Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 11:37

Gister kon ik na de middag medicijnen afhalen bij de apotheek, doch kreeg ik een mail dat ze ze zouden komen bezorgen.
Omdat ik de nacht ervoor amper heb kunnen slapen, nog even lekker met een dekentje op de bank gekropen, voordat de puber thuis zou komen uit school.

Ineens hoor ik gekraak op t grindpad en zie iemand met flink de pas er in om de hoek van het huis komen.
Ik stuif van de bank, de woonkamer door om de honden (2 Rottweilers) voor te blijven.
Zij hebben het niet op vreemden die doelgericht op ons afkomen.
Met dat ik ze op hun plaats wijs en ik de gang binnen kom, heeft meneer de bezorger de deur al open getrokken en wil met een gestrekte arm waar het zakje met medicatie aan bungelt de gang betreden.

Ik was te verbouwereerd om er wat van te zeggen, maar ik vind het niet normaal dat een vreemde zomaar de gang binnenstormt, en al helemaal niet in deze tijd.
Wie weet zijn we hier binnen wel allemaal gecoroniseerd of besmet met iets ander smerigs.

Ik ga het melden bij de apotheek als ik er weer kom, al is het maar dat de bezorgers niet gegijzeld worden door de honden. En misschien werken ze wel zo, als de deur niet op slot is, door banjeren.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:40

Dit lijkt mij inderdaad niet de juiste gang van zaken.
Tasje aan de deur en aanbellen in deze corona tijd lijkt mij veel logischer.
En pre of post corona, aanbellen en overhandigen.

Ff contact opnemen met de apotheek, misschien hebben zij dit als service en is het heel normaal, al kan ik mij dat niet voorstellen.

Stond er niets op de sticker/bon? Als; graag achterom lopen voor bezorging?

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:57

Ik weet niet of het bij jouw apotheek ook zo is of dat dit sowieso al weer heel anders is met corona, maar wat ik gewend ben is dat de meeste apotheken vrijwel alleen medicatie thuisbezorgen bij mensen die echt niet in staat zijn om het zelf op te kunnen halen (oud, kwetsbaar, bedlegerig oid). "Zomaar" medicatie thuisbezorgen ken ik eigenlijk niet, maar misschien dat ik er een heel verkeerd beeld bij heb?
Dat er dan iets van een service bij zit dat kan worden afgesproken dat de medicatie binnen wordt gezet bij deur niet op slot kan ik me dan ook wel voorstellen, maar normaal is het niet dat dit zomaar zonder overleg gebeurd lijkt mij. Is er niet gewoon iets van een miscommunicatie geweest? Bezorger die z'n dag niet had kan natuurlijk ook. Ik zou de apotheek even bellen en het verhaal uitleggen. :j

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:01

Bezorgen wordt normaal alleen gedaan bij mensen die niet zelf kunnen (laten) ophalen.
Bij mijn opa (die wat moeilijker liep) kwamen ze ook binnen als de deur open/van het slot was.
Is de deur dicht/op slot dan belde zij aan, maar anders liepen ze gewoon binnen omdat ze weten dat de mensen moeilijk naar de deur kunnen komen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:02

Lijkt mij niet de bedoeling dat ze zonder aanbellen je huis betreden.

Mijn apotheek bezorgt altijd thuis.
Hier bellen ze gewoon netjes aan of ze stoppen het in de brievenbus.



overigens ben ik toen ik puber was ook bezorger bij een apotheek geweest.
Daar kreeg ik dus opdrachten van "Bij dat huis extra lang wachten want die lopen niet zo snel". "Die mensen zijn doof, dus lang aanbellen.", "Bij dat huis graag even de trap oplopen als de deur geopend word".
Maar mocht nooit zomaar naar binnen lopen.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 06-10-20 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:02

Sabbientje schreef:
Lijkt mij niet de bedoeling dat ze zonder aanbellen je huis betreden.

Mijn apotheek bezorgt altijd thuis.
Hier bellen ze gewoon netjes aan of ze stoppen het in de brievenbus.

Maar dan is je deur niet te openen van buitenaf?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:03

Mm mijn oude apotheek bezorgde bij iedereen die er om vroeg, en hingen het zakje aan de deurknop en belden aan. Hoe deze apotheek het doet weet ik niet, ze bezorgen op aanvraag als nodig, maar hoe dat gaat weet ik nog niet,

Maar ongevraagd binnenkomen is ivm besmettingen mogelijk of niet zo lieve honden alleen al geen slim idee

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:04

Sabbientje schreef:
Lijkt mij niet de bedoeling dat ze zonder aanbellen je huis betreden.

Mijn apotheek bezorgt altijd thuis.
Hier bellen ze gewoon netjes aan of ze stoppen het in de brievenbus.


Hier ook.
Ik heb wel vooraf een formulier moeten ondertekenen dat ik toestemming geef om de medicatie in de brievenbus te stoppen en dat ik er dan vanaf dat moment zelf verantwoordelijk voor ben. Onze apotheek doet dat ook alleen als je een losse brievenbus hebt (niet zo'n gleuf in de voordeur oid.) omdat kinderen/huisdieren dan bij de medicatie zouden kunnen komen.

Hier wordt overigens wel vaker bezorgd omdat we in een buitengebied zitten. De apotheek zit 12 km. verderop (wel in dezelfde gemeente) en het is hier vrij gebruikelijk dat er bezorgd wordt vanwege de afstanden.

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 12:08

Hier bezorgen ze denk ik meer, om maar zo min mogelijk mensen in de apotheek te hebben.

De man zal het ook goed bedoeld hebben, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bij jan en alleman zomaar binnen te lopen.

Misschien heeft hij de waarschuwingsbordjes van de honden ook over het hoofd gezien, en blaffen doen ze amper.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:15

Ik weet niet hoe het normaal gaat bij apotheken en bezorgen, maar het zomaar naar binnen lopen lijkt me in coronatijd én daarbuiten niet verstandig. Je zal je maar rotschrikken als er ineens een vreemde naar binnen stormt, of zoals bij jou als je honden hebt die vreemden niet waarderen, of je bent besmet met corona of iets anders, etc. Ik vind het een aparte gang van zaken.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:26

Ik vind het maar een vreemde gang van zaken hoor!
Mijn apotheek bezorgt ook, maar dat komt omdat ik voor alle herhaalmedicatie bij een online apotheek (Efarma) zit haha, dus ophalen is dan ook geen optie. Ik vind het ideaal.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:28

Ik zou gelijk even bellen en niet wachten tot je er weer komt. Want anders duurt het veel te lang voor iemand wordt terug gefloten.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:43

Was het een vaste bezorger die je vaker hebt gezien?

Ik haal medicijnen in het ziekenhuis en die moeten de koelkast in, dus die mogen niet ene hele dag aan de deur hangen bijv. Maar ik laat niks bezorgen.

De rest haal ik tegenwoordig uit de automaat. Dat is hier al even een optie. Dan krijg je een code en kan je de medicijnen ophalen wanneer het je uitkomt. Maar dat kan dus niet met mijn gekoelde medicijnen.

Misschien is deze man gewend om door te lopen bij mensen die niet naar de deur kunnen komen etc? Veel bezorgen bij mensen die ouder zijn en slecht ter been en is het misschien wel gewenst dat ze het op tafel zetten bijvoorbeeld.

Ik zou het echt heel onprettig vinden en met de honden ook niet handig. Maar denk wel aan zoiets.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:52

Brainless schreef:
Sabbientje schreef:
Lijkt mij niet de bedoeling dat ze zonder aanbellen je huis betreden.

Mijn apotheek bezorgt altijd thuis.
Hier bellen ze gewoon netjes aan of ze stoppen het in de brievenbus.

Maar dan is je deur niet te openen van buitenaf?

Nee, maar ook al zou dat zo zijn, dan alsnog horen ze aan te bellen of te kloppen!

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:09

Levensgevaarlijk dit. Heb zelf ook een Rottweiler en dat zijn geen honden waar je dit bij flikt. Heb je een waarschuwingsbordje hangen?

Hier wordt de medicatie voor de deur gezet en er wordt aangebeld. Dan op 1 1/2 meter wachten tot je open doet. Na 5 minuten niet open gedaan wordt de deur pas geprobeerd.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:15

Ik had een keer een PostNL bezorger die de voordeur gewoon open deed. Nou heeft ie geluk dat hij z’n handen nog heeft :)) (Waakhond)
Maar ik was onwijs verbaasd, die man heeft ook een andere ronde gekregen dus wellicht dat hij het bij meerdere huizen deed??
Ik had geen melding gemaakt maar was heel erg verbaasd..

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:21

haha, hier doet iedereen dat op dorp. Werkelijk niemand die onze voordeur probeert. In de zomer staat onze achterdeur ook standaard open. Als ze niemand zien zitten zetten ze het gewoon om het hoekje neer. Cultuurdingetje denk ik.

Maar ik geloof niet dat het een protocol is, ik zou gewoon even informeren bij je apotheek wat er achter zit.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:25

Dat is hier de reden dat buitendeuren of poort altijd op slot zijn of vanaf buiten niet open kunnen. Mijn hond pakt gelijk en door ook. Zou persoonlijk dus ook gelijk de apotheek bellen en dit melden.

Woon nog maar half jaar met mijn honden bij mijn vriend vandaar dat we er zo streng op zijn. Hier in het dorp is iedereen gewend om idd zo door te lopen als je bekend bent. Echter mijn hond accepteert naast ons maar 1 bekende

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:32

Ik zou het ook zeker melden.

Onze voordeur staat 8 van de 10 keer open als de temperatuur het toe laat, maar alle bezorgers (apotheek, thuisbezorgd, post) bellen alsnog netjes aan ook al zien ze mij zitten vanaf de voordeur. Of ze kloppen even en roepen dat ze er zijn. Dan zetten ze het voor de deur en gaan weer weg. Of ze zetten het op de mat als het regent. :j

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:40

De pakketbezorgers weten allemaal van de honden af, een gaat zelfs door zn knieën om met ze te spelen of even lekker over hun buik te krabben. Ze (de honden) checken ook altijd bij mij hoe ik op iemand reageer zodat ze op gepaste wijze de bezorger begroeten.

Anyway, de apotheek gebeld, en gezegd dat ik erg blij ben met de bezorgdienst, maar dat ik het fijn zou vinden dat ze voortaan even aanbellen of kloppen ivm de aanwezige viervoeters die hun taak uiterst serieus nemen, en ik ze niet wil straffen voor iets wat ze horen te doen, namelijk waken.
De gestrekte arm van meneer zouden zij als bedreiging zien.

Zij nemen het ook serieus op gelukkig.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:11

Goed dat je hebt gebeld! En fijn dat ze het serieus nemen :) Die bezorger bedoelde het vast goed, maar als jouw honden (terecht) zouden uitvallen naar hem, heb jij het straks gedaan en zit jij met de gebakken peren. Hopelijk doet de bezorger dit niet nogmaals :)

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 14:21

Normaal zie ik ze ook nooit, ze droppen het in de brievenbus, en gaan weer door.
Volgens de buurvrouw die altijd alles ziet was dit niet de vaste bezorger.
De man zal het vast goed bedoeld hebben, waarmee ik het natuurlijk niet goed wil praten dat hij zo doorloopt.

Ooit eens een thuiszorg dame in de kamer hebben schreeuwen terwijl ik boven was.
Ze kwam me mijn kousen aantrekken.
Uh, mevrouw u bent op het verkeerde adres, kan ze zelf wel aankrijgen.
Geen idee waar de honden waren, maar zij heeft geluk gehad.

Maar misschien is het wel platteland’s mentaliteit dat men gewoon doorloopt.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:06

tones schreef:
Normaal zie ik ze ook nooit, ze droppen het in de brievenbus, en gaan weer door.
Volgens de buurvrouw die altijd alles ziet was dit niet de vaste bezorger.
De man zal het vast goed bedoeld hebben, waarmee ik het natuurlijk niet goed wil praten dat hij zo doorloopt.

Ooit eens een thuiszorg dame in de kamer hebben schreeuwen terwijl ik boven was.
Ze kwam me mijn kousen aantrekken.
Uh, mevrouw u bent op het verkeerde adres, kan ze zelf wel aankrijgen.
Geen idee waar de honden waren, maar zij heeft geluk gehad.

Maar misschien is het wel platteland’s mentaliteit dat men gewoon doorloopt.


Ik ben vorig jaar verhuisd en mijn nieuwe buurman dacht ook even gezellig binnen te komen lopen.

Vervolgens stond hij stijf stil met een héle boze blaffende hond voor zn neus.

Buurman heeft geluk gehad, ook mijn hond is niet zo leuk naar vreemde mensen die het huis in komen.

Gelukkig snapt de buurman dat en belt hij tegenwoordig netjes aan.

Als zn bezorger hier naar binnen loopt, is hij waarschijnlijk snel weer buiten met een hap uit zn kuit....

Voordat ik mensen binnen laat, sluit ik altijd de hond eerst op in de bench, zodat bezoekers veilig zijn.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:38

Hier gebeurd het ook vaak. Ik houd er zelf helemaal niet van, zou ik persoonlijk bij een ander ook nooit doen, maar goed, ook hier 2 honden die een vreemde in huis niet geweldig vinden, als er hier kinderen komen spelen zitten ze in de bench om die reden. Ik doe daarom tegenwoordig werkelijk waar de knip op de deur, had al een keer een bezorger die een pakket van de wehkamp op kwam halen bij retour en het pakket verderop in de gang zag staan en het zelf wel even ging pakken. Hoorde de deur dicht gaan op zijn weg naar buiten en kon hem nog net bij de auto opvangen. Geen papiertje, geen hallo volk niets, hij had zijn pakketje en kon blijkbaar snel door naar de volgende op de route.. Sindsdien de knip er op.. Hier bezorgen ze ook niet zomaar, maar wellicht verschillend beleid bij de apothekers.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bezorger apotheek; protocol, of nogal brutaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:05

Bij mij stond er laatst een collectant in mijn achtertuin waar ik topless lag te zonnen. Okee, ik heb geen voordeur, maar er hangt wel een bel bij de poort naar de tuin. Ik weet niet wie er het meest schrok, maar wel even laten weten dat ik hier niet van gediend ben.

Ik zou even contact opnemen met de apotheek als ik jou was. Lijkt me toch niet de normale gang van zaken als je niet vaker op een adres komt.