advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 10:37

We hebben vorige week een nieuw huis gekocht, dit kwam toch allemaal heel plotseling op ons pad.... Daardoor hebben we heel veel moeten regelen mbt huis kopen en ons huidige huis te koop zetten.
Nu dacht ik even onze huidige hypotheek bij de verstrekker "gewoon even" om te laten zetten, tegen een nieuw rentetarief. We willen nl wel de huidige hypotheekvorm ( aflossingsvrij) houden.
Nu blijkt dat de hypotheekverstrekker geen zaken direct met een particulier doet, alleen via een adviseur/tussenpersoon. Dus nu moeten wij daar zsm achteraan. Maar waar op te letten?? Iemand nog tips???

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:51

In nederland hebben alle hypotheekadviseurs een soort wijzer waarmee je ze kunt vergelijken in prijs, mogelijkheden en wat ze voor je doen. Deze kun je vaak al op hun website vinden.
Zelf net ook in het huizen koop terecht gestapt en wij hebben op basis van website/de hypotheek wijzer 3 hypotheekadviseurs geselecteerd en hebben gewoon een kennismakingsgesprek aangevraagd. Daarna op basis van ons gevoel er eentje uitgeselecteerd.

Zover mij bekend mag je bij een nieuwe hypotheek, alleen nog maar het nog af te lossen hypotheekbedrag meenemen als aflossingsvrije hypotheek. Het overige deel moet lineair of annuïteiten worden. Nou ben ik niet tot in detail op de hoogte van de regels, dus dit zou ik zeker even oppakken met je adviseur.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:54

Ik heb goede ervaringen bij de Hypotheker als tussenpersoon, maar dat is al jaren geleden. Inmiddels een hypotheek via de Rabobank en ook daar echt heel goed geholpen.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:13

Ik zou iig kiezen voor een onafhankelijk adviseur.

En jullie hypotheekvorm kan ook prima via een andere hypotheekverstrekker.
Het is dan aan jullie adviseur om te kijken waar jullie hypotheek het meest voordeligst onder gebracht kan worden.

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: advies mbt hypotheek ivm aankoop nieuw huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:21

Aflossingsvrij deel is een (oud) recht wat je hebt of niet hebt.
Dat gaat niet weg hoor door over te stappen naar een ander.