Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 19:07

Horses.nl
Algemeen
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Foto door Marjo


Het International Heavy Warmblood (IHW) wordt opnieuw geteisterd door bestuurlijke conflicten. Het RVO-erkende, paspoort-uitgevende stamboek zit nu zonder bestuur. Althans, volgens een groepje leden dat de invloed van voormalig voorzitter Sjaak Hoedjes zat is. Maar volgens Hoedjes zelf is het voorstel tot schorsing van het bestuur afgelopen zaterdag op de bijzondere algemene ledenvergadering in Wijdewormer verworpen.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:18

Waarom staat dit bericht dubbel?

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:22

Staat het dubbel, of rommelt het in bijna elk stamboek?

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:27

Blussem schreef:
Waarom staat dit bericht dubbel?


ihw staat los van kfps

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:27

Zunzuncito schreef:
Staat het dubbel, of rommelt het in bijna elk stamboek?


ihw staat los van kfps

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:50

Bij het IHW rommelt het al jaren....das onderhand een gebed zonder einde.
En degene die nu zogenaamd de opstandige leden leid, is zelf eerder dit jaar op hoge poten vertrokken toen dr man niet meer herkozen werd voor het bestuur en ze pissed was dat er geen bedankje af kon. Op hoge poten vertrokken naar een ander stamboek en nu wil ze blijkbaar ineens terug: het gras was blijkbaar toch minder groen bij dat andere stamboek dan ze dacht.

Sorry, maar wat een kneuzenstamboek is het IHW. Heb zelf tot 2018 5 jaar lang alle perikelen daar vanuit eerste hand meegemaakt en gezien en had gewoon last van plaatsvervangende schaamte bij elke keuring weer.

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:25

xxCYNNxx schreef:
Bij het IHW rommelt het al jaren....das onderhand een gebed zonder einde.
En degene die nu zogenaamd de opstandige leden leid, is zelf eerder dit jaar op hoge poten vertrokken toen dr man niet meer herkozen werd voor het bestuur en ze pissed was dat er geen bedankje af kon. Op hoge poten vertrokken naar een ander stamboek en nu wil ze blijkbaar ineens terug: het gras was blijkbaar toch minder groen bij dat andere stamboek dan ze dacht.

Sorry, maar wat een kneuzenstamboek is het IHW. Heb zelf tot 2018 5 jaar lang alle perikelen daar vanuit eerste hand meegemaakt en gezien en had gewoon last van plaatsvervangende schaamte bij elke keuring weer.


wel even het verhaal goed vertellen over het vertrek van pieter

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:30

2 leden die bij desbetreffende vergadering waren eerder dit jaar hebben dit verteld. Heb het dus gewoon uit eerste hand.
Mensen die geen reden hebben om daar over te liegen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:34

Bijzondere algemene ledenvergadering afgelopen zaterdag?
Waarom weten de leden daar niets van?

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:42

corinadrenth schreef:
xxCYNNxx schreef:
Bij het IHW rommelt het al jaren....das onderhand een gebed zonder einde.
En degene die nu zogenaamd de opstandige leden leid, is zelf eerder dit jaar op hoge poten vertrokken toen dr man niet meer herkozen werd voor het bestuur en ze pissed was dat er geen bedankje af kon. Op hoge poten vertrokken naar een ander stamboek en nu wil ze blijkbaar ineens terug: het gras was blijkbaar toch minder groen bij dat andere stamboek dan ze dacht.

Sorry, maar wat een kneuzenstamboek is het IHW. Heb zelf tot 2018 5 jaar lang alle perikelen daar vanuit eerste hand meegemaakt en gezien en had gewoon last van plaatsvervangende schaamte bij elke keuring weer.


wel even het verhaal goed vertellen over het vertrek van pieter

Mag ik dit verhaal weten? mag per PB.

want ik snap ondertussen niets meer van wat er allemaal in het stamboek gebeurd :?

Mijn man en ik zijn al jaren lid van dit stamboek, omdat wij een IHW paard hebben.

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:50

Sabbientje schreef:
Bijzondere algemene ledenvergadering afgelopen zaterdag?
Waarom weten de leden daar niets van?


heeft o.a. op fb gestaan.

maar gezien wij geen ledenlijst hebben hebben wij niet alle leden kunnen benaderen

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:51

xxCYNNxx schreef:
2 leden die bij desbetreffende vergadering waren eerder dit jaar hebben dit verteld. Heb het dus gewoon uit eerste hand.
Mensen die geen reden hebben om daar over te liegen.


welke leden waren dit?
mijn man is ook bestuurslid namelijk dus wat jij nu zegt klopt niet

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:56

xxCYNNxx schreef:
Bij het IHW rommelt het al jaren....das onderhand een gebed zonder einde.
En degene die nu zogenaamd de opstandige leden leid, is zelf eerder dit jaar op hoge poten vertrokken toen dr man niet meer herkozen werd voor het bestuur en ze pissed was dat er geen bedankje af kon. Op hoge poten vertrokken naar een ander stamboek en nu wil ze blijkbaar ineens terug: het gras was blijkbaar toch minder groen bij dat andere stamboek dan ze dacht.

Sorry, maar wat een kneuzenstamboek is het IHW. Heb zelf tot 2018 5 jaar lang alle perikelen daar vanuit eerste hand meegemaakt en gezien en had gewoon last van plaatsvervangende schaamte bij elke keuring weer.


pieter wou ook niet herkozen worden. maar na 20 jaar bij bestuur gezeten te zijn kwam er nog geen bedankje vanaf. hij heeft maandag na de vergadering nog bericht gedaan of er nog een na bespreking kwam. waarop hij dus gewoon genegeert word.

mevrouw dekker gaat niet terug naar het ihw zolang dit bestuur er zit. ze helpen het stamboek omzeep met hun Arabieren er goed te keuren.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:16

corinadrenth schreef:
Sabbientje schreef:
Bijzondere algemene ledenvergadering afgelopen zaterdag?
Waarom weten de leden daar niets van?


heeft o.a. op fb gestaan.

maar gezien wij geen ledenlijst hebben hebben wij niet alle leden kunnen benaderen

Niets van gezien.....
Komt misschien omdat ik niemand anders van de IHW ken. Dan zie je dat soort berichten hoogstwaarschijnlijk niet, omdat die op persoonlijke FB pagina's worden gezet.

Zo hou je onduidelijkheid binnen het IHW en hun leden.
De helft weet nergens wat vanaf.

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:24

heeft o.a. op fb gestaan.

maar gezien wij geen ledenlijst hebben hebben wij niet alle leden kunnen benaderen[/quote]
Niets van gezien.....
Komt misschien omdat ik niemand anders van de IHW ken. Dan zie je dat soort berichten hoogstwaarschijnlijk niet, omdat die op persoonlijke FB pagina's worden gezet.

Zo hou je onduidelijkheid binnen het IHW en hun leden.
De helft weet nergens wat vanaf.[/quote]


klopt, en dit betreuren wij ook. wij als balv uitroepers vinden dit jammer dat het zo moet gaan.
we proberen het ihw terug te krijgen en weer de origine zwaar warbloed td fokken.
en geen shagya arabieren zoals hoedjes nu doet

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:33

Moderatoropmerking:
Hierbij wil ik jullie vragen niet te speculeren over de situaties binnen dit bestuur. Daarnaast hoeven er geen namen genoemd te worden, maar dat gaat hand in hand met mijn verzoek om niet te speculeren. Bij voorbaat dank :)

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:41

corinadrenth schreef:
heeft o.a. op fb gestaan.

maar gezien wij geen ledenlijst hebben hebben wij niet alle leden kunnen benaderen

Niets van gezien.....
Komt misschien omdat ik niemand anders van de IHW ken. Dan zie je dat soort berichten hoogstwaarschijnlijk niet, omdat die op persoonlijke FB pagina's worden gezet.

Zo hou je onduidelijkheid binnen het IHW en hun leden.
De helft weet nergens wat vanaf.[/quote]


klopt, en dit betreuren wij ook. wij als balv uitroepers vinden dit jammer dat het zo moet gaan.
we proberen het ihw terug te krijgen en weer de origine zwaar warbloed td fokken.
en geen shagya arabieren zoals hoedjes nu doet[/quote]

Dat snap ik. Daar is naar mijn idee dit stamboek ook voor.
Juist de visie van het orginele zwaar warmbloed zijn wij erg fan van.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:07

André heeft toch ook nog in t bestuur gezeten? Of is deze man ook al ‘gewipt’?

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:27

Ik ben een jaar of 3 terug ook benaderd door het IHW stamboek nadat een man (ik weet niet meer wie.... volgens mij de voorzitter) een thuiskeuring had gedaan bij mijn merrie.
En dat deze meneer op non actief was gezet + aangifte omdat hij zou hebben gestolen van de kas van het IHW.
Of ik hem contant had betaald.

De soap die daarna volgde heeft mij doen besluiten niet lid te worden. En die soap gaat zo te zien nog steeds door

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Onduidelijkheid troef door bestuursperikelen bij IHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:03

Ik ken het IHW al heel erg lang, vanaf 1998 ongeveer. Maar er is altijd veel geruzie geweest onder de (bestuurs)leden. Heel jammer dat het niet lijkt te lukken om samen op een lijn te komen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:51

MargrietJonk schreef:
André heeft toch ook nog in t bestuur gezeten? Of is deze man ook al ‘gewipt’?



die is 3 jaar geleden er uit gesmeten en terecht. Sindsdien is Hoedjes de voorzitter

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:15

Zijn er meerdere facebook pagina's? Want de IHW Studbook International Heavy Warmblood Horse Breeders Association facebook niks op gezien.

Gelukkig wordt ik persoonlijk redelijk op de hoogte gehouden door iemand die zijn best doet om er nog het beste van te maken. Ik ben nog lid voor de herinnering van mijn vorige paard waar ik ook een aantal jaar geleden mee op Horse event heb reden voor het stamboek.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:03

Dat hele stamboek is een lachertje. Of eigenlijk een deel van zijn leden. Het zijn altijd dezelfden die oorlog voeren. En of ze nu iets toevoegen aan de fokkerij? Gewoon opdoeken die hut.

corinadrenth

Berichten: 1856
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:09

janderegelaa schreef:
Dat hele stamboek is een lachertje. Of eigenlijk een deel van zijn leden. Het zijn altijd dezelfden die oorlog voeren. En of ze nu iets toevoegen aan de fokkerij? Gewoon opdoeken die hut.


kunt u dit nader uitleggen?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:47

corinadrenth schreef:
janderegelaa schreef:
Dat hele stamboek is een lachertje. Of eigenlijk een deel van zijn leden. Het zijn altijd dezelfden die oorlog voeren. En of ze nu iets toevoegen aan de fokkerij? Gewoon opdoeken die hut.


kunt u dit nader uitleggen?

Ja hoor, een jaar of 11-12 geleden had ik een hengst bij dit stamboek. Daar heb ik bij een ledenvergadering gezeten die ze ook heel sneaky snel in elkaar gedraaid hadden en zeker niet alle leden waren geïnformeerd. En het was ook wel uitgezocht wie er wél uitgenodigd moesten worden. Dat was ook een moddergooi vergadering ik meen over voorzitterschap van Karel de Lange. En de namen die ik nu lees waren het toen ook. Dus ze leren het nooit.

Dan is mijn persoonlijke mening dat je van de kwaliteit van de voorgebrachte paarden echt wel iets kunt vinden en ik stond helemaal perplex toen een paar jaar geleden de toenmalige voorzitter op de Barock Pinto keuring de zojuist goedgekeurde hengsten stond uit te nodigen om bij het IHW te komen. Hoezo fokdoel?