Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13950
Geregistreerd: 20-04-16

Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 23:55

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Marjo


Zoals gisteren en vandaag al doorschemerde legt het kabinet de sport aan banden om de verspreiding van het coronavirus te beteugelen. Dat geldt ook voor de paardensport. Wedstrijden zijn vanaf woensdagavond 22.00 uur taboe. Althans dat lijkt te lezen tussen de regels.

Sinds vandaag is het risiconiveau op ‘zeer ernstig’ (250 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners per week) gekomen. In Nederland werden door het RIVM in de afgelopen week 252 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners geregistreerd.

Eerder leek het nog te gaan om het verbieden van teamsport(wedstrijden), maar nu is duidelijk dat het gaat om alle wedstrijden. Immers worden evenementen algemeen verboden. Dus ook de paardensport. De KNHS zal later verklaren of er een uitzondering komt voor wedstrijden voor professionele paardensporters (en hoe dat eventueel precies gedefinieerd wordt).

Er is alleen een uitzondering voor het betaald voetbal (eredivisie en eerste divisie). De KNHS komt later met een verklaring wat de maatregelen precies inhouden voor de paardensport.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:28

Niet helemaal fair, betaald voetbal mag wel doorgaan. Laten die nu net genoeg verdienen om als het goed is wel een appeltje voor de dorst te hebben. De rest van de topsporters moeten vaak al sappelen omdat ze weinig verdienen, maar wel veel kosten maken.

Suzanne F.

Berichten: 49099
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:51

Topsport mocht wel doorgaan toch? Maar wat valt precies onder de topsport bij de paardensport? Lichte en zware tour?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:12

Ik dacht ook dat om teamsport ging. Ook zag ik wat tegenstrijdigheden op Rijksoverheid staan. Of tenminste niet duidelijk voor mij.

Er staat:
Evenementen zijn verboden. Met uitzondering van: wedstrijden.
Iets verderop staat weer: sporten beperkt mogelijk. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:23

Ik vind het jammer ( en ik denk dat het ook anders kan), maar het is ff niet anders.

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:24

Suzanne F. schreef:
Topsport mocht wel doorgaan toch? Maar wat valt precies onder de topsport bij de paardensport? Lichte en zware tour?

Mensen met een officiële topsportstatus. Dan zijn gok ik de leden van de kaders?

Friesfanaat

Berichten: 1336
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:42

wemkelover schreef:
Ik dacht ook dat om teamsport ging. Ook zag ik wat tegenstrijdigheden op Rijksoverheid staan. Of tenminste niet duidelijk voor mij.

Er staat:
Evenementen zijn verboden. Met uitzondering van: wedstrijden.
Iets verderop staat weer: sporten beperkt mogelijk. Wedstrijden zijn niet toegestaan.


Dit vond ik ook een dubbele inderdaad. Ben benieuwd naar het persbericht van de KNHS. Iets meer duidelijkheid mag nog wel..

Julia ´fan Melman´ Tymen 503 x Wimer 461 - B+2
Meiske ´fan Melman´ Eise 489 x Wimer 461 - B+3


~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

cdetje

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:01

Ik was al blij dat ‘onze’ wedstrijden mochten doorgaan. Ik dacht ook dat het enkel om team sport wedstrijden ging. Hoop dat de knhs snel is met de verklaring. Ik neem aan dat nocnsf wel al vooroverleg zal gehad hebben.

Spenk
Berichten: 21716
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:02

Die uitzondering staat wel benoemd dat gaat om profs met een topsport status die wedstrij mogen wel.


Popstra
Berichten: 13683
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:09

Wat is het verschil van een mens die topsport of amateur sport bedrijft? Ik vind het nogal krom allemaal. Iedereen kan besmetten of besmet raken, ook topsporters

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Kookaburra

Berichten: 5367
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:19


Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:45

Trainen mag bij individuele sporten in groepjes van maximaal 4 personen op 1,5 meter afstand. Sportwedstrijden op amateurniveau niet.

wemkelover schreef:
Ik dacht ook dat om teamsport ging. Ook zag ik wat tegenstrijdigheden op Rijksoverheid staan. Of tenminste niet duidelijk voor mij.

Er staat:
Evenementen zijn verboden. Met uitzondering van: wedstrijden.
Iets verderop staat weer: sporten beperkt mogelijk. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Er bestaan uiteraard ook andere type wedstrijden dan alleen sportwedstrijden ;)

Popstra schreef:
Wat is het verschil van een mens die topsport of amateur sport bedrijft? Ik vind het nogal krom allemaal. Iedereen kan besmetten of besmet raken, ook topsporters

En het grote verschil is dat zij de sport beroepsmatig beoefenen en wij amateurs doen dit voor de fun. Wat betekent dat onze reisbewegingen voor eventuele sportwedstrijden onnodig zijn en laten ze de reisbewegingen nu juist willen beperken.

secricible

Berichten: 25690
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:59

alle competitie voor volwassenen is stilgelegd, dus ook voor de paardensport.

Topsporters mogen op specifieke locaties nog wel trainen en eredivisie en eerste divisie mag doorgaan qua competitie.
Deze mensen hebben zodanig afspraken gemaakt dat zij leven in een kleine bubbel en nauwelijks contacten om hun heen hebben. Ze worden allemaal heel intensief getest, waardoor dit wel als veilig wordt aangemerkt.

Paardensporters kunnen dus gewoon hun hobby blijven uitoefenen binnen de beperkende maatregelen en niet in competitieverband.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Marigold

Berichten: 12528
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Corona update: Wedstrijdsport waarschijnlijk stilgelegd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:58

Maar hoe zit het dan met de drafsport, en dan doel ik op de profesionele pikeurs?
Drafsport valt niet onder KNHS.
NDR heeft nog geen persbericht uitgedaan.
Spannende tijden, sowieso.

Paarden ❤️

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:24

Popstra schreef:
Wat is het verschil van een mens die topsport of amateur sport bedrijft? Ik vind het nogal krom allemaal. Iedereen kan besmetten of besmet raken, ook topsporters


Omdat het evenwicht tussen volksgezondheid en economie een moeilijke is en blijft. In veel gevallen staat wat goed is voor het een volkomen haaks op wat goed is voor het ander.
En ja, als je dan goed kan lobby'en, dan kan er wel wat.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:40

Volgens de overheid helpen die mondbroeken toch :')
Waarom dan niet iedereen zo'n ding verplichten op het terrein? iig beter dan alles afschaffen ngl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, dewindhoek, Esmee_RS, Esther, Ilayla, Lauss_, Luzerna, maralyn, massiemas, micksage, siloux, sterregoud, Traiectum en 46 bezoekers