Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 17:27

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


Op de provinciale weg tussen Zuidlaren en Tynaarlo is maandagochtend een pony aangereden. De hiervoor verantwoordelijke automobilist is doorgereden. De pony heeft de aanrijding niet overleefd.

Politie Noord-Drenthe meldt op haar sociale mediakanalen dat de automobilist in een donkerkleurige Volkswagen, vermoedelijk een Golf, reed. ‘De auto moet flinke schade hebben opgelopen aan de voorkant.’

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:24

Ik neem aan dat het een ongeluk was, maar welke idioot rijdt dan gewoon door?

Veel sterkte voor de eigenaar.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:55

Mijn 1e gedachte is dat die automobilist wat te verbergen heeft gehad. Want anders wil je wel graag de schade vergoedt zien worden lijkt mij

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 00:03

Van een vriendin meegekregen die iemand kent die op de stal staat waar dit heeft plaats gevonden, heeft de bestuurder zich gisteren gemeld bij de politie.

Ik kom regelmatig langs deze stal gereden en de weg die er voor licht is ook niet verlicht. Dus je ziet dingen in het donker echt op het laatste moment. De man in kwestie dacht eerst dat het om een hert ging i.p.v een pony.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:09

Ja maar ook dan mag je niet doorrijden. Volgens mij moet je dan ook politie bellen.of Staatsbosbeheer? Ik weet niet meer zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:12

wemkelover schreef:
Ja maar ook dan mag je niet doorrijden. Volgens mij moet je dan ook politie bellen.of Staatsbosbeheer? Ik weet niet meer zeker.


Maar soms rent een dier ook vrolijk verder, en als je niet ziet waar het dier is. Ja dan rijd je door. Niet netjes nee, maar niet iedereen weet dat aangereden groot wild gemeld moet worden

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:23

wemkelover schreef:
Ja maar ook dan mag je niet doorrijden. Volgens mij moet je dan ook politie bellen.of Staatsbosbeheer? Ik weet niet meer zeker.


Nee klopt maar het kan ook een paniek reactie zijn en dat iemand later denk laat ik mij toch maar gaan melden.

Volgens mij kun je daarvoor de politie bellen.

Popstra
Berichten: 13730
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Automobilist rijdt door na aanrijding met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:36

Zag laatst een filmpje dat iemand in Italië een groot wild zwijn aan had gereden. Auto was Total los!! Kon geeneens meer rijden.
Dat zwijn sleepte zich voort naar de kant van de weg. Heel sneu.
Lijkt me als je een paard vol op de voorkant krijgt je toch echt wel moet stoppen vanwege de schade die het brengt.
Plus je van de schrik moet bekomen.