[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:01

De fibrenuggets zijn niet hetzelfde als de fibrebeet toch?

Vanmiddag sinds tien weken weer een rondje gereden in het bos met Sjors, echt genoten <3
Afbeelding


Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:32

Klopt inderdaad. Die nuggets zijn een soort hooi brokjes die je kan/moet weken en Fibrebeet is een ruwvoer slobber. Willem vreet het beide niet in ieder geval _O-

Knappe Sjors. Heerlijk om daar te kunnen rijden!

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:32

Brr dat klinkt ook heftig Susanne. Dat je naar het ziekenhuis moest ook, heftig zeg!

Ayla, ik heb hetzelfde helaas meegemaakt. We reden om het strand, met allemaal Shetlanders (soort meeting van kleine pony's uit Katwijk en omgeving) maar ze schrok van iets achter haar, daardoor bouwde ze enorme spanning op. Op een gegeven moment barstte de bom en ging de kar alle kanten op. Ik was er gelukkig al naast gesprongen maar ben desondanks toch nog heel wat meter meegesleept. Wilde haar niet loslaten want ik was bang dat ik haar dan kwijt was. Op een gegeven moment werd ze wat rustiger en heb ik haar snel uitgespannen, toen ben ik met haar terug gelopen naar stal toe en heb de kar op het strand laten staan (later weer opgehaald). Gek genoeg heeft Emma er nooit wat aan over gehouden, maar ik wel. :n En de stal waar ik nu sta ligt langs een onwijs drukke 80 weg, waardoor ik best even al m'n moed bij elkaar moet rapen om een stukje naar buiten te gaan.

Over kunstoftuig kan ik niet meepraten, ik heb het leren tuig van Tjeu. Wil voor 2-span tuig wel gaan kijken naar kunstof.

Leuke foto's Patricia en Sunshinedaan! <3

Wat een heerlijke foto Ayla, kan me voorstellen dat dat genieten is! Lijkt me zo lekker als je het bos in kan.

---

Ik ben vanmiddag ook weer een klein rondje buiten gaan rijden. Was erg veel verkeer en ik merkte dat ik was gespannen was, vind het soms echt weleens jammer dat ik dan niet even de bak in kan om de spanning bij mezelf eruit te rijden. Na 5 minuten word dat altijd een stuk minder, alleen buiten zie ik zoveel 'enge' obstakels. :(:) Terwijl Emma hartstikke braaf is.

Afbeelding

Met de kleine gaat het ook onwijs goed! Wel een totaal ander karakter als Emma, veel pittiger. Ze pakt dingen onwijs snel op, ik ben zo benieuwd hoe ze het voor de kar gaat doen.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:23

Wat een nare ervaring Demi :(:) Gelukkig hadden jullie beide niets, maar ik kan me voorstellen dat je er nog wat angst/spanning aan over hebt gehouden.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:49

Ik snap dat je daardoor wat angst hebt opgebouwd Demi, klinkt heel vervelend wat er gebeurd is :(:) Lastig dat je vanaf stal meteen langs een 80 weg moet. Je mag niet in de bak toch? Dat maakt het nog lastiger... Is een andere stal geen optie eventueel, zodat je wel in de bak kunt rijden en je zelf niet teveel spanning gaat opbouwen?


Willem liep helaas niet helemaal lekker dus heeft (weer...) stil gestaan. Vandaag eindelijk weer even ingespannen! Hij had er zin in en was lekker druk :+ Fijn even losgewerkt en niet te gek gedaan. Brave man.
Mijn startkaart ook opgezegd vorige week.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:37

Ja vooral als ik zie dat Emma dan enthousiast word (wat uiteraard een heel goed teken is :Y) ) dan merk ik dat mijn hart sneller gaat kloppen en ik zweethandjes krijg.

Ik ben inderdaad een beetje aan het rondkijken Susanne, maar helaas is het hier in de buurt erg lastig. Ik sta nu volpension, ze gaan hier overdag naar buiten en ´s nachts op stal en er is een stapmolen en warm water. Enige nadeel is inderdaad dat ik niet in de bak mag rijden. Maar ik ga volgende week zondag bij een trailer kijken, hopelijk is dat wat dan kan ik bij mijn instructrice lessen en lid worden van een vereniging met een bak ergens.

Wat jammer dat Willem niet helemaal lekker liep, hij is wel aan het kwakkelen zeg. :knuffel: Heel fijn dat hij vanmiddag enthousiast was.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:26

Balen Susanne dat Willem toch nog steeds niet zichzelf is en je je startkaart hebt op moeten zeggen.
Demi ik heb na de ongelukken met Faya ook angst over gehouden . Buiten rijden heb ik echt lang niet gedaan erdoor en nu weer aan het oppakken.
Beauty en Yaja gingen vandaag goed op de wedstrijd. Had eigenlijk Caya ingeschreven maat die heeft last van haar artrose dus Beauty haar startkaart maar weer geactiveerd. Beauty was 1.x 1e in de Z en Yaja 2 x 1e in de L. Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:54

Ayla dus toch weer lekker aan het genieten?
Heerlijke foto! <3

Ik ben ondertussen echt bang dat het plezier bij mij niet meer terug gaat komen. :o Voel me er heel vervelend bij. Ik snap het ook gewoon niet.
Zeker als ik jullie verhalen zo lees ben ik regelmatig heel jaloers en ook boos op mezelf..

Helaas kreeg ik gisteren een appje dat verzorgsters ivm Corona voorlopig niet meer welkom zijn. Ik snap het wel, maar baal ook enorm. Heb er vannacht van wakker gelegen.

Suus hoe is het nu met Willem?

Nette resultaten Patricia! Gefeliciteerd!
Leuke foto heb je er ook van.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:58

Vervelend mandy! Maar helaas wel heel herkenbaar. En wat ga je dan met de pony doen he? Dat is de vraag.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:14

Fijn dat Willem weer goed loopt en er zin in had Suus!

Gefeliciteerd Patricia!

Wat jammer Mandy :(:) Weet je waarom het plezier weg is?

Ik heb vanmiddag met een vriendin en haar pony’s gemend en daarna heeft ze mij nog even geholpen met Sjors. Dat ging best fijn maar helaas brak het onderstel van mijn stoeltje waardoor ik bijna van mijn sulky af vloog :\ Is bij mijn vorige sulky al eens gebeurd maar deze keer brak het gedeelte wat aan de stoel vast zit, was blij dat ik in de bak aan het mennen was en niet in het bos want het stoeltje zat dus helemaal niet meer vast... Heb alsnog verder gereden zonder stoeltje en ik kan je vertellen, dat is niet zo comfortabel :+
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 07:29

Demi: klinkt inderdaad verder als een prima stal ja! Hopelijk lukt het met de trailer :)

Patricia: gefeliciteerd, mooie lintjes ook.

Mandy: zo jammer... Heb je enig idee waardoor het komt? Wees vooral niet boos op jezelf! Hobby’s en interesses kunnen nou eenmaal veranderen door de jaren heen. Ga je Max wel houden?

Ayla: dat is schrikken!! Gelukkig was je inderdaad in de bak. Ik heb zoiets gehad met het stoeltje tijdens het indoor kampioenschap :x Wel met losrijden nog gelukkig. Maar je schrikt je kapot. Vind het toch vreemd hoor. Ik weet van jou ook dat je zuinig op je spullen bent. Wel een leuke foto!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:00

Ik probeer het te begrijpen, maar ik weet het eigenlijk niet.
Klopt, bij veel andere hobby's is het alleen makkelijker om er mee te stoppen omdat je niet met een levend dier te maken hebt. Ik heb Max al 13 jaar, dat maakt het niet makkelijk.

Ayla wat naar van je stoeltje. :\
Leuke foto!

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:44

@Mandy, het is inderdaad extra lastig met een levend dier. Ik heb uiteindelijk mijn rijpony tijdens mijn studie weggegeven. Pijnlijk, maar het was wel een last van mijn schouders achteraf.

@Ayla, wat naar! Ik ben zelf erg huiverig voor mocht er buiten inderdaad eens iets gebeuren. Heb de ANWB al benaderd voor wegenwachtservice, maar dat was een nee :(

Kan ik hier iemand blij maken met een Première fleecedekentje ondermaat 118? Zo goed als nieuw, staat al tijden op Marktplaats voor € 5, maar niemand heeft interesse. Mag weg tegen verzendkosten (hij is echt veel te klein voor Bink, maar vind het zonde om hem weg te gooien).

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:19

Max hinnikte gisteren toen hij m’n auto zag. :oo
Toen ik hem in de bak had ging hij keihard racen, bokken en met vier benen de lucht in.
Dan vind ik hem zo leuk! <3

M’n tuig is nu ook ingevet. Wel blij dat ik dat gedaan heb. Binnenkort toch eens kijken hoe het is om weer te mennen. :)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:47

Ayla: wat eng dat dat stoeltje zomaar afbrak. Best erg dat dat met een kwaliteits product als een HCA gebeurd...

Mandy: moeilijke keuze, inderdaad omdat je met een levend wezen te maken hebt. Maar als het plezier echt blijvend weg is, is door modderen ook niet een fijn vooruitzicht.
Heb zelf ook wel eens een poosje minder zin en motivatie, maar bij mij komt het steeds terug gelukkig.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:15

Mijn stoeltje is ook al paar keer gebroken. Ben de tel kwijt haha.
Hij schijnt de nieuwere nu aangepast te hebben.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:39

Heel slecht inderdaad. Ik kwam er toen ook niet uit met hem (hij zei dat het mijn eigen schuld was door verkeerd gebruik of verkeerd vervoeren) dus uiteindelijk heeft mijn vader een sterker frame/onderstel gelast en daarna nooit meer problemen gehad.

Mandy: superleuk dat Max zo enthousiast was en ik hoop dat je binnenkort weer even fijn kunt mennen :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:44

De service en communicatie van HCA vind ik heel slecht! Is ook bar slecht dat dat zomaar kan gebeuren, voor het zelfde geld was het flink mis gegaan he, moet er niet aan denken

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:31

Fijn dat Max zo blij was Mandy!

Mijn vorige sulky was jaren oud, toen heb ik gewoon voor een nieuw onderstel betaald en begreep ik dat ze dat stukje tegenwoordig dikker maken. Ik ben gisteren met mijn stoeltje (en onderstel) langs geweest en toen vertelde hij dat het een materiaalfout was en heeft hij er gratis een nieuw onderstel onder gezet. Deze sulky is ook pas een jaar oud en het onderstel hebben ze nu ook weer aangepast. Ik wil hem verder ook niet zwart maken o.i.d. maar jullie wel waarschuwen dat ze op deze plek ook kunnen breken want dat is niet zichtbaar van bovenaf/de zijkant:
Afbeelding

Ik heb wisselde ervaringen met zijn service maar over het algemeen wel goed. Heb wel echt last van mijn zitbotjes :+


Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:40

Ik had je op Facebook al gefeliciteerd Patricia, maar bij deze nog een keer. Super netjes! Ik zie dat je pony´s de Recuptex deken op hebben, ik twijfel ook om deze aan te schaffen maar ik vraag me af of je echt verschil merkt?

Wat jammer Mandy dat je er weinig plezier meer in hebt. Ik herken het wel een beetje hoor, sommige periodes dan moet ik mezelf ook echt er toe zetten, vooral als het dan weer zo´n natte winter word. Maar wees vooral niet boos op jezelf.

Jeetje Ayla, wat lijkt dat me eng zeg. Ik hoop dat ik zoiets nooit meemaak. Ik hoor ook weleens dat er een staalkabel breekt tijdens het mennen, dat lijkt me ook heel eng.

Jolynne, hoe gaat het met de pony met de gebroken kaak? :knuffel:

________

Ik heb niet veel te melden eigenlijk, ga van het weekend maar weer eens scheren denk, zit alweer een behoorlijk pak haar op. En trailer kijken natuurlijk. Vind het wel lastig om dat nu te gaan doen met de hele Covid situatie, maar ik neem een mondkapje mee en zorg voor 1,5 meter afstand, het is ook buiten gelukkig dus dan moet het wel goed komen denk ik. :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:16

Bij caya merk ik echt wel verschil met de recuptex. Ik zou graag de waterdichte willen. Maar die is nog niet in haar maat.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:29

Zou die wel komen in kleine maatjes Patricia?

Ik heb de gewone versie van de recuptex. Ik vind hem fijn werken bij Willem, de pasvorm is niet optimaal voor hem maar ik heb wel het idee dat hij er baat bij heeft.


Leuk Demi, trailer kijken. Welke heb je op het oog?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:49

Ik gebruik de recuptex ook regelmatig, merk vooral bij Echo echt verschil.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:37

Ik hoop het wel dat ze komen Susanne. Caya heeft weer zo last van artrose en wil er heel graag 1 hebben

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:41

En wat merken jullie dan zoal als ze de Recuptex ophebben? Zijn ze dan losser in het lijf, of?

Susanne: ik ga voor een Weijer kijken, met voorlader. Is wel een oudje, maar ik was sowieso aan het kijken naar een trailer waar wat aan geklust kan worden, zo kan ik hem helemaal naar wens indelen. :) Enige vraag is nu nog of het onderstel niet te verroest is. Zo op de foto's zag de rest er wel aardig uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers