Een tablet, heeft dat toegevoegde waarde?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Een tablet, heeft dat toegevoegde waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-20 14:14

Hoi bokkers,

Ik zit erover na te denken om een tablet te kopen met pen zodat ik digitaal kan schrijven tijdens colleges, op pdf'jes kan werken (en bewerken) en apps kan gebruiken om te leren. Ook lijkt het me heel leuk om digitaal te kunnen tekenen (maar ik ben absoluut geen tekenwonder, dus dat is echt bijzaak).

Ik gebruik nu voor alles mijn laptop, en dingen die ik wil lezen en wil kunnen markeren print ik uit bij mijn moeder, maar dit kost heel veel papier en inkt aangezien ik eigenlijk elke week wel meerdere artikelen van 10+ pagina's dan uit moet printen. Nu lijkt het me handig om deze gewoon als pdf te kunnen downloaden en dan te kunnen bewerken en lezen op een tablet. Gaat dit handig? Kan je notities makkelijk sorteren en terugvinden? Zijn er mensen die werken met een tablet/ipad (met pen) naast hun laptop en dit (veel) toegevoegde waarde vinden hebben?

Ik weet niet of het nog uitmaakt maar de tablet die ik zelf op het oog heb is de samsung galaxy tab 6s lite, aangezien ik deze er mooi uit vind zien en hij qua prijs nog goed te doen is. Apple is voor mij echt te duur voor zoiets.

Ik ben een beetje bang dat het allemaal praktischer lijkt dan dat het is en dat uiteindelijk die tablet na een maand ergens ligt te verstoffen...

(✿◠‿◠)



Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:21

Ik gebruik m'n tablet als een extratje voor in de trein. Voor simpele documenten vind ik 't heel praktisch werken, zeker omdat ik er een klein los USB-toetsenbordje bij heb.

Wat betreft tekenen op een tablet kan ik je wel wat advies meegeven... Daar is Apple (helaas) nu echt de voorloper in. Soms teken ik wel een beetje op mijn Huaweitje, maar áls ik digitaal teken heb ik liever een pentablet dan een tablet zoals dit.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Een tablet, heeft dat toegevoegde waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:25

Ik kan niet meer zonder iPad pro (2018) met Apple pencil voor mijn studie :D ik kan niet leren van typen dus ik schrijf op mijn ipad. Ook raak ik altijd alle blaadjes normaal kwijt, maar heb alles nu in goodnotes staan. Hier upload ik pdf in en kan ik makkelijk markeren en aantekeningen maken. Wat ik fijn vind van mijn ipad pro Is dat scherm 12.9" is. Hierdoor kijkt het net als een a4.

Afbeelding

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:28

Ik heb beide. Aan het begin van mijn studie had ik nog een zware laptop met korte accuduur en dan nam ik liever mijn iPad met toetsenbord mee naar de universiteit. Ik las ook veel literatuur op m'n iPad en vond dat wel heel fijn lezen en markeren. Maar sinds ik een fijne, lichte laptop heb die ik makkelijk mee neem naar de uni/werk/stage, gebruik ik mijn iPad eigenlijk nooit meer. Ik lees/markeer nu net zo makkelijk (of misschien wel makkelijker) op m'n laptop. Eerst had ik een 13 inch laptop, maar ik heb nu een 15 inch en merk dat ik dat toch wel veel fijner vindt werken. Ik kan nu twee documenten naast elkaar openen (dus een Word-bestandje en een PDF), wat het schrijven van verslagen een stuk makkelijker maakt :)

Dus ja, mijn tablet ligt te verstoffen... Ik hou 'm vooral omdat ik 'm graag meeneem op weekendje weg/vakantie om vooral op te Bokten :D

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:23

In dezelfde prijscategorie zit ook de Lenovo Duet. Alleen dan nog een USI pen erbij zien te fixen. USI is de nieuwe touchpen standaard voor nieuwe tablets/laptops. Die kosten nog wel een paar tientjes. Duet herkent met een USI pen ook gewoon hoe hard je drukt met je pen en in welke hoek je hem houdt.

Zeker als je al een Chromebook hebt is het kwestie van inloggen met je gmail en gaan. 8-) Ik ben er echt superblij mee.

https://www.coolblue.nl/product/860644/ ... 027nl.html

De 128GB versie is 3 tientjes duurder.


It's not how good you are, but how good you want to be!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aard, carina, douschka, henshem, Iejoorr, Kmbrly, Ninouschka, purny, Sweetgirl1, TamaraFloor, ttranch en 32 bezoekers