag niet poepte. De optie in de tuin laten met eventueel een ren/hondenluik moet ook maar net bij je honden passen.

Wat past is sowieso afwachten, als ze de dagopvang niks blijken te vinden moet er wat anders gezocht worden.


Femke_Tweety schreef:
Is er een optie dat jij of vriend,
of om de beurt, tussen de middag thuis eten en dan ook even de honden uitlaten?

Zelf werkte ik 3 volle dagen en 2 halve.

De volle dagen -ook zo lang als jij- bleef ze alleen thuis.
Maar ze kreeg toen ook wel veel uitdaging op de momenten dat ik er wel was, veel trainen, wedstrijden etcetera.
Ze leek toen haast tevredener dan nu.

Momenteel ben ik -helaas- volledig thuis en hoeft ze dus nauwelijks alleen te blijven. Maar ik train ook niet meer actief.

Nee, dat is ivm reistijd en ploegendiensten ivm corona geen mogelijkheid. Die optie hebben we ook bekeken.

Onze honden zijn 7 en 8, actief trainen doen we niet meer, de grote kan dat niet meer aan en de kleine vindt t na tien minuten wel gescheten :=. Wel wandelen we dagelijks 1 tot 1,5 uur. 10 uur alleen laten vind ik echter niet prettig.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 13:24

Doubtless schreef:
In dat geval zou ik ook gaan voor dagopvang. Als je een buur inschakelt ben je te afhankelijk (want wat als diegene er geen zin meer in heeft? Of last minute afzegt?). Vraag me af of je uberhaupt iemand kan vinden die in zo'n grote mate wil helpen... En met een uitlaatservice zijn ze nog een heel groot gedeelte van de dag alleen thuis.

Ja, dat is een goed punt.

Een groot deel van de dag alleen thuis is geen probleem, dat zijn ze gewend.


karuna schreef:
En nu met virus, je uitlaat service zal maar besmet zijn en thuis komen te zitten, of toch met hoest en nies uit verantwoordelijkheid komen uitlaten. -O- dat risico zou mij te groot zijn

Ja dat is ook nog een dingetje... Dan ben je met dagopvang wel beter 'beschermd', om het zo maar te zeggen.


veneri
Berichten: 840
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:34

Lastig dingetje, ik denk dat de keuze erg afhankelijk is van het karakter van je hond. Heb je een introverte stressvreter dan is dagopvang misschien niet geschikt.

Uitlaatservice.. zou ik zelf niet snel voor kiezen.
Hoor er vaak slechte verhalen over. Honden niet onder controle, honden kwijt...dat zal wel afhankelijk zijn van de betreffende HUS.
Zou zelf ook geen vreemde in mijn huis willen als ik er niet ben. En zal ook afhankelijk van je hond zijn of die dat fijn vind.

Ik zou gaan voor een lekkere ruim geisoleerd hok in de tuin.
Ze zijn met zn 2en tenslotte dus zijn niet de hele dag alleen

Camera erbij om te kijken hoe het gaat.

Savonds bij thuiskomst direct een uur aan de wandel. Dan zijn ze gauw tevreden en je kan zelf lekker je hoofd leegmaken.

Als het niet werkt om ze in de tuin te laten dan merk je dat snel genoeg en kan je later altijd nog andere keuzes maken.

Mijn voorkeur zou zijn om niet afhankelijk te zijn van een ander. Of dat nou een professional is of niet. Maar het belangrijkste is dat je je honden niet tekort doet met je keuze, en dat je een keuze maakt die bij ze past.
Dat is een kwestie van uitproberen.

Succes met je nieuwe baan!
Laatst bijgewerkt door veneri op 14-10-20 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:35

Werken je ouders of schoonouders niet thuis of willen/kunnen die niet oppassen...

Ik breng mijn teckel naar m'n schoonouders, die werken niet meer en hebben thuis al meerdere honden, dus die mini van mij erbij merken ze niet :+ schoonpaps haalt d'r ook op als ik eerder of tegelijkertijd moet gaan met manlief.

Maargoed dat is een luxe die wij hebben :o

eva1969

Berichten: 4012
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:39

Oh ja, wilde ik nog even zeggen, mocht je toch voor een uitlaatservice kiezen, check dan goed wat zij onder uitlaten verstaan. Ik zie hier de meeste de honden op een veldje knallen en ze het lekker zelf uit laten zoeken, gewandeld wordt er niet. Het toppunt is een man met een busje vol kennels dat midden in een wijk het spul in een hondentoilet dumpt.... Bedenk dus goed wat je van de uitlaatservice verwacht.

Insta: ArtbyEvaRoeters

ingvdh

Berichten: 6354
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:41

x_Jeanine_x schreef:
Werken je ouders of schoonouders niet thuis of willen/kunnen die niet oppassen...

Ik breng mijn teckel naar m'n schoonouders, die werken niet meer en hebben thuis al meerdere honden, dus die mini van mij erbij merken ze niet :+ schoonpaps haalt d'r ook op als ik eerder of tegelijkertijd moet gaan met manlief.

Maargoed dat is een luxe die wij hebben :o



Ik ken inderdaad een aantal mensen met een "deeltijd hond" zoals ze dat zelf noemen.
Overdag bij de vaste oppas (is meestal ouders of buur) en na het werk weer terug.

Het mes snijdt bij die mensen aan twee kanten, vaak wil de oppas wel een hond maar zien er toch vanaf en zo hebben ze toch hun loopje overdag met hond.

Amandavd
Berichten: 12099
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:46

Die van mij gaat naar de dagopvang, wij hadden alleen het geluk dat we dit ruim voor we de hond hadden dit konden bespreken en onze salarissen ernaast konden houden om te kijken of dit zou lukken.

Ik zou eens het topic Pawshake op zoeken op Bokt. Ook een soort oppas/uitlaatservice dienst, wellicht goedkoper en misschien is dat een optie. Ik vind de uitlaatservice bij jullie wel duur als die net zoveel kost als de dagopvang....

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:47

x_Jeanine_x schreef:
Werken je ouders of schoonouders niet thuis of willen/kunnen die niet oppassen...

Ik breng mijn teckel naar m'n schoonouders, die werken niet meer en hebben thuis al meerdere honden, dus die mini van mij erbij merken ze niet :+ schoonpaps haalt d'r ook op als ik eerder of tegelijkertijd moet gaan met manlief.

Maargoed dat is een luxe die wij hebben :o


Die luxe heb ik ook ja. Mijn ouders wonen maar een paar honderd meter van mij af, en die halen de hond op voor een wandeling tussen de middag en ook regelmatig dat hij dan bij hen blijft de middag. Ik werk 3 hele dagen en 2 halve. Momenteel alles thuis ivm corona, maar normaal dus een fijne regeling met mijn ouders. Zij hebben zelf ook een hond, dus als mijn hond bij hen is, is het naast wandelen ook samen spelen. Ideaal :j Maar die luxe hebben de meeste mensen niet. (En dat voelt voor mij ook niet als 'afhankelijk van een ander', ik heb hun hond ook regelmatig als zij een dag of weekend weg zijn of als de hond niet mee kan op vakantie).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees en 7 bezoekers