Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 19:34

Wie heeft er een deel bestraat zonder extra voorbereidingen zoals zand storten e.d.?
Ik zou de voerplaats graag betegelen, maar aangezien het een huurplek is wil ik hier financieel geen groot bedrag aan uitgeven. Mijn idee was dus gewoon gratis tegels sprokkelen op marktplaats, de grond zo recht mogelijk maken, en dan gaan leggen.

Wie heeft dit gedaan, en werkt het goed genoeg?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:49

Wij hebben dat gedaan. Tenminste we leggen een heel dun laagje zand, maar meer om de grond recht en gelijk te maken. Maar dat zijn een paar zakkies bij de karwei. Werkt voor ons prima, maar verzakt misschien wel sneller.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:52

Ik heb het jaren geleden gehad. Gratis grindtegels opgehaald via marktplaats. Heeft jaren prima zijn werk gedaan. Alleen op 1 hoek is het gaan verzakken omdat de grond daar erg zacht was, dit moesten we dan in de winter weer een keer recht leggen maar eigenlijk altijd heel blij mee geweest. Heeft mij wel een rug gekost aan sjouw werk maar het was het waard ;)

elvas

Berichten: 9
Geregistreerd: 04-05-20
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:55

Wij ook gedaan, maar van de zomer pas dus het lange termijn resultaat heb ik nog niet.
Maar tot nu toe werkt het prima.
Ik moet er wel bij zeggen dat het langs de randen van grotere betonroosters ligt en daar staan ze het meeste op.
Het is wel handig om ze "op te sluiten" want het zakt wel makkelijker weg allemaal aan de zijkanten..

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:18

Op wat voor grondsoort wil je dit doen? En is het een erg natte plek of juist niet? Dit maakt voor het eindresultaat nogal uit nl.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 20:25

Sas_Mon schreef:
Op wat voor grondsoort wil je dit doen? En is het een erg natte plek of juist niet? Dit maakt voor het eindresultaat nogal uit nl.


Het is een hoek van het weiland, momenteel door de regen is de bovenste 10 cm blubber en kapot getrapt. Wel is het zandgrond en ook een redelijk hooggelegen land, dus dat is wel voordelig lijkt me? Nu tegels leggen gaat hem ook niet worden, wil dat dan doen als de grond droog is (ik krijg het nu ook met geen mogelijkheid recht getrokken). Voor nu heb ik de voerbakken verplaatst naar de drogere paddock, maar die wil ik eigenlijk behouden voor gewoon lekker kunnen spelen, rollen en liggen, vandaar dit idee.

Fijn om te lezen dat een aantal dit gedaan hebben en dat het dus eigenlijk best goed gaat! Als jullie ook foto's hebben, heel graag! :)

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:22

Ik zou het idd leggen als het goed droog is en evt met betonnen bandjes eromheen vastleggen. Wij hebben op stal enorme betonnen rijplaten als verharding en zelfs die verzakken een beetje. Dus ik zou tegels wel vastleggen met bandjes als je niet wilt dat ze met de eerste regenbui weg gelopen worden.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Re: Tegels leggen zonder extra voorbereidingen bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 20:16

Badjes als in half ingegraven tegels zijn wel mogelijk, maar hoe makkelijker hoe beter natuurlijk. Ik ga er eens verder over nadenken :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:50

bandjes kosten ook niet veel en zijn anders wel gratis op te halen bij goed zoeken, werkt beter dan half ingegraven tegels aanhagertje zand halen, kost 20 euro, rechttrekken ( ligt het meteen ook iets hoger) en tegels leggen