Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 10:17

Ik las mee in het andere topic over het perfecte koffieapparaat, alleen zoekt die TS meer een filterkoffieapparaat. Wij zijn op zoek naar een bonenmachine.
We hebben nu een Illy machine, heerlijke koffie (lungo) maar erg duur.. Dit maakte niet echt uit, we dronken een keer 5 of 6 kopjes per week, maar vanwege thuiswerken en doordat we dichtbij de families wonen drinken we ineens veel meer koffie. Had laatst uitgerekend dat we meer dan 60 euro per maand aan koffie besteden, beetje te gek vonden we.

Maar nu. De keuze is reuze. We zoeken een bonenapparaat die redelijk sterke koffie kan zetten, met zo'n lekker creme-/ schuimlaagje. Je moet wel twee kopjes tegelijk kunnen zetten. Verder zou het mooi zijn als het een beetje een mooi apparaat is, hij staat namelijk op het kookeiland dus vrij in het zicht.

Wat is een beetje een realistisch budget? Ik zag veel apparaten rond de 300 euro, vond dat al vrij veel geld maar als ik zo kijk zit je dan nog in de goedkopere apparaten -O-


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:28

Ik ben helemaal gelukkig met mijn losse bonenmaler en gewoon een echt goed koffiezetapparaat wat het water kookt ipv verwarmt, en op de juiste manier opschenkt.
Daardoor kan ik per keer dat ik m'n bakkie maak de bonen kiezen die ik op dat moment wil, en als ik een verjaardag heb of de collega's over de werkvloer hier heb, schep ik er vrolijk snelfiltermaling roodmerk in.
Door het malen en zetten te scheiden, ben je veel flexibeler.
Ik heb gekozen voor de Café Gourmet van Philips, met het Boil&Brew-principe. Veel tevredener mee dan met de systemen die ik hiervoor heb gehad.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:30

Ik heb een Delonghi.
Eerst de magnifica en nu heb ik de dynamica.
Ik heb nu denk ik een jaar of 16 Delonghi en zou nooit wat anders willen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:32

Mijn man is hier de enige die Koffie drinkt. Hij heeft nu ruim een half jaar een DeLonghi. Stonden bij Mediamarkt te kijken en die is echt prima.

We hadden al een keer eerder een bonen apparaat en die was al even stuk. Toen een tijd gewoon gezet, want de senseo heb ik weggegooid. Dat stinkt. Echte koffie ruikt nog wel lekker.

Bij deeze van DeLonghi kan poeder en bonnen en je kan sterkte instellen en melk opschuimen. Wij hebben expres met een pijpje die in de melk moet. Ik ken de apparaten wel dat je het melkpakje erin kan zetten of kan vullen met melk, maar dan moet je die echt vaak gebruiken en dat doet mijn man niet.

Hij is geloof ik rond de 200 euro. Is als beste getest. Het is niet alleen de kwaliteit, maar ook al die extra functies waar je voor gaat betalen zeiden ze daar.


purny

Berichten: 27384
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:32

Kun je bij de blokker of een andere winkel kijken naar een bonen machine.
Ik maal dan eigen boontjes en gebruik dit voor het filterkoffie apparaat.
Wellicht is dit een goed idee en goedkoper?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_Cathalijne

Berichten: 855
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:45

Hier een delonghi dedica, richtprijs 150 euro. Prima voor espresso shotjes, en melk kan opgeschuimd worden met een stoompijpje (voor diegenen die liever cappucino drinken). handmatige bonenmaler erbij a 50 euro. Evt kan je er ook filterkoffie in doen omdat er een "pressurized" filter inzit. Voor de echte espresso experts een no-go, omdat je met een pressurized filter nooit een geweldig espresso shot zet. ik ben tevreden met een goed shot met een "
korte' leercurve, want het voordeel van pressurized is wel dat je er quasi niets fout aan kan doen :+

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:52

Ik drink zelf geen koffie, maar mijn schoonouders en zwagers hebben allemaal een Rancillo espressoapparaat staan waar ze bij zweren :)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:59

Op stal hebben we ook een DeLonghi bonenapparaat staan. Eenvoudig in gebruik, makkelijk schoon te maken en lekkere koffie.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:08

Ik heb een Jura. <3 Ik heb de Ena5 geloof ik. Ik denk dat ik hem sinds 2008 heb en is in al die jaren 1 keer voor onderhoud naar Zoetermeer geweest.

It's not how good you are, but how good you want to be!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:13

Ik heb een Philips latte go, erg enthousiast over.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 15:55

Dank allemaal! De'Longhi komt vaak voorbij dus ben daar even naar aan het kijken.
@ClaudiaHS, is het prijsverschil tussen de Dynamica en de Magnifica z'n geld waard? Scheelt ongeveer 100 euro zie ik.

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:25

Mloes dat ligt er echt aan of je de melkschuimer vaak zult gebruiken.
Als je maar af en toe een latte of cappuccino drinkt zou je ook voor de magnifica kunnen gaan.
De dynamica is iets luxer en ik heb degene met melkresevoir.

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:29

Francis Francis hebben wij en dan niet het piston voor servings maar voor losse koffie.
Met een losse molen ernaast om zelf bonen te malen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:20

Saeco heeft ook onwijs goeie apparaten, ik vind die van ons vrij compact. Ondanks hij vele functies heeft en ook heet water kan geven.

De liefde van ...
Strooigoed

danamuts

Berichten: 1476
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:32

Even een vraag, je geeft aan dat je op dit moment 60,- kwijt bent aan koffie. Maar zit hem dit niet in je bonen? Het ene apparaat verbruikt toch niet meer dan een ander?
Als je dan van bonen over schakelt op andere bonen apparaat, geef je toch meer uit (aanschaf nieuwe machine)? Of zie ik iets over het hoofd?

*pum*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:41

Wij hebben de magnifica van D'longhi echt 'n fijn apparaat omdat alles degelijk in elkaar zit. Dus super makkelijk bij te vullen en schoon te maken. Knopjes spreken voor zich. Dit apparaat doet het bij de meeste consumenten al jaren goed. 300 euro. Melk moet je zelf opschuimen in de opschuimer. Apparaat is goed heet. Perfecte koffie echt lekker!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:10

Magnifica is zeker een fijne machine en makkelijk in gebruik.

Dynamica heeft een digitaal display en je kan van elk kopje afzonderlijk instellen hoe sterk je hem wil en hoeveel water je er bij wil.
Ook bij de cappuccino en latte kan je zelf instellen hoeveel melk je er in wil.
Hij is gewoon net iets luxer dan de Magnifica.
Maar koffie smaakt uit beide apparaten meer dan prima.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 19:41

danamuts schreef:
Even een vraag, je geeft aan dat je op dit moment 60,- kwijt bent aan koffie. Maar zit hem dit niet in je bonen? Het ene apparaat verbruikt toch niet meer dan een ander?
Als je dan van bonen over schakelt op andere bonen apparaat, geef je toch meer uit (aanschaf nieuwe machine)? Of zie ik iets over het hoofd?


We hebben nu een Illy espressoapparaat, daar gaan cupjes in. En die cupjes kosten 45 cent per stuk. Kan ook geen ander merk in. We zijn met bonen een stuk goedkoper uit dus, ook omdat je nog kan bepalen welke bonen (en hoe duur) je gaat gebruiken.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 19:43

En v.w.b. keuze Magnifica of Dynamica, we maken wel eens cappuccino maar daar hebben we een aparte melkschuimer voor. Misschien is dan de Magnifica gewoon goed voor ons!

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ook het perfecte koffieapparaat gezocht :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:46

Dan is de magnifica helemaal prima hoor!

danamuts

Berichten: 1476
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:07

Mloes schreef:
danamuts schreef:
Even een vraag, je geeft aan dat je op dit moment 60,- kwijt bent aan koffie. Maar zit hem dit niet in je bonen? Het ene apparaat verbruikt toch niet meer dan een ander?
Als je dan van bonen over schakelt op andere bonen apparaat, geef je toch meer uit (aanschaf nieuwe machine)? Of zie ik iets over het hoofd?


We hebben nu een Illy espressoapparaat, daar gaan cupjes in. En die cupjes kosten 45 cent per stuk. Kan ook geen ander merk in. We zijn met bonen een stuk goedkoper uit dus, ook omdat je nog kan bepalen welke bonen (en hoe duur) je gaat gebruiken.


Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht te lezen dat je nu ook bonen had. Ik heb zelf een dolce gusto. Ik heb herbruikbare cupjes besteld, waar je gemalen bonen in kunt doen. Ook heel lekker.

*pum*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:09

Mloes schreef:
En v.w.b. keuze Magnifica of Dynamica, we maken wel eens cappuccino maar daar hebben we een aparte melkschuimer voor. Misschien is dan de Magnifica gewoon goed voor ons!


Wij hebben de zwarte en vinden die sjieker staan dan een grijze.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 20:15

Talietjuh schreef:
Mloes schreef:
En v.w.b. keuze Magnifica of Dynamica, we maken wel eens cappuccino maar daar hebben we een aparte melkschuimer voor. Misschien is dan de Magnifica gewoon goed voor ons!


Wij hebben de zwarte en vinden die sjieker staan dan een grijze.


Ja hier wordt het dan ook een zwarte :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 20:17

danamuts schreef:
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht te lezen dat je nu ook bonen had. Ik heb zelf een dolce gusto. Ik heb herbruikbare cupjes besteld, waar je gemalen bonen in kunt doen. Ook heel lekker.


Dolce Gusto hadden we hiervoor, ook lekkere koffie ja! Stomme van die Illy cupjes is dus inderdaad dat je ze alleen van Illy kan bestellen. En dan dus voor 45 cent per cupje, als dat je enige koffieapparaat is gaat het hard haha! Dus tijd voor wat anders :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:29

Mloes schreef:
En v.w.b. keuze Magnifica of Dynamica, we maken wel eens cappuccino maar daar hebben we een aparte melkschuimer voor. Misschien is dan de Magnifica gewoon goed voor ons!


Wij hebben expres de Magnifica genomen, omdat mijn man dat niet vaak gebruikt en je dan ook alleen dat pompje hoeft schoon te maken.

Wij hadden hiervoor een Saeco, maar die was veel lastiger schoon te maken en is kapot gegaan. Wel na 3 jaar ofzo.

De DeLonghi is heel gebruiksvriendelijk vind ik. Sterkte is in te stellen. Wij hebben ene zwarte, maar ook daarin heb je weer keuzes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fleuribelle en 21 bezoekers