Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:58

Wat gezellig! Wij zijn vandaag ook op pad geweest, voor het kinderdagverblijf eikeltjes gezocht :D
Als het een beetje mee zit morgen met de oudste even flink aan de slag. Kijken of we balkjes kunnen lopen

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:31

Wat is Nick toch braaf!
Hier weer aan het opbouwen met de pony,morgen gaat ie mee op wedstrijd, 1 klein proefje lopen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:11

Brave Nick.

Get up succes morgen!

Branco moet veel werk aan zijn gebit. Er moet iig 1 kies uit. Als dat goed gaat gaan er in 1 keer 2 kiezen uit. En zijn voortanden zijn ook een issue. Maar we gaan eerst met de kiezen aan de slag zodat hij ruwvoer beter op kan nemen.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:17

How ging het getup?

Oei Susan dat is wel meteen pittig inderdaad

Hier vandaag de oudste er weer op gehad. Balkjes gelopen in stap en voor het eerst een klein kruisje (1e gaatje :+ ) gesprongen. Hij vond het geweldig! Sturen ging ook echt al veel beter. Ik oefen nu heel veel aan de hand met de pony en dat werpt wel echt vruchten af nu

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:13

Oh dat is wel pittig, Susan.

Enne ...springen is leuk!

Was het bij jullie vandaag ook zulk mooi weer?

Hier dus 90 km gereden voor een wedstrijdje ( normaal hier). Was mooi weer, Fellow ging erg goed en de meiden zijn supertrots op hem. Anna mocht de fjord van Fellow zn vorige amazone lenen en Sophie reed dus Fellow. Was opgedeeld in 2 groepen en ze zaten allebei in n andere groep ( gelukkig). Sophie werd 2e ( superleuk) en Anna won haar groep. Dus ging lekker.
Fellow was blij weer mee te zijn en aangezien ie best leuk is om te zien en klein etc krijgt hij altijd veel aandacht.

Nu rustig weer opbouwen en spieren kweken, dan hopelijk 15.11 naar de bixie.
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:15

Wat goed gedaan van de dames!

Hier was het ooo best mooi weer, al was er wel een pittige bui in de middag

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:27

Gave foto's weer!

En leuk dat er wedstrijdjes gereden worden, hier geen trailer dus helaas geen wedstrijden. Wat zouden ze dat graag willen...

Vandaag heeft de jongste weer gesprongen. Oxer 60cm en steil 80cm, nieuwe records!

Afbeelding


Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:43

Wat goed! Denk dat Pepijn dat ook wel wil, maar hij vond het echt wel spannend vandaag. Eerst maar eens goed oefenen op lichtrijden en meer balans en een huppeltje meenemen om het leuk te houden. Die basis interesseert hem allemaal niet :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:39

Maartje, wat leuk eikeltjes zoeken! Zoek je de 'gewone' of die dikke van de Amerikaans eik?
Hier staan Amerikaanse eiken, daar zitten mooie grote eikels aan, waar je best leuke poppetjes mee kan maken.

Susan, Oei kiezen trekken! Dat is bij een paard nog best wel ingrijpend, toch?
Wanneer gaat het gebeuren?

Getup, Wat goed dat Sophie tweede is geworden en Anna zelfs gewonnen heeft!
Hier was het wisselvallig mooi weer, met soms pittige buien. Maar niet aan rijden toegekomen. Te druk met visite enzo ;) Haha.

Blinkx, Gaaf hoor :)

Haha Maartje, dat komt vanzelf wel. Als hij meer wil, komt ie er achter dat de basis toch wel belangrijk is. En dan kun je dat ook gelijk weer oefenen. Of gewoon spelendewijs, zo doen wij dat eigenlijk ook.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 06:22

Geen idee wat voor eikels het zijn eigenlijk :o het zijn vooral lange eikels. Ze vroegen ik herfst spullen dus we hebben op het erf ook kastanjes, walnoten en hazelnoten geraapt. We hebben wel 4 emmers vol staan :+

Ja klopt hij komt er vanzelf achter dat de basis belangrijk is. Hij ontdekte nu al wel dat licht rijden toch niet voor niks bedacht is bijvoorbeeld. Was voor hem de eerste keer nu op het zadeltje

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:34

Chasey ik heb net gebeld, ws morgen of vrijdag als dat nog lukt. Anders de week na onze herfstvakantie, de paardentandarts is ook een weekje vrij dan namelijk. Ik vind het wel heel spannend. Maar als 1 slechte kies eruit kan is dat al winst, kan hij iig aan 1 kant pijnvrij eten.

Getup wat een goede resultaten en wat een knap ding die pony.

En springfoto's, stoer hoor!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:29

Mijn zoontje van 8 wilt graag eens een bixi wedstrijd doen. Nou vroeg ik mij af: hoe kan ik hem inschrijven en wat moet hij doen bij een vaardigheidsproef? Mag ik hem vast houden?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:19


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:22

Bij de AA mag je de pony vasthouden :j je moet wel mee kunnen rennen dus goede conditie vereist.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:48

SusanH, Hopelijk gaat de behandeling voorspoedig! Ik duim mee.

Maartje, Haha ja zo komt ie er wel achter. Misschien werkt dat voor hem wel het beste.

Doen jullie mee met de Halloween bokt foto wedstrijd? Ik las het voor en kreeg gelijk al een vermoeden dat David en Marloes dat we leuk zouden vinden. Ze hebben dan ook al hele leuke ideeën bedacht. We moeten het alleen nog zien uit te voeren.
Ikzelf ben geen fan van Halloween, maar we maken er een 'vriendelijke' versie van. Geen enge monsters, maar wel veel spinnen... VEEEL spinnen hahaha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:52

Ben helemaal niet goed met foto's maken, dus nee we doen niet mee. Vind het idee wel heel leuk :j

Vrijdag wordt de kies getrokken. Ben benieuwd.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:56

Wij doen ook niet mee, ik weer precies hoe dat hier gaat. Dat vinden ze dan heel leuk om te bedenken en uiteindelijk moet mama het dan allemaal doen :+

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:09

Chasey schreef:
SusanH, Hopelijk gaat de behandeling voorspoedig! Ik duim mee.

Maartje, Haha ja zo komt ie er wel achter. Misschien werkt dat voor hem wel het beste.

Doen jullie mee met de Halloween bokt foto wedstrijd? Ik las het voor en kreeg gelijk al een vermoeden dat David en Marloes dat we leuk zouden vinden. Ze hebben dan ook al hele leuke ideeën bedacht. We moeten het alleen nog zien uit te voeren.
Ikzelf ben geen fan van Halloween, maar we maken er een 'vriendelijke' versie van. Geen enge monsters, maar wel veel spinnen... VEEEL spinnen hahaha.

Oh leuk, even kijken of we er tijd voor vinden

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:55

Afbeelding
Marloes had gisteren de go pro op haar cap. Dat vond ze prachtig, begon gelijk te vloggen tijdens het rijden haha!
Ideaal, want de was ineens een stuk minder onzeker ;) en helemaal vrolijk.
En ik moest erg lachen bij het afladen van de filmpjes.
Ik hoor haar anders niet zo goed, maar nu hoorde ik was ze allemaal tegen Nick verteld. Zo lief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:00

Stoer hoor!

Hier een weekje niet rijden, vandaag 2 kiezen getrokken bij Branco. Zo bijzonder hoe hij al op zijn gemak is op zijn nieuwe plekje en bij ons. Hij deed het zo goed.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:59

Ah hopelijk hersteld hij snel. Ging de behandeling goed?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:26

Ja boven verwachting goed. De tandarts kent hem heel lang. Die had al gewaarschuwd dat het niet makkelijk zou gaan. Maar hij was heel braaf. En hij was vanmiddag al weer helemaal wakker en alert. Dus ik gok dat het herstel ook vlot gaat.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:06

Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Zoiets blijft toch spannend.

Marloes rijdt al lekker rond zeg. Geweldig leuk om al die foto's te zien.

Vandaag hadden mijn ouders oppasdag op nichtje en mijn moeder appte al dat ik tussen de middag niet naar hun hoefde te komen om de ponys te voeren. Later snapte ik wel waarom. Opa wilde dat gezellig met zijn kleinkind doen :') mijn nichtje begint de ponys steeds leuker te vinden en dat juich ik alleen maar toe. Zeker als ik al die enthousiaste kinderen van jullie zie met hun ponys

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:21

Oh wat leuk met die gopro en wat rijdt ze lekker rond

Susan fijn dat hij zo braaf was zeg.

Capopjekop haha heerlijk.

Oh worden ze bij jullie ook alweer van die lekkere wollies? Hier niet geschoren dit jaar en heerlijk wollig al.

En mijn jonki gister, blij ei is het, spettert het liefst door de grootste plas,... hij is inmiddels bijna 1.41m *\o/* ik had het bijna opgegeven bij 1.38m :')

Afbeelding

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:40

Hoe oud is je jonkie?