Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 15:06

Hoi!

Dit jaar ga ik voor twee gezinnen (een moeder en dochter [17] en een moeder met twee dochters van 16 en 19) die minder te besteden hebben een kerstpakket maken. Het is niet de bedoeling dat er cadeaubonnen/geld ingaan, maar echt producten en dat is het nou net... Verder dan chocolade, koekjes en een fles wijn kom ik eigenlijk niet. Ik hoef geen rekening te houden met allergieën, dus dat is verder makkelijk.

Daarom mijn vraag: welke producten kunnen volgens Bokt niet ontbreken in een kerstpakket? :D

Groetjes,

Kelly
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 08-10-20 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt


Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:08

Rijst, pasta, houdbaar broodbeleg, sap

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

rien10
Berichten: 14625
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:08

Producten die je zelf als je een smalle beurs hebt, niet zo snel zou kopen. Wijn, buitenlandse kaas, noten. Een leuke chocomel beker met instant chocomel

LWDaisy

Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:11

Shampoo, zeep, zak snoep :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

MarliesV

Berichten: 15172
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:13

Koffie en thee! Vooral koffie is duur.
En dan wat lekkers er bij dus luxe italiaanse koekjes of bv een pakket om zelf te bakken.

Frisdrank bv 'echte' cola en niet een huismerk zullen denk ik de dochters wel waarderen.

Lekkere handcreme. Of doucheshuim.

Anti slip sokken, van die lekkere dikke warme. Of een kleedjes/plaid voor op de bank.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:13

Iets ‘extra’s’ zoals een mooi plaid, kaarsenhouder met kaarsen, serveerplank met houdbare tapas, set mooie mokken, enz.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:14

Ik zou dan met name nuttige zaken erin stoppen die in ieder huishouden wel gebruikt worden. Denk hierbij aan suiker, meel, van die kruidenmixen voor nasi/bami/macaroni of andere oosterse dingen, koffie, thee. Kortom dingen die hun helpen om geld uit te sparen.
Daarnaast wat producten die eigenlijk niet direct nodig zijn maar wel gewaardeerd worden als een wat specialere thee (of koffie) en inderdaad de koekjes, snoepjes, chocolade, frisdrank, vruchtensap.
En dan wellicht nog wat verzorgingsproducten als shampoo, douche gel, zeep en wellicht ook iets als waspoeder.

Ik weet niet hoe houdbaar het pakket moet zijn maar je zou er ook wat vers fruit en groente in kunnen doen.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:15

Een leuk kaartje, luxeproducten die ze normaal niet voor zichzelf zouden halen, en wat nuttige non-food dingetjes als dat in het budget kan (nieuwe pan of onderzetters, lekker dekentje voor op de bank, evt(ik weet niet hoe krap krap is) paar lekkere zachte nieuwe handdoeken of hand/theedoeken setjes)

Gezien je ze kent kan je zelf waarschijnlijk wel een beetje inschatten wat ze fijn/lekker vinden of nodig hebben.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:16

Ik vind het uitpakken het leukste :+ vooral als het laag op laag is ingepakt. Dus dat je de eerste laag eruit haalt (met veel oooh en aaaah geroep haha) en dat er dan nog een laag onder zit. En dan NOG een laag!

Qua producten zou ik idd gaan voor de wat luxere "feestdagendingetjes" dus nootjes, mooie koekjes, chocola etc. En dan iets niet-eetbaars zoals een kaarsjes, sfeerlichtje, mooie houten snijplank of een fijne plaid ofzo.

TS, wat lief dat je dit doet trouwens! <3

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:21

Ik zou ook een combinatie maken van producten die ze niet snel zelf zouden kopen, en producten die ze goed kunnen gebruiken. Het uitpakken vind ik ook altijd leuk. Wat ik zelf wel eens met een pakket heb gedaan, is bij elk product een labeltje met een versje, uitleg of quote. Dat vond mijn tante helemaal geweldig, zo krijgt het pakket echt een persoonlijke lading :) Maar daar moet je wel tijd en zin in hebben. Je kunt het ook bij een aantal producten doen en niet bij alles.

Earth het reisbureau.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 15:21

Wat een reacties al, bedankt allemaal! :D

@rien10: dat bedoel ik inderdaad, ik wil eigenlijk een mix maken tussen wat luxere producten en houdbare producten, zodat ze van alles wat hebben, maar toch een beetje luxe kunnen 'ervaren' met kerst. Wij zitten (gelukkig) zelf niet in zo'n situatie en hebben het goed, maar daarom wil ik wel deze gezinnen blij maken met én een beetje luxe en houdbare dingen, zodat ze daarna hopelijk iets minder hoeven te kopen.

@Maaike_Indy: Ik ben zelf vrij om het pakket zelf samen te stellen. Er mag van alles in zitten, maar ik wel zelf liever meer houdbare producten erin doen, aangezien het minima gezinnen zijn en dus meestal ook bij de voedselbank lopen.

@Rintah: Ik ken deze mensen niet persoonlijk. Ik heb alleen informatie gekregen hoe hun gezin eruit ziet en of er allergieën zijn. :-) Hoe krap krap is weet ik ook niet, maar ik weet wel dat ze bij de voedselbank lopen, dus zeker niet breed..

@Haarbal: super goed idee! Ik ga eens verzinnen of en hoe ik dat kan realiseren!

Ik twijfel dan weer een beetje aan shampoo/douchegel etc. Ik neem aan dat iedereen toch zijn/haar eigen merk heeft die hij/zij gebruikt, maar misschien denk ik dan weer moeilijk en zijn deze mensen blij áls ze al douchegel oid krijgen?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:25

Ik denk dat een pakket misschien ook nog wel leuk is om de dag ervoor bij de ah een complete uitgebreide maaltijd te halen? Bijv die ham voor in de oven die ze hebben met aardappel krieltjes oven groente en champignon saus ofzo? Lekker dessert na?

Of idd lang houdbare producten!

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:25

Wat lekkere knabbeldingen, chocolaatjes, sap, mooie badhanddoek, iets van luxe douchespulletjes en gewone dingen zoals thee koffie, koekjes, verschillende kaasjes, pasta met saus. Een bon voor een slager voor een lekker stuk vlees.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

LWDaisy

Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:27

_Kellyy schreef:
Ik twijfel dan weer een beetje aan shampoo/douchegel etc. Ik neem aan dat iedereen toch zijn/haar eigen merk heeft die hij/zij gebruikt, maar misschien denk ik dan weer moeilijk en zijn deze mensen blij áls ze al douchegel oid krijgen?


Gezinnen die het niet breed hebben, zullen dit minder hebben, een eigen merk.
Mensen zoals ik, die echt niet om merken geven, ook niet :) Alles met kokosnoot bijvoorbeeld is "mijn merk" haha. Ik heb zowel dure, gepersonaliseerde shampoo en conditioner van Rituals staan, als shampoo van de aldi. Maakt mij niet uit van welk merk het is, als het maar lekker ruikt en als het mijn haar maar schoon maakt :D

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:40

Een warme, zachte fleecedeken voor op de bank/bed, van die chocoladesticks om chocomelk mee te maken, een fijne kruik, mooie glazen, een gezellige kaars(enhouder), een lekkere douchefoam (vind ik zelf weer wat luxer als een gel).. Als ze huisdieren hebben is het misschien leuk om daar ook iets voor bij te doen.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 15:42

Eigenlijk wil ik al dat het uitpakken een klein feestje wordt voor hen. En dat ze daarna een beetje luxe kunnen genieten van hun kerst, maar er daarna ook nog wat aan hebben.

@Earth: leuk idee, daar kan ik nog wel eens over gaan nadenken, ik heb nog tijd zat.

@billy3105: op zich een goed idee, maar ik weet nog niet precies wanneer ik het ga geven en ik ben bang, dat als ik het de dag voor kerst geef, dat ze zelf al wat hebben gekocht (als ze al thuis zijn met kerst natuurlijk). Ik wil eigenlijk het liefst houdbare producten. Ik zou het namelijk zonde vinden als ze het alsnog zouden moeten weggooien, maar een voorverpakte champignonsaus oid kan natuurlijk altijd!

@Misty12: Bedankt! Ik ga jouw 'tips' vergelijken met de hierboven genoemde en even een lijstje maken, maar ik ben al een stuk verder dan voordat ik dit topic begon!

@LWDaisy: Daar heb je best eens gelijk in. Ik ben vrij merkgebonden, maar er zijn natuurlijk zat mensen (ook die het financieel goed hebben) die niet merkgebonden zijn. Hoe je het nu zegt neig ik er wel naar om er iets van bij te doen. :)

@Sem_: Bedankt! Dat was ik nog vergeten te vermelden in de OP. Ik heb al van die sticks om chocomelk van te maken. Die kwam ik per toeval tegen en maar gelijk meegenomen! Douchefoam in plaats van schuim vind ik een goede tip. Bedankt!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:47

Wasmiddel en/of wasverzachter!

Karaat_the_newforest op Instagram

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:47

Ik zou ook voor een mix van luxe en bruikbare dingen gaan.
Leuke kaarsen op schaal, echte cola, luxe koekjes, fleece dekentje etc.
Qua shampoo en douche spul kan je ook aan merken zoals Dove denken, die ruiken nergens na maar zijn wel vaak gewenst.

Kan je niet bij de voedselbank navragen welke spullen niet of weinig in de pakketten zitten maar waar wel veel vraag naar is? Dan kan je die dingen er in stoppen.
Ik hoor nu regelmatig dat dames geen geld hebben voor maandverband of tampons, misschien dat je daar ook wat van in het pakket kan stoppen.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:48

Ik denk dat "sjiek ingepakt" ook een heel verschil is. Want een 'vreetpakket in een sinaasappeldoos van de lidl' is een heel andere uitpakervaring dan een pakket in een mooie doos met feestdagenprint (of een mooi boodschappenkrat of curver opbergbak oid), met een grote strik, vloeipapier binnen in de doos of van dan papieren opvulspul tussen de producten. Mooi (houten?) label er aan... Het uitpakken is ook deel van de ervaring! De inhoud kan hetzelfde zijn, maar het een is veel meer een kado-ervaring dan het ander!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:53

Ik zou kiezen voor dingen die je normaal als eerste schrapt als je weinig geld hebt. De "luxe" dingen. Zeep of shampoo van een luxer merkt, tijdschriften bon of zo, wat knabbels en eten die je normaal ook niet zo snel koopt bij weinig geld, ragout? Gedroogde paddestoelen, luxere soepen in blik of pak. Koekjes of bakmixen met desnoods het blik erbij. Of voorzichtig even uitvissen of er dingen zijn aan gebruiksvoorwerpen die bijna kapot zijn of ze graag zouden willen hebben. Puzzels of spelletjes knutselspul?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:53

Oja , wat ik zelf wel leuk vindt, is het ding waar alles in gepakt wordt, ook nog bruikbaar is, zoals bijv een sporttas of een boodschappenkrat. Niet een doos die je daarna weggooit, maar stevige tas, krat, rugzak of zoiets dergelijks.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Eilinora

Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:56

Zowiezo wat al genoemd is maar wat ik enorm waardeerde toen ik het echt krap had was een luxe soort vlees.
Rollade ed.
Vlees kan ingevroren worden dus ook heel handig voor later.

Als je het kwa financiën niet ruim hebt eet je weinig vlees of goedkoop vlees en dan is de keuze niet ruim.

Het hoeft natuurlijk ook geen steak en dergelijke te zijn.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 15:59

@Saskia9: Ook een goede inderdaad. Wasmiddel is vrij prijzig. Ik denk dat ik gewoon niet zo moeilijk moet denken (zie ook mijn opmerking hierboven over merkgebonden)..

@ingvdh: Dan zou ik in twee gemeenten de voedselbank moeten bellen, aangezien de gezinnen in twee verschillende gemeenten wonen. Ik wil het eigenlijk eerst doen met de tips uit het topic. Ik denk dat ik daar al een heel eind mee kom. Mocht ik toch nog vastlopen houd ik je tip even in gedachten om de voedselbank te benaderen.

@Haarbal: uiteraard wordt het in een mooi pakket gedaan! Het zou, denk ik, een beetje een teleurstelling zijn als het in een saaie kale doos wordt aangeleverd. Ik heb nog 1 kerstdoos staan, aan de andere moet ik nog even zien te komen, maar daar verzinnen we ook wel weer wat op. Heb jij trouwens nog een idee om het laag per laag in te pakken? Waar zou jij die lagen van maken? Gewoon van karton?

@Misty12: Nu breng je me weer aan het twijfelen haha. Maar een boodschappenkrat vind ik toch wat minder, aangezien het effect van het uitpakken wegvalt. Een mand oid vind ik ook minder, omdat je dan toch al gelijk ziet wat erin zit.. Maar aan een doos heb je verder inderdaad niet zo veel. Ik ga er nog eens even goed over nadenken.

@karuna: wat zijn voor jou écht luxere dingen? :) Ik wil eigenlijk niet te veel aan die mensen vragen. Mede omdat ze dan eventueel teleurgesteld kunnen zijn als ze het niet krijgen. Heb wel gevraagd of ik nog ergens rekening mee moet houden. Bij één gezin kreeg ik te horen, dat ze geen varkensvlees eten, dus daar houd ik dan natuurlijk rekening mee. Bij het andere gezin hoefde ik nergens rekening mee te houden.

@Eilinora: hoe kon ik dat nou vergeten. Rollade hoort, naar mijn mening, bij kerst. Voor het gezin dat geen varkensvlees eet, kan ik een kiprollade doen natuurlijk. En dan komt een sausje weer van pas, welke ik erbij kan doen.

Mochten mensen nog meer tips hebben, die blijven natuurlijk welkom! Ik ben in ieder geval blij dat ik dit topic heb geopend. Het geeft me zoveel meer inzichten om deze gezinnen hopelijk te kunnen laten genieten met kerst! :D

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:00

Heel veel is hier al genoemd. Ik zou ook gaan voor wat extra luxe zeg maar. Wat je normaal laat liggen als je goed op je geld moet letten. Denk aan nootjes, lekkere hapjes. Maar een lekker pakketje van zeep kan ook vast iedereen gebruiken, zeker als je het wat minder hebt. En bij simpele dingen zoals doosje eieren, chocola zijn ook altijd leuk!

Niet perfect is ook goed


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:06

Succes ts, lief dat je aan zulke mensen denkt!

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers