Wat is er met mijn oog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 15:40

In het kader van, het gaat wel weer over voordat ik een oud wijffie ben, ren ik niet meteen naar een huisarts. Maar aangezien ik dit niet eerder heb gehad en het gisteren zonder duidelijke oorzaak op kwam zetten, vraag ik me af of jullie misschien weten wat dit is?

Sorry voor de oncharmante foto's :)

Afbeelding


Afbeelding


De huid onder mn rechteroog is rood, pijnlijk en wat gezwollen. Als ik google, dan kom ik uit bij een ooglid-ontsteking? Vreemd.. nooit eerder gehad ook. Google maar snel weer weg geklikt want voor je het weet heb je een enge ziekte.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:41

Zou toch even de huisarts bellen, wellicht kan de assistent en zalfje voorschrijven. Toch fijn als je er even iets op kan smeren/druppelen om het wat te verzachten.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~


marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:42

Heeft mijn man ook gehad is een allergie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:43

Lijkt het of ben je in je gezicht gemept zeg. Ik zou dan toch even langs de huisarts gaan. Eerste foto lijkt het mee te vallen 2de vind ik persoonlijk toch wel zorgelijk. Lijkt idd op een ontsteking

Leukertje

Berichten: 428
Geregistreerd: 15-08-12
Woonplaats: Kartonnen Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:43

Strontje? Ja echt, google maar :D

Perfectly imperfect.

_Anna
Berichten: 953
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:43

Waarscjinlijk een ooglid ontsteking oid inderdaad.
Zie je aan de binnenkant van je ooglid toevallig een wit puntje?
Ik heb het wel eens zo erg gehad dat mijn oog met de dag dikker werd tot ie letterlijk niet meer open kon :=

Zertab

Berichten: 12176
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:44

Iets wat bij mijn ogen zou zitten, zou ik toch wel de huisarts voor bellen/

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:46

Ziet er pijnlijk uit.
Ik zou de huisarts bellen en een afspraak maken met hem/haar.

[o]

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 15:46

Even mbt huisarts. Vandaag ben ik te laat en morgen de hele dag aan het werk dus het wordt niet eerder dan vrijdag dat ik iets zou kunnen ophalen. Als het dan niks beter is, bel ik zeker even.

Ik reageer vaak allergisch bij mijn ogen, maar dat is dan in het oog zelf (rode adertjes, jeuk, tranen) en dat is dit niet.

Ik ga kijken of ik een wit plekje vinden kan.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:49

Ik zou toch even bellen hoor, in deze Coronatijd gaat alles anders. Hier kun je beeldbellen met de huisarts, en de apotheek bezorgt ook gewoon thuis. Laat je het morgen toch door de brievenbus gooien?

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:50

Citaat:
COVID-19 treft verschillende mensen op verschillende manieren. De meeste mensen die besmet raken, hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder opgenomen te hoeven worden.
De meestvoorkomende symptomen:
koorts
droge hoest
vermoeidheid
Minder vaak voorkomende symptomen:
pijn in het lichaam
keelpijn
diarree
bindvliesontsteking
hoofdpijn
aangetast smaak- of reukvermogen
huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen
Ernstige symptomen:
kortademigheid of ademhalingsproblemen
pijn of druk op de borst
aangetast spraak- of bewegingsvermogen
Zoek direct medische hulp als u ernstige symptomen heeft. Bel altijd eerst voordat u uw huisarts of een zorginstelling bezoekt.
Mensen met lichte tot matige symptomen die verder gezond zijn, moeten thuis uitzieken.
Het duurt gemiddeld vijf tot zes dagen tot een besmette persoon symptomen vertoont. In sommige gevallen verschijnen de symptomen pas na veertien dagen.


Bron: WHO

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:51

Een strontje denk ik. Warm compres op leggen, dan ben je er sneller vanaf.

Toos paardloos

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:51

Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad, al was het bij mij niet echt pijnlijk. Beetje gekke foto trouwens **\O/** Afbeelding

Ik ben er mee naar de huisarts geweest en die zei dat het vanzelf weg zou trekken. Dat heeft het ook gedaan, duurde wel een paar maanden voor het helemaal weg was.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:53

Niet alles hoeft nu gelijk corona te zijn... Lijkt inderdaad op een strontje. Beste is langs de huisarts, mocht dit niet (op tijd) lukken dan kan regelmatig een warm washandje geen kwaad. Stel het is een strontje, dan weekt de huid wat sneller en dan barst het eerder open. En in de gaten houden of je zicht niet achteruit gaat, en of het zich niet veel verder uit gaat breiden.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:54

Ik zou zuinig zijn op je oog. Je hebt geen nieuwe.
Inderdaad even je huisarts bellen en vragen of je fotos mag door sturen voor beoordeling.

Laerkens Beauty

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:55

Nee niet alles hoeft corona te zijn maar misschien wel handig om in je achterhoofd te houden als je 'gewoon' aan het werk bent/naar de supermarkt gaat/etc etc. Je hebt een van de klachten dus laat je dan in elk geval testen.

Zertab

Berichten: 12176
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:56

Britt_xxx schreef:
Niet alles hoeft nu gelijk corona te zijn...


Maar echt hoor... word daar zó moe van ondertussen.

Als ik een keer nies, is het dan ook corona? :')

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 15:56

Ik kan zo niet direct een wit puntje ontdekken, maar ik probeer het eerst wel met een warm washandje. Bedankt voor de tips!

Ik ben niet verkouden of iets verder, dus corona ga ik nou niet meteen vanuit eigenlijk.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:00

Je ogen zijn zo kwetsbaar, ik zou er niet te lang mee wachten om de huisarts te bellen.
Kan ook een beginnend strontje zijn en dat is knap pijnlijk.
Heb je ook een zanderig gevoel in je oog? Zie je dubbel of wazig?

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:00

Sting schreef:
Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad, al was het bij mij niet echt pijnlijk. Beetje gekke foto trouwens **\O/** [ [url=m/qNvMob.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er mee naar de huisarts geweest en die zei dat het vanzelf weg zou trekken. Dat heeft het ook gedaan, duurde wel een paar maanden voor het helemaal weg was.


Jij hebt hier je vingers in het stopcontact gestoken, dat is weer een ander probleem. :+

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:07

Misschien al gevraagd, maar, Heb je je hoofd gestoten?

Collega van me had dit, stootte 1ne dag haar hoofd (niet eens zo hard) en kwam volgende dag aan alsof ze was in mekaar geslagen, blauwe opgezette ogen. Maar was dus van de stoot en blijkbaar kan die 'zwelling'-waar dan normaal je bult zit- naar beneden zakken.

Ooglid ontsteking of zelfs ontstoken haarzakje van een wimpertje kan dit idd ook geven zoals google al aangaf en dan is het vaak ook pijnlijk en warm.
Dit gaat meestal wel vanzelf weg ook, sommige mensen raden aan om te deppen met afgekookte kamillethee en dan laten afkoelen uiteraard.

Zou alsnog even de dokter bellen voor zekerheid

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:16

_Nelleke_ schreef:
Nee niet alles hoeft corona te zijn maar misschien wel handig om in je achterhoofd te houden als je 'gewoon' aan het werk bent/naar de supermarkt gaat/etc etc. Je hebt een van de klachten dus laat je dan in elk geval testen.

Kan jij van een foto de diagnose van bindvliesontsteking geven? Ben je arts?

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:22

Zertab schreef:
Britt_xxx schreef:
Niet alles hoeft nu gelijk corona te zijn...


Maar echt hoor... word daar zó moe van ondertussen.

Als ik een keer nies, is het dan ook corona? :')


Nee niesen hoort niet bij corona :+

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:27

Het lijkt inderdaad op het zogenoemde strontje. Mijn vriend heeft hier ook vaak last van. In eerste instantie zet het op, later zie je ook echt een bultje op het ooglid, soms zelfs met wit kopje zoals een puistje. Zijn huisarts zei dat je het vooral niet uit moet knijpen en met een warm washandje kun je het eventueel iets verzachten (en het helpt wat in het 'rijpen', dus je bent er dan sneller vanaf). Zijn huisarts wil verder niets voorschrijven, alle middeltjes helpen maar beperkt, schijnbaar.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:29

Stiekem heeft je merrie gewoon n kopstoot gegeven :')

Zelf heb ik n x een ontsteking gehad, begon ook zo.
Het verhaal erachter laat ik achterwege. Alles behalve intelligent namelijk.

Beterschap!

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlindie, GoogleAdsense, IASCrawler, jufjuf, Liselot, Love_Rosie, Nayan, paddington, RianneH, Valentinotje, xSagan en 166 bezoekers