Goudvis ter decoratie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-20 11:19

Anno 2020 dacht ik dat we inmiddels wel snapten dat een goudvis een flink aquarium nodig heeft en dat de tijd van goudvissen ter decoratie op een tafel wel voorbij was.

Vanmorgen stond de tv aan als achtergrond geluid en viel mijn oog op het (overigens vreselijke) programma ‘Mooi in ‘t gooi’. En ja hoor, op tafel een goudvisje in 10cm water -O-

Afbeelding

Ik snap dat dus niet, een beetje deftig doen over dure auto’s, kunst en villa’s maar dan zo een dier neerzetten. Ben ik nu zo naïef om te denken dat dit zo goed als niet meer gebeurde of zien jullie dit soort praktijken vaker voorbij komen?

Uiteraard heb ik ze via hun FB bericht gestuurd, ben benieuwd of ik een reactie krijg.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:24

Oh ik ben ook wel benieuwd of je bericht krijgt. Vind het echt niet kunnen. Als ze er fatsoenlijk water in hadden gedaan was het nog wat anders geweest. Ik volg even mee

Edit: zag je ook echt een visje want dat is op de afbeelding niet helemaal duidelijk.

Amber_anne

Berichten: 6861
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:25

Vissen zijn een erg ondergewaardeerd dier vind ik altijd

Bij de beren wezen eten en bij het afrekenen stond er een goudvis in een klein rond bakje. Heb het aangekaart en zal eerst kijken of die er nog staat voor ik daar weer eet

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:44

Ik vind vissen altijd een beetje als lelijke mensen := Ze missen een aaibaarheidsfacfor en het lijkt alsof men er daardoor minder snel medelijden mee heeft

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:45

Je zou denken dat ze tegenwoordig wel 'n mechanisch visje kunnen laten rondzwemmen als decoratieobject.

maralyn

Berichten: 10403
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:46

Ik kan hier zoo boos van worden! Eigenlijk verdrietig.

Misschien sla ik er in door maar hier zitten ze in 250 liter (5) en gaan volgend jaar naar buiten!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:48

Sneu inderdaad :(
Waar ik al helemaal niet tegen kan is een kanarie in een kooitje -:(-

ellepel

Berichten: 47259
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:55

oei, ja dat kan echt niet.
als je op hun facebooksite kijkt is er net een nieuwe foto op gezet met datzelfde visje in iets meer water.
beetje jammer -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:04

elnienjo schreef:
Je zou denken dat ze tegenwoordig wel 'n mechanisch visje kunnen laten rondzwemmen als decoratieobject.

Of een bakje met mooie waterplanten, is ook heel leuk.

Ik denk met pijn in mijn hart terug aan alle vissen die op zo'n klein bakje hun leven hebben moeten slijten toen ik klein was :(

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Fearn

Berichten: 4747
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:04

Ik denk dat het bij veel mensen onwetendheid is.. natuurlijk moet men zelf onderzoek doen voordat ze een huisdier nemen, maar ik vind ook dat er vanuit de dierenwinkel beter moet worden geïnformeerd over het houden van (goud)vissen. Zulke kleine aquariums zouden überhaupt niet meer verkocht mogen worden, tenzij men er bijvoorbeeld van die kleine garnaaltjes oid in doet, maar dan zou dat ook expliciet vermeld moeten worden. Het beeld wordt nu gecreeërd dat het normaal is om goudvissen in een kom of klein bakje te houden..

zonnebloem18

Berichten: 24820
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:29


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

anjali
Berichten: 14920
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:53

Inderdaad treurig.Jammer dat er nog zoveel onwetendheid en gebrek aan empathie met dieren is bij mensen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:06

Zolang het martelen van vissen nog voor veel mensen een sport / hobby is, gaat dit niet zomaar stoppen. Mensen zien vissen als objecten zonder pijn, gevoel en angst. Echt heel sneu. :n

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:20

Deze kwam ik toevallig afgelopen week bij de Intratuin tegen...

Afbeelding
(foto bol.com)

Zouden meer mensen moeten doen. Vereist precies de hoeveelheid onderhoud die ze het willen geven en kost ook aanzienlijk minder. ;)

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:03

Wow... een dier als decoratie...ik had gehoopt dat we die tijd inmiddels achter ons gelaten hadden.. Of het nou een goudvis is of een konijn of een paard, het is not done.
Ik ben benieuwd of je reactie krijgt!


belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:31

picobello schreef:
Wow... een dier als decoratie...ik had gehoopt dat we die tijd inmiddels achter ons gelaten hadden.. Of het nou een goudvis is of een konijn of een paard, het is not done.
Ik ben benieuwd of je reactie krijgt!


En om je nou mooie decoratie te noemen. Een vierkante bak op een afgeronde tafel. Los van de vis geen porum. Eea. Ook niet in verhouding tot elkaar.

noviceh

Berichten: 4766
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:42

Arme visjes... ;(

Ik kwam laatst deze tegen %)

Afbeelding

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Selina

Berichten: 14222
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:56

Zag pas ook iemand die een goudvis in een vaas van 20 cm breed had gedaan. Toen ik daarover begon, kreeg ik als reactie dat die vaas ‘veeeeel groter was dan 20 cm en dat ze echt wel wist wat goed was’ :roll:
(Vaas was echt maar 20 cm := )

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:08

silverdapple schreef:
Deze kwam ik toevallig afgelopen week bij de Intratuin tegen...

[ Afbeelding ]
(foto bol.com)

Zouden meer mensen moeten doen. Vereist precies de hoeveelheid onderhoud die ze het willen geven en kost ook aanzienlijk minder. ;)
Ik zat mezelf oprecht af te vragen welke debiel dit toch heeft verzonnen, maar ik snap hem inmiddels :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

maralyn

Berichten: 10403
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:10

Selina schreef:
Zag pas ook iemand die een goudvis in een vaas van 20 cm breed had gedaan. Toen ik daarover begon, kreeg ik als reactie dat die vaas ‘veeeeel groter was dan 20 cm en dat ze echt wel wist wat goed was’ :roll:
(Vaas was echt maar 20 cm := )



Persoon in de wc stoppen met een mini matras.
Kijk...dit is jouw woning! Succes!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:12

Vreselijk inderdaad... Ik denk dat het zeker door de mindere aaibaarheidsfactor komt dat een vis sneller in een kleiner verblijf wordt gestopt. Wij zijn op bokt ook niet heilig; een half jaar geleden ofzo nog een bokker een PB gestuurd, had een goudvis in een kom, te zien op een foto in een topic. Kreeg de wind van voren, dat ik me daar niet mee diende te bemoeien en dat ze dat lekker zelf moest weten. Arme vis.... :n

Britta31

Berichten: 13068
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 16:58

Afbeelding
Mijn dochter is bezig met dit aquarium.Ze is het nu aan het opstarten en klaar maken voor 3 goudvissen.Met een week of 2 kunnen ze komen.Is toch groot genoeg?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:02

Ik kwam laatst zoiets tegen online:
Afbeelding
Op zich wel decoratief, maar dat kan ook met 'n nepvis natuurlijk.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:03

Hoeveel liter water houden jullie dan aan voor 1 goudvis? Ik heb ook goudvissen en wil graag over naar een grotere bak. Ik weet niet zo goed wat optimaal is.

Each day's a gift, not a given right

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:15

Hoe groter hoe beter, goudvissen kunnen erg groot worden. Persoonlijk zou ik minimaal 70 liter aanhouden voor een trio-tje. Dan kunnen ze zeker de eerste jaren lekker rondzwemmen en daarna kunnen ze of veilig een vijver in of in een groter aquarium.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers