[VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

[VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 17:38

Hallo!

Samen met mijn vriend zijn we zelf ons nieuwe huis aan het bouwen. Nu de buitenkant echt op een huis begint te lijken, ben ik zelf al met de binnenkant bezig!

Ik heb van mijn oma en een overleden oom enkele meubeltjes die ik graag zou her gebruiken in het huis. Samen met een vriendin gaan we deze dus proberen te pimpen tot moderne meubels!

Het gaat om deze tafel:

Afbeelding

Deze kan uit getrokken worden voor meer personen, de stoelen zitten er niet bij!

Deze stoelen zijn ook van oma, maar die vind ik gewoon mooi zo dus die worden niet opgeknapt, deze horen aan de tafel te komen later:

Afbeelding

Dan hebben we nog in de aanbieding, deze kapstok:

Afbeelding

Afbeelding

Een spiegel (Hallo trouwens, foto's maken van spiegels is grappig :+ )

Afbeelding

En dan dit kastje heb ik van mijn oom. Ik denk dat ik hier graag naar later toe een verzorgings kastje van wil maken, het is uittrekbaar, maar ik denk dat ik de binnenkastjes eruit wil zodat er een kussen en babyspullen enz in zouden passen. Of evt als bureau meubel lijkt me dat ook handiger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan last but not least heb ik nog een kast (die wil ik als tv meubel gaan gebruiken). En een rookstoel, over de stoel ben ik nog niet goed uit hoe of wat. Moet ook eerst even kijken of het losse kussens zijn, want dat maakt het wel een pak makkelijker!

Afbeelding

Inclusief foto van mijn lieve oma die helaas overleden is tijdens de corona crisis.. Jullie snappen wel dat het echt leuk zou zijn om haar meubeltjes een nieuw leven te kunnen geven, zonder mijn interieur oubollig te maken!

Ik maak straks een 2de post met de indeling van ons huis, waar ik welke meubeltjes in gedachten had en hoe we ze graag willen gaan opknappen! We zijn ook helemaal nog niet zeker dat al deze meubels straks in het huis komen, maar ik wil toch mijn best doen om een paar dingen in ons interieur te gaan verwerken. :+:

Tips & Tricks zijn altijd welkom!

Groetjes
Kelly


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:43

Mooie meubels!
Wat zijn je plannen ermee?
Edit: daar komt nog een post over lees ik net.
Ben erg benieuwd, volg je graag!

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:49

Wat leuk zeg, ik hou ook erg van meubeltjes opknappen. Weet je al wat je voor stijl wil? Ik vind zelf hout met matzwart erg mooi. Ik heb in mijn eigen huis een mix van oud en nieuw, een oude antieke grutterskast met daarnaast een ijzeren locker. Een oude scheepskist en een nieuwe cognackleurige bank. Erg leuk.

Is het al lente?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-20 18:28

Ik heb nog geen idee of ik het leuk ga vinden, misschien stop ik wel gelijk na 1 ding :+ Ik denk dat ik ga beginnen met de kast!

Qua stijl wil ik graag niet te donker. Maar ik kan bij mijn vader thuis zandstralen, dus dat wil ik bij sommige meubels ook wel graag toepassen.

Ik zal beginnen met het meest concrete idee, dat is de kast!

Deze is ongeveer 180 breed, 50 diep en 80 hoog. Best een grote kast dus. Ik zou deze graag als tv meubel gebruiken. Ik hoop stiekem dat ze 160 is, ipv 180, dat zou net wat mooier passen. De kast zou tegen de linker muur komen (achterin links), de deur ernaast wordt zo een zwarte stalen deur. Nu is de lengte van die muur maar net ongeveer 225, nu ik dit typ twijfel ik al of de kast dan niet veel te groot wordt :Y) :

Afbeelding
Afbeelding

Hier nog in aanbouw, eerst was de muur nog een stuk korter, je ziet wat we er nog bij aan hebben gezet!
Afbeelding

Dus misschien toch eerst maar eens meten, moest het echt niet passen heb ik er eventueel nog een ander plekje voor, maar dan ben ik bang dat het een beetje smal wordt met onze tafel.

Dit is de indeling van de woonkamer en de keuken op het gelijkvloers.

Afbeelding

Ideetje voor de kast was dus om het blad te zandstralen, waardoor het terug en lichtere houten kleur krijgt. Dit kunnen we dan gewoon doorzichtig lakken / vernissen met een bescherm laagje. Het middelste compartiment van de kast wou ik er evt uit halen. Dus de schuif eruit, en het deurtje in het midden, zodat we dat open hebben voor onze digibox enz. (Dat is digitale tv box weet niet of dat in NL ook zo heet :') ) De binnenkant van die kast wil ik dan graag gewoon wit doen.

De buitenkant van de kast twijfel ik nog over, grijs is wel neutraal en lijkt me mooi. Alleen komt er normaal ook een grijs bankstel, aangezien mijn vriend echt niet te overtuigen valt voor cognack, blauw, groen,... Hij zou nog het liefst een witte bank hebben := Ik denk dat grijs de tussenweg wordt :D .

Ik had op pinterest dit al gezien:

Zo dus het houten blad en de rest in een kleurtje
Afbeelding

En zo iets als idee met het midden gedeelte er uit te halen!
Afbeelding

Ik zou er dan ook graag moderne greepjes op willen, oftewel iets zoals die nu populaire ikea greepjes:

Afbeelding

of gewoon strakkere grepen, denk dat dat ook wel mooi zou worden

Afbeelding

Maar dus tot zo ver mijn hersenspinsels over deze kast! Nu ik de originele foto bekijk, denk ik dat hij eerder 160 is, die 3 compartimenten lijken me niet 3 keer 90 breed. Maar dat zullen we dus moeten ontdekken. 8-)

Ter opfrissing, de kast waarom het gaat:

Afbeelding

De rest van de meubels zal ik ook even in een aparte post doen, als ik daar beetje heb over kunnen nadenken!

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:06

Dat eerste voorbeeld vind ik wel erg mooi zeg, wauw!
Ik heb laatst een tv kastje gepompt.
Het was geheel offwhite en ik heb het een warmrode houtkleur met zwart gegeven. En daarna scharnieren erop gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Is het al lente?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 18:29

Even een update!

@storm, die is mooi opgeknapt! Voor bij ons iets te donker denk ik, maar vind het wel mooi zo.

Hier is het begin gemaakt met schuren en verf gekozen voor de kast.

Het is de middelste kleur blauw geworden. Vond het erg moeilijk om te kiezen en hoop dat het mooi wordt :+
Afbeelding

Nu wachten tot het weer beter is zodat mijn vader het blad kan gaan zandstralen. Dit zit helaas gelijmd dus moet eerst gebeuren anders zit alles vol zand na het verven.

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:26

Prachtige kleur blauw. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Is het al lente?


maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:44

Leuk om meubels zo te recyclen! Dat zwart met bruine kastje is ook prachtig geworden.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-20 16:48

Ik hoop echt dat het blauw mooi wordt! Mijn vader heeft vandaag het blad gezandstraald! Vind het er mooi onderuit gekomen.

De kat kwam nog even helpen :+
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Tijdens
Afbeelding

En dan de echte na moet ik nog even maken zie ik! Je ziet in ieder geval wel het effect zo! Ga er denk ik wel iets lichte vernis op zetten zodat het mooi licht blijft.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:03

Dat gaat wel lekker snel :)
Ik hoop wel dat je fijn zand hebt anders krijg je nog een flinke schuurklus om alle streepjes er uit te krijgen :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-20 17:11

DubbelDun schreef:
Dat gaat wel lekker snel :)
Ik hoop wel dat je fijn zand hebt anders krijg je nog een flinke schuurklus om alle streepjes er uit te krijgen :)


Was al 5de straalbeurt met dit zand dus goed zacht! Maar je krijgt toch wel wat structuur er in door het stralen, dat zit ook gewoon in het hout natuurlijk.. (is eik). Het is nu goed glad dus wordt niet meer geschuurd!

De rest van de kast vandaag wel geschuurd met de schuur machine en alles wat gekit moest is gekit. Kan eigenlijk beginnen schilderen!

Ga nog wel de magneet sloten zwart spuiten, en ook de originele scharnieren ga ik zwart maken.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:31

Als je er meerdere lagen op gaat smeren om af te werken kun je best tussendoor ook héél licht schuren.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-20 13:49

Work in progress!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:00

Je houdt het spannend :)

Zo te zien op de achtergrond is er daar iemand ergens heel erg goed in :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-20 15:59

Haha leuk dat je dat opmerkt!! Mijn vader was fanatiek auto crosser vroeger haha. Nu is hij met pensioen en maakt hij oldtimers. En kasten :+

2de laag zit er op, de deurtjes ook nog eens hierna en dan is dit alvast klaar!
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:22

Is de kleur heel lichtblauw/grijs ??
Een houten blad vind ik altijd wel mooi bij dit soort kasten.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 08:51

Was je al verder geraak ts? :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 09:06

Leuk om te volgen!! Ik ben heel benieuwd naar de kleur blauw. Op het staaltje ziet het er super mooi uit.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 10:03

Woeps vergeten te updaten!
Kastje is af!

Afbeelding

Afbeelding

Het blauw is in het echt iets minder licht, ik vind het zelf heel mooi geworden!

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 10:08

Die is heel mooi geworden. De witte binnenkant past hier ook goed bij.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-20 10:10

Ja ben blij dat we dat gedaan hebben! Breekt toch een beetje het geheel.

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 12:37

Wauw die is goed gelukt! Echt heel mooi

Prince

Berichten: 2450
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: [VOLG] Meubels pimpen voor onze nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-20 13:05

Echt heel mooi geworden !! Ik zit zelf met een geloogd grenen kast die ik wil pimpen en dit is een mooi voorbeeld :j

<3 /3 Zazou /3 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lestria, linoleum, MariskadeJ, MayoNeighs, Suusje1986, Varenka, Vinny12511, xSannee en 93 bezoekers