Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 09:57

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar advies of ideeen om een schuilstal bouwpakket vanuit België naar Nederland te krijgen in deze rare tijden. Ik woon zelf in een op dit moment code rood gebied in Nederland en mag dus de grens naar België niet over. Omdat in België de wetgeving met schuilstallen heel anders is dan in Nederland heb ik net over de grens in Zutendaal een super fijn bouwpakket van steenschotten en bijbehorend dakmateriaal etc kunnen vinden, tegen een fijne prijs. Nu gooit corona dus roet in t eten, want ik mag mn pakket niet ophalen. Het bedrijf is niet in de mogelijkheid om het pakket de grens over te rijden, anders had ik m net na de grens in ontvangst kunnen nemen.
Nu zit ik na te denken over andere opties, of er nog andere mogelijkheden zijn om op een veilige manier dit pakket te krijgen/op te halen met uiteraard respect voor de corona maatregelen of dat er transporten zijn die mij hierbij kunnen helpen?
Dus ik dacht, misschien heeft iemand hier een idee?

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:00

Lastig momenteel allemaal he..

Transportbedrijven kunnen je ongetwijfeld helpen. De grenzen zijn open voor goederenvervoer. Ik weet niet zo goed hoe groot zo'n pakket is, maar bel anders eens een koeriersdienst uit jouw omgeving.

Ik weet niet precies hoe of wat, maar er zijn ook regels die worden gehanteerd waarbij de chauffeur/bestuurder in de auto blijft zitten bij het laden/lossen en daardoor dus niet uitstapt in het andere land.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:03

Waarom zou je hem niet oo mogen komen halen? Naar mijn weten zijn de grenzen gewoon open. Ik ga bijna dagelijks de grens over voor een ditje of datje

sylviel
Berichten: 550
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: België, Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:12

ik ben belg, woon in Belgie en vlak naast grens Nederland.
Ik zou niet weten waarom je niet in Belgie iets kan komen afhalen? Ik rij elke dag een stuk door Nederland en dan terug Belgie om naar mijn werk te gaan. Ik kom zelfs in Brabant, waar het code rood is. Als je langer dan 48u in code rood komt, moet je in quarantaine. Maar jij gaat niet naar een code rood hé.
Limburg in Belgie is zelfs een provincie met weinig besmettingen.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:22

Als je helemaal vanuit Groningen moet rijden, zou ik sowieso een transporteur overwegen.
Laat ze dat pakket op 2 pallets zetten, kost je rond de 100 euro transport kosten, en voor de deur afgeleverd.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:25

kijk eens op de site van Mainfreight. Via ons bedrijf laten wij regelmatig palletgoederen vervoeren. Met een btw nr kan je online snel een offerte laten maken, ik vermoed dat het particulier ook mogelijk is maar dat je dan even moet mailen.
Die zitten kwa prijs fijn en leveren de dag of twee dagen erop.

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 10:26

Ik lees net bij t stukje van de Rijksoverheid hele tegenstrijdige gedeelten in vergelijking met wanneer ik de verkeersveilige opties van de overheid open. Het bedrijf zelf dacht ook dat ik niet mocht komen, tenzij ik zelf zakelijk was. Lekker verwarrend allemaal!

Peerke_ hele domme vraag misschien maar ik heb het nooit bij de hand gehad, kan ik gewoon googlen op transporteurs die dit standaard doen? Want dat klinkt zeer goed!

Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 10:26

Duhelo schreef:
kijk eens op de site van Mainfreight. Via ons bedrijf laten wij regelmatig palletgoederen vervoeren. Met een btw nr kan je online snel een offerte laten maken, ik vermoed dat het particulier ook mogelijk is maar dat je dan even moet mailen.
Die zitten kwa prijs fijn en leveren de dag of twee dagen erop.


Super bedankt!

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:27

Peerke_ schreef:
Als je helemaal vanuit Groningen moet rijden, zou ik sowieso een transporteur overwegen.
Laat ze dat pakket op 2 pallets zetten, kost je rond de 100 euro transport kosten, en voor de deur afgeleverd.


100 euro voor 2 pallets van Belgie naar Groningen voor een particulier? Welke transporteur werk je dan mee?

TS, waar moet je vandaan komen, want Groningen is niet code rood toch voor Belgie?
De verkoper weg laten brengen tegen vergoeding geen optie?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:36

MarliesV schreef:
Peerke_ schreef:
Als je helemaal vanuit Groningen moet rijden, zou ik sowieso een transporteur overwegen.
Laat ze dat pakket op 2 pallets zetten, kost je rond de 100 euro transport kosten, en voor de deur afgeleverd.


100 euro voor 2 pallets van Belgie naar Groningen voor een particulier? Welke transporteur werk je dan mee?

TS, waar moet je vandaan komen, want Groningen is niet code rood toch voor Belgie?
De verkoper weg laten brengen tegen vergoeding geen optie?


Wie op dat moment de goedkoopste is.
Wij betalen voor 3 blokpallets meestal rond de 100 euro ex btw, dus met 2 zul je wel rond de 100 euro uitkomen, misschien iets er boven.

TS, probeer eens bij Sluyter Trans Mission in Assen.
Ik weet niet of hun particulier doen, maar hun krijgen dagelijks aanvoer vanuit BE, en hebben altijd wagens in Groningen rijden.
Maar vraag eerst even aan de leverancier wat de omvang is, hoeveel en wat voor pallets.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Advies gezocht om Belgisch stalbouwpakket naar NL te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:42