Hond blaft de héle nacht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 23:16

Hee bokkers :)

Ik weet dat er meerdere topics zijn over dit onderwerp maar ik kan er nog niet een vinden die aansluit op mijn vraag...

Vanaf april hebben wij een labrador, inmiddels is hij ruim een jaar oud. We gaan ermee naar cursus en inmiddels is het een goed gemanierde hond, maar er is een groot ding waar we tegenaan lopen: ‘s nachts blaffen.
Hij zit ‘s nachts in de bench, overdag ook als we even weg zijn. Dit ging altijd goed, overdag gaat nog steeds goed. Echter sinds ruim een week blaft en joelt hij ‘s nachts de hele boel bij elkaar. Ik ben bang dat ik de oorzaak weet, namelijk dat mijn vriend een week beneden in bed heeft geslapen ivm niet kunnen traplopen. Echter heeft de hond eerst drie dagen nadat mijn vriend weer boven sliep zich ‘s nachts wel gewoon stil gehouden.

We hebben vanalles geprobeerd, in eerste instantie om hem gewoon te laten blaffen maar na drie slapeloze nachten zijn we daar eigenlijk wel klaar mee, negeren heeft dus geen enkel effect. Het enige wat echt lijkt te helpen is zelf beneden te zijn. De bench staat in de bijkeuken, we kunnen hem dan gewoon in de bench laten en zelf in de woonkamer gaan zitten. Dat is geen probleem en hij is dan ook direct stil. Het lijkt dus niet om de bench te gaan maar om het alleen (beneden) zijn.
Omdat we vrij radeloos zijn hebben we geprobeerd de hond mee te nemen naar boven, echter wil hij op geen enkele manier de trap op. Onderaan de trap is ook geen optie want dan ligt hij ook weer te blaffen. Ook hebben we een deken over de bench en de radio aan geprobeerd maar dit levert ook niks op.

Ik hoop dat iemand van jullie misschien wel de gouden tip heeft! We willen vanalles wel proberen want dit is geen doen als elke dag de wekker om 5:00 gaat!

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:20

Weer klein beginnen?
Dus starten met beneden slapen en steeds verder weg in mini stapjes.

Ik zou iig dat gedrag nu als de retteketet stoppen door het te gaan voorkomen. Je vriend weer beneden dus 8-) Kun je daarna nadenken over die mini stapjes om het alleen zijn weer aan te leren.

Is er verder nog wat veranderd? Nergens van geschrokken? Geluid? Ergens in de buurt iets anders?

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:26

Ja ik zou ook in oplossingen denken zodat je zsm kunt slapen, is er echt geen mogelijkheid hem boven te krijgen? Bv tillen?

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:28

Poeh wat lastig. Hoe reageert ie als je 'm uit de bench laat?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 23:29

Nee er is niks veranderd! Tillen is helaas echt geen optie met 30 kg en een vrij stijle trap helaas...

We zitten er momenteel zelfs over te denken om van een kamer beneden onze slaapkamer te gaan maken maar ik ben bang dat dat symptoombestrijding is en aangezien we over een aantal jaar graag willen verhuizen we dan weer zitten...

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:30

Misschien helpt een doby camera, een webcam waar je ook door kunt praten via een app. Volgens mij was die rond de 30,- dus niet extreem duur. Misschien als hij je hoort dat hij kalmeert. En een trui die je die dag aan hebt gehad bij hem leggen kan misschien ook helpen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 13-10-20 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 23:30

Serendipity1 schreef:
Poeh wat lastig. Hoe reageert ie als je 'm uit de bench laat?

Enthousiast, maar niet echt anders als anders. Het valt me op dat hij wel flink hijgt als hij alleen is (geweest). Naar mijn idee toch wel een teken van stress.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:33

Hebben de buren er geen last van?
Misschien een radio zachtjes aan laten?

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 23:35

elnienjo schreef:
Hebben de buren er geen last van?
Misschien een radio zachtjes aan laten?

We hebben een hoekwoning. Onze buurvrouw direct naast ons is stokdoof dus die heeft er gelukkig geen last van! Onze andere buurvrouw hoort hem wel maar ook niet echt last gelukkig.

Radio werkt helaas niet, trui in de bench ook niet en daarbij wordt die ook vakkundig gesloopt haha.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:39

Waarom gewoon niet de bench weg doen? Het is overduidelijk niet fijn voor hem.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:41

HappyBuddha schreef:
Serendipity1 schreef:
Poeh wat lastig. Hoe reageert ie als je 'm uit de bench laat?

Enthousiast, maar niet echt anders als anders. Het valt me op dat hij wel flink hijgt als hij alleen is (geweest). Naar mijn idee toch
wel een teken van stress.


Ik bedoelde eigenlijk als je hem 's nachts niet in de bench opsluit maar los laat in de woonkamer/bijkeuken?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:33

Doe eerst die bench maar eens weg. Gewoon een lekker kussen op een rustige plek met een eigen deken.

Daarna verder kijken.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:44

Palmera schreef:
Doe eerst die bench maar eens weg. Gewoon een lekker kussen op een rustige plek met een eigen deken.

Daarna verder kijken.

Niets mis met een bench, wat ook een rustige plek is met een lekker kussen erin.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:45

Zou gewoon weer beginnen met opbouwen van de bench of je koopt kennelpanelen en zet een stuk af, zodat de ruimte iets groter is. Zit op een lastige leeftijd, wil graag zijn zin hebben, oftewel zijn mensen bij hem. Kan ook eerst de bench boven zetten in de slaapkamer om er weer aan te wennen en dan naar de gang, beneden enz..

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 05:27

De bench is niet het probleem want ook zonder bench blaft hij de hele nacht. Ook gaat hij uit zichzelf in de bench liggen dus het is voor hem zeker geen vervelende plek. Daarnaast is het echt een sloperd en is hij van pup af aan een bench gewend.

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:46

Wat wij deden als onze hond zichzelf geen rust gunde, was een deken over de bench. Dan ging ze gewoon slapen. Die had ook zoiets van 'ik wil erbij!!!' Maar het hielp wel.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:53

En gewoon eens ordinair flink kwaad worden? Wel enkel verbaal he. Ipv dat jullie je schikken, schikt hij maar lekker.
Hoe groot is de bench?

Mijn herder was ook moeilijker wat betreft slapen in de bench maar dat kwam omdat hij geen bench gewend was. Ze sliepen in hun eigen slaapkamer of op bed. Net waar ik behoefte aan had. Tot ik een vriend kreeg en inmiddels wonen we daar. Op bed vind hij geen optie, los in huis beneden ook niet dus bench. Heb 120 cm bench maar is niet groot genoeg om super comfortabel te zijn voor mijn herder. Hij ligt graag op een kussen maar uiteindelijk ligt hij op de vloer en die ruimte was er niet.
Dus opgelost met heel eigen hoekje. Iedereen tevreden en ze kunnen drinken en wat spelen. Daarnaast zitten ze veilig voor aanvallende banken, plintjes, deurposten, reclame folders en snoeren. En ze kunnen niets buiten zien dus lekker ontspannen ook.

Hun slaapkamer vroeger
Afbeelding

Hun hoekje nu
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 05:56

Er worden hier een paar overhaaste reacties getrokken. Bench klinkt als goed aangeleerd maar het is altijd de moeite waard om daar nog even extra energie in te steken.

Is er verder nog iets verandert in het ritme?

Wat je nog zou kunnen proberen is hem echt geestelijk moe te maken. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een kong te geven als hij gaat slapen of voordat hij de bench in gaat wat hersenwerk te doen. Zou kunnen helpen.

Boos worden zou ik overigens niet doen. De hond wil iets van jullie gedaan krijgen en negatieve aandacht is ook aandacht.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 06:38

Naar boven zou t makkelijkste zijn omdat je dan de bench steeds kan verzetten verder richting beneden. Maar als je hem niet naar boven kan “leren” lopen dan zou ik t omdraaien en naar beneden gaan en dat langzaam uitbreiden. Wat ook nog te proberen is om te zorgen dat ie moe zn bench in gaat. Dus hersenspelletjes voordien, brokjes in zn bench verstoppen die hij kan zoeken evt iets te kluiven geven zodat ie bezig is als jullie gaan slapen.
Zorg alleen dan wel dat je je tandengepoetst en gedoucht etc bent. Dus dat je boven zo ongeveer direct je bed in kan dat je dus geen geluid meer maakt.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 06:58

HappyBuddha schreef:
De bench is niet het probleem want ook zonder bench blaft hij de hele nacht. Ook gaat hij uit zichzelf in de bench liggen dus het is voor hem zeker geen vervelende plek. Daarnaast is het echt een sloperd en is hij van pup af aan een bench gewend.


Slopen doet hij ook met een reden, en de bench ja enkel symptoom bestrijding.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:01

Met een handdoek onder zijn buik door kan je hem redelijk makkelijk boven krijgen. Hij heeft het dan zo onder de knie. Een hond die niet alleen kan slapen is niet handig maar een hond die niet kan traplopen ook niet. Hij wil duidelijk bij jullie zijn. En ik herken dat wel. Mijn labrador wil ook over mij kunnen waken.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:06

Maartje1990 schreef:
HappyBuddha schreef:
De bench is niet het probleem want ook zonder bench blaft hij de hele nacht. Ook gaat hij uit zichzelf in de bench liggen dus het is voor hem zeker geen vervelende plek. Daarnaast is het echt een sloperd en is hij van pup af aan een bench gewend.


Slopen doet hij ook met een reden, en de bench ja enkel symptoom bestrijding.

Sommige honden vinden de bench ook gewoon fijn. En zoals TS aangeeft haar hond ook..

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:57

En als je hem 's avonds iets geeft om te kauwen, en genoeg speelgoed? Misschien kun je de bench dan open laten zonder dat hij gaat slopen.

Hoe stijl is de trap? Durft de hond er niet op omdat ie te glad is? Want dan zouden van die maantjes misschien een oplossing zijn. Die heb ik voor onze hond ook op de trap gelegd.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:12

kiwiwitje schreef:
Maartje1990 schreef:
Slopen doet hij ook met een reden, en de bench ja enkel symptoom bestrijding.

Sommige honden vinden de bench ook gewoon fijn. En zoals TS aangeeft haar hond ook..


Is het deurtje dan open of dicht?

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond blaft de héle nacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:19

Ik zit er niet bij. Maar als ze aangeeft dat de hond zelf in de bench gaat liggen dan zal de deur wel open staan..

Die van ons staan geregeld voor de bench. Alleen hier gaan de deurtjes overdag dicht (zonder hond dus) omdat ze t geen van allen leuk vinden dat anderen in hun bench gaan. Maar uiteraard gaan ze dan wel bij die van de ander kijken. Dus deurtjes dicht. Maar vinden ze t te druk of is t savonds richting bedtijd gaan ze zelf al voor de bench staan. Als we bezoek krijgen hoef ik ze niet naar de bench te sturen, dan gaan ze er zelf voor staan. Wel doe ik dan de deurtjes dicht . Niet iedereen is blij met honden die toch komen kijken en zo hoef ik niet op te letten.


Maar een hond die zelf naar zn bench loopt om erin te gaan liggen heeft in iedergeval geen moeite met de bench..