Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 09:42

Omdat ik ineens best veel aankom zonder te snoepen, ik beweeg ook best veel.

En merk eigenlijk al een tijdje dat m'n urine raar zoetig ruikt. Dacht laat ik eens m'n bloedsuiker prikken heb een apparaat liggen gebruikt voor onze hond (dierenarts dacht lage bloedsuiker bleek hun meet apparaat stuk achteraf arme honden van ons haga elke dag prikken)

Maar net geprikt was nuchter


Afbeelding

Weet niet of apparaatje erg veel verkeerde waarde kan geven

Prik over 2 uurtjes nog een keer nu net een broodje gegeten.

Uiteraard als hoge waarden blijft aangeven ga ik naar de huisart om te prikken en dan verder zien


Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:47

Bel je huisarts en laat hem daar meten. Deze waarde is te hoog om nuchter te zijn, maaaaaar er zitten veel voorwaarden aan de manier van prikken. Het kan zijn dat hij dus fout positief is. Dus; naar de dokter. Bokt mag hier geen uitspraak over doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:52

Loeky01 schreef:
Bel je huisarts en laat hem daar meten. Deze waarde is te hoog om nuchter te zijn, maaaaaar er zitten veel voorwaarden aan de manier van prikken. Het kan zijn dat hij dus fout positief is. Dus; naar de dokter. Bokt mag hier geen uitspraak over doen.


Eens met Loeky01. Om een echte diagnose te krijgen, moet je HbA1C bepaald worden en onderga je best ook een glucostolerantie test.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:54

Ik zou je adviseren om sowieso naar de huisarts te gaan met de klachten die je hebt. In het lab gaan de glucose metingen nauwkeuriger, en dan heb je gelijk meer zekerheid of er iets speelt ja/nee.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:54

Loeky01 schreef:
Bel je huisarts en laat hem daar meten. Deze waarde is te hoog om nuchter te zijn, maaaaaar er zitten veel voorwaarden aan de manier van prikken. Het kan zijn dat hij dus fout positief is. Dus; naar de dokter. Bokt mag hier geen uitspraak over doen.


Dit ja.
Puur objectief: waarde is flink hoog voor nuchter. Maar verder kan niemand daar iets nuttigs van vinden.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 09:58

Ben toch echt nuchter.

Maar klopt hoor moet sowieso naar de huisarts.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:02

Ik ben blij om te lezen dat er geen medische adviezen meer worden gegeven. Heel verstandig. Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de arts TO.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-20 10:03

Hoopte ook niet op medische advies dat kan ook niet.. Waarop wel tja geen idee het ff kwijt zijn misschien mensen die het herkennen

meisje_

Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:14

Nuchter is de waarde inderdaad veel te hoog. Echter zoals eerder benoemd de manier van prikken ed is heel belangrijk.

Advies: bel de huisarts en geef door wat je zelf geprikt hebt. En vraag voor een afspraak :)

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:17

Mijn moeder heeft diabetes.

Het enige wat ik daardoor kan vertellen is ook. Bel de HA.

Ik weet alleen dat dit te hoog is voor een persoon die nuchter is.
Maar ik weet niet hoe juist dat apparaat is.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:18

Ga het even volgen, ben benieuwd wat er uit komt en hoe secuur zo'n apparaatje is.

Wat de rest zegt is ook mijn advies, bel de huisarts.
Als deze waarde klopt is die veel te hoog voor nuchter prikken.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:19

moet je ook veel plassen of heb je dorst?

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

E_C
Berichten: 290
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:22

Ik heb zelf diabetes type 1. Het enige wat ik ook kan zeggen is, mits je goed gemeten hebt, dat dit een veel, veel te hoge nuchtere waarde is. ZSM afspraak met de huisarts maken. Niet afwachten!

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:22

Je meet met een apparaatje wat geschikt is voor honden? Dan zijn die waardes toch anders dan bij de mens?

Gewoon net zoals de anderen zeggen de dokter bellen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

secricible

Berichten: 25685
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:24

purny schreef:
Je meet met een apparaatje wat geschikt is voor honden? Dan zijn die waardes toch anders dan bij de mens?

Gewoon net zoals de anderen zeggen de dokter bellen


de referentiewaardes wellicht, dat weet ik niet. Geen verstand van bloedsuikers bij honden.
Maar het apparaatje doet gewoon hetzelfde natuurlijk en de eenheid is hetzelfde als de (nederlandse) eenheden die bij mensen worden gebruikt.
Hoe het zit met ijken e.d. weet ik niet, maar dit apparaat wordt ok gewoon voor mensen gebruikt.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:29

secricible schreef:
purny schreef:
Je meet met een apparaatje wat geschikt is voor honden? Dan zijn die waardes toch anders dan bij de mens?

Gewoon net zoals de anderen zeggen de dokter bellen


de referentiewaardes wellicht, dat weet ik niet. Geen verstand van bloedsuikers bij honden.
Maar het apparaatje doet gewoon hetzelfde natuurlijk en de eenheid is hetzelfde als de (nederlandse) eenheden die bij mensen worden gebruikt.
Hoe het zit met ijken e.d. weet ik niet, maar dit apparaat wordt ok gewoon voor mensen gebruikt.


Oh jaaa..... stom van me sorry

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:33

Niet wachten met de huisarts bellen, nu direct bellen. Nuchtere bloedsuiker vanaf 7 is diabetes althans dat is de informatie die mijn partner kreeg toen ze nuchter de suiker moest prikken en deze 6.2 was. Echt niet wachten met bellen echt nú bellen.

En boven de 10 is zelfs een hyper dus ik zou even wat water drinken want dat laat de bloedsuiker zakken.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:57

Water drinken om een hyper te doen afnemen is, jammer genoeg, een fabeltje. Was het maar zo gemakkelijk, dat zou voor iedere diabeet een zegen zijn.

hoogendroog
Berichten: 3271
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:58

TS had je wel schone handen toen je prikte?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:05

Heb zelf al bijna heel mijn leven diabetes. Beste is inderdaad om gewoon even contact op te nemen met de HA. Ook om jezelf geen verkeerde indruk te geven en niet onnodig in paniek te raken.

16.8 is best wel aan de hoge kant, maar dit kan een hele logische waarde zijn van dat moment. Kan door heel veel beïnvloed worden.

Beste is om te prikken voordat je wat gegeten hebt, eten heeft invloed. Ook moeten je handen goed schoon en gewassen zijn, kan zoetigheid aan je handen zitten wat de waarde beinvloed. Maar ook kan het nog zijn dat eten wat je daarvoor hebt gegeten nog afgebroken moet worden zegmaar en daardoor zo hoog is.

Beetje een Jip en Janneke uitleg. Maar zoals al eerder aangegeven, het beste even naar de HA. Die kan het goed inschatten als je duidelijk alles verteld. Voor een leek is hier geen touw aan vast te knopen en is het heel moeilijk bepalen.

En zoals al eerder in het topic gezegd, je HBA1C is erg belangrijk en kan je zelf niet meten.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


tootje71

Berichten: 5093
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:14

Hier ook een diabeet al mijn hele leven (48jaar) , ik schrik van jouw waarde en zoals al genoemd ga even langs de huisarts om het nogmaals te laten meten. Alleen het aankomen kan ik niet plaatsen. Met juist hoge suikers val je af. Sterkte met alles.

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:21

hoogendroog schreef:
Water drinken om een hyper te doen afnemen is, jammer genoeg, een fabeltje. Was het maar zo gemakkelijk, dat zou voor iedere diabeet een zegen zijn.


Dat zeg ik niet, het doet wel de bloedsuiker wat zakken, uiteraard is het geen permanente oplossing. Overigens wordt water drinken ook echt wel geadviseerd voor diabetes wanneer de bloedsuiker aan de hoge kant is
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 07-10-20 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Babootje

Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:22

Hoop ook echt dat je meteen de huisarts belt...

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:26

Ik weet niet hoe goed dit apparaat is maar als dit een nuchtere waarde is dan zou ik echt vandaag nog even overleggen met je huisarts.

Heb je ook verder klachten die wijzen op een hyper? Dorst, veel drinken en plassen, duizelig, moe etc.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 07-10-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

nine1987

Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:27

Toevallig is bij mijn man 2 weken terug diabetes type 2 vastgesteld..

Hij prikte niet nuchter 25
En nuchter 18.1 (in 't ZH) dus het kan wel degelijk..

Maar ik zou zekerlangs je huisarts gaan..

<3 Sneakers <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, CupCakes_, F_Orumster, marjan19, sandra1312, YandexBot en 31 bezoekers