Een gsm veilig verkopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 22:17

Hoi allemaal,

Mijn s7 ligt al een poosje te verstoffen.. ik had hem op fb gezet en kreeg vooral reacties van niet nederlandse namen.
Is het veilig om je oude gsm te verkopen of kunnen anderen er persoonlijke gegevens van achterhalen? Hij is terug gezet naar de fabrieksinstellingen.. maar ik vind het toch een beetje een raar idee.
Komende week wil 1 van die geïnteresseerden hem afhalen.
Hoevaak komt oplichting hierbij voor?

Alvast bedankt voor de tips *D

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:56

Ik heb al vaker gsm gekocht 2e hands en verkocht.
Nooit niks gebeurd
Als je idd maar terugzet naar fabriek instellingen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:00

Als je de telefoon op fabrieksinstellingen zet wordt je automatisch overal van afgemeld. Ga je de verkoper contact of per betaalverzoek laten betalen? Let ook goed op dat je de telefoon altijd in het zicht hebt. Bij de wat duurdere telefoons gebruiken ze soms wel eens een wisseltruck. Let bij contact geld op nep geld en zodra ze vragen of jij eerst een eurocent over wilt maken naar hun bank ter verificatie dat je dat nooit doet!

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 23:11

bedankt, ik heb aangegeven enkel contant geld aan te nemen en afhalen bij mij thuis. Dat ik geen briefje van 100 aanneem. Hoe kan ik zelf simpel zien dat het geen vals briefje is? En als ik ze via een tikkie laat betalen..is dat veiliger?

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:16

Even een controle stift voor biljetten halen voor een paar euro :j ik kocht die bij bruna

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:21

eponine schreef:
bedankt, ik heb aangegeven enkel contant geld aan te nemen en afhalen bij mij thuis. Dat ik geen briefje van 100 aanneem. Hoe kan ik zelf simpel zien dat het geen vals briefje is? En als ik ze via een tikkie laat betalen..is dat veiliger?

Ik vind het zelf altijd fijn om via mijn eigen bank een betaalverzoek aan te maken. Briefgeld doe ik eigenlijk niet. Ik neem geen briefjes van 50 en 100 aan. Stift is inderdaad handig!

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:22

eponine schreef:
bedankt, ik heb aangegeven enkel contant geld aan te nemen en afhalen bij mij thuis. Dat ik geen briefje van 100 aanneem. Hoe kan ik zelf simpel zien dat het geen vals briefje is? En als ik ze via een tikkie laat betalen..is dat veiliger?


Je kan zeggen dat je met 10tjes betaalt wilt worden. Die worden eigenlijk niet vervalst, terwijl 20 en 50 euro in verhouding het meeste vervalst worden.

Als je wel 20jes of 50jes hebt, kan je voelen aan de ribbels aan de zijkant van het briefje, briefje in het licht houden om het watermerk en andere merken te zien, maar dat kan je het beste even googelen.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:34

Als het streepje er in zit als je hem tegen het licht houdt, is hij echt.

Ik zou lekker met tikkie laten betalen. Gewoon in 1 keer heb je het op je rekening.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:04

En noteer het imeinummer. Als ze hem terug willen geven omdat ie volgens hen kapot zou zijn, weet jij of het wel hetzelfde toestel betreft.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Een gsm veilig verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 19:52

Goeie tip , thx!!