Pfeiffer, meer lotgenoten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 12:32

Na 2 weken sukkelen met keelpijn (ene dag wel pijn tijdens slikken, andere dag niet), heb ik sinds vorige week woensdag enorme keelpijn. Maar dan ook echt gruwelijke pijn. Donderdag toch huisarts gebeld omdat de pijn onhoudbaar werd en ik moeite heb met slikken, eten, drinken en praten. Bloedonderzoek gedaan en vrijdagochtend kreeg ik de diagnose ziekte van Pfeiffer... Ook kreeg ik Tramadol voorgeschreven.

Zelfs met de Tramadol (1x elke 8 uur), Ibuprofen 600 (1x per 8 uur) en 1000mg pcm (1x per 8 uur) is de pijn nog heel erg. Vanochtend huisarts weer gebeld omdat er gewoon nog geen verbetering in zit. Arts zou terugbellen maar nog steeds niet gebeld na 3 uur..

Volgens mij heb ik wel enorm geluk dat mijn amandelen eruit gehaald zijn, want hoor van sommige echt horrorverhalen over extreem gezwollen amandelen e.d.

Zijn er hier lotgenoten? Hoe hebben jullie het ervaren, hoe lang hebben jullie last gehad? En tips tegen de pijn?

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Anoniem

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:59

Oh man, mijn pfeiffer was horror. Ik had nog wel amandelen en kon niet praten, eten of wat dan ook.. vla lepelen en appelmoes als avondeten :-( . Ik had de snelle variant, dus 2 a 3 maanden suuuper moe en daarna redelijk snel opgeknapt.. ik heb alleen het idee dat ik sinds toen een stuk energie heb ingeleverd en ook mijn conditie wil met trainen niet hoger dan een bepaald punt.

maj0

Berichten: 6568
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:01

Hier op mijn 16de pfeiffer gehad. Ik ben er mee in het ziekenhuis beland om dat ik een opgezette mild had.
Verder ontzettend moe maar geloof niet dat ik last van mijn keel had. Maar dat weet ik ook niet zo goed meer.

Heel veel beterschap blijf goed naar je lichaam luisteren en neem de rust die je nodig hebt.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 10:56

Dankjewel voor jullie verhalen. Wat naar dat het bij beide zo heftig was ook.
Ik heb eigenlijk al wel een tijdje dat ik snel moe ben, weinig conditie, een beetje 'depri' ben. Denk dat dat nu sinds anderhalve maand zo is. En sinds een aantal weken nu ook die keelpijn... Maar het gaat nu de goede kant op hoor! Sinds gisteren kan ik alweer iets beter praten en eten, vandaag gaat dat zo goed dat ik nu ga afbouwen met de tramadol.
Was maandag nog naar de huisarts geweest (of was dat dinsdag?) maar daar kwam verder niets nieuws uit. Alleen gewisseld met pijnstillers, naproxen ipv ibuprofen. Dat ging al wel meteen beter.
Maar goed, we gaan de goede kant op. Even kijken hoe ik me na het weekend voel en of ik dan aan het werk kan. Ik werk sowieso maar 16 uur in de week, 4 middagen dus denk dat dat wel gaat lukken. Wilde uitbreiden naar 20 uur maar heb aangegeven dar we dat voorlopig nog echt niet doen.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:59

Waterijsjes/ijsblokjes willen wel helpen met keelpijn.... Tramadol voor keelpijn vind ik wel een heftige oplossing...

Helaas hoort een angina vaak bij het beeld van Pfeiffer..... ik heb er ook nog geelzucht/Leverontsteking bij gehad, heel apart om ineens geel te zijn, geel oogwit en wat je op de wc achterlaat van beide kanten ziet er ook anders uit.... en een jeuk dat ik gehad heb doordat mijn bloed ook een beetje "vies" was....was vreselijk.....vet of vettig eten ging niet en van sommige geuren ging ik over mijn nek....mijn lever is altijd een beetje gevoelig gebleven....

Uitzieken is de enige mogelijkheid... slapen als je lichaam dat wil.... het kan echt even duren voor je weer de oude bent..... Ik het toen een paar weken weer bij mijn ouders gewoond, alleen ging echt niet en mijn moeder heeft me zelfs een paar dagen in de ergste fase moeten voeren als een baby.... en daarna weer in slaap vallen... en bezoekje aan de wc was al een hele opgaaf.....

Sterkte en luister goed naar je lichaam! :(:)

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:02

Ik had een zwelling, de grote van een tennisbal, zichtbaar in keel... En inderdaad, er werkte niks tegen de pijn. Veel zachte dingen eten, maar was echt een ramp.

Van de pfeiffer heb ik wel een jaar last gehad, de opgezette klieren begonnen in buik waardoor ze dachten dat ik blinde darm ontsteking had. Week in het ziekenhuis gelegen en toen ik thuis Was begon het in keel dus. Die zwelling in keel was na een paar weken weg, maar toen begon de ellende pas qua moeheid enzovoorts

Sterkte :(:)

Edit ik ben ook nooit meer helemaal op oude energie niveau gekomen. Maar dat kan ook met andere aandoening te maken hebben.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 11:12

Natasja, Tramadol wilde ik eerst ook niet aan beginnen. Maar ik ben absoluut niet kleinzerig en ik lag krom van de pijn. Kon alleen maar huilen of mezelf op andere plekken toetakelen... Heb nog nooit in mijn leven zo veel pijn gehad.. :n
Wat heftig van die leverontsteking/geelzucht! Dan schrik je ook wel heel erg...

MWM, de zwelling in keel is echt rot. Alsof er inderdaad een soort bal in zit die er niet uit gaat... De eerste dag heb ik ook een aantal keer staan kokhalzen omdat het zo tegen de achterkant van mijn keel aan kwam.. In het ziekenhuis liggen daardoor lijkt me ook absoluut geen pretje...

Ik mag nu inderdaad lekker bij mijn ouders blijven. Want thuis ben ik meestal alleen en vond dat toch wel eng met de pijn en de tramadol waar ik best suf van ben := Als er dan iets gebeurt dan heb je toch niemand bij je... Nu werkt pap thuis dus ben ik in elk geval niet alleen.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Tenno7

Berichten: 2240
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:55

Oh pfeiffer.... vreselijk.. ik heb dus totaal geen ziekte verschijnselen gehad zoals keelontsteking etc. Alleen lichte verhoging. Maar zo ontzettend moe. En dat ben ik bijna 1,5 jaar geweest en merk nog steeds na 2,5 jaar een nasleep. Ben nog steeds niet de oude.

Sterkte!!!


Anoniem

Re: Pfeiffer, meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 01:59

Hier ook pfeiffer gehad, al zo'n 6 jaar geleden. Ik was gewoon zo moe dat ik er ziek van was (kon dus ook echt bijna niets behalve thuis zitten en een beetje simpele dingen doen). Keelpijn kan ik me niet herinneren, maar sinds pfeiffer heb ik wel een aantal keer per jaar last van amandelontsteking. Ook sinds die tijd blijf ik sukkelen met vermoeidheid. Sneller ziek etc.

Ik heb alleen rust nemen voorgeschreven gekregen. Dus ben toen ook minder naar school gegaan, wat prima ging. En werd gebracht en gehaald door m'n vader (die was op dat moment werkeloos dus had de tijd)

Ik kwam er achter doordat ik dus niet naar school kon, omdat ik gewoon weg de energie niet meer had.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:32

5 jaar geleden gehad, 2 weken echt enorm ziek, keelpijn en zeer hoge koorts. Geleefd op wat bouillon en vla, had ook echt de energie niet om te eten. Daarna rustig aan opgebouwd, begon echt met 2 uurtjes 3x per week werken. Na 3 maanden was ik weer de oude, heb wel echt lang echt 8 uur slaap nodig gehad.

Mijn lever had ook een enorme optater gehad van de Pfeiffer, ik heb ook zeker 6 maanden geen alcohol gedronken.

Life begins at the end of your comfortzone.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 11:23

Zijn er mensen die extra supplementen/vitamines zijn gaan gebruiken erbij? Welke? En wat voor effect had dat? :)

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:36

Toen ik 17 was kreeg ik pfeiffer ik ben daar na altijd moe gebleven. Ik ben alternatief gegaan maar dat werkte niet.

gaucho

Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:40

Pepperrr schreef:
Zijn er mensen die extra supplementen/vitamines zijn gaan gebruiken erbij? Welke? En wat voor effect had dat? :)


Ik heb net name gefocust op heel licht verteerbaar eten, weinig vlees, veel groente en fruit.

Life begins at the end of your comfortzone.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, carineken, Daimo, EllaBellaah, Kiichi, mayadeby, meeikk, MerleSimone, MieLo, Miesemuisje, sasja0705, stella92, VuurVleugels, Wistaire en 136 bezoekers